Full fyr i kalosjene, hoi, hoi og jul med din glede!

Blackwhite
20.12.2018 kl 20:07 4514

Cash is king! Bjørnen sover ikke.....🤑
Redigert 31.12.2022 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
Blackwhite
20.12.2018 kl 20:18 4486

Og godt nytt og et bedre børsår i samme slengen!
Hoi hoi!
Ps) Evig eies kun det tapte, hilsen Babben, Isabella, Goggen og alle oss alle på Solkysten! En særlig hilsen til SS og resten i folka i AXA. Shortsen sitter godt.
Blackwhite
20.12.2018 kl 22:52 4419

Det er lite glede å spore på HO om dagen. Kan det ha noe med kalosjene å gjøre? Det kladder litt, klisteret sitter ikke, og jeg er godt over skiene. Fremdeles, og trass i alle julebordene på TC. Ny desember, snart kommer sommeren og jeg er klar i mankinien!
:)
Slettet bruker
20.12.2018 kl 23:09 4398

Hilse Babben og Isabella.
Er TrulsO byttet ut med noe mer spennende der nede? Er det Isabella666 eller Babben han knep på nå sist??
Blackwhite
21.12.2018 kl 00:52 4315

Isabella er en beleven sjel, med futt i stjerten. TrulsO har ikke lenger kondisjon til praktisering av de nødvendige øvelser. Men beilerne står i kø, så hva gjør det? Hvem vet best, ikke jeg, men det ryktes at Bonzo har forlatt sin hund og er meget klar. Mye rart over solen, men ett er sikkert; verken SteveP, Ænton eller MasterMar når BW til mankinilinjen. God kveld, SS:)
Blackwhite
21.12.2018 kl 08:26 4253

Overskriften er dekkende for kvelden i går. Nå er det tid for børs. Den selvforsterkende effekten av store nedsalg før nyttårsrakettene ramler i bakken vil nå ta seg opp globalt sett.
Det er så uendelig mange negative parametre i det geopolitiske bildet som skaper frykt. VIX er på full fart oppover, og kanskje ny rekord for året er innen rekkevidde. Fine greier egentlig, for det meste som går ned kommer opp igjen. 2019 blir et bra år.
Redigert 21.12.2018 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
Blackwhite
21.12.2018 kl 22:04 4158

Det er bare å stålsette seg for det kommer. Fattigmann er kjipe greier, juletid eller ei. Julaften blir ikke noen festaften på Oslo Børs!?
Slettet bruker
21.12.2018 kl 22:15 4136

Takk for oppdateringen i Spanien.

Heldigvis er OSE stengt julaften, og det BURDE US være og, men forstår det er åpent der når pinnekjøttet skal spies!
Slitter vi shutdown, kan vi kanskje få grønne US børser igjen. Det må for faen meg være tatt ut det meste nå etterhvert. Langt ned fra toppen på nesten 27.000 poeng til 22.000 poeng nå!
Snart må yankien forstå at ting går ikke under, og at mange selskaper tjener mye pæng enda.

Verden går bra, men kanskje litt lavere vekst enn ventet, men det har mye med Trump politikken å gjøre.

SS
Blackwhite
22.12.2018 kl 08:18 4065

Ja, det er en litt underlig tid, SS. Det hadde vært så mye enklere å forstå den massive nedgangen om det var begrunnet i konkrete enkeltfaktorer. Nå er det synsing i alle retninger, i alt fra geopolitiske forhold, renter, Trump, opphør av kvantitative lettelser osv. «The worst is yet to come» sier noen.....og jeg er beredt! 2018 har for min del vært fryktelig, men så lenge totalavkastningen over tid er god, hva gjør vel det. Skal møte 2019 med litt større varsomhet, og være mindre eksponert i søpleselskaper. Ha en strålende juletid, og har du vært snill så kommer vel nissen til deg også?
Blackwhite
23.12.2018 kl 12:20 3928

Full fyr i kalosjene, og lukten av svidd gummi gir meg en fornemmelse av frykt for hva som kommer. Julen ringes snart inn og uroen brer om seg i markedene. Da er det viktig å holde motet oppe. Og hva kan passe bedre enn et bibelvers som ord for dagen.

Josva 1:9
"Har jeg ikke befalt deg: Vær frimodig og sterk! Frykt ikke, og vær ikke redd! For Herren din Gud er med deg i alt det du tar deg fore."

Ja, har man ikke vært sterk i trua før, er det kanskje på tide.
Måtte hell og lykke følge dere alle på den smale sti!

God jul
?


Blackwhite
24.12.2018 kl 18:33 3797

Ojojo, spørs om det blir nye kalosjer under treet i år. Børsfallet tiltar og nå blir det røft.....3 dag jul blir et H......
BW
Blackwhite
26.12.2018 kl 11:56 3486

På selveste julaften satt nok mange pinnekjøttet i halsen når man forstod at årets avkastning forsvinner som dugg for solen. Selv om solen aldri går ned for livets glade gutter, ser det stygt ut, fryktelig stygt. Det har ligget i luften i hele høst, og særlig nå under oppkjøringen til jul og nyttår. Nå på tampen vil mange kloke småinvestorer realisere sine tap av skattemessige grunner, fond trekker pengene ut av markedet fordi frykten for resesjon og politisk uro tilsier at det ikke er noen grunn til å forhaste seg neste år. Dyrt i dag og billigere i morgen er slagordet fremover. Og ingenting er ikke godt for noe, her jeg sitter på Solkysten og nyter min kongepjolter. Euroen har styrket seg kraftig mot norske kroner.
???
Salmon salar
26.12.2018 kl 20:22 3400

