Solstad Offshore
Dette beviser vel at Solstad har rimelig god kontroll på situasjonen og kreditorer ?
Reference is made to the stock exchange communications of Solstad Offshore ASA
(SOFF) of October 22nd and December 5th, 2018.
As set out in the aforementioned communication, SOFF has commenced discussions
with inter alia the bondholders under SOFFs outstanding bond with ISIN NO 001
0713548 (the Bondholders) to improve the overall liquidity situation of the
SOFF-group and to create a robust long-term platform for the company.
On December 19th, 2018 the Bondholders accepted to suspend and defer payments of
interest falling due under the bond agreement in the period commencing December
20th, 2018. The Bondholders suspension and deferral is conditional on a
principal and interest suspension being agreed with the financial creditors of
relevant subsidiaries of SOFF and will be valid for the corresponding period.
Further information on such suspension will be provided in due course.
Reference is made to the stock exchange communications of Solstad Offshore ASA
(SOFF) of October 22nd and December 5th, 2018.
As set out in the aforementioned communication, SOFF has commenced discussions
with inter alia the bondholders under SOFFs outstanding bond with ISIN NO 001
0713548 (the Bondholders) to improve the overall liquidity situation of the
SOFF-group and to create a robust long-term platform for the company.
On December 19th, 2018 the Bondholders accepted to suspend and defer payments of
interest falling due under the bond agreement in the period commencing December
20th, 2018. The Bondholders suspension and deferral is conditional on a
principal and interest suspension being agreed with the financial creditors of
relevant subsidiaries of SOFF and will be valid for the corresponding period.
Further information on such suspension will be provided in due course.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
marco83
19.01.2019 kl 11:10
6026
Ikke vits, du kan ikke nok. En PSV til 300mill kan bygges om for 100mill ja. Da er den likevel ikke like god som er purspose bygget SOV. Ingen har 100mill til ombygging, spesielt ikke når det allerede har et enormt lån på båten.
Vi får se hvem får rett om 8—10 mnder:) Jeg tror ikke osv aksjekursen skal meget opp. Litt ja, men langt i fra meget opp:)
Vi får se hvem får rett om 8—10 mnder:) Jeg tror ikke osv aksjekursen skal meget opp. Litt ja, men langt i fra meget opp:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 11:47
6001
Jeg mener at vide, at der allerede er skibe, der arbejder i vindindustrien uden de store ombygninger. Som du skriver, får vi se. Jeg er ikke så pessimistisk, når jeg ser det i lyset af udviklingen generelt. Der er trods alt mere aktivitet over hele verden i olieindustrien.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
marco83
19.01.2019 kl 12:40
5971
Du mener og vite det ja..... sånn som denne
https://www.wartsila.com/resources/customer-references/marine/offshore/vestland-cygnus
https://www.wartsila.com/resources/customer-references/marine/offshore/vestland-cygnus
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
19.01.2019 kl 12:44
5968
Jeg skal fortelle deg hva som virkelig er latterlig Damm og det er at du mener at markedsverdien på selskapet er 600 mill. Markedsverdien på selskapet er en funksjon av penger på bok, gjeld, inntjening og fremtidsutsikter. Markedsverdien på Soff er vel derfor i området 30 mrd hvorav 29 mrd er gjeld. Det er ikke slik at man kan kjøpe opp alle aksjene på børs til 600 mill og så forvente at gjelden forsvinner.
Å tenke på denne måten blir som når entreprenørene solgte leiligheter for 500 k hvor fellesgjelden var 3 mill. Da et ikke kostprisen 0,5 mill men 3,5 mill.
Å tenke på denne måten blir som når entreprenørene solgte leiligheter for 500 k hvor fellesgjelden var 3 mill. Da et ikke kostprisen 0,5 mill men 3,5 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 15:52
5902
Her ser du markedsværdien:https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/SOFF.OSE/overview Prøv at sammenligne med andre og se hvor tosset det er.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 15:56
5894
Man behøver ikke en total ombygning for at arbejde for vindindustrien.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
danm
19.01.2019 kl 16:07
5901
SOFF
Solstad has more than 50 years of experience within various shipping segments, and is currently the leading provider of specialized offshore tonnage to the international oil and gas industry. Solstad is a global company consisting of approximately 141 vessels with more than 4.000 employees. The Company has a worldwide operation, with particular focus on Brazil, North Sea, South East Asia, Australia and Africa.
