AXA - DNB ute med topp anbefaling av AXA i dagens FA

Slettet bruker
AXA 09.01.2018 kl 10:31 4711

https://ibb.co/mOsrj6



SS
Redigert 20.01.2021 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
[ Leasing ]
09.01.2018 kl 10:37 4611

takker Skippy
Slettet bruker
09.01.2018 kl 10:48 4619

:-)
Slettet bruker
09.01.2018 kl 11:05 4552

Se der ja.. anbefaling av bwlpg og axa på topp, passer meg perfekt :)

Takk skippy
Redigert 09.01.2018 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2018 kl 11:13 4500

Det passer også godt inn med hva Stock-Holm nevnte at han så i glasskula si for kort tid siden. Ikke overraskende.

Nå kan endelig "beistet" 3,10 bli beseiret snart, og flere bør nok benytte anledningen til å bestemme seg for om de vil bli med på AXA-reisen fra disse for så vidt lave nivåene (ift. en tenkt langt høyere framtidsverdi).
Slettet bruker
09.01.2018 kl 11:19 4484

Jeg hørte rykter om at Paul Harper solgte alle sine axa aksjer idag....
Slettet bruker
09.01.2018 kl 14:35 4322

Kun kvartalstall skal gjelde, og ingen salg fra en Paul som ikke vil være med mer.

Nå må ikke shorterne klare å lage dobbelt-topp på 2,95... Men det klarer de nok ikke. Muligens sluttauksjon på 2,99 i dag. Opp vi skal.
Slettet bruker
09.01.2018 kl 16:18 4182

Interessant artikkel ang NPL (non-performning loans), som AXA investerer i, og nye regler som EU kommisjonen og EU sentralbanken ønsker å innføre:

https://www.armstrongeconomics.com/international-news/europes-current-economy/the-eu-bad-loan-crisis-to-get-much-worse-the-solution-financial-pandemic/
Slettet bruker
09.01.2018 kl 17:08 4100

Er dette godt eller dårlig nytt for AXA? Har ikke anledning til å ta opp artikkelen der jeg er for øyeblikket.
Redigert 09.01.2018 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Volf
09.01.2018 kl 17:47 4017

Det er meget dårlig slik jeg leser artikkelen sell eler gå short, slik jeg får kjøpe billige aksjer.
Slettet bruker
09.01.2018 kl 18:39 3939

Non Performing Loans (NPL)
EU Commission (EUC)
European Central Bank (ECB)

Lån stilles det enten sikkerhet for(pant) eller ikke.
Formuesverdien som pantet representerer inngår i bankens balanseskjema.
Et lån blir Non-Performing dersom nedbetalingen blir forsinket.
De nye reglene fra EUC og ECB krever i lovs form at banker umiddelbart selger panteobjektet for NPL.
Problemet skriver artikkelforfatter, er at alle lån er priset likt av ECB.
Dette forstår jeg slik, at i et marked hvor det oppstår et skred av nærmest computer-aktiverte NPL
så vil ikke lånene kunne prises likt fordi hele markedet for kjøp av panteobjekt er i bevegelse.

En slik situasjon kan oppstå fordi, "skriver" artikkelforfatter, selve reguleringssystemet i ECU ikke har reguleringer om/når dette skulle inntreffe.
Annenhåndsmarkedet som AXA er en del av vil ikke ha interesse for disse NPL i en slik krise/situasjon,
fordi AXA selvfølgelig gjør seg opp sine egne vurderinger når det kommer til prisingen av panteobjekt,
noe EUC da åpenbart ikke har det minste peil på, mener han.

Artikkelforfatter krisemaksimerer videre og mer enn indikerer at Europa vil kunne oppleve stagnasjon og resesjon som følge av disse regelendringene.

Han skriver at alt sammen er EU-byråkratenes feil fordi de ikke har peiling og heller ikke arbeidstrening. :-)
EU har feilet i å forstå markedsmekanismene om det oppstår en situasjon med massiv NPL i Europa.

Jeg ser ikke helt at artikkelen har relevans for markedet AXA opererer i
annet enn at AXA selv kan benytte EUC sin inkompetanse til å krisemaksimere overfor bankene for å erverve billigere porteføljer
med argument om at bankene har priset panteobjektet feil under rådende markedsforhold.

Redigert 09.01.2018 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2018 kl 19:56 3801

Har ingenting å si for axa.

Ser vi 3 kr snart?

SS
Slettet bruker
09.01.2018 kl 20:12 3783

Rent teknisk skulle vi vært i 3 for lengst, det er litt for mye shorting ennå. Men AXA kommer når den kommer. Jeg har faktisk handlet inn for en halv mill til siden nyttår.
Ellers er det jo farmafesten som tar mesteparten av min tid nå, og har medført noen Griske Grynt (GG-syndromet) flere ganger denne uken....
Slettet bruker
09.01.2018 kl 21:36 3655

Slettet bruker skrev Ble dobbel topp SH SS
Ikke på 2,95 da..:)- Vi må vel tilbake til i fjor høst for å finne en på 3,09.
Slettet bruker
09.01.2018 kl 22:02 3641

Men disse biotek-aksjene, Korsar... Ideelt bør man vel kanskje kaste seg på dem når de ligger knust og most og under radaren, bare de har noe å gå videre på før eller seinere..? Som NANO da de var nede i 12 eller hva det nå var, og PCIB på godt under 5 kroner. Skal jo såre lite til før disse har løfta kursnivået betraktelig, mye mer enn hvor mye man har økt sjansene til kommersialisering, ikke sant..? Da blir kanskje også nedsiderisikoen mer betydelig.

Jeg tenker at jeg må finne en eller annen slik kandidat etter hvert i en slik ønskesituasjon for inngang, selv om jeg har fint lite peiling på biotek. Jeg kan selvfølgelig lese og forstå hovedtrekk, og vet at risikoen i slike aksjer ofte er svært stor. Må peile meg inn på en, men det blir nok ikke noe problem med tida til hjelp. Det kommer nok flere slike biotek-selskaper på børsen, og Norge er langt frampå i kreftforskning i verden, så muligheten må dukke opp.

Instinktet mitt sa at både NANO, PCIB og TRVX på laveste nivåer kunne ha potensialet til å reise seg voldsomt. Da NANO bunnet, hadde de jo også en svært bra beholdning med cash. Sånn i etterkant ble nok det ei voldsom biotek-lekse, selv om det er lettere å se tilbake enn framover, og det har vekket interessen min for biotek-aksjer for framtida.

Så... Gi meg noen hete biotek-tips, Korsar..:)- Hva er det viktigste å se etter, mener du..? Du ser ut til å være en med bra erfaring fra slike aksjer.

Ps. Misforstå meg rett... Jeg er ikke en skvetten feiging, men biotek-aksjene har bare rast fra meg, og tidligere har jeg bare ikke tenkt særlig på dem. En giga oppsidekandidat jeg har gått i dvale på for tida, er EAM. Ikke biotek selvfølgelig, men likevel et potensielt prosentmonster.
Redigert 09.01.2018 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
JonneHex
09.01.2018 kl 22:20 3563

Giske Grynt?.. de tafser vel ikke etter aksjer, gjør de vel.?
Axa kommer. Skrevet i stein.
Ja, Nano fjellet og Targoposten min ser mye mer sexy ut idag. blir Litt Giskete av farmafest.
-spør om tips i farmatråder. Korsar er vel ikke direkte popp i de trådene,, uten at jeg noen gang har noe vondt åsi..
Redigert 09.01.2018 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2018 kl 23:49 3426

Det er vel best det, selv om det i dag antakeligvis var høvelig greit med et sidespor i biotek i AXA, som det jo lå en invitasjon til. Ikke store AXA-nytt i dag.