PHO er opp 79% hittil i år mens OSEBX er i minus.

Slettet bruker
PHO 20.12.2018 kl 22:16 18917

2018 er det året som regnes som starten på kommersialiseringen av farma/Biotec-selskapet Photocure på OSE (Oslo Børs).

1 - Selskapet har et produkt Hexvix/Cysview som avdekker blærekreft på en betydelig mer nøyaktig måte enn noen annen kjent metode pr i dag.

2 - Cysview brukes sammen med den suverene blålys-metoden som er utviklet sammen med Karl Stortz.

3 - Blålys-metoden med Cysviev (BLC med Cysview eller (BLCC) er en overlegen metode til å avdekke non-muskulær blærekreft.

3 - Photocure har fått full tilgang til hele det amerikanske blærekreft-markedet som er på mellom 10 og 20 milliarder/år kr. gjennom FDA godkjenning av Cysview.

4 - I tillegg til FDA-godkjenningen, har selskapet fått gjennomført en ekstra 3 fase-studie av Cysview som viser en forbløffende nøyaktighet og pålitelighet.

5 - Som en følge av denne studien har Photcure fått en refusjonsordning som gir sykehusene ca. $ 1.200 for hver undersøkelse/kit, mens PHO får $ 1.000.

6 - Photocure fikk først refusjonsordning til undersøkelse (TURBT), og fra 01.01.2019 er det full refusjon også i overvåkning/oppfølging (Surveillance-markedet).

7 - Overvåkning/oppfølging, Survellancmarkedet beregnes å være ca, 4 X så stort som TURBT-markedet.

8 - I TURBT bruker man faste/stive (rigide) scope, og i Surveillance brukes de nye flexiskopene som ble lansert så sent som i mai i år.

9 - Utplassering/salg av flexiskop eskalerer i disse dager, og bare i de 3 siste ukene er det utplassert nærmere 20 stk, mens i hele Q3 var det bare 6 stk.

10 - Det fine med flexiskopene er at de har 4 X kapasiteten til rigide scope, og pasienten kan følges opp uten innleggelse (Poliklinisk).

11 - I USA kommer det 81.000 nye tilfeller av non-muskulær blærekreft hvert år og mange av disse må følges opp resten av livet.

12 - Photocure har nettopp fått ny CEO, Daniel Schneider som har 25 års erfaring med å løfte fram og kommersialisere Farma/biotec-selskaper.

13 - Photocure har det siste året utviklet et salgskorps i USA på 40 meget kompetente selgere som som er opplært og i gang sammen med Karl Stortz.

14 - Styrelederen, Egberts har uttalt at selskapet er inne i en akselererende vekst etter 20 år med R&D, og vi som er aksjonærer håper og tror på en meget rask vekst i 2019 og de påfølgende årene.

15 - Hensikten med fase 3 studiet var å søke FDA godkjennelse i USA for surveillance og gjentatt bruk. Resultatene var så gode at FDA mente det hastet å få det godkjent og ga PHO sin søknad Priority Review med 40% redusert behandlingstid. FDA godkjennelse av dette studiet medførte at PHO sitt marked i USA økte med minst 10 milliarder kroner. Kanskje det dobbelte.

16 - Selskapet har ikke trengt penger utenfra eller emisjoner, tvert imot: Forskningen har ført til upfront payment og salg av enkelte prosjekter som igjen har blitt overført til aksjonærene som utbytte.

17 - Photocure er nå på breake-even nivå med 90 mil. kr. i cash, og det etter å ha opprettet et stort salgsteam med en leder, Bellete i USA. Vi kan vel trygt si at dette er det mest interessante caset på OSE siden Opticom, bare at i motsetning til Opticom som aldri fikk til noe produkt for salg, så har har Photocure verdens beste medium til avdekking av blærekreft som er den 5, mest hyppige kreftformen i USA.






Redigert 21.01.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2018 kl 18:01 3059

Bravi - er dette personen du mener vi skal høre på når det gjelder aksjeinvesteringer??

