Solstad Offshore

Slettet bruker
SOFF 19.12.2018 kl 14:27 55849

Dette beviser vel at Solstad har rimelig god kontroll på situasjonen og kreditorer ?


Reference is made to the stock exchange communications of Solstad Offshore ASA
(SOFF) of October 22nd and December 5th, 2018.

As set out in the aforementioned communication, SOFF has commenced discussions
with inter alia the bondholders under SOFFs outstanding bond with ISIN NO 001
0713548 (the Bondholders) to improve the overall liquidity situation of the
SOFF-group and to create a robust long-term platform for the company.

On December 19th, 2018 the Bondholders accepted to suspend and defer payments of
interest falling due under the bond agreement in the period commencing December
20th, 2018. The Bondholders suspension and deferral is conditional on a
principal and interest suspension being agreed with the financial creditors of
relevant subsidiaries of SOFF and will be valid for the corresponding period.

Further information on such suspension will be provided in due course.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 20:46 4810

Du misforstår med vilje ser jeg. Jeg har aldri, kommer heller aldri til å tro at Solstad ikke eksisterer en dag. Ingen fare for at selskapet ikke lenger skal være i drift. Hvorfor det, danm har jo sagt nå i mnd'svis at man er på bunnen med tanke på akjsekursen. Hvordan krangle med fakta? Er ikke fakta at kursen er ned over 50% de siste 3 mndene?

Jeg sier at dere har bommet grovt på bunnen. Det har værtfall danm gjort. Hvorfor mase så jævlig om at nå er tidspunktet å gå inn når den faller hver eneste dag, uke og mnd? Hvorfor? Hva er poenget med det?

Jeg kommer til å slenge inn en slant i Solstad, men i motsetning til mange her inne som tror bunnpunktet har vært hver dag nå i 12 mnder så venter jeg:) Har ingenting å tape på å vente. Hva taper man av å vente egentlig? Fortell meg det?

Er det en ting du har rett med det du sier her så er det at du forstår godt at jeg holder meg unne aksjemarkedet. Se på Solstadkursen. Bedre bevis enn det finnes jo strengt talt ikke:) Glad jeg har holdt med laangt langt unna.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
kontra
28.01.2019 kl 20:31 4828

Den artikkelserien boss la ut var langt mer positiv enn det de faste dommedagsprofetene vil ha det til. Uttalelsene fra både Solstad, Kigen og Serck-Hanssen mer eller mindre garanterer videre drift av selskapet. Aker og Dnb avviser heller ikke deltakelse i prosess med tilførsel av likviditet om nødvendig. Når jeg leser marco83 sine karakteristikker av f.eks danm`s vurderinger av selskapet, forstår jeg godt at marco83 holder seg unna aksjemarkedet. Jeg er rimelig sikker på at både danm og undertegnede innen en toårsperiode har fått gevinst på våre investeringer i Soff, selv om vi ikke traff bunnen på våre innsatser.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 17:30 4947

Godt det bare ikke er meg!:) Hadde jeg har ork hadde jeg søkt litt og laget en legendarisk best of danm liste:) Denne hadde blitt usedvanlig lite pen.

Danske som kan olje og supply....tja litt logisk at det der ikke går bra.

Han har jo ikke truffet på en eneste inngang, driter seg ut hver eneste gang. Blir du ikke flau av å bomme så sinnsykt mye så sinnsykt ofte?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
28.01.2019 kl 17:14 4963

Du er staere enn et esel danm. Om du er like dum som et esel får andre vurdere. Investeringen din i Solstad er uansett hva du måtte si en tragedie. Du sier du kjøper stadig mer aksjer. Du må sannsynligvis være gutten med gullbuksene som stadig kan hoste frem mer penger for hvert nivå kursen synker nedover. Fra du gikk inn i SOFF har du messet om at du har fått billige aksjer og at aksjen ikke går lavere. Vel, den dumpet nye 5% i dag. Du har hatt like mye feil hver gang. Du sier du har et snitt på ca. 3 kroner. Det er i så fall 50% ned.

