Børsmelding 19/12

Slettet bruker
QEC 19.12.2018 kl 06:25 7629

https://newsweb.oslobors.no/message/466151

Questerre provides corporate update
Calgary, Alberta -- Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) reported on recent developments including the impact of a 325,000 barrel a day curtailment of oil production announced by the Government of Alberta. The curtailment does not apply to the Company’s condensate production in the province.

Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of Questerre, noted, ”We’re very pleased that the discount between condensate prices in Alberta and the US benchmark West Texas Intermediate (“WTI”) has reduced by over 50% since the announcement of the mandatory curtailment.”

Alberta

He added, “Record discounts before the announcement will impact our condensate pricing and, as a result, cash flow for the last quarter of this year. We expect residual impacts from these differentials on cash flow in the first half of 2019 that will also see some operational shut-ins in the first quarter. Differentials should continue to normalize throughout next year and the main factor for future cash flows will remain the benchmark WTI price. As a result, we still plan to participate in up to seven gross wells on our Kakwa joint venture acreage, but we are closely watching prices to ensure we still make a good return on our capital.”

Commenting on its Kakwa North acreage, Mr. Binnion further added, “Step Energy Services and NCS Multistage, the service companies that completed our wells here, recently announced the first well was a record setter for depth using a two inch coiled tubing rig-assisted completion. These wells tested at average rates of 2,800 boe/d and we have a 5% gross overriding royalty on production before payout of capital. They should be tied-in and on production early in the new year. We are looking forward to the operator’s plans for next year which could include up to two additional farm-in wells.”

The Company is also evaluating drilling locations for its recently acquired 34 (17 net) section block with its partner. The acquisition of this block closed last month and was financed by Questerre’s existing cash resources. The block lies adjacent to both its producing acreage in central Kakwa and Kakwa North.

Quebec

In Quebec, issues regarding local natural gas development and importation of oil from the rest of Canada have recently garnered significant media coverage. Commenting on this media coverage, Mr. Binnion said, “We support the policy of requiring social license and the Quebec Oil & Gas Association's best practice of 3% profit sharing with local communities. We have consistently indicated we do not intend to pursue development in communities that do not support it. In spite of polling that consistently shows a majority of Quebecers support local natural gas development, there still remains a significant requirement for consultation.”

He further noted, “We are also confident about our legal position and motion on the legality of the regulations announced and implemented by the previous government in the context of the election. Questerre and other industry players are open to a constructive resolution that respects the policy and law while giving confidence to the public.”


Jordan

Reporting on its project in Jordan, he commented, “We are looking forward to negotiations with the Kingdom of Jordan for our concession early in the new year. In the meantime we are continuing the work with our partners on the engineering to improve the economics of developing this multi-billion barrel resource.”

In closing, he added, “It has been a very challenging time in markets for producers and service companies. We have maintained a strong working capital position heading in 2019 while making a material land acquisition and achieving excellent well results in Kakwa in the fourth quarter. We are very excited that a clean tech approach to natural gas development will be a game changer for Quebec and for social acceptability."

Questerre Energy Corporation is leveraging its expertise gained through early exposure to shale and other non-conventional reservoirs. The Company has base production and reserves in the tight oil Bakken/Torquay of southeast Saskatchewan. It is bringing on production from its lands in the heart of the high-liquids Montney shale fairway. It is pursuing oil shale projects with the aim of commercially developing these massive resources.

Questerre is a believer that the future success of the oil and gas industry depends on a balance of economics, environment and society. We are committed to being transparent and are respectful that the public must be part of making the important choices for our energy future.
Redigert 20.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Tomta
19.12.2018 kl 06:42 6846

Det kan bli en spennende dag.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 06:50 6804

Man får litt følelse av brannslukking fra Binnion sin side, jfr Twitter-tirader og ikke informasjonspliktige meldinger. Mulig det bare er meg...
Redigert 19.12.2018 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 06:55 6769

Tynn suppe og brannslukking. Pluss dårlige nyheter. Han bekrefter utsettelse med Jordan.
Vekst
19.12.2018 kl 07:30 6607

Ting tar tid.
vulkan
19.12.2018 kl 08:03 6397

Jordan tar tid, ikke noen utsettelse der.
Men jeg synes det er elendig av meg selv og alle andre skribenter her at det ikke er fanget opp dette med prisen på kondensater. Tar selvkritikk for udugelighet.
keane
19.12.2018 kl 08:07 6339

Var jo en meget bull melding dette da!!
Slettet bruker
19.12.2018 kl 08:07 6330

Sluttkurs i dag 2.2
Goody
19.12.2018 kl 08:26 6474

Tror du virkelig på det, eller skriver du det blot for og vildlede andre herinde?
disippelen
19.12.2018 kl 08:28 6449

Skal nok se at pilot er i gang I Quebec tidlig 2020:-). Salig er de tålmodige..
livsal
19.12.2018 kl 08:35 6380

