Det ble en flott PHO dag idag

Slettet bruker
PHO 19.12.2018 kl 17:18 17475

Og hvor har de negative tatt veien?
Ofte slik når vi opplever en positiv retning glimrer de med sitt fravær.

Gratulerer med dagen alle seriøse PHOERE, vel fortjent oppgang!
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
19.12.2018 kl 17:22 8460

Ja, gratulerer alle som har satt seg inn i PHO og oppdaget at de er ekstremt underpriset i forhold til markedspotensialet.
16% uten en eneste melding eller nyhet er bra.
Jeg skal klare å venne meg til å se PHO øverst på vinnerlista ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 17:28 8401

Gratulerer tilbake.

Aksjen sluttet på dagens høyeste, og dybden i handelsloggen eller boka viser nesten 4 X så mange kjøpere som selgere ved børsslutt.
Dette indikerer videre oppgang på økende volum i morgen.

Har en mistanke om at vi kan takke cysview.com for oppgangen i dag, og evt videre oppgang resten av uka.

Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
19.12.2018 kl 17:33 8331

Takk oxo til alle haussere her inne,fet stigning med all den frykt&angst som er i markedet pt står det respect av.?
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 17:38 8281

Noen som har lagt merke til den nye, og mye brattere stigningen i trendkanalen i Chartet enn tidligere.

Dette kan bli morsomt for oss, og mindre morsomt for gamblerne i MW.

Tenker Hasson`s puster lettet ut akkurat nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
19.12.2018 kl 17:48 8204

Årsaken må være at antallet nye klinikker. Åtte nye klinikker i løpet av noen få dager er imponerende. Kan årsaken være at vår nye CEO legger press på Karl Storz? Det våget aldri Hestdal, men Schneider hadde ingen motforestillinger mot å snakke med de andre. Bra! Vi har nå fått en voksen CEO.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 17:53 8159

Jeg har store forventninger og forhåpninger til Schneider.
Tror han besitter et stort nettverk av kontakter der hvor det trengs for å trøkke til.
Det å utfordre KS vil jeg anta er nøye veloverveid, men likevel modig og tror det vitner om at Schneider vil gi selskapet et betydelig løft både på kort og lang sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 18:09 8024

Amen, hallelujah. We will fight them on the beaches, in the towns and in the fields, we will never surrender

PHO investors against the world.

Onwards and upwards. Poor old Sccopfinder, he said he was hoping for a drop to 33kr so he could buy more.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.12.2018 kl 18:30 7905

En helt grei dag for PHO. Men om et års tid vil vi smile over vår entusiasme over en oppgang på kr 6,40.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
19.12.2018 kl 18:46 7810

Thepower, jeg er så overbevist om at PHO vil stige til himmels at en nedtur til 33 hadde vært supert, også mht formueskatt.
Men PHO er min største investering, større enn jeg noengang har hatt i noe enkeltselskap, så jeg er storfornøyd med oppgang også.
Dessuten fikk jeg kjøpt en god del mer på 39-tallet denne gangen.

Må presisere at jeg aldri har hevdet å kunne forutsi daglige svingninger slik enkelte andre her inne gjør.
Men jeg er overbevist om at PHO er ekstremt underpriset fortsatt
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Otard
19.12.2018 kl 18:57 7744

Ja, om noen år så blir det nok ganske vanlig at pho får oppgang eller nedgang på en hundrings enkelte dager. Men det skal ikke bry meg for da skal jeg leve av utbyttene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Panis
19.12.2018 kl 19:45 7574

DTT sa jo at PHO ikke fantes på børs om 2 år, men det er jeg litt uenig i for om de nå får så fart på salget som det ser ut som vil de nok ikke selge (håper jeg). Da kan vi få utbytter Otard, og 2019 blir utrolig spennende for oss.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
19.12.2018 kl 20:10 7439

Har vært med på utallige oppganger i forskjellige aksjer, men så og si aldri tatt gevinst. Kunne jo vært ultrasuperrik om jeg istedet hadde sanket gevinster og reinvestert istedet for å være med på alle de påfølgende nedgangene. Vurderer å endre strategi og heller ta gevinst enn å vente på skatten ved enden av regnbuen. Men det finnes jo en mellomting som også ville vært langt mer lukrativ enn den strategien jeg har valgt. NANO endret seg atter en gang fra "must have" til det motsatte - og det knapt uten noen fundamental endring. Det samme vil nok også skje med PHO en rekke ganger før de endelige brikkene faller på plass. Tror jeg skal begynne å ta mer inn over meg at markedene grunnleggende sett er irrasjonelle.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
NilsAB
19.12.2018 kl 20:18 7388

