Solstad Offshore
Dette beviser vel at Solstad har rimelig god kontroll på situasjonen og kreditorer ?
Reference is made to the stock exchange communications of Solstad Offshore ASA
(SOFF) of October 22nd and December 5th, 2018.
As set out in the aforementioned communication, SOFF has commenced discussions
with inter alia the bondholders under SOFFs outstanding bond with ISIN NO 001
0713548 (the Bondholders) to improve the overall liquidity situation of the
SOFF-group and to create a robust long-term platform for the company.
On December 19th, 2018 the Bondholders accepted to suspend and defer payments of
interest falling due under the bond agreement in the period commencing December
20th, 2018. The Bondholders suspension and deferral is conditional on a
principal and interest suspension being agreed with the financial creditors of
relevant subsidiaries of SOFF and will be valid for the corresponding period.
Further information on such suspension will be provided in due course.
Reference is made to the stock exchange communications of Solstad Offshore ASA
(SOFF) of October 22nd and December 5th, 2018.
As set out in the aforementioned communication, SOFF has commenced discussions
with inter alia the bondholders under SOFFs outstanding bond with ISIN NO 001
0713548 (the Bondholders) to improve the overall liquidity situation of the
SOFF-group and to create a robust long-term platform for the company.
On December 19th, 2018 the Bondholders accepted to suspend and defer payments of
interest falling due under the bond agreement in the period commencing December
20th, 2018. The Bondholders suspension and deferral is conditional on a
principal and interest suspension being agreed with the financial creditors of
relevant subsidiaries of SOFF and will be valid for the corresponding period.
Further information on such suspension will be provided in due course.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
danm
31.01.2019 kl 11:20
4434
Det er nu, det begynder at blive interessant for SOFF:http://westshore.no/
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Met1976
31.01.2019 kl 11:36
4436
Du mener når ratene for AHTSène som er helt avgjørende for SOFF i spotmarket ligger omtrent på 1/3-1/4 av de de trenger for å gå i pluss...ja interessant er det jo absolutt. SVi skal være sjeleglad SOFF ikke har gitt båter til Equinor i denne runden og håpe at det kommer et skikkelig flyttoppdrag til kjappt, da kan man ihvertfall få dekket den ekstra brenselen man svir av.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
danm
31.01.2019 kl 11:54
4416
Hele markedet vil forbedres og det er derfor SOFF kan forvente gode priser. De vil kunne begynde at tage skibe ud af oplag og det bliver til høje rater. Jeg tror, det Røkke og Frederiksen havde forventet ville ske i 2018 kommer her i 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
marco83
31.01.2019 kl 18:12
4338
Nå er danm skikkelig despo, når man får 4 slutninger til grusomme NOK70k til å være et tegn på at markedet har snudd
Dette begynner å bli komedie danm:)
Dette begynner å bli komedie danm:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Boss 99
04.02.2019 kl 10:00
4134
Snar ned på 0,20 kr . Emi kurs!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
danm
04.02.2019 kl 10:04
4329
Jeg tror, vi ser 2 kr. inden længe. Baisserne er lidt desperate efter nogle dage med stigninger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
danm
04.02.2019 kl 10:08
4330
Belægningen på AHTS stiger og SOFF har fået en mere i arbejde:http://westshore.no/
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Ak1234
04.02.2019 kl 10:11
4334
Etterspørsel etter 8 stk AHTS de neste to dagene. Det kan jo bli et lite hopp i ratene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
Boss 99
04.02.2019 kl 10:13
4333
Det hjelper dessverre ikke. Som å pisse i buksen for å holde varmen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
danm
04.02.2019 kl 10:20
4325
Olieprisen op - belægningen op - raterne op. Ikke så mærkeligt at baisserne er lidt nervøse.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03
Du må logge inn for å svare
glugg
04.02.2019 kl 10:21
4255
Som å pisse i havet og tro at havnivået stiger!