Solstad has more than 50 years of experience within various shipping segments, and is currently the leading provider of specialized offshore tonnage to the international oil and gas industry. Solstad is a global company consisting of approximately 141 vessels with more than 4.000 employees. The Company has a worldwide operation, with particular focus on Brazil, North Sea, South East Asia, Australia and Africa.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
really
19.01.2019 kl 17:28
5876
Det du snakker om kalles enterprise value, eller selskapsverdi, Juice. Markedsverdien er aksjekurs ganger antall aksjer, evt. Korrigert litt om det finnes konvertible papirer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
30 mrd er mye penger. Dagens kurs på 2kr gir mcap på 608 mill. 12,5kr per aksje mente Røkke og Fredriksen det nye selskapet var verdt for halvannet år siden. Så om vi 6 dobler kursen øker enterprice value fra 30 til 34 eller ca.13%, det er også noe å tenke på...
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
marco83
19.01.2019 kl 20:40
5818
Nei vell? Hva trenger man da? Er det en eneste PSV som går i vindindustrien?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
Ak1234
19.01.2019 kl 23:24
5752
Ja, det er mange PSVer som er bygd om som går i til vindindustrien. Dog kanskje ikke så mange det siste året.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
marco83
20.01.2019 kl 09:07
5644
Som?
De få er ganske ombygde for å si det mildt
De få er ganske ombygde for å si det mildt
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
danm
20.01.2019 kl 09:37
5623
Marco83, hvorfor har Røkke eller Frederiksen ikke hyret dig? De gik ind 6 gange højere, med en forventning om at kursen ville stige. De var så 1 år for tidligt inde, men de forventer stadig at tjene penge, ligesom de andre top 20 shareholders.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
Empire
20.01.2019 kl 10:41
5581
Røkke og Fredriksen burde heller valgt marco83 enn deg damn. Du lever i ett ekkokammer og er en Perma Bull uten mulighet til å se de faktiske forhold. Jeg husker trådene der du mente at amerikansk shale skulle dø ut i 2017/2018 og du mente da, som nå, at offshore skulle gå til himmels. Hvordan ble det så etter 18 måneder?
Amerikans shale gikk til himmels og offshore gikk til bunns er vel fasit...?
Stå på marco83. Du argumenterer mot tunnelsyn og blodrød vps, så ikke forvent at din forståelse og innsikt kan endre en låst posisjon som er tuftet på tro, håp og lite fundamental innsikt. Bare utsagnet om at "Røkke og Fredriksen gikk inn et år for tidlig", viser at damn ikke vet eller har forstått grunnene til fusjonen. Dette er rimelig tynn suppe, for å si det mildt.
Amerikans shale gikk til himmels og offshore gikk til bunns er vel fasit...?
Stå på marco83. Du argumenterer mot tunnelsyn og blodrød vps, så ikke forvent at din forståelse og innsikt kan endre en låst posisjon som er tuftet på tro, håp og lite fundamental innsikt. Bare utsagnet om at "Røkke og Fredriksen gikk inn et år for tidlig", viser at damn ikke vet eller har forstått grunnene til fusjonen. Dette er rimelig tynn suppe, for å si det mildt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
Met1976
20.01.2019 kl 11:11
5564
Ja disse auto-repeat innleggene om at alt går opp er litt slitsomme selv for meg som sitter med litt aksjer i SOFF og er optimist :-)
Akkurat nå er det trist at Westshore ikke oppdateres før imorgen for jeg er fryktelig spent på den WE-flyttingen, er vi heldige der har vi en SOFF båt i aktivitet 2uker til 500k+ :-)
Akkurat nå er det trist at Westshore ikke oppdateres før imorgen for jeg er fryktelig spent på den WE-flyttingen, er vi heldige der har vi en SOFF båt i aktivitet 2uker til 500k+ :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:06
Du må logge inn for å svare
danm
20.01.2019 kl 11:18
5430
Det var jeg så ikke ene om at mene. Jeg er ret sikker på at 2019 bliver året, hvor det sker. Man kan så sige, at har man solgt/købt gennem 2018 , som jeg har og dermed har et GAK, der ligger under det halve af sidste emi, ser det rigtig godt ud. Jeg har forstået, hvorfor der blev fusioneret. Røkke og Frederiksen havde ikke behøvet købe emi-aktier, men mente, at det var det rigtige. Markedsværdien på 600 mio. er uanset alt for lav.