Om du har feil denne gangen gjenstår å se. Jeg tror du får omtrent like mye feil som tidligere. Det blir blodig i denne før vi er ferdig. 50% ned fra dagens nivå er slett ikke utenkelig. Du får trøste deg med at store prosentfall ikke utgjør så mye penger lenger. Å kaste gode penger etter dårlige for å snitte ned viser seg svært ofte som veldig dårlig medisin.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 17:00 4990

Stol på kjøpsanbefalinger du. Riggmarkedet er og over det verste ja, men det tar tid. Ikke vits å kjøpe OSV før man ser riggratene stiger jevnt og trutt. Det vil også ta sin tid. Verre er det ikke.

Så du mener fra og med i dag at Solstad ikke skal lengre ned, slik p forstå? Dagen i dag er det absolutt bunnpunkt?

Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
danm
28.01.2019 kl 15:29 5047

Se PSV
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
danm
28.01.2019 kl 15:24 5055

Jeg tror ikke på, at vi kommer længere ned. Jeg får en meget billig aktie nu og med en svag norsk krone en rabat oveni. Vi så samme lave niveau, da det kom frem, at SOFF måtte nedskrive mere i Q3. Som Solstad siger, er der ikke ændret noget i forhold til driften og min tro på 2019 0g 2020 er ikke ændret og slet ikke, når der hver dag kommer nye udmeldinger, der peger i den rigtige retning. Du dømmer rigmarkedet dødt, samme dag, som der kommer købsanbefaling, så hvor meget kan vi tro på dig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 15:02 5089

Jo absolutt! Men skjønner hvorfor de ikke gidder når jeg ser nivået på investorene her inne;) hehe

Synd ikke bankene gir føringer på akkurat det. Ganske merkelig egentlig
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 14:59 5090

Jeg kan ikke markedet nei, du føler kanskje at du kan det bedre eller?:)

Hvorfor gå inn nå? Du har argumentert med inngang de siste par mnds tid, tenkt å ha vært dum nok til å høre på deg?! Hva er man ned 3 mnder nå, over 50%???

Ingenting som tilsier å gå inn nå. Hvorfor ta sjansen? La den synke enda lavere, vent par mnder og så gå inn. Er vell ned i dag og? Hvor blir det av skiftet du har skreket om nå i måneder??

Du har null peiling på båt eller marked. La meg fortelle deg når du bør gå inn i Solstad. Da sparer du deg for store tap, det enorme tapet du allerede har gått på får jeg ikke gjort så mye med dessverre
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 14:51 5099

Siem er flinke, har relativt realistiske verdisetting på fartøyene sine
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 14:05 5107

Hei Marco 83
Burde ikke analytikerne i større grad kjørt analyser av de enkelte offshoreselskapene slik at markedet kunne klare å se forskjellene. Det opereres i samme marked, men det synes da som om de ulike selskapene er kommet ulikt med tanke på finansiering, likviditetsreserver, type flåte, styrker og svakheter osv.
For meg har det f.eks synes soleklart lenge at både SOFF og Havi må til med en refinansiering runde til i løpet av 18-19, mens andre selskaper har mye mer å gå på.
Noen har overvekt i en sektor (PSV, AHTS, SUBSEA) mens andre i en annen. Noe som selvsagt påvirker resultat og inntjening betydelig.
Her burde noen gå inn å gjøre en bedre jobb, markedet er det det er.
Er forøvrig enig i at eiere og banker, m.fl i mye større grad burde gått inn å tatt grep med tanke på å ta ut båter for godt. Men da nytter det ikke bare å ta i den Norske flåten, Bourbon f,eks må med,
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Met1976
28.01.2019 kl 13:51 5111

Huh? Utilization er på sitt laveste nå, og bortsett fra en topp på ca 10 dager har den vært lav siste måneden, særlig for AHTS

Interessant dette salget til SIEM synes jeg:

"Siem Offshore selger PSVene «Siem Sasha», «Siem Louisa» og «Sophie Siem», bygget i henholdsvis 2005, 2006 og 2006, ifølge en børsmelding mandag.
Salgene vil gi en positiv kontanteffekt på 10 millioner dollar, tilsvarende om lag 86 millioner kroner, og mindre regnskapseffekt, opplyses det."

