ShNel og Kina
Man skal ikke se helt bort fra at Shell er Nel´s store inngangsbillett til Kina. Førstnevnte er megasvær i Kina og holder flere stasjoner enn jeg gidder å telle - bare i Guangzhou. Skal det rulles ut infrastruktur der så bruker man selvgølgelig allerede etablerte lokasjoner (logikk?). At relasjonen ShNel styrkes nå er enda et riktig steg i riktig retning. Ta det jeg skriver med en klype salt da det selvsagt er ren spekulering. Dog, jeg har spekulert og fått bekreftelse opptil mange ganger før :)
Go hard - go long
Go hard - go long
Redigert 20.01.2021 kl 12:42
Du må logge inn for å svare
Belei
18.12.2018 kl 11:59
1244
NEL:EN AV FÅ SHELL VIL BRUKE FREMOVER -LØKKE
Oslo (TDN Direkt): Konsernsjef Jon Andre Løkke i NEL tror ikke Shell bruker mye tid på å forhandle en rammeavtale med selskapet hvis de skal bare kjøpe et par stasjoner.
Det sier han til TDN Direkt tirsdag.
Nel annonserte tirsdag en bestilling av to hydrogenstasjonen fra Shell Nederland under en ny rammeavtale.
-Vi er valgt som leverandør, og vil være en av de få de kommer til å bruke fremover, sier Løkke om rammeavtalen med Shell.
Han sier NEL diskuterer forskjellige prosjekter med Shell.
-Avtalen er relativt fleksibel. Det er åpenbart at det kan og vil komme mer, men Shell har full frihet til å bestemme selv, sier han.
I avtalen har partene avklart en rekke betingelser, slik at Shell blant annet kan gjøre "call offs" forskjellige steder i verden, ifølge Løkke.
bendik.storen@tdn.no
Oslo (TDN Direkt): Konsernsjef Jon Andre Løkke i NEL tror ikke Shell bruker mye tid på å forhandle en rammeavtale med selskapet hvis de skal bare kjøpe et par stasjoner.
Det sier han til TDN Direkt tirsdag.
Nel annonserte tirsdag en bestilling av to hydrogenstasjonen fra Shell Nederland under en ny rammeavtale.
-Vi er valgt som leverandør, og vil være en av de få de kommer til å bruke fremover, sier Løkke om rammeavtalen med Shell.
Han sier NEL diskuterer forskjellige prosjekter med Shell.
-Avtalen er relativt fleksibel. Det er åpenbart at det kan og vil komme mer, men Shell har full frihet til å bestemme selv, sier han.
I avtalen har partene avklart en rekke betingelser, slik at Shell blant annet kan gjøre "call offs" forskjellige steder i verden, ifølge Løkke.
bendik.storen@tdn.no
JosefK
18.12.2018 kl 12:18
1175
Greit med litt spekulasjon, men når det kommer til Shell er de stor over alt, så bedre signal partner skal man lete lenge etter.
Ajax1
18.12.2018 kl 12:20
1156
Shell har en lang og vond historie som multinasjonal petroleums versting rundt om i verden. Men at det er sterke krefter innom nåværende ledelse i Shell som vil satse på den grønne gren er sikkert. Uten sammenlikning for øvrig minner det meg litt om Johan H. Andresen i Ferd idag. Tidligere forgiftet familieselskapet Tiedemanns Tobakksfabrikk AS mennesker med røyk, og tjente seg rik på det. At store Shell i likhet med Andresen har kommet på en bedre foretnings idé enn å være miljø og helse versting er bra for alle. At Shell har valgt NEL som samarbeidspartner for å utvikle og distribuere hydrogen er flott for oss aksjonærer i NEL ??
Redigert 18.12.2018 kl 12:28
Du må logge inn for å svare
Ja Kina kommer Nel til å naile. Kina blir så stort at Nel vil vel bygge en ny fabrikk i Kina, såfremt en huge Kina avtale landes. Jeg tror det kan skje anytime. I Usa vil det også meget sannsynlig komme flere toneangivende fete kontrakter til Nel.