Ok - godt å vite at Q1 og Q2 2019 ikke blir et resultat å rope hurra for... Jeg ser at det som vanlig er grundig begrunnet av Risch - og at det er enkelt å skjønne hva han, gitt dagens kurs og verdi, mener vil være et resultat ikke å rope hurra for. Det var også veldig lett å vite av innlegget hvilket kostnadsnivå selskapet så for seg i Q3 18 - og at det selvfølgelig ble mye høyere.

Risch - det neste jeg venter på er at du skal skrive at du i ettertid (igjen) skal fortelle oss at du fikk rett... Vent - det kom til en viss grad i ditt innlegg redigert kl 1738 - hvor du skriver at de røde tallene vil komme og aksjekursen vil bli straffet.

Dette er kanskje et av mest tåpelige og minst konstruktive innleggene jeg har lest på HO...
Slettet bruker
30.12.2018 kl 18:07 3051

Bravi - har ikke du solgt deg ut i romjula?? Du ga jo klart uttrykk for at vi bør lytte til Risch, og det er ingen tvil om at hans påstand var at kursen i PHO ville falle mye i romjula - og at VELDIG mange ville lempe ut aksjer. Nå mister du enda mer troverdighet...
Redigert 30.12.2018 kl 19:31 Du må logge inn for å svare
focuss
30.12.2018 kl 18:19 3032

Hva er det PHO investerer i I USA? Er det 40 pølseselgere? Eller er det en kompetent organisasjon med medisinsk og kommersiell kompetanse? En kompetanse som kan øke PHO sitt footprint videre i USA. Combat Medical kan bli en begynnelse men neppe en slutt.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 19:01 2970

Denne diskusjonen ble slitsom å lese gitt.

Riskokeren farer med mye tøv og tull og koker suppe på en dykkert. I likhet med små barn er det bare å ignorere han til han blir lei og finner på noe annet.

Bravi, forstår det slik at du er utålmodig og forventer at selskapet leverer i q4 rapporten. Det nytter ikke på resultatet å diskutere svada opp og ned i mente her på HO, et kommer ingen åpenbaring her som vil gi deg ståltro på selskapet.
Jeg foreslår at du venter til rapporten, er du ikke fornøyd så finner du deg et annet case som du mener du kan tjene bedre på. Det er ingen som tvinger deg til å gå gjennom den lidelsen det tydeligvis er for deg å være pho aksjonær.
bravi
30.12.2018 kl 19:19 2948

focuss,
Det gjenstår å se hva Pho investerer i i Usa. Det må snart begynne å vise seg om all denne 40 stk.kompetansen betaler seg. Basert på det vi hørte i sommer og på Q2 skulle man tro det blir synlig nå ved Q4. Markedet forventet å se dette allerede ved Q3 men ble skuffet, OK, det var kanskje for tidlig.
focuss
30.12.2018 kl 19:35 2920

Bravi
Tviler du på om PHO investerer i det de sier de investerer i?
bravi
30.12.2018 kl 19:37 2913

urologen,
Jeg har nå plaget meg selv til å ha aksjer i dette caset siden september 2017. Jeg har aldri klaget på investeringen som sådan, den er helt grei. Det som skuffer meg er differansen mellom kurspotensialet som det skrives tråd etter tråd om her på forumet og kursen som står på skjermen min. I begynnelsen av september i år var kursen på vei til å reflektere noe av det potensialet men lufta gikk ut av ballongen og punkterte totalt på Q3. Etter mitt syn har ikke selskapet fokusert nok på kursutviklingen for å få til en stabil og jevn stigning. Hvis kursen går som en jojo er det mange som blir usikre på caset.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 20:08 2866