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Ak1234
04.02.2019 kl 10:23
4284
Ånei, det hadde vært om det ikke var etterspørsel i det hele tatt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
danm
04.02.2019 kl 10:32
4277
Baisserne har travlt, men kan ikke finde nogle gode argumenter, alle pile peger op.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
danm
04.02.2019 kl 10:39
4273
Ja, det bliver spændende at se, hvor højt raterne kommer op.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Ak1234
04.02.2019 kl 10:44
4276
Der kom det forespørsel på to til.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Ak1234
04.02.2019 kl 10:50
4290
Det er et godt tegn at marco83 enda ikke har vært aktiv i dag, mulig han har noe å gjøre på jobb. Tyder på litt aktivitet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 10:50
4292
Viktig å skille mellom NOR og UK side her. På norsk sider er det utestående forespørsler for 4-5 AHTS'er akkurat nå. 11 potensielt ledige båter for dette, ergo det blir ikke all verden av hopp i ratene. Sannsynligvis opp fra grusomme NOK70k som er siste AHTS sluttning på norsk side, men det blir ikke noe fest for å si det sånn:)
Jaja...5 stk AHTS'er på UK side også, der er det betydelig mindre ledig båt. Kanskje der er nødt å ta en eller to fra Norge? Da kan vi se en litt bedre oppgang kanskje. Krysser fingrene for det. Er det spådd dårlig vært i ukene som kommer så hjelper det og på
Jaja...5 stk AHTS'er på UK side også, der er det betydelig mindre ledig båt. Kanskje der er nødt å ta en eller to fra Norge? Da kan vi se en litt bedre oppgang kanskje. Krysser fingrene for det. Er det spådd dårlig vært i ukene som kommer så hjelper det og på
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 10:51
4289
Hehe ikke sant. I dag er det hektisk i spotten....nå sitter jeg ikke lenger direkte i spotten. Slipper heldigvis det, blitt for gammel til det slitet:) Sitter dog bare 1 meter unna spotdesken og det vanskelig å unngå å få med seg hva de gutta holder på med!:) Mye skriking og hyling:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Ak1234
04.02.2019 kl 10:53
4305
Håper du tar min småspydighet med et smil. :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 10:55
4308
Absolutt:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
danm
04.02.2019 kl 11:15
4287
Jeg kan ikke forstå, hvordan en så stor mægler kapacitet har tid til at hænge her på HO?
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Met1976
04.02.2019 kl 11:30
4253
Det er mye du ikke forstår Danm, kanskje du skal holde deg til å ikke forstå et tema om gangen i hver tråd. Så kan du jo fundere på om det var nødvendig å få alle som er interessert i SOFF til å sjekke denne tråden nå bare for å lese det innlegget ditt over...
Hint: Det var det ikke
Hint: Det var det ikke
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Met1976
04.02.2019 kl 11:39
4252
Ja det kommer en liten topp nå, kjipern er at SOFF pr.d.d kun har en AHTS ledig i spoten når toppen kommer, resten er på kontrakter med lave rater eller til kai for vedlikehold :-(
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
danm
04.02.2019 kl 11:42
4249
Så må de skynde sig at få nogle klar :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 11:47
4244
Så er spm hva definisjonen på topp er?:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Met1976
04.02.2019 kl 11:50
4243
Slik situasjonen er-hvis vi f.eks ser på snittratene for siste månedene- vil jeg kalle det en topp hvis vi kommer over utgiftene, altså 300k :-D
Spørs om vi klarer det, spørs litt hvor store båter de trenger-ser vi på norsk side er det jo mye ledig (det er 3-4 på vei inn 4-6.feb) mens detpå UK side er færre og mindre båter.
Spørs om vi klarer det, spørs litt hvor store båter de trenger-ser vi på norsk side er det jo mye ledig (det er 3-4 på vei inn 4-6.feb) mens detpå UK side er færre og mindre båter.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
danm
04.02.2019 kl 11:51
4241
marco83 skrev Så er spm hva definisjonen på topp er?:)
Ja, den bliver sikkert langvarig :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 11:53
4302
I såfall tror jeg det kommer en topp nå ja:)
I seg selv er 300k dagen absolutt ikke en topp dog:) Laaangt der i fra, da noen av fartøyene så vidt går noen kroner i pluss på det ratenivået:)
I seg selv er 300k dagen absolutt ikke en topp dog:) Laaangt der i fra, da noen av fartøyene så vidt går noen kroner i pluss på det ratenivået:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 11:56
4304
Well Expterise begynner ballet, tatt SIem Ruby. Vet ikke raten enda
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Met1976
04.02.2019 kl 12:00
4309
Ja de største skal helst ha over det og, de mindre klarer seg vel med 200-250-vi så jo for en måned siden at vi kan komme langt over det for enkeltrater på en båt og to men samtidig så vi også at en riggflytt ble utsatt noen dager og så gikk til elendige rater fordi det raste inn med båter på kort tid.
Det mest positive er jo at det er såpass mange-og delvis med litt varighet-at de vil skape et visst press i mer enn noen dager nå selv om det kommer endel båter inn igjen og.