Merkelig å selge 3 båte rpå lange kontrakter, er de solgt til de som leier de mon tro? Ser ikke helt hvem andre som har interesse av 3 PSVèr i den alderen. Solgt omtrent til bokført verdi, hva nå det er for slike skip nå hos SIEM...
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
danm
28.01.2019 kl 13:44 5125

Hvis vi ser på utilization, er det steget gennem januar. Det er trods alt et godt tegn.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
danm
28.01.2019 kl 13:30 5144

At Røkke og Frederiksen gik ind for tidligt, ændrer ikke ved, at de ser potentialet. At det først sker nu, gør det endnu mere attraktivt, for de der står på nu. Det er muligt, at du har god indsigt i skibene, men du har ingen pejling på markedet, når det først kommer op i gear.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 13:23 3890

Nei. Jobber som megler, så gjort masse business med alle de fire egentlig. Minst DESS
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 13:22 3862

Hvis de ikke trodde de skulle bli langvarig hvorfor gikk de inn alt alt for tidlig da? De er flinke, men ikke allvitende. Noe dette er et godt eksempel på.

De har bommet grovt.

Opplagslisten er langt som ett vondt år.....blir ikke høye rater får den er fraværende dessverre
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Ak1234
28.01.2019 kl 13:22 3862

marco89, har du jobbet i Solstad eller noen av de selskapene som inngikk i fusjonen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
danm
28.01.2019 kl 13:09 3883

Jeg tror ikke Røkke og Frederiksen gik ind til 12,50 for 1½ år siden, hvis de mente, at situationen ville være langvarig. Når det vender står SOFF med både, når de andre ikke har flere at sende i søen og så bliver det til rigtig høje rater.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 12:48 3914

Jobber og har jobbe snart 10 år i supply, derfor egentlig. Når det er positive ting å skrive om supply blir jeg første mann til å gjøre det, stol på meg! Nei ikke noe annet motiv enn at mange setter pris på markedsinfo her inne. Av og til plukker jeg og opp litt info her inne som ukjent for meg og som jeg kan bruke i jobben.

Nei hvis du har gått inn i DOF for en tid tilbake så skjønner jeg ingenting skremmer deg, da har du blodrøde tall å se på. Det gjør at man blir irritert og binder seg til håp og tro. Livsfarlig!

2019 kan ikke bli verre enn 2018 nei. Og 2018 var nok en jævlig år i supply dessverre! Kan godt tenkes ting bedres litt i år, men langt i fra et skifte i markedet. Det er enda mange år til dessverre
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Jonny59
28.01.2019 kl 12:37 3930

Hvilken interesse har du marco 83 av å sitte dagen lang å skrive negative innlegg om supply. Jeg tviler på at det er for å hindre at vi som er inne i skal tape penger. Nei det er nok andre motiv som ligger til grunn !
Jeg er aksjonær i dof, og jeg lar meg ikke skremme av dine innlegg. Vi skriver 2019 og bedring av markedet kommer sakte men sikkert.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 12:30 3939

Begge selskaper vil sikkert løfte seg på sikt.
Poenget mitt er at DOF er langt tryggere med tanke på likviditet. Er ikke trygg på SOFF som sannsynligvis må til med emisjon.
Siste nybygg DOF går i 8 års kontrakt 2 uken februar. Deretter kommer Q4 som jeg tror er langt bedre enn hva SOFF kan drømme om pt.
Men dette er selvsagt opp til hver enkelt å bedømme
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 12:20 3953

Hvorfor ikke vente med p kjøpe OSV aksjer til riggselskspene begynner å gå lysere tider i møte?