Skjønner litt hva du sier, men du sitter nå med alt etter når du kjøpte deg inn +- 100% avkastning, noe som er meget innafor på 1 års tid. Det siste året har mange ting falt på plass for pho i USA, derfor har de nå tatt en hel rekke seriøse grep over there for å få snøballen til å rulle. Slik jeg har forstått det så brukte de q3 på å oppgradere salgsavdelingen betraktelig. Likevel var de nesten break even etter det kvartalet. Hvor mye de har klart å selge i dette kvartalet tror jeg er begrenset, men kanskje nok til å komme marginalt i pluss. I 2019 tror jeg nok snøballen vil begynne å rulle betraktelig fortere, og for hvert nye scoop som blir utplassert, er det et salg av cysview som vil gå av seg selv. Grunnen til at kursen går som en jojo tror jeg rett og slett er et produkt av det Oslo Børs er, og historien til photocure. Så vi må nok se noen gode tall før dette begynner å ta av, disse kommer ca hver 3 måned. I mellomtiden får vi bare nyte de positive nyhetene rundt selskapet.
focuss
30.12.2018 kl 20:22 2845

Bravi
Du bør slutte å lese på HO. Som aksjonær siden høsten 17 så må du jo ha gjort det bra. Når du er så uerfaren med børs at du ikke skjønner forskjellen på potensialet til en aksje og hva kursen bør være til uka så blir du bare et fordummende energisluk.
fjellmann1
30.12.2018 kl 20:24 2839

Urologen, er du urolog på Radiumhospitalet?
Skulle vært interessant å vite litt om flexiscope brukes i norge og litt om bruksfrekvens?
Hayen
30.12.2018 kl 20:29 2829

Bravi,
Hva får du igjen for å være fryktelig utålmodig og spre det her?

Og riskokeren er som vanlig en støygenerator. Det ser jeg av alle svarene han får.
Men for hver respons, så genereres mer støy fra riskokeren. Jeg har derfor utfordring med å se hva man oppnår med å kommentere hans villfarelser.
rischioso
30.12.2018 kl 20:34 2818

Urologen er i alle fall urolog her på forumet om ikke annet og som jeg kan se av det siste han skriver så er han visst enig i at det er resultatene som vil være av betydning fremover og det er akkurat det som vil legge press på kursen fremover - i alle fall de 2-3 neste kvartalsresultatene (q4-18 til q2-19)...
Redigert 30.12.2018 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.12.2018 kl 20:38 2806

RE - Hva får du igjen for å være fryktelig utålmodig og spre det her?

* Det er vel akkurat det jeg har påpekt at hysjjj ikke si noe som kan virke negativt og det er jo akkurat det som blir helt feil. Om du har et 10 års perspektiv så finnes det veldig mange andre som ikke har akkurat det og dermed vil det være i deres interesse også og snakke om plausible og nærliggende riskfaktorer...
Slettet bruker
30.12.2018 kl 20:38 2802

Hvilke positive nyheter mener du da urologen? De som graves fram her på forumet og blåses opp til det de er verdt, eller de som selskapet børsmelder? Ikke engang tilgang til surveillance markedet blir børsmeldt fra PHO. Det Schneider legger fram på ymse presentasjoner interessere så langt ingen, bortsett fra oss ihugga interesserte. Derfor har vi også den aksjonærsstrukturen som vi har, med en "løs kanon" og et australsk idiotfond som først selger alt de kan. For så kjøpe noen få aksjer til nesten dobbel kurs tilbake.
focuss
30.12.2018 kl 20:47 2785

Onuk
Litt usikker på hvor mange feil innlegget ditt inneholder så jeg gidder ikke kommentere annet enn dette. De som ikke tror forbedret behandling av blærekreft har noe for seg bør søke andre investeringer enn PHO
bravi
30.12.2018 kl 20:50 2779

focuss, det er nettopp det at jeg har såpass erfaring med børs at jeg har erfart at all verdens positiv skriving på forumet ikke behøver å bety at aksjen tar av og går til himmels. Har erfart at kursen kan gå andre veien ja.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 20:59 2763

Hvilke feil?
Du mener det er riktig, eller muligens smart å unnlate å børsmelde noe så viktig som tilgang med godkjenninger, refusjoner og anbefalinger til surveillance markedet? Jeg mener det er en forsømmelse overfor oss som eier aksjer i selskapet.
focuss
30.12.2018 kl 21:19 2730

