Kan Funcom ende opp som Starbreeze?

Slettet bruker
FUNCOM 20.12.2018 kl 09:34 2161

100Bagger har alltid sammenlignet Funcom med Starbreeze. Hans store drøm har vært at Funcom skal ende opp som Starbreeze en dag. Kan det skje?
deuteros
20.12.2018 kl 11:27 2061

Selvsagt kan det skje. Aksjer er uansett aldri risikofritt. En global resesjon, flopp eller feilslåtte investeringer kan ramme hvilken som helst.
Så man må vurdere risk/reward i alle aksjer man har.

StarB kunne truffet bra med vr og otwd men risken der var veldig høy pga lang utviklingstid og høy gjeld. De måtte treffe så sinnsykt bra for å gå i pluss.
Funcom har ingen gjeld og kortere utviklingstid, samt publisher avtaler og potensielle IP inntekter. Så jeg vurderer risken som ganske lav. Men risk er det.

Makro og liten interesse i markedet gjenspeiles i kursen nå.
Slettet bruker
20.12.2018 kl 19:25 1859

Tror det er svært usannsynlig. Starbreeze satset alt på et prosjekt som ble dårlig mottatt lenge før det ble gitt ut, og det feilet. Samme strategi som Funcom har kjørt tidligere, men siden de nå diversifiserer så er nok sannsynligheten svært liten for noe sånt. Da må ekstremt mye gå galt over ekstremt lang tid.

Derimot leser jeg at svært mange av en eller annen grunn mener Funcom burde være immun mot surt markedssentiment. Dette er noe som har blitt gjentatt hver gang det skjer større fall i markedene, og garantert blir gjentatt neste gang også. Noen få lærer på en svært ubehagelig måte at dette ikke er realiteten. Det positive for de med kapital tilgjengelig er at Funcom igjen kan se ut som en doblingskandidat.
Redigert 20.12.2018 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 18:52 1500

Du som er nye eksperten på Funcom etter at 100Bagger kapitulerte. Hvordan ser 2019 ut på utgivelser fra selskapet?
AksjeRik
27.12.2018 kl 19:40 1455

Jeg mener dette ikke er noen dobllingskandidat lenger, den skulle aldri ha vært oppi 25 heller for den saks skyld. Å bruke penger på denne oppskrytte, manipulerte og hause aksjen nå i disse tider er helt høl i hue. Aksjen er så misbrukt og utmelket og selskapet har mye å bevise. Alt for tidlig å satse her etter min mening. Stor risiko(!)
Smiler
27.12.2018 kl 19:59 1406

Ja skamme seg de som har hauset denne i høst! Fy skamme seg.
Slettet bruker
27.12.2018 kl 20:13 1384

Kremt...nå var vel aldrid 100Bagger noen ekspert. Alle kan rope rally 17 000 ganger og ta feil. Se kurs nå? Hvem fikk rett? Ikke bagger. Han tok jævlig feil.

O store heth
Slettet bruker
27.12.2018 kl 20:36 1356

Jeg skal ikke utrope meg selv som ekspert. Jeg har meninger og jeg uttrykker de.

Når det gjelder 2019 har vi Conan Unconquered som det ser ut til å være svært delte meninger om. Tror det blir viktig for Funcom å treffe bra på pris skal de få solgt noe særlig, samt dato. Vi har sett svært lite men jeg har ikke troen ut fra det jeg har sett. Å satse på noe lanseringsrally der kan bli en kjip affære, men stort verre enn mutant lanseringen blir det vel ikke.

Det andre spillet de skal publisere på Halloween har vi ikke sett ennå, og det egenutviklede spillet vet vi ikke om kommer i 2019.

Jeg satser heller på opptur rundt Q4 enn lansering av CU, men hvem vet, det går den veien markedet og pengesterke styrer det. Noe rally i gammel Funcom-stil kan jeg nærmest garantere at det ikke blir, men kan du ta 30-40-50% eller kanskje mer på denne i '19? Ja, det tror jeg. Men samtidig er interessen crap og markedet vaklevorent.