Virker som om de fleste tror at en øknining i investeringer innenfor olje og gass kun går på fsrtøysinnleie!? Og at estimert 20% økning i investeringer i 2019 automatisk betyr 20% mer etterspørselen etter OSV. Det stemmer selvsagt ikke.

Skjer ikke en puck med OSV etterspørsel før det skjer noe med riggmsrkedet. Så banalt enkelt er det jo. Når det enda ser mørkt ut i rigg i fremtiden gjør det det samme på OSV dessverre
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
danm
28.01.2019 kl 11:38 3998

Jeg har også DOF, men forventer mere af SOFF på den lange bane, derfor køber jeg flere aktier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 11:34 4004

Tror på opptur, men synes det virker mye tryggere med DOF og har derfor valgt å satse på DOF.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
danm
28.01.2019 kl 11:18 4037

Men det er nu det sker. Der skal ske meget i 2019 for at vi kan nå 2013 niveau allerede i 2020. Vi har set forventning om 20% mere investeret i 2019 i Nordsøen og kommer resten af verden også med, kan situationen hurtig være vendt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
marco83
28.01.2019 kl 10:53 4074

Men så har Rystad spådd gull og grønner skoger nå snart i 5 år også da:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
danm
28.01.2019 kl 10:45 4093

Allerede i 2020 venter Rystad Energy, at nye investeringer i olieproduktion vil komme op på niveauet fra 2013. "Vi ser starten på en ny investeringscyklus," lyder det fra selskabet. Nordsøen er et af områderne.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 10:11 4136

hehehe. huff ikke bra. Dersom du er i fra Haugesund så be de vrake skrotet også er vi kvitt de. så får jeg håpe de er borte neste gang jeg er i Haugesund;);)
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
28.01.2019 kl 10:03 4154

De må selge unna/skrote en haug med fartøy først. De fargelegger hele haugesund og omegn oransje jo.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
danm
28.01.2019 kl 09:51 4174

Det er rigtig fint. Så kan markedet komme på fode og SOFF komme til at tjene penge igen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 09:07 4216

Tusen takk BOSS 99. Dette ga meg litt mere trua på at ting kan gå bra etterhvert.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Boss 99
28.01.2019 kl 09:00 4232

Bankene strekker seg til høsten
OLJESERVICE:Bankene kangi betalings­utsettelse én gang til, men i løpet av andre halvår krever de en permanent løsning på plass.
DNB eier 3,2 prosent av Solstad
Solstad Offshore driver allerede på bankenes nåde med gjelds­moratorium, som både inkluderer rentefritak og avdragsutsettelse. Etter det Finansavisen forstår, er de største kreditorene åpne for å forlenge slike avtaler for seks måneder om gangen.
Dagens avtale ruller til 20. juni, og det vil da trolig kun være mulig å få til en ny kortere avtale for Solstad.
I Solstad Offshores tilfelle vil bankene kreve en bære­kraftig løsning i løpet av andre halvår, erfarer Finansavisen.
Åpen for eierskap