Onuk
BLC Cysview ble godkjent for surveillance og gjentatt bruk 16 februar 18. Har du ikke fått med deg det?
focuss
30.12.2018 kl 21:23 2719

Bravi
Skjønner det kan bli vanskelig når man har erfaring med at egen dømmekraft ikke er til å stole på.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 21:27 2714

Ble det børsmeldt i februar?
Refusjons godkjenningen kom vel en god del senere. Er det ikke verdt en børsmelding? Dahl mente det var ikke nødvendig pga blablabla........
rischioso
30.12.2018 kl 21:28 2710

Slik erfaring har de fleste som har vært på børs - deg inkludert...;)
Redigert 30.12.2018 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
petrol
30.12.2018 kl 22:18 2636

Bravi, du fremstår som mer og mer patetisk. Du kan jo ikke basere varigheten av dine investeringer på kursmål som fremsettes på dette forumet. Mittt råd til deg er todelt: selg deg ut av Pho og/eller søk profesjonell bistand. Når dette er sagt så tror jeg kanskje at du er smartere enn du fremstår, noe som innebærere at jeg tviler på motivene bak dine innlegg.
bravi
30.12.2018 kl 23:36 2547

Oppsumering av denne debatten er at ingen må vektlegge noe av det de leser her på forumet mhp. kjøp/ salg av aksjer. Det er ikke akkurat noe nytt. Det som typisk har utviklet seg i senere tid på Pho trådene er at de mest skråsikre ikke tåler noen som helst kritiske kommentarer før de slenger seg i skyttergravene og tyr til personkarakteristikker i stedet for å argumentere for caset.
Slettet bruker
31.12.2018 kl 00:04 2516

Er en viss forskjell på kritiske kommentarer versus ondskap.
Jeg setter oppriktighet og ærlighet først, men det er det langt fra alle her som gjør.
For noen er det viktigste å så tvil om eller gjøre hva de kan for å få andre i tvil om sin investering.
2019 blir et spennende pho år og jeg ser fram til q4 presentasjonen. Da fåe vi også en oppdatert guiding eller kanskje den kommer tidligere.
Tror vi har mye å se fram til. Og vi får ingen, absolutt ingen drahjelp fra noen norske medium som mange andre selskap gjør.
Selv ikke når vi topper vinnerlisten gidder de å kommentere det. Men, det blir vanskelig å holde pho utenfor pressen framover når resultatene kommer.
Redigert 31.12.2018 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
Hayen
31.12.2018 kl 00:04 2515

Bravi,

Det mangler vel ikke argumenter for caset!?!

Mulig jeg tar feil, men du fremstår særdeles fersk i aksjemarkedet. Kursnivåer kommer ikke på bestilling. Av og til, og i lange perioder, kan det være avvik på det fundamentale og hva et selskap prises til. Manglende kunnskap i markedet og psykologi er viktige faktorer for prising av et selskap, og det både for lavt og for høyt
Slettet bruker
31.12.2018 kl 00:15 2495

Elvoquest, det er den nye oppdaterte guidingen jeg er mest "redd" for. Etter min mening og utviklingen så langt kan den bare justeres nedover, eller skyves fram i tid. Begge deler vil bli like ille oppfattet av markedet.
Slettet bruker
31.12.2018 kl 01:04 2451

Jeg har tippet sluttkurs for 2019 på 215 kr, og da mener jeg å ha vært veldig konservativ.

Hvis noen synes dette er utopi så kan de jo bokmerke dette innlegget og hive i hodet på meg ved utgangen av 2019.



Slettet bruker
31.12.2018 kl 01:16 2437

Ok, jeg skal prøve å huske på det. Så skal jeg enten geni eller idiot erklære deg samme tid neste år........
Slettet bruker
31.12.2018 kl 10:26 1984

Scoopfinder

Ikke dårlig tippet om jeg skal si som sant er.