Interessant melding. De begynner etter hvert å fokusere på Kakwa. De vil naturlig nok ikke bruke mer penger i Quebec og Jordan. De to nye JV-brønnene med KCK gir dog 5% i royalty og to nye 50% brønner er under planlegging. Forpliktelsene i JV med Orlen på 7 brutto dvs 1,75 netto vil videreføres. De vil også vurdere fremtidige brønnlokasjoner på de nye arealene.
Det jeg ikke skjønner er hva de mener med prisen på kondensat i forholdt til WTI. Vil en fortsatt ligge over WTI? Og i så fall hvor mye.
Er det noen som har en god beskrivelse(oversettelse) på dette?
Redigert 19.12.2018 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Stranger
19.12.2018 kl 08:53 6196

Jeg er lidt usikker på om han mener, at to nye 50% brønde eller to nye 5% royalty brønde?
Villmannen
19.12.2018 kl 08:57 6145

Dette er for det meste kjent innhold. Synes det var litt mer at Jordan nyheter av betydning kommer tidlig 2019 (nyttårsrakett?) og at man snart får melding om brønn resultater (ventet januar).

Fremdeles mener jeg at QEC har fått for hard medfart siste mnd og at en rekyl mot kr. 2.50.- er på trappene.
livsal
19.12.2018 kl 09:02 6103

Jeg har nok misforstått det med prisen på kondensat. Tidligere lå denne høyere enn WTI-prisen, men at de har vært nødt til å gi større rabatt i Q4, men at denne rabatten vil bli redusert i H1 2019.

I den første meldinga om JV med KCK mener jeg at de neste to brønnene skulle gi 50/50
Slettet bruker
19.12.2018 kl 09:12 5997

Ha ha på trynet på nytt dette går vegen det
Villmannen
19.12.2018 kl 09:18 5948

signum20

Kjekt om du skriver om det du forstår :). Når noe går over hode på deg er det lett å komme med slike innlegg du har nå. Det som står er at kjent rabatt mellom markedspris og den rabattprisen som har vært gitt ihht avtale (og som alle kjenner til) er nå redusert betraktelig. Dvs at rabatten er redusert betraktelig og QEC får mer penger enn før.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 09:22 5903

Man kan jo lure på hva du har hatt i kaffet... makan til vås
Slettet bruker
19.12.2018 kl 09:24 5883

Dette er jo "gammelt" suppe..
Og bør være godt priset inn i aksjen..

Blir fristett til å kjøpe flere aksjer, om kursen faller ned til 1,3-1,4
Men dersom den ikke gjør, holder jeg minne 500k frem til kr.3, minst
Villmannen
19.12.2018 kl 09:26 5846

Det er informasjonsplikt å si at: We’re very pleased that the discount between condensate prices in Alberta and the US benchmark West Texas Intermediate (“WTI”) has reduced by over 50% since the announcement of the mandatory curtailment.”

Dette vil gi ett positivt utslag direkte på bunnlinjen hos QEC. Noe som er børspliktig melding.
disippelen
19.12.2018 kl 09:27 5828

Savnet mer fra QC. Spent på om "confidensen" bare er for å berolige aksjonærene, eller om de virkelig har tro på saken sin juridisk.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 09:29 5811

Ting er i gang, i markedet.
Og skulle Fed lette på rentetrykket eller guidingen, vil oljeprisen få god støtte fra en svakere dollar.
Dette bør kunne sette i gang nyttårs-RalLy...!
piff
19.12.2018 kl 09:29 5801

Dagens melding er et resultavarsel for q4 2018 og q1 2019.
Villmannen
19.12.2018 kl 09:41 5719

Det er ett positivt resultatvarsel - i og med at man får høyere pris for sine varer enn før. :).

Men er det nesten kun robothandel som pågår nå?
Redigert 19.12.2018 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 09:49 5672

Q4 kan bli årsbeste for Qec.
Siste aksjefall, bør være det siste Wash-out, før den stabiliserer seg på 3-4kr i 2019.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 10:10 5546

Samme meningsløse melding fra Binnion. Bare bla bla bla
fremdeles ca 2000 fat i produksjon og fallende pris

uptrade
19.12.2018 kl 10:12 5529

Jeg leste økende pris, eller er det noe jeg ikke har sett?
Slettet bruker
19.12.2018 kl 10:27 5470

This is the most embarrassing stock exchange announcement I have ever read from a management. Truly believed this disorder BINNA take the market swallowed this meeting from management. This is clearly a fire extinguisher to see if they manage to stabilize the stock price. He failed to do either aggravate the situation. Now it falls over 7% and reloads today's losing share. The stock has fallen 78% in the last year. That's a good investment. One can also ask where the management does not buy shares in their own company. Do not you believe ???? on company
Frodon
19.12.2018 kl 12:23 5269

Det er slik jeg også tolker dette. Qec guidet dårlig Q3 og Q4 pga lavere produksjon og nå gir de beskjed om at resultatet i Q4 blir enda dårligere.