Redigert 20.01.2021 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
Empire
20.01.2019 kl 11:33
5416
"Røkke og Frederiksen havde ikke behøvet købe emi-aktier, men mente, at det var det rigtige".
Tror du at fusjonen og restrukturering hadde latt seg gjennomføre hvis eierne hadde kastet kortene sine? Tror du bankene og obligasjonseierne hadde blitt med hvis de med mest innsikt i selskapet og markedet valgte å forlate den synkende skute? Du er så langt utpå bærtur som det går ann å komme damn. Røkke og fredriksen hadde ikke noe valg. De måtte stå som garantisten for fusjonen, alt dette finner du i fusjonsblekka, hvis du orker å lese noe som er riktig. Men det er kanskje enklere å leve livet i ett ekkokammer.
Røkke og Fredriksen har videre en lock-up periode for sitt eierskap etter refinansieringen/fusjonen som ble stilt som er ett av vilkårene for solstad fusjonen fra bankene og det blir spennende å se hva de to herrer gjør når denne går ut.
Tror du at fusjonen og restrukturering hadde latt seg gjennomføre hvis eierne hadde kastet kortene sine? Tror du bankene og obligasjonseierne hadde blitt med hvis de med mest innsikt i selskapet og markedet valgte å forlate den synkende skute? Du er så langt utpå bærtur som det går ann å komme damn. Røkke og fredriksen hadde ikke noe valg. De måtte stå som garantisten for fusjonen, alt dette finner du i fusjonsblekka, hvis du orker å lese noe som er riktig. Men det er kanskje enklere å leve livet i ett ekkokammer.
Røkke og Fredriksen har videre en lock-up periode for sitt eierskap etter refinansieringen/fusjonen som ble stilt som er ett av vilkårene for solstad fusjonen fra bankene og det blir spennende å se hva de to herrer gjør når denne går ut.
Redigert 20.01.2021 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
danm
20.01.2019 kl 11:41
5412
Hvis det var så håbløst, havde de nok ladet være :-) de er trods alt ikke født i går.
Redigert 20.01.2021 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
spennende
20.01.2019 kl 16:04
5291
Hvor mye penger har Ocean Yield hentet ut siden Aker betalte inn?
Redigert 20.01.2021 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
marco83
20.01.2019 kl 16:17
5289
Skal og pleier å oppdateres i helgene og. Litt redd copsas pyser ut med noen tug´er
Redigert 20.01.2021 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
Met1976
20.01.2019 kl 16:20
4164
Håper ikke det, er jo 1 AHT er i demand til i spoten fra OMC før 22-23, da kommer det et rush av båter til kai og da faller prisene igjen om det ikke kommer et par 3-4 båts oppdrag før den tid.
Westshore pleier ikke oppdateres søndager, lørdager innimellom virker det som. Tipper vi har fasiten rundt 7:30-08 imorgen....
Westshore pleier ikke oppdateres søndager, lørdager innimellom virker det som. Tipper vi har fasiten rundt 7:30-08 imorgen....
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
I følge AIS er flere av disse båtene allerede på vei tilbake til kysten så vi kan sikkert forvente større konkurranse enn vi håpet på denne jobben.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
Kan bli en spennende uke. Tror på oppgang for både DOF og SOFF
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
20.01.2019 kl 19:11
4062
Flere av megleehusene som har oppdatert, kommer blant annet flere ledig AHTSer i kveld dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
Hei Marco. Finnes det noen bedre oppdaterte nettsteder enn Westshore for oss uten innside info?
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
20.01.2019 kl 20:58
3947
Tja vanskelig å svare. Skal man bruke en av de 5—6 som er tilgjengelig så er westshore den beste. Skal man få en så god oversikt som mulig ser man på alle sammen. De har alle hver for seg kunder de andre ikke har og rater de kan rapportere selv.
Søk på seabay hos seabrokers, fos live hos Fearnley, clarksons spot, uno spot, hagland spot
Søk på seabay hos seabrokers, fos live hos Fearnley, clarksons spot, uno spot, hagland spot
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
Hei Marco83,
Hvilket av offshore selskapene har du aksjer i, og hva er din prognose hva kursutvikling angår framover for disse?
Hvilket av offshore selskapene har du aksjer i, og hva er din prognose hva kursutvikling angår framover for disse?