Dette har jeg prøvd i år, og med godt resultat fra mai til sept, 50 % opp, så kom nedgangen er nå litt i minus, 4-6 %... Er vel greiere å treffe disse når markedet er i god driv, verre i motgang...
Nå er jeg ikke gammel i aksjespillet og kan i beste fall kalles uerfaren og uvitende, kan godt være ringrever klarer dette bedre enn meg!
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.12.2018 kl 20:28 7319

Det blir ditt valg, Dr.S. Har tidligere også blitt fortalt hvir smart det er å gå ut på topp og inn igjen på bunn, såfremt man evner å time det. Hvis ikke kan det fort koste deg skjorta.

I tilfellet PHO vil vi også oppleve brutale opp og nedturer i månedene som kommer. Men personlig føler jeg meg rimelig sikker på at PHO er i ferd med å få sitt gjennombrudd i USA og at selskapet vil gjøre det svært godt de nærmeste to tre årene, minst. Derfor velger jeg å bli sittende stille og rolig.
Den siste tiden har vi sett hvordan kursen stupte ned fra kr48,- til under kr 40 for deretter å skyte opp igjen, til sluttkurs i dag kr 46,50. Ja, selvfølgelig kunne man tjent mer ved å selge på kr 48 og kjøpe seg inn igjen på 39,70. Men det er noe vi ser i ettertid. Skal man tjene på slike trader må man gjøre sine handler uten at man kjenner fasiten. Da blir alt så mye mer komplisert. Bortsett fra dem som backtrader og gir inntrykk av at de treffer topper på utgang og bunner på inngang. Men personer som ikke kan fortelle om sine trader i det de skjer men venter til de ser fasient bryr jeg meg fint lite om. For det høres fascinerende ut, men kan bli en meeeget dyr erfaring. Men dette må nesten den enkelte selv finne ut av. Er man profet så skjønner jeg at man velger trading. Det skulle da bare mangle når fremtidens hendelser kan leses som andre leser avisen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
19.12.2018 kl 20:36 7429

Å time markedet har jeg gitt opp å tro på forlengst. Det eneste man kan vite er at det før eller siden kommer nedganger, men å vite når de kommer er ganske umulig. Men når en oppgang har vart veldig lenge uten en nedgang - som nå - så bør man nok være litt forberedt på at nedgangen neppe er mange år unna.

Men dette har som sagt ingenting å gjøre med det jeg skrev om i mitt innlegg. Mitt anliggende var at når jeg sitter med en aksje som har steget mange hundre prosent så er det faktisk mest fornuftig å ta gevinst - i det minste på deler av investeringen. Ingen av de aksjene jeg har sittet i har vokst seg inn i himmelen - snarere tvertimot - så å ta en super gevinst når man hadde den ville vært det eneste riktige. Jeg gjorde det i Opticom, og det la grunnlaget for min investorkarriere. Men senere har gevinsten bare sklidd ut mellom hendene på meg (bortsett fra i mitt unoterte selskap). Men med bunnkursinnganger i NANO såvel som i PHO så kan jeg vel ikke klage. Potensiale bør det ihvertfall være nok av i begge selskapene. Kan jo være unntakene som bekrefter regelen om at man bør cashe inn og stikke av når anledningen byr seg. Men har trodd på det med unntak tidligere, og da har det gått galt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Computum
19.12.2018 kl 20:38 7409

Dersom man til enhver tid kunne være sikker på at alt fortsetter som før, så ville gevinstsikring etter en slik dag og kjøp igjen senere vært suksessoppskrift.
Problemet, ihvertfall for meg med min uflaks, er at når jeg evt. forsøker en slik strategi, så fortsetter aksjen opp og jeg må løpe etter for å komme inn igjen. Og når jeg så er inne igjen, så faller det selvfølgelig som en sten. Så jeg avstår fra denslags.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
19.12.2018 kl 20:47 7347

Dr.s : «Mitt anliggende var at når jeg sitter med en aksje som har steget mange hundre prosent så er det faktisk mest fornuftig å ta gevinst - i det minste på deler av investeringen.»