Den forrige toppen vi hadde hvor det jo var helt opp i 700k for et par Viking båter hjalp jo lite, jeg ser snittet for januar i sin helhet endte på under 20k GBP, altså var snittet for hele januar måned-selv med en topp med mye båter på 3-500k på under det de trenger for å gå i pluss.
Det mest positive er jo at det er såpass mange-og delvis med litt varighet-at de vil skape et visst press i mer enn noen dager nå selv om det kommer endel båter inn igjen og.
Den forrige toppen vi hadde hvor det jo var helt opp i 700k for et par Viking båter hjalp jo lite, jeg ser snittet for januar i sin helhet endte på under 20k GBP, altså var snittet for hele januar måned-selv med en topp med mye båter på 3-500k på under det de trenger for å gå i pluss.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 12:02
4342
Skandi Hera båt nummer to
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Met1976
04.02.2019 kl 12:20
4321
Ser for meg at en eller annen i SOFF får bra tyn nå for å ha sluppet Prosper og Drott på 14dagers kontrakt til 19kgbp på lørdag, de to båtene er vel de beste til disse jobbene sammen med KL sine kraftmaskiner og hadde fort fått de beste ratene her :-(
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 12:24
4312
T.O.Arctic er en gammel liten rigg. Den type tonnasje er overkill, trekker mer enn riggen klarer å takle:) Så det er nok ikke noe Solstad er irritert over egentlig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 12:27
4324
Skandi Iceman tredje
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Met1976
04.02.2019 kl 12:30
4361
Transocean er vel et større flytt? De andre vet jeg ikke noe om, men der er det en båt pr.oppdrag så det er jo ikke det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 12:34
4354
Et større flytt som i at man må ha flere fartøy. Men riggen en liten og gammel og klarer ikke fartøy som trekker for mye. Heller ikke behov for mye kraft per båt når de må ha 4 stk totalt. Så ingen behov for båt med enorm BP (trekkraft) , derav ingen Premium på de fartøyene
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 12:39
4342
Island Vanguard sluttet til AkerBP til litt skuffende NOK200k, ingen topp enda. Blir spennende å se ratene på Transocean Arctic
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 12:48
4328
Alle 4 til T.O Arctic ble og sluttet på skuffende NOK200k
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
danm
04.02.2019 kl 13:08
4302
Men skibene er i arbejde og bedre bliver det :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Met1976
04.02.2019 kl 13:14
4285
Hva skal man si...positivt med aktiviteten i markedet men skuffende at selv med så mange slutninger sendes fortsatt båtene ut UNDER kostnadene, hadde trodd man skulle nå 300k for noen av båtene ihvertfall.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
04.02.2019 kl 14:03
4236
Det ble som jeg trodde, ikke noe særlig. Ble faktisk bedre betalt på UK siden, så det gikk en norsk båt over på rundt NOK240k som Danm sier.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Met1976
07.02.2019 kl 07:32
4010
Ang dette med skipsverdier- 3 ca 15år gamle PSVèr solgt for 5-10mill stykket, det er vel marginalt over vrakpanten vil jeg tro...og disse har SOFF endel av...
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Pareto-prosjekt-endelig-kvitt-tre-offshoreskip
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Pareto-prosjekt-endelig-kvitt-tre-offshoreskip
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
danm
07.02.2019 kl 09:41
4065
3 gamle skibe beliggende i Afrika, i et selskab der er KK, hvor vi ikke kender vedligeholdelsen, ja, så er prisen vel rigtig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
danm
07.02.2019 kl 09:43
4061
Det er et søgt forsøg på at nedgøre SOFF. Du skulle hellere forholde dig til fremtiden. Belægningen på skibe er skyhøj.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
Met1976
07.02.2019 kl 15:40
3992
Det kan ikke være mye AHTS jobber på gang nå, når KL sender Sandefjord på supplyrun-men de får vel samme rater for den jobben antageligvis- skrapt for begge deler på norsk side nå. Nå ahdde vi trengt en jobb eller to, Sapphire er klar imorgen...
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
beate
07.02.2019 kl 18:27
3928
Er det ingen som har tanker om hva utviklingen i 2019 blir? Hva gjør kreditorene? Hva gjør rederiene for få opp ratene? Er det håp for aksjonærene at kursen stiger?
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
marco83
07.02.2019 kl 18:41
3920
Sluttet på NOK240k, så Kline må føle seg ganske trygge på at det ikke komme noen rigg flytt den neste uken.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare