FOE skifter navn til Dolphin Drilling ASA

Riggslusk
FOE 21.12.2018 kl 12:58 2146

Da har FOE skiftet navn til Dolphin Drilling ASA. Da har vi to scenarioer:

1. Fred vil ha navnet sitt bort fra konkursen

2. Organisasjonen drives videre uten Fred av fondet som kjøpte opp halvparten av gjelda. Kan ha nye enheter klare allerede. Eller noe i den dur.

PLACE YOUR BETS GENTLEMEN!
Slettet bruker
21.12.2018 kl 20:26 2073

Det har vel ligger vel klart i kortene å få trykket kursen så langt ned som mulig, nå kommer nok både finansiering og kontrakter på plass, blir nok en nyttårsrakett dette, i motsetning til fjaset Myrseth får på trykk i Hegnar, det som tror selskapet går konkurs etter at de har skiftet navn, tror sikkert også på julienissen :-) Regner med de negative rottene i kjent stil nå tørker bort, nå er det andre nicks som kommer til å overta og alt blir plutselig blir hele selskapets fremtid positiv, enhver idiot skjønner at selskapet går ikke konkurs grunnet navnskifte.
Redigert 21.12.2018 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Riggslusk
21.12.2018 kl 22:21 2013

Jeg er jammen ikke sikker. Nesten alle de permitterte offshoreansatte ble sagt opp forrige uke. Det virker rart at de gjør det hvis de har planer om videre drift.
Slettet bruker
21.12.2018 kl 22:55 1976

Riggslusk
Det er et typisk pillråttent spill på høyt nivå. Der det er usedvanlige mye penger i omløp, som bl.annet i denne "pillråtne" bransjen, samles bandittene.. Etterhvert som honningskrukken fylles, trekkes bandittene nærmere og nærmere, og da kastes småtassene strategisk overbord. At selskapet går konkurs? GLEM DET, bare vent så skal du få se.
Riggslusk
21.12.2018 kl 23:57 1933

Vi får se. Du har nok mer peiling på dette enn meg. Håper du har rett.
Fevang
22.12.2018 kl 00:08 1917

Hvis det er en som har vist all verden at han IKKE har peiling på denne aksjen så må det jo være Trollet.

Han har jo hausset denne aksjen fra nivåer flere 100% høyere.

Han har oversett alt av advarsler og drøssevis av tegn på at dette går rett vest. Selv ikke at de ansatte blir sagt opp bryr han seg om.
lerkarls
22.12.2018 kl 08:06 1808

Det er nå startet salgsprosess for H&W: https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-46648029

Personlig tror jeg dette er et signal på at det neppe er noe konkurs nært forestående. Virker rart å starte slike prosesser (som gjerne tar en del tid) for siden å slå selskapet konkurs neste uke eller lignende.

Dessuten har nok bankene mest å tape på en konkurs nå - markedet er elendig, og et konkurssalg vil medføre størst tap for bankene. Obligasjonseierne får en andel av cash I selskapet uansett og BON har nok allerede omtrent avskrevet aksjeposten uansett.

Jeg tipper salgsprosessen og også oppsigelsene er et signal på at selskapet kommer til å redusere cash burn til et minimum, selge unna de eiendelene de klarer og heller holde selskapet flytende I påvente av en recovery. Men tror gjerne det kan skje en gjeldskonvertering slik at eiersitsen endrer seg (og BON går ut), isåfall vil obligasjonseierne spille en nøkkelrolle.