Jeg gjør faktisk det motsatte. Jeg går inn med mer penger i de som har steget mange hundre prosent.
Jeg fikk 52X i Algeta. Dessverre gikk jeg inn med altfor lite første gang, for det viste seg å bli den beste inngangen. Men jeg fylte på underveis oppover.
Jeg har mao ingen tro på trading.
Hemmeligheten er å finne aksjer som lykkes.
Hvis du tror de lykkes i et enormt marked ser jeg ikke en eneste grunn til å selge.
Enjoy the ride ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
19.12.2018 kl 20:47 7332

Londonmannen
Tenkte i denne sammenheng mer på å si seg fornøyd med hva man har oppnådd i en aksje enn å legge opp til nye innganger. Kunne f.eks. allerede for to år siden sagt meg fornøyd med en tidobling i NANO og solgt på 120 kr uten å se meg tilbake. Da ville midlene vært frigjort for bruk andre steder. I løpet av kort tid steg også PHO fra mitt snitt på 24 til 64 kr. Kunne sagt meg fornøyd også der, selv om man både i PHO og i NANO kan ha gode grunner til å drømme om langt mer. Man skal ikke undervurdere den samlede effekten av midlertidig dårligere resultater og markedenes irrasjonelle tilsnitt. Nedturene har en tendens til å bli mye sterkere enn det ethvert rasjonale skulle tilsi. Det er kanskje noe man burde tilpasse seg og utnytte, men som sagt er ikke det mitt poeng. Poenget er ganske enkelt at man kan bli ganske rik ved å ta solide gevinster når de foreligger og så kanskje heller hoppe videre til neste blomst. Man skal ikke undervurdere tidsgevinsten som ligger i den strategien. Men det strider litt mot min natur, så det blir kanskje med tanken.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
19.12.2018 kl 20:51 7307

Besnærende tanke men fungerer ikke i praksis dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 20:51 7294

Scoop,
Takk for link.
Mange som kunne trengt å se denne.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
19.12.2018 kl 20:54 7266

Ja.
Jo fortere man innretter seg etter dette, jo rikere har man mulighet til å bli.
Hadde dere visst hvor mye jeg har forsket på dette......

Det er «compounding» som gjør deg rik. Dvs å reinvestere avkastningen kontinuerlig slik at man får avkastning av denne igjen.....
Så hjelper det selvsagt med noen stjerneskudd,- som jeg tror PHO kan bli
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 20:55 7246

Comp,
Innerst inne tror jeg du skriver nøyaktig det som 99% av oss har opplevd, men som de fleste ikke vil innrømme.
Kunsten er å lære av slike negative erfaringer, derfor har jeg blitt langsiktig og vært det de siste 3 år, med stort hell i Nel og satser og tror på det samme i pho.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
19.12.2018 kl 21:02 7220

"Hvis du tror de lykkes i et enormt marked ser jeg ikke en eneste grunn til å selge."

Jeg kunne gitt deg opp til flere grunner. Få aksjer lykkes slik som Algeta. Men til tider vil det kunne være forventninger i markedet som gir deg en eventyrlig avkastning der og da. Opticom lyktes ikke til slutt, men jeg satt fra 32 kr til 2500 kr og solgte på 1700. Og slike oppturer fulgt av en tilsvarende nedtur er langt vanligere enn en enveis opptur til saligheten. CRU er et innbringende selskap i dag (russiskeid), men jeg hadde ingen glede av en oppgang fra 2 kr til 17,50 fordi det endte opp med ingenting.
Så sannheten er at vi kan tro så sterkt vi vil at noe kommer til å lykkes, men i virkelighetens verden oppstår mange uforutsette forhold som gjør at selv det "sikreste" case slår feil. I mitt unoterte selskap kan jeg egentlig ikke se hva som kan gå galt, men tar uansett ingenting for gitt. NANO bør også være så godt som i boks, men usikkerhetsfaktorene finnes. PHO har enormt potensiale, men mye skal også falle på plass om selskapet skal lykkes. Minner om en analyse som selskapet betalte for og som ikke akkurat lovet noen himmelferd.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
19.12.2018 kl 21:11 7169

