Solstad Offshore

Slettet bruker
SOFF 19.12.2018 kl 14:27 55632

Dette beviser vel at Solstad har rimelig god kontroll på situasjonen og kreditorer ?


Reference is made to the stock exchange communications of Solstad Offshore ASA
(SOFF) of October 22nd and December 5th, 2018.

As set out in the aforementioned communication, SOFF has commenced discussions
with inter alia the bondholders under SOFFs outstanding bond with ISIN NO 001
0713548 (the Bondholders) to improve the overall liquidity situation of the
SOFF-group and to create a robust long-term platform for the company.

On December 19th, 2018 the Bondholders accepted to suspend and defer payments of
interest falling due under the bond agreement in the period commencing December
20th, 2018. The Bondholders suspension and deferral is conditional on a
principal and interest suspension being agreed with the financial creditors of
relevant subsidiaries of SOFF and will be valid for the corresponding period.

Further information on such suspension will be provided in due course.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
marco83
18.01.2019 kl 06:57 4853

Ta båter ut av opplag nå midt i en grusom vinterperiode pga en helt vanlig naturlig spike i markedet som er så til de grader separert fra markedskrefter og fundamentale faktorer gjør at når man hører noe så idiotisk så reagerer man. Vi som jobber i bransjen blir provosert når en som ikke har peiling på offshore spyr ut slike usakeligheter.

Ikke for å være frekk men jeg lener meg mer på det faktum at jeg sitter i dette markedet hver bidige dag,noe jeg har gjort i 8 år nå enn en som etter 5 jævlige år mener det et på tide å ta båter ut av opplag midt på vinteren fordi været er dårlig!

Test meg hvis du syns jeg har ett stykke opp.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
18.01.2019 kl 08:45 4797

Hvilke to er det som skal taes ut av opplag?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
18.01.2019 kl 09:38 4763

De taes da ikke ut av opplag. Clipper har kontrakt med et visst antall døgn i året som den har hatt noen år, og jarstein har mer eller mindre vært i full jobb. Nå gjelder det å få Mermaid og Seven i jobb igjen også, så snakker vi
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
18.01.2019 kl 09:53 4748

Der burde være penge til investeringer i olieselskaberne, hvilket også så småt begynder at vise sig: https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/01/Oljeskatten-oeker-kraftig
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
marco83
18.01.2019 kl 13:31 4674

COPSAAS ute med rigg flytt av West Elara, oppstart i morgen. Potensielt en ledig båt i morgen. Blir millionrate på denne
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2019 kl 13:43 4660

Flere rigger staar og venter paa vaervindu for a flytte. Det kommer ogsaa nye rigger til norge for a borre de neste manedene saa om ikke rederne tar ut flere baater saa blir dette greit fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Met1976
18.01.2019 kl 14:23 4613

West Elara flyttet blir vel fort utsatt til søndag, ellers ser jeg ikke hvordan de skal skaffe to båter med kapasitet til det, da blir det fort KL og Drott som tar jobben.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
18.01.2019 kl 17:09 4560

Meget tyder på normalisering, det er vel det, vi er i gang med at se på raterne i offshore:
https://e24.no/energi/national-oilwell-varco-nov/oljetopp-advarer-mot-ny-loennsspiral-vi-mister-folk-fordi-bransjen-begynner-aa-stjele-folk-fra-hverandre-igjen/24541927
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
marco83
18.01.2019 kl 19:03 4513

Sliter med å se hvilken båter utenom de to som i det hele tatt har muligheten til å gjøre det. Kan hende de trekker en kanin ut av hatten og en tar en par tuger på det hvis det bare er ett in-field flytt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
marco83
18.01.2019 kl 19:05 4512

Kontra, du får gi beskjed hvis du ønsker å vite detaljene i de 3 PSV tenderene på 1 x 1 år som kom ut i dag fra Apache UK. Siden du mener jeg ikke har peiling på offshore tenker jeg:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
18.01.2019 kl 19:46 4487