Romjul salget på Oslo børs er avlyst, oljeprisen opp 7% på et blunk. Og jeg som trodde det skulle være lett å lure sukkertøy fra reddharene i morgen.
AksjeRik
26.12.2018 kl 20:36 3356

Det kan fort endre seg igjen
Blackwhite
27.12.2018 kl 12:17 3233

Vel, vel....kanskje litt snar der! BW bommer, men ikke så ofte som han treffer! Futures peker ned, og morgendagen blir heller ikke lystig. ??
Blackwhite
29.12.2019 kl 22:15 2301

Det lukter svidd av kalosjene i år også! Ikke uten grunn. Børsen er som en seddelpresse. Problemet er å stable gevinstene, snarere enn å fange alle rakettene som ramler i bakken. BW har lagt bort tarotkortene, linjal og fargestifter til fordel for hardcore analyse. Vi snakker ikke lenger om den gamle vinen, men den nye oljen. Sann mine ord. I en kynisk børsverden handler alt om profit, sagt på annen måte MDG. Misforstå ikke, selvsagt ikke partiet men akronymet Money Do Good, som vi alle kan takke oljen for. Og mer to come. EBIT er min nye slogan, sagt på en mer treffende EXIT sjargong, En Banan I Trusa, gjør susen, med nordsjøolje. Min treffsikkerhet er upåklagelig. All in på PEN, NEL og Aker BP. Realitysjekk 14 dager fra nå! Skål for det nye året, og BWs eminente tips. Godt nytt år når den tid måtte komme, fra Solkystens mest dekadente plass, PB (Puerto Banus:))
Blackwhite
25.07.2020 kl 00:47 1943

Dobbel "dip" coming soon! Men først late dager i solen på Costa del Sol. Covid 19, andre, tredje og fjerde fase kommer før mulig vaksine, USA og Kina kulminerer i ny ordkrig og gjensidige sanksjoner, Trumps gjenvalg glipper, og tapet er uforsonlig. I det hele tatt ytre faktorer som vil prege makrobildet i lang tid fremover når finanspolitiske virkemidler ikke lenger vil hjelpe. Selv kalosjene svikter i stormen som kommer. Både Babben, Goggen, Isabella og SS trenger mer enn en ankerdram for å stå imot. Tarotkortene er delt og svaret er krystallklart. Random walk Go Go!
Blackwhite
11.12.2021 kl 22:52 1168

Om cash is king, gjenstår å se. Skjønt siste glede var seieren i crockett turneringen på Hvasser i sommer. Kølla er en avgjørende faktor i crockett, og for å si det sånn, det er ikke utstyret det står på her i gården. Derimot har det vært langt mellom seirene i aksjemarkedet i høst. Men det lever jeg godt med. Så ship o hoi!
Blackwhite
31.12.2022 kl 15:16 791

Snart ringes det herrens år 2023 inn. Det er på tide å gjøre opp regnskapet for året som gikk. Og det må jeg si, det blir nye badeleker i år også. Om ikke pengene akkurat spruter inn, er det fortsatt klingende mynt i kassen. Det blir rom for både DP og kongepjolter når vi etterhvert kommer ut av mankinien og inn i pelikandressen. Men så skal selvfølgelig snibelen på når vi trer inn i det nye året.
Nok om fest og spell. Det er harde tider som møter oss. Trist som faen. Det er krig i Europa, Kina "på trappene" til å invadere Taiwan, resesjon i børslokomotivet USA, inflasjonspress i verden, rentene tårner seg opp, indeksen er ned for året, en truende energimangel i Europa og galopperende priser. Rikingene skal tas, og snart ender vi opp som "fattigmann", dog en julekake på "rikingenes bord". Vi har nådd et nullpunkt, det nye året må bli bedre🤑




Redigert 31.12.2022 kl 18:10 Du må logge inn for å svare
Blackwhite
24.12.2023 kl 14:58 286

Julen ringes snart inn her på solkysten, etter et kort opphold i gamlelandet. Desember er tiden for julekos og atspredelser på TC. Et fint akronym for stedet hvor finanseliten og wannabees tar plass før juleklokkene kimer, og pinnekjøttet skal fortæres. Samvittigheten gnager når DPn legges på kjøl og koben skal temperes. Sammen med Romanee og fruen blir dette et måltid som speiler børsåret. Suksess. Også som konge på PR, solkystens svar på TC, Puente Romano for den uinnvidde. Men så er det samvittigheten da, en passe dekadent livsstil i uskjønn forening med den geopolitiske situasjonen. I denne juletid kan det settes spørsmål ved lignelsen i det nye testamentet etter Lukas; hvor ble det av den "barmhjertige samaritan"? Vel, "The Stanford prison experiment" slår fast at det ikke skal mange skrittene til før ondskapen tar oss. Så her er vi da...men slike kjetterske tanker kan ikke få slippe til på en dag som denne. Nå er det jul, og farvel 2023 og godt er det. Det er på tide å finne frem tarotkortene og se i kula. Uten orden i kalosjene blir det ingen suksess når nyttåsrakettene ramler til bakken, og de såkalte børsrakettene skal fyres opp.
Ja, mon tro hva som skjer. Rentetoppen er nådd, inflasjonen kommer under kontroll, arbeidsledigheten går opp, krigene vil vare, energiprisene vil være stabilt høye, ingen resesjon i USA, og rentene settes ned, index all time high, vix index stabil. Tut og kjør, og nyt julefredens glade budskap.