DNB har lenge vært blant de større långiverne i rederisammenslåingen, og har allerede fått konvertert gjeld til egenkapital. DNB sitter med 3,2 prosent av aksjene i Solstad Offshore. En mer langsiktig gjeldssituasjon for selskapet innebærer å kvitte gjelden på nærmere 30 milliarder kroner, og DNB kan da bli tvunget til å øke sin eierandel.
– Vi er allerede på eiersiden i Solstad Off shore og Tidewater, og vår deltagelse i nye runder vil være resultat av en totalvurdering, sier konserndirektør med ansvar for de største bedriftskundene i DNB, Harald Serck-Hanssen.
Har allerede svettet
I romjulen uttalte en av Serck-Hanssens nestkommanderende, DNBs shippingsjef Kristin Holth, for første gang at DNB åpnet opp for å ta eierandeler i de krise­rammede OSV-selskapene. Uttalelsene fra Holth signaliserte en holdningsendring i banken.
– Helst ser vi at DNB fortsetter som långiver og at eierne fortsetter som eiere, men vi forbereder oss på å være i OSV-­næringen lenge. Dersom vi skal ta en haircut på gjelden, skal vi få være med på oppturen på egenkapitalsiden, sier Serck-Hanssen, som er overbevist om at oppturen kommer:
– Uansett når man tror oppgangen kommer, så kommer den. Og vi har allerede svettet oss gjennom tre år med nedgang i denne sektoren.
I Solstad Offshores rapport for tredje kvartal er flåten verdisatt til 29,3 milliarder kroner. Til sammenligning er VesselsValues anslag på 13,6 milliarder kroner.
Finanstilsynets tvungne justering på 850 millioner kroner blir liten sammenlignet med den regnskapsmessige reduksjonen rederiet kan stå overfor.
– Jeg kan ikke kommentere selskapets diskusjoner med revisor og Finanstilsynet, men jeg kan legge til at vi i DNB bruker en kombinasjon av meglervurderinger og data fra VesselsValue. Dessuten legger banken til grunn en industriell verdi, som er langt mer stabil enn markedsprisingen. Ja, markeds­verdiene reflekterer de industrielle aspektene, men i disse sykliske næringene kan markedets prising bli for dramatisk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Boss 99
28.01.2019 kl 08:54 4019

Ved utgangen av tredje kvartal i fjor hadde det børsnoterte offshore serviceskipsrederiet bokført skipene til 29,3 milliarder kroner. I tillegg kom 638 millioner kroner i joint ventures og tilknyttede selskaper.
Sent onsdag kveld valgte Solstad, etter påtrykk fra Finanstilsynet, å nedskrive skipsverdiene med 850 millioner kroner. Det reduserer den bokførte egenkapitalen ved utgangen av september til knappe 2,5 milliarder kroner.
Samtidig varslet Solstad at det kan komme nye nedskrivninger når fjerdekvartalsresultatet offentliggjøres i februar.
Egenkapitalen tapt
Dersom man legger VesselsValue s tall til grunn, er all egenkapital i Solstad Offshore tapt.
Det London-baserte verdivurderingsselskapet mener at hovedtyngden av Solstads flåte, 128 skip, er verdt 1.590 millioner dollar i dagens marked for plattformforsynings-, ankerhåndterings- og subsea-fartøyer.
Omregnet i kroner tilsvarer det en flåteverdi på 13,6 milliarder.
Hvis dette tallet skulle legges til grunn ved avleggelsen av Solstads fjorårsregnskap, ville rederiet måttet nedskrive over 14,8 milliarder kroner til.
Samtidig ville egenkapitalen vært negativ med rundt 12 milliarder kroner.
Forskjellige modeller

Fra tidligere er det kjent at VesselsValue gir anslag for stålverdien av skipene med vekt på hva de antas å kunne omsettes for i dagens marked.

Rederienes egne beregninger bygger på neddiskonterte forventede fremtidige kontantstrømmer, det vil si at også inntjeningen skipene genererer hensyntas.