En ting må du dog forholde dig til, nemlig at der efterhånden er så mange ting i markedet, der tilsiger, at markedet vil gå mod normalisering i 2019. Det er muligt, at du er godt inde i branchen i forhold til offshore skibe, men det er alt det andet, der skal skabe forudsætningen for normalisering.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
18.01.2019 kl 19:55 4475

En af de største faktorer er olieprisen og vi ser nu for første gang længe, at USA skærer ned på antal rigge, mere en 20 i denne uge. Det vil være med til at bære olieprisen på et højere niveau.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
marco83
18.01.2019 kl 19:56 4474

Er man i bransjen i forhold til offshore skip er man også i selve offshoremarkedet. Drivere, mikro, marko, etterspørsel, antall rigger, antall båter per rigg osv osv

2019 blir bedre enn 2018, men det sier ikke så mye dessverre da 2018 var Annus horribilis! Ingeting blir "normalisert" i 2019. PSV markedet som vi så for et par år siden vil aldri returnere, det vil aldri blir "normalt" igjen dessverre. AHTS/Subsea kommer seg delvis tilbake, dog ikke i 2019. Det vil ta flere år til det er tilbake der det var
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
18.01.2019 kl 20:08 4458

Jeg skriver, at vi går mod normalisering i 2019. Kursen på SOFF er fuldstændig i bund. 600 mio. i markedsværdi. er helt latterlig. Vi ved også, at når tingene først tager fart, kan det gå vældig hurtigt. Der bliver brug for skibe i vindkraft industrien, der fremover får meget travlt med offshore og her kan der blive arbejde.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
marco83
18.01.2019 kl 20:42 4428

Ingen normalisering i 2019. Ting kan ikke bli verre enn verst som man så fint sier:)

"vi vet at når ting tar fart så kan det gå veldig fort" Hva baserer du det på i offshoremarkedet? Når snudde hele markedet over natten? Ting skjer ikke så fort dessverre, det blir en stadig og rolig tilknytting av tilbudssiden. Det strammer seg rolig til før det potensielt kan gå fra ok nivåer til høye og gode nivåer.

Du viser igjen at du ikke har særlig peiling. Fartøyene i renewables er ikke lenger PSV'er og AHTS'er, det er spesialskip som SOV'er og lignende. Det er hovedsakelig nybygg, spesial designet for nettopp dette formålet. Renewables tar dessverre ikke mye av den eksisterende PSV og AHTS flåten med opplagslisten.



Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
kontra
18.01.2019 kl 21:50 4395

Jeg har knapt nok peiling om noe av disse detaljene, men kan heller ikke se at det har noe med saken å gjøre. Ordtaket som lyder; "man ser ikke skogen for alle trær", kan passe til din tilnærming og argumentasjon. Jeg har ikke sagt eller ment at du ikke har peiling på offshore, du har sikkert mer enn gjennomsnittlig kunnskap om bransjen, men det betyr ikke at du er "best i klassen" heller ikke når det gjelder evnen til å kunne se og forstå det du ser i "glasskulen".
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Met1976
19.01.2019 kl 08:17 4313

Bare tullete å diskutere dette,m for det første har M85 gang på gang vist at han har kunnskap om dette utover det man kan lese seg til og for det andre-er det EN ting alle involverte er enige om er det at det er overkapasitet på både PSV og AHTS.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
marco83
19.01.2019 kl 09:16 4288

Når man får betalt, godt, for forstå glasskulen så stiller jeg nok bedre enn deg på akkurat det. Alle term tendere spiller en rolle jo. Rateutvikling, antall i markedet nå, antall upcoming osv.