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
Met1976
21.01.2019 kl 07:11
3840
Ser av den til Hagland at det vel er 5 båter aktuelle for WE flyttet, men 3 av de er jo SOFF båter-men noen rekordrate blir det ikke når det har drøyd til nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
21.01.2019 kl 08:58
3786
Ikke ett eneste ett. Har null peiling på akjseinvesteringer, prøvd meg to ganger og aldri igjen!:) Jeg har mye markedsinfo å komme med, men ikke på aksjene:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
21.01.2019 kl 09:25
3747
COPSAS trakk West Elara forespørselen ja....ingen bombe dessverre
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
danm
21.01.2019 kl 10:10
3696
Som investor skal man se 6 til 12 måneder frem. Er man daytrader, er det en helt anden sag. Omsætningen er dog så lille for øjeblikket i offshore, at daytrade ikke rigtig giver mening.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
21.01.2019 kl 10:52
3654
Og der kom de ut igjen:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
Met1976
21.01.2019 kl 11:14
3629
Med KL båten borte håper jeg på 2 SOFF båter på denne nå til en rate som ihvertfall er over drift+finans altså ca 300+ for de store AHTSene SOFF har liggende klar nå, alle monner drar i denne perioden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
21.01.2019 kl 11:27
3608
tatt på på skuffende NOK 130.000
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
21.01.2019 kl 11:28
3607
To Solstad til NOK 130k, det er skuffende
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
danm
21.01.2019 kl 11:36
3596
Men de er dog i arbejde :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
Met1976
21.01.2019 kl 12:02
3573
marco83 skrev To Solstad til NOK 130k, det er skuffende
Ja det er vel omtrent i null eller kanskje bittelitt minus faktisk for driftskostnader, og selv om de ikke har finanskostnaderå snakke om nå var dette egentlig en fin sjans til å dra inn noen millioner i pluss slik det så ut før helga. Kjipern.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
21.01.2019 kl 12:43
3542
Det er et godt stykke under break even med capex + opex dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
21.01.2019 kl 12:47
3549
Fin PSV term tender ute på norsk side i dag. Solstad bør har mye å velge mellom av båt på den
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
Boss 99
21.01.2019 kl 12:57
3567
marco83 skrev To Solstad til NOK 130k, det er skuffende
Må ha ca 300 000 dagen denne skal det bli noe til overs. Kanskje greie å betale noe renter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
danm
21.01.2019 kl 13:25
3545
Nu ved jeg ikke, hvor meget olie skibet bruger pr. dag, men der bliver sikkert et pænt beløb til lønninger m.m. Altså er det bedre at have skibene i arbejde, end at de ligger ved kaj.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
21.01.2019 kl 13:35
3534
Du investerer i en bransje du ikke kan:) Rederiet betaler ikke for fuel brukt:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
danm
21.01.2019 kl 13:43
3524
Så bliver det jo bare endnu bedre :-). Du har ret i, at jeg ikke ved noget om, hvordan skibene afregnes, men det betyder ikke noget i forhold til de overordnede forhold. 260.000 i kassen er og bliver 260.000 i kassen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
danm
21.01.2019 kl 13:44
3523
Hvorfor kommentere du i grunden aktier på HO, når du ikke selv investerer?
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
kontra
21.01.2019 kl 13:46
3517
Det var da voldsomt for en mobilisering for slakt av Solstad vi opplever for tiden. Er det noe i gjerde? Finner det urimelig at tilsynelatende oppegående mennesker bruker all tiden på HO-forumet til ensidig nedsabling av et selskap/aksje som disse, etter eget utsagn, ikke har interesse av.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
danm
21.01.2019 kl 14:01
3501
Problemet er, at vi har en mand, der ved en masse om drift af skibe, men ingenting om investering og som åbenbart ikke har andet at få tiden til at gå med.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
Kaksi
21.01.2019 kl 14:04
3498
Bra at de som har peiling som Marco83 skriver på tråden, så blir en litt klokere av å være på forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
Ak1234
21.01.2019 kl 14:11
3493
Må ikke ta all fisk for god fisk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare
marco83
21.01.2019 kl 14:24
3482
Fordi det er mange som mener at skal man investerer i aksjer bør man kjenne til markedet og markedsinfoen. Den har jeg og det har vært en del her inne som har satt stor pris på den. Er det ingen som er interessert i det så slutter jeg, verre er det ikke:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:13
Du må logge inn for å svare