Elvoquest
Dine erfaringer er jo motsatt av mine. Jeg har lært at langsiktighet har hindret meg i å bli rik, men det spørs vel om ikke man her som ellers må søke den gyldne middelvei. Altså ikke hengi seg til overdreven langsiktighet som er det jeg egentlig sikter til. Og selv om man hadde til hensikt å være langsiktig så kan det være riktig å hoppe av når man allerede har oppnådd em solid gevinst (som mine 1500% i Opticom). Det vil også være en gylden middelvei å ta delvis gevinst, og la endel av porteføljen få sjansen til å vise at den er Algeta-materiale, mens man tar gevinst på resten. Og så må man selvsagt også se det i lys av hvor mange case man er posisjonert i. Jo færre jo farligere å bli sittende inn i evigheten.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
19.12.2018 kl 21:17 7135

Dr.S mitt forslag er at du ikke tenker en og en aksje, men en gruppe aksjer (diversifisering).
Hvis du f.eks finner 10 aksjer du tror kan gå til himmels (>10X) vil du tjene penger om bare 1 av de 10 lykkes.
Jeg mener det er feil å bare satse på PHO, men å bare satse på OPC er (var) galskap.

Jeg satser ikke på 10, men på 3 (Pho, Nano, Pcib). Alle kan gå langt mer enn 10x.
Hovedinvesteringen i livet er likevel indeksfond (Obx, S&P etc). Det er der jeg hele tiden reinvesterer og sitter hele livet......og videre til neste generasjon

PS
Biotek er optimalt for der trenger du aldri tenke på å selge.
Du blir kjøpt opp ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
riskypick
19.12.2018 kl 22:13 6926

DrStockman
Jeg får inntrykk av at du anser risikoen som betydelig større i Pho vs nano. Du vet vel gm på cysview? Og du har vel fått med deg at CEO sier at 45% vekst er noe som kommer til å holde seg lenge?
Altså vi har et veldig forskjellig risikobilde på disse. Det sagt,så er det godt mulig nano gir best avkastning fra nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 22:35 6849

Skal ikke mene for mye om pho vs nano, men slik situasjonen framstår for selskapene idag er prisingen for meg en gåte.
Men tror nok disse to krysses igjen på høyt 40 tall i morgen eller fredag
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.12.2018 kl 22:56 6772

Det er vel ingen av oss som ikke kan si seg enig i at det i retrospektiv ville vært smart og lønnsomt å hoppe av på høyeste kurs og rake inn gevinsten for deretter å finne et nytt stjerneskudd.
Men utfordringen i aksjemarkedet er at man ikke kan handle på hva som skjedde i retrospektiv, men at man må handle på det man ut fra sin egen mening vil skje i fremtiden. Den eksersisen er ikke like enkel.

Jeg kjenner dem som følge4 følgende regel slavisk; selg ved 20% gevinst eller 10% tap. Ved en slik strategi ville man kunne tjene godt, såfremt alle aksjer man plukket ville stige 20%. Men det er slett ingen garanti, dersom man da ikke tilfeldigvis er profet, noe jeg dessverre ikke er.

Joda, sikkert mange muligheter å tjene penger på i aksjemarkedet. Men som Computum har jeg aldri vært heldig/god i trading. De gangene jeg har truffet så har det vært flaks. Men jeg skal være den første til å innrømme at en del av de selskapene jeg har blinket ut for å sitte lenge i, ikke har levd opp til forventningene. Enn så lenge tror jeg at PHO vil innfri.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.12.2018 kl 23:12 6687

Dr.S
Nå er vi jo snart i en situasjon der du kan forsøke teorien din ut i praksis. I morgen kan det hende at NANO og PHO kursene på ny krysser hverandre. Da kan du jo selge ut dine PHO aksjer, rake inn gevinsten du har hatt siden kurs kr 24,-, trolig over 100% og sette pengene inn i NANO. Tør du? Tor verken du eller jeg vet om PHO nå topper ut og går inn i ny nedgang, eller hvorvidt NANO på ny snur på kr 48,- og setter kurs nordover igjen. Og ettersom NANO har en voldsom oppside burde det kunne bli god butikk. Men du må ta avgjørelsen før de to kurvene endrer retning, det er der utfordringen ligger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
19.12.2018 kl 23:55 6548

Londonmannen
Jeg skrev tidlig i november at hvis PHO falt til 33 kr og NANO holdt seg rundt 80 så ville jeg vurdere sterkt å flytte en god del fra NANO til PHO. Det har jo vist seg å ville vært dobbelt lukrativt. Men operasjonen ble utsatt fordi jeg trodde NANO først ville løfte seg noen hakk til. Når mDOR ble som den ble så burde jeg skjønt markedets reaksjon og satt planen ut i livet. Man kan vel si at det langsiktige genet hemmet meg en smule i å korrigere forventningene til hvilken aksje som skulle stige først.