Kommer f.eks enda en PSV term tender neste uke. Tar seg litt opp nå, problemet er at tenderene åpner opp for at de også kan ta fartøy som er i opplag. Da et etterspørsel dessverre ikke god nok til å gjøre så mye med markedet. Selv om det er flere utestående term tendere nå enn i fjor f.eks

Men alle monner drar, men ikke nok til at ting normaliseres i 2019 dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 10:17 4257

Nu er det sådan, at skibe kan bygges om. det er både hurtigere og billigere end at bygge nyt. Jeg forholder mig til den generelle udvikling og her peger pilene op. Jeg ved godt, at det hele ikke bliver godt i 2019, men det bliver meget bedre end 2018 og derfor skal kurserne på offshore meget op i forhold til nuværende niveau. 600 mio. i markedsværdi for Norges største selskab på området er latterlig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
marco83
19.01.2019 kl 11:10 5320

Ikke vits, du kan ikke nok. En PSV til 300mill kan bygges om for 100mill ja. Da er den likevel ikke like god som er purspose bygget SOV. Ingen har 100mill til ombygging, spesielt ikke når det allerede har et enormt lån på båten.

Vi får se hvem får rett om 8—10 mnder:) Jeg tror ikke osv aksjekursen skal meget opp. Litt ja, men langt i fra meget opp:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 11:47 5295

Jeg mener at vide, at der allerede er skibe, der arbejder i vindindustrien uden de store ombygninger. Som du skriver, får vi se. Jeg er ikke så pessimistisk, når jeg ser det i lyset af udviklingen generelt. Der er trods alt mere aktivitet over hele verden i olieindustrien.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
marco83
19.01.2019 kl 12:40 5265

Du mener og vite det ja..... sånn som denne

https://www.wartsila.com/resources/customer-references/marine/offshore/vestland-cygnus
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
19.01.2019 kl 12:44 5262

Jeg skal fortelle deg hva som virkelig er latterlig Damm og det er at du mener at markedsverdien på selskapet er 600 mill. Markedsverdien på selskapet er en funksjon av penger på bok, gjeld, inntjening og fremtidsutsikter. Markedsverdien på Soff er vel derfor i området 30 mrd hvorav 29 mrd er gjeld. Det er ikke slik at man kan kjøpe opp alle aksjene på børs til 600 mill og så forvente at gjelden forsvinner.

Å tenke på denne måten blir som når entreprenørene solgte leiligheter for 500 k hvor fellesgjelden var 3 mill. Da et ikke kostprisen 0,5 mill men 3,5 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 15:52 5196

Her ser du markedsværdien:https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/SOFF.OSE/overview Prøv at sammenligne med andre og se hvor tosset det er.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 15:56 5188

Man behøver ikke en total ombygning for at arbejde for vindindustrien.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 16:07 5195

SOFF

Solstad has more than 50 years of experience within various shipping segments, and is currently the leading provider of specialized offshore tonnage to the international oil and gas industry. Solstad is a global company consisting of approximately 141 vessels with more than 4.000 employees. The Company has a worldwide operation, with particular focus on Brazil, North Sea, South East Asia, Australia and Africa.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
really
19.01.2019 kl 17:28 5170

Det du snakker om kalles enterprise value, eller selskapsverdi, Juice. Markedsverdien er aksjekurs ganger antall aksjer, evt. Korrigert litt om det finnes konvertible papirer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 20:19 5110

30 mrd er mye penger. Dagens kurs på 2kr gir mcap på 608 mill. 12,5kr per aksje mente Røkke og Fredriksen det nye selskapet var verdt for halvannet år siden. Så om vi 6 dobler kursen øker enterprice value fra 30 til 34 eller ca.13%, det er også noe å tenke på...
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
marco83
19.01.2019 kl 20:40 5112

Nei vell? Hva trenger man da? Er det en eneste PSV som går i vindindustrien?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Ak1234
19.01.2019 kl 23:24 5046

Ja, det er mange PSVer som er bygd om som går i til vindindustrien. Dog kanskje ikke så mange det siste året.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
marco83
20.01.2019 kl 09:07 4938

Som?