Spørsmålet mitt står fortsatt ubesvart, om hvordan de skal finansiere den videre utbyggingen. Usd 20 mill pr brønn. Siste guiding var at det meste skulle finansieres med cash. Nå får de mindre cash, hvordan finansierer de resten? De burde børs melde finansiering, så stopper kanskje fallet
Slettet bruker
19.12.2018 kl 12:30 5224

Hvorfor børsmelde om finansiering når vi alle vet hva binna liker mest? Emisjonen er rett rundt hjørnet.. han har sikkert allerede booka flight til Oslo..
Slettet bruker
19.12.2018 kl 12:37 5176

Det er helt rett og jeg har sagt det tidligger PAR pirato skal på ny året sette en ny emisjon det er helt tydelig. Men nå er jeg mest opptatt at den faller under kron så en kjeltring som binna mister grepet over selskapet.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 13:22 5026

Kvekken begynner å miste pusten.. sluttkurs 1.42 idag
Slettet bruker
19.12.2018 kl 13:30 5002

Ha ha for en børsmelding,ingen ut av dette før de store som meg fant ut at dette var en negativ melding hele selskapet blør i åpninger ha ha den største er Binna. Men når dere ønsker å tape penger er jeg fornøyd med det ned 10 % i dag
Slettet bruker
19.12.2018 kl 13:43 4956

knoll & tott har mye å gjøre før jul ser vi. Enn å sitte her på forumet hele dagen for bare å baisse Qec. Skjønn det den som kan.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 13:44 4948

Kjempe utvikling for min shortttttt ha ha se denne utviklingen 1 uke 17,73% 1 mnd-48,75% 3 mnd-53,17% 1 år-74,16% minus 75% på 12 mnd hadde ikke trodd dette men det burde jeg når vi har med kjeltringer å gjøre som Binna
Slettet bruker
19.12.2018 kl 15:25 4756

Re kmgn

Se deg selv i speilet og spør hva DU bidrar med på forumet!

Bortsett fra personangrep og drittslenging er det ingen verdens ting!
Slettet bruker
19.12.2018 kl 16:46 4604

Jeg registrerer at Binnion i det offentlige rom ikke med et eneste ord gjentar at Legault er blitt feilsitert når ministeren uttalte at døren for skifergassindustrien er stengt i Quebec. Tvert imot uttaler Binnion seg ufortrødent som om Legault ikke har uttalt
noe som helst om skifergass.
(sitat) "We are very excited that a clean tech approach to natural gas development will be a game changer for Quebec and for social acceptability." (sitat slutt)
Det bør jo være et tankekors at Legault ikke deltar i Binnions begeistring.
At dette er et resultatvarsel for Q4 2018 og Q1 2019, behøver man ikke å være Einstein for å tenke ut. Likeledes at en ny emisjon er på trappene. I det minste "for å sikre seg" som er en emisjonsforklaring Binnion har brukt mange ganger før.
Redigert 19.12.2018 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
disippelen
19.12.2018 kl 16:53 4572

Det har du nok rett i PU. Håper den bare vil ligge over 1,5 kr.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 18:25 4441

bonzo, selv om jeg har tapt masse penger i et selskap så klarer jeg å godta tapet, istedet for å godte meg slik som de gjør når hver gang Qec faller. Og når du snakker om bidrag. Hvorfor i all verden skal jeg det for så å bli hakkekylling av disse kvalme baisserne? Vet ikke hvor mange ganger ila uka de sier at Qec er et svindelselskap og Binna er en kjeltring.
njn-
19.12.2018 kl 18:27 4431

Må si jeg er skremt over hvor lite dere (nesten alle) vet om Questerre og Canadisk politikk og olje/gass. Synsing og gjetting over en lav sko.
Er det bare skolebarn her?
Forstår veldig godt at DOMUS med fler unnlater å skrive på HO.

Det er annonsert i media og her på HO: Alberta vil redusere sin olje/gass produksjon med
325.000 fat pr. dag. Dette gjelder de 25 største olje selskapene.

Dette vil ikke berøre QEC, da QEC er et lite selskap med liten produksjon, og stort sett bare kondensat, som har en mye høyere pris en WTI. Prisen har ligget over BRENT.
“On resent developments including the impact of a 325,000 barrel a day curtailment of oil production announced by the Government of Alberta. The curtailment does not apply to the Company’s condensate production in the province.”

QEC`s andel av de 2 første brønnene er 5% royality, og når kostnadene med boringen er betalt har de 50%. Som det står i meldingen vil det inntreffe i begynnelsen av 2019.

Som det videre står: “The Company is also evaluating drilling locations for its recently acquired 34 (17 net) section block with its partner.”
Hvor de har 50% (34 brønner).

Når det gjelder Quebec vil det ikke skje noe før rettsaken, med mindre regjeringen kommer med en klarering. (For Pilot prosjekt)
Jordan er i rute, og vi kan vente melding i begynnelsen av 2019.

njn-
Redigert 19.12.2018 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 20:17 4199

Ignorer eller blokker! Slutt med de gjentatte barnslige personangrepene og respekter ytringsfriheten!