Tanken på å veksle motsatt vei hvis kursene møtes er i teorien høyst aktuell, men problemet er at det går for mye ut over egenkapitalkravet da NANO kan belånes langt mindre enn PHO, og samtidig straffes man hvis porteføljen blir for ensidig. Uansett føles det tryggest å ha en god del spredning, så også av den grunn var tabben først og fremst å ikke redusere i NANO da ASH-tallene ble kjent. Nå får jeg vel bare finne meg i å vente til de skikkelig store gevinstene dukker opp. I NANO dreier vel det seg om 2020. I PHO vil det kunne komme mer gradvis etter hvert som man kan dokumentere fremgang i salg og fortjeneste.

Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2018 kl 00:01 6528

I have done very well over the year by taking profit Dr Stockman.

Not by selling at 48 and hoping to come bacon In again at 42, but when a stock has gone 100% or more I will always strongly consider cashing in.

If you look at 15 out of 20 stocks on the OSE you will see that you would have lost big money by sitting with them, either through emissions or general price decreases.

PHO for example opened at 140kr in 1999. The price is now 46kr. During the past 19 years by selling at certain peaks and reinvesting, you could have done very well. It's about not being greedy or being blinded by looking for "the big one". Bank profit, build capital, reinvest and go again. It has worked for me for over 20 years.

I hope PHO can withstand the storm that is coming tomorrow. I imagine we are in for a heavy day in the red for the OSE, so we may see some profit taking in PHO. Hope not, would be great to bang this bad boy up to 50kr by Christmas ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2018 kl 00:02 6518

Det var en veldig fin oppgang - utrolig få selgere!! Kan virke som at en etterhvert begynner å ta innover seg det siste som har kommet frem ift utplassert scope i Q4, det Schneider har poengtert i sine siste presentasjoner om fremtidsutsiktene/videre vekst (målsetting om 70 %), faglige artikler som anbefaler BLC (anses for å være den beste metoden) og at vi snart vil få en ny guiding.

Det som også er av stor interesse, og som bør gjøre PHO til en attraktiv investering i disse tøffe tider (handelskrig/økt rente mv), er at PHO er gjeldfri og driver innenfor en bransje som ikke blir berørt av dette.

Lykke til!

Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
20.12.2018 kl 05:11 6317

Thepower : «I hope PHO can withstand the storm that is coming tomorrow»

Jeg begriper ikke hvorfor dere alltid er så opptatte av «i morgen».
I morgen betyr ikke en dritt !
Det er salget av scop og Cysview som teller.
Hjernen er ikke skapt til å tenke langsiktig, men hvis dere ser på et historisk chart over 10 år ser dere 2500.»i morgener».
Hver enkelt dag var umulig å spå på forhånd. De betyr heller ingenting.
Dere lurer dere selv og taper kurtasje og spread hver gang. Hva som er langt dyrere er at dere taper rentes rente (compounding) hvis dere ikke øker innsatsen etterhvert som kursene stiger. Men den dårlige nyheten er at da øker også risiko. Dere taper uansett.

London nevnte en strategi med å selge på 20% oppgang eller 10% tap.
Det funker heller ikke dessverre.
Resultatet av volatilitet er at du kommer til å selge langt flere med 10% tap enn med 20% gevinst.

Eneste metode er å sitte langsiktig i vinnere
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.12.2018 kl 06:52 6226

Ikke uenig.