De få er ganske ombygde for å si det mildt
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
20.01.2019 kl 09:37 4917

Marco83, hvorfor har Røkke eller Frederiksen ikke hyret dig? De gik ind 6 gange højere, med en forventning om at kursen ville stige. De var så 1 år for tidligt inde, men de forventer stadig at tjene penge, ligesom de andre top 20 shareholders.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Empire
20.01.2019 kl 10:41 4875

Røkke og Fredriksen burde heller valgt marco83 enn deg damn. Du lever i ett ekkokammer og er en Perma Bull uten mulighet til å se de faktiske forhold. Jeg husker trådene der du mente at amerikansk shale skulle dø ut i 2017/2018 og du mente da, som nå, at offshore skulle gå til himmels. Hvordan ble det så etter 18 måneder?

Amerikans shale gikk til himmels og offshore gikk til bunns er vel fasit...?

Stå på marco83. Du argumenterer mot tunnelsyn og blodrød vps, så ikke forvent at din forståelse og innsikt kan endre en låst posisjon som er tuftet på tro, håp og lite fundamental innsikt. Bare utsagnet om at "Røkke og Fredriksen gikk inn et år for tidlig", viser at damn ikke vet eller har forstått grunnene til fusjonen. Dette er rimelig tynn suppe, for å si det mildt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Met1976
20.01.2019 kl 11:11 4858

Ja disse auto-repeat innleggene om at alt går opp er litt slitsomme selv for meg som sitter med litt aksjer i SOFF og er optimist :-)

Akkurat nå er det trist at Westshore ikke oppdateres før imorgen for jeg er fryktelig spent på den WE-flyttingen, er vi heldige der har vi en SOFF båt i aktivitet 2uker til 500k+ :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
danm
20.01.2019 kl 11:18 4764

Det var jeg så ikke ene om at mene. Jeg er ret sikker på at 2019 bliver året, hvor det sker. Man kan så sige, at har man solgt/købt gennem 2018 , som jeg har og dermed har et GAK, der ligger under det halve af sidste emi, ser det rigtig godt ud. Jeg har forstået, hvorfor der blev fusioneret. Røkke og Frederiksen havde ikke behøvet købe emi-aktier, men mente, at det var det rigtige. Markedsværdien på 600 mio. er uanset alt for lav.
Redigert 20.01.2021 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
Empire
20.01.2019 kl 11:33 4750

"Røkke og Frederiksen havde ikke behøvet købe emi-aktier, men mente, at det var det rigtige".

Tror du at fusjonen og restrukturering hadde latt seg gjennomføre hvis eierne hadde kastet kortene sine? Tror du bankene og obligasjonseierne hadde blitt med hvis de med mest innsikt i selskapet og markedet valgte å forlate den synkende skute? Du er så langt utpå bærtur som det går ann å komme damn. Røkke og fredriksen hadde ikke noe valg. De måtte stå som garantisten for fusjonen, alt dette finner du i fusjonsblekka, hvis du orker å lese noe som er riktig. Men det er kanskje enklere å leve livet i ett ekkokammer.

Røkke og Fredriksen har videre en lock-up periode for sitt eierskap etter refinansieringen/fusjonen som ble stilt som er ett av vilkårene for solstad fusjonen fra bankene og det blir spennende å se hva de to herrer gjør når denne går ut.
Redigert 20.01.2021 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
danm
20.01.2019 kl 11:41 4746

Hvis det var så håbløst, havde de nok ladet være :-) de er trods alt ikke født i går.
Redigert 20.01.2021 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
spennende
20.01.2019 kl 16:04 4625

Hvor mye penger har Ocean Yield hentet ut siden Aker betalte inn?
Redigert 20.01.2021 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
marco83
20.01.2019 kl 16:17 4623

Skal og pleier å oppdateres i helgene og. Litt redd copsas pyser ut med noen tug´er
Redigert 20.01.2021 kl 20:13 Du må logge inn for å svare