Problemet med slike analyser er at de i et dårlig marked der ratene er lave lett får karakter av å være en slags ønsketenkning om hva skipene vil kunne tjene når markedet en gang i fremtiden måtte komme tilbake.
– Vi kjenner ikke til detaljene i VesselsValues verdi­beregninger og kan ikke forholde oss til dem. Men de tallene du nevner ligger langt under tilsvarende anslag vi har sett, sier Solstad Offshores finansdirektør Anders Hall Jomaas.
Drukner i gjeld
Solstads største hodepine er imidlertid ikke sprikende verdivurderinger, men altfor høy gjeld.
Ved utgangen av tredje kvartal hadde selskapet en netto rentebærende gjeld på 27,7 milliarder kroner.
Ratene rederiet oppnår ved utleie av skipene er ikke i nærheten av å kunne betjene dette.
Bare rentene krever enorme beløp. Akkumulert etter de første ni månedene i fjor var renteutgiftene 1.065 millioner kroner. Det tilsvarer nesten en tredjedel av de totale driftsinntektene i perioden.
Dette gjør det helt usannsynlig at Solstad skal makte å betale normale avdrag med det første.
Moratorium
Selskapet inngikk like før jul en avtale med flere av sine banker og øvrige finansielle kreditorer om at det slipper å betale renter og avdrag på flere av sine lån frem til 20. juni i år.
Av børsmeldingen onsdag kveld fremgår det at selskapet forhandler videre med långiverne om en løsning som vil inkludere en omfattende restrukturering av rederiets balanse.

Gjennom Aker Capital og Ocean Yield er Kjell Inge Røkkes Aker den største aksjonæren i det skadeskutte selskapet i Skudeneshavn med en eierandel på 23,1 prosent.
Aker kommunikasjonsdirektør Atle Kigen ville torsdag ikke svare på om Aker vil være med på en ny refinansiering som kan bære selskapet gjennom den vanskelige perioden i offshore serviceskips­markedet.
– Nå trenger ledelsen ro for å arbeide frem en robust og langsiktig plattform for selskapet. Det er det vi har å si om situasjonen i dag, skriver Kigen i en epost til Finansavisen.
Solstad Offshore
Redigert 21.01.2021 kl 02:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 08:45 3997

- En planlagt prosess
- Vi varslet i 2018 om at det kunne komme en nedskriving av markedsverdiene. Det kom nå, sier Lars Peder Solstad. – Dette er en del av den prosessen vi er i gang med sammen med bankene. Vi er i en situasjon av “stand still” og de er orientert om at dette kunne komme i løpet av prosessen vi nå er inne i. Dette påvirker ikke driften av våre skip eller forholdet til våre långivere. Det fortsetter som før, og det er ikke mer kritisk i dag, enn det var forrige mandag.

- Kan Solstad komme til å gå over ende?

- Nei, vi ser bedringer i offshoremarkedet, men de kommer for langt frem, sier Solstad. Offshoremarkedet er tøft for alle, men prosessen vi nå er i gang med er kontrollert, og prosessen med bankene der vi nå er i forhandlinger er ikke påvirket av dette, avslutter Solstad.
Redigert 21.01.2021 kl 02:00 Du må logge inn for å svare
really
27.01.2019 kl 21:55 4135

Gratulerer med bunnsolid gjennomført kamp, og VM gull.

Skal verdien av SOFF sine skip stige med 10 milliarder, slik de må om Vessel Value’s verdier er korrekte må det en massiv aktivitetsøkning til. Dagens prognoser tyder på en viss aktivitetsøkning i 2019 og litt til i 20. Det skal mye til at det er nok til at SOFF går med overskudd de neste par årene. Hvordan skal de komme seg gjennom den perioden uten en betydelig haircut av dagens aksjonærer.

Redigert 21.01.2021 kl 02:00 Du må logge inn for å svare
ahts66
27.01.2019 kl 14:35 4274

Da er luftslottet i ferd med å falle som jeg skrev for noen år siden
Redigert 21.01.2021 kl 02:00 Du må logge inn for å svare
Empire
27.01.2019 kl 13:21 4321

Tilgangen på likviditet ble økt gjennom refinansieringen ved fusjonen. Et av kravene til refinansieringen er egenkapital kravet(lånevilkår). Nedskrivninger påvirker egenkapitalen, ergo har nedskrivningene mye med likviditeten å gjøre i Solstad 2.0.

Tro og håp har derimot lite med likviditeten å gjøre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:00 Du må logge inn for å svare