Skjønner også godt at Dr.S ikke ønsker å sette sin teori ut i livet. Slike teorier gjør seg best når man sitter med fasiten og vet hva man skulle gjort og ikke minst, ser når man skulle gjort det.
Men det er heldigvis ingen av oss som kjenner fremtiden. Og i aksjemarkedet er det såpass mange ukjente faktorer at et menneske umulig kan forutsi hvordan alle disse faktorene blir inn i fremtiden og hvordan det vil påvirke kursutviklingen i spesifikke selskaper. Det eneste måtte være om man er insider og får kjennskap til kursdrivende info før resten av markedet kjenner den. Men det er som vi alle vet ikke lovlig å handle på innsideinformasjon.

Nei, langsiktighet i aksjemarkedet er undervurdert, selv om man også med den strategien kan gå på en blemme eller to.

Intilfellet PHO må jeg innrømme at fremtiden ser meget lys ut, men heller ikke i dette tilfellet er det noen som kan garantere noe. Hver enkelt må gjøre sine egne vurderinger og egne valg.

Lykke til i dag!
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2018 kl 08:16 6149

Eneste metode er å sitter langsiktig I vinnere.

Sorry, but that is bullshit. It is fully possible and more probable in my opinion to make far better profits by taking that profit on a regular basis.

I don't need to see tour YouTube video, that relates to trading funds. Trading funds and taking profit and reinvesting in single stocks is a totally different ball game.

I have told you before what my strategy is, I sell when we have gone up enough that a pullback is the next obvious move. Thus my interest is not the same as yours. You want PHO to crash in price so you can buy more. I want it to shoot up so I can sell and then buy back in when it corrects itself.

The biggest mistake one can make is believing that there is only one road to heaven and that my friend is what you do with words like "eneste" and "traders ALLTID tape"

So in short, yes, for me at least short term price movements are important.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
focuss
20.12.2018 kl 08:41 6065

thepower
Din strategi er fin den helt til du kommer i en situasjon som er hvis du skal kjøpe tilbake så må du betale 50% mer enn hva du solgte for. Så venter du litt for at du venter på lavere kurs men da må du ut med 100% mer. Du gir opp og kan vinke farvel til dine 1900 mens du trader vinn og tap av 10 prosentere.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
20.12.2018 kl 08:52 5983

"Eneste metode er å sitter langsiktig I vinnere. "
Det er langtfra eneste metode, og dertil en svært krevende metode. Warren Buffett er en av dem som har lyktes med den metoden, men h an kan neppe betraktes som en "gjennomsnittsinvestor". Tar man for seg børslisten av "vekstselskaper" så ser man at de fleste ligger milevis unna ATH, og mange har verdier som bare ligger på promiller av fordums storhet. Presenter gjerne en liste over eventyrlige suksesser på børsen. Er redd det blir en svært kort liste. Selvfølgelig blir man rik hvis man sitter langsiuktig i vinnere, men problemet er at på forhånd kan det være ganske umulig å forutse hvem som ender opp som vinnere.

Tror jeg er ganske enig med thePower i at det ideelle i de fleste tilfeller er å ikke trade, men å være "moderat langsiktig", og kanskje heller ta en gevinst nå og da enn å tenke på hver bølgetopp at det er nå toget går. Så får man heller kjøpe seg inn igjen når alle andre ønsker å selge. I motsetning til thePower har jeg dessverre vært litt for trofast mot "vinnerne" jeg har funnet frem til. Opticom var et unntak, og det var jo fordi jeg egentlig aldri trodde at de ville lykkes, men at aksjen ville stige svært mye på forventningene om at de kanskje kunne lykkes i å skape en teknologisk revolusjon. Isåfall ville aksjen steget til 100.000.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2018 kl 08:55 5960

Utplassering av nye Skop går nå i rakettfart og ikke utenkelig at flere investorer nå våkner.
Dette tempoet betyr enormt mye og ikke minst betydelig økte inntekter allerede på kort sikt. Tør vi håpe på at PHO trosser uroen i markedene og fortsetter oppover idag?
En spennende dag med bredt fall fra start så vil det hele dreie noe rundt lunsjtider og følges mønsteret etter slikt bredt fall i USA igår så er det ikke utenkelig med oppgang igjen på verdens børser igjen i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
20.12.2018 kl 08:59 5925

Lykke til ?

Vet dere om noen rike tradere forresten ?
Jeg har aldri hørt om en eneste.
Kom ikke og si Spetalen eller Fredly, for de handler på fundamentale kunnskaper, ikke TA
Redigert 21.01.2021 kl 02:48 Du må logge inn for å svare