Teknisk analyse

Dark Horse
REC 09.01.2018 kl 11:12 19241

Mine investeringer baserer seg på vurdering av selskaper og teknisk analyse. Historisk (siste 20 år) så har jeg oppnådd meget bra avkastning.
Jeg har idag intatt short posisjon i REC basert på følgende:
1. Teknisk analyse tilsier at aksjen er kraftig overkjøpt med en RSI verdi på ca. 80. Historien viser at en så høy verdi tilsier en korreksjon og i noen tilfeller kraftig korreksjon på kursen kanskje ned mot intervallet 1,00 - 1,20.
I tillegg har REC nå en MACD verdi på 0,11 og dette er en av de høysete verdiene de har hatt i løpet av 2 år. Det betyr at aksjen skal kraftig ned igjen.
2. Selskapet trenger påfyll av kapital for ikke å miste rettigheter i sin Kina strategi og det krever blant annet en forholdsvis høy emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 06:29 Du må logge inn for å svare
LukyStokwalker
09.01.2018 kl 11:20 12534

TA fungere dårlig på aksjer som reprises.
Emisjon må ikke til for å sikre de resterende 34% - som er snart mye mer verdt enn det som må gis for å sikre dem.
Lykke til med din short;) REC skal opp mye, før den skal ned.
Preben_
09.01.2018 kl 11:30 12500

@Dark Horse

Tiltredes!
Det vil flyte REC-blod fra det sekundet Q-presentasjonen ligger ute på nett, når menigheten plutselig innser at TT nok en gang mumler fram
D E F E R R A L...
Snart for siste gang, for nå brenner det straks et blått lys her.
Redigert 09.01.2018 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
questi
09.01.2018 kl 11:35 12471

Deferral (utsettelse på betaling) ER jo i praksis et lån :)

Spiller vel ingen rolle om
- REC beholder sine 49% ved å ta opp et lån, eller
- REC beholder sine 49% ved å få betalingensfristen utsatt med både måneder og år.

Rec låner av sin kinesiske partner :)
Redigert 09.01.2018 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
mofi1
09.01.2018 kl 11:59 12407

Ja,her prøver man atter en gang å skape spøkelser på høylys dag!
All in Rec
09.01.2018 kl 12:49 12365

Lykke til, Dark Horse.
Håper du shorter så det virkelig monner. Tror du treffer veldig bra, og bør ligge an til en kjempegevinst allerede i løpet av kort tid.
Min anbefaling er at du fortsetter å shorte utover dagen. Mange som blir skremt nå, og dermed kan din gevinst eskalere ytterligere.
Odi.1
09.01.2018 kl 13:10 12311

dette er like moro som å se på gamle youtub klipp med Benny Hill
Ekornesen
09.01.2018 kl 13:29 12315

Preben klamrer seg til håpet. Lyset er i ferd med å slukkes for short.

Vi andre kan ønske solen velkommen inn!
Fjellaksjen
09.01.2018 kl 13:36 12236

Stjernetegnet mitt sa noe om en korreksjon økonomisk , så spørs om det blir en liten dupp ned da ja... .
sindree
09.01.2018 kl 13:37 12221

Dark horse,

Du sier at du trader på bakgrunn av teknisk analyse. Likevel er ett av 2 punkter på det fundamentale. Det stemmer jo da ikke det du sier i innledningen. Uansett, når ett av to punkter er på det fundamentale er det rart at du ikke også kikker på resten av det fundamentale. Det virker som en helt håpløs investeringsstrategi. Du har altså ingen formening om hvordan den enorme prisstigningen på polysil påvirker verdien av rec? Både i seg selv og i forhold til at det øker sannsynligheten for at ML starter opp igjen for full maskin i løpet av H1.

Det ene fundamentale argumentet ditt er uansett feil. Dette fordi 1) Rec har sagt at emisjon er lite aktuelt 2) hvis det blir emisjon for å sikre 49% andel av jv i dette polymarkedet så er det egentlig superpositivt. Klart billigste måten å finansiere jv på. Og med skyhøye polypriser tror jeg det blir enkelt å få en høy tegningskurs. Ved en eventuel rettet emisjon vil man da i tillegg kjøre en reparasjonsemisjon for å sikre oss småsparere.

Jeg har sjeldent blitt mindre imponert av et 'teknisk' innlegg. Lær litt av Hammers...
AntonBerg
09.01.2018 kl 13:41 12259

questi
I dag kl 11:35
207
Del
Rapportér
Deferral (utsettelse på betaling) ER jo i praksis et lån :)

Spiller vel ingen rolle om
- REC beholder sine 49% ved å ta opp et lån, eller
- REC beholder sine 49% ved å få betalingensfristen utsatt med både måneder og år.

Rec låner av sin kinesiske partner :)
Redigert i dag kl 11:43


..............................................

Ja, både deferral eller kinalån innebærer enten et indirekte lån fra JV partner (statseid) eller et direkte lån fra en kinesisk statsbank til en rente og med eventuell pant. Kinalån er mer forutsigbart og billigere da man stiller pant (sikret). For kort tid siden var kinalån ikke et alternativ, da var det kun deferral som var tema hvor vi skulle utsette JV-bidrag til etter vi hadde fått refinansiert i USA. Fra kinesisk side har man altså tilbudt REC lånmuligheter. Dette er et smutthull og ting som foregår bak i kulissene for å smøre REC. REC må vurdere om vilkårene er akseptable. Og for sikkerheten i lånet må FBR-B reaktoren vise at den fungerer slik at anlegget kan fungere som pant. TT har stresset at RECs amerikanske divisjon ikke kan fungere som pant - åpenbart noe kineserne har foreslått, men som er i strid med dagens lånebetingelser hos eksisterende kreditorer.

Man skal ikke utelukke at hele RECs lånebehov kan løses i Kina, nå som vi har tilgang til forhandlingsmuligheten med kinesiske investeringsbanker. Dette viser hvor viktig det er med en JV-allianse i Kina som åpner dører.


Jeg anser det som 95 % sannsynlig at 49 % er/vil bli sikret. Det vil overraske meg stort dersom TT nå kommer å sier at det blir kansellert. Det er ikke i aksjonærenes interesse å kansellere JV-bidrag all den tid fabrikken fungerer og har muligheter til å tilføre REC-konsernet marginer. Jeg har aldri betraktet "cancel" som annet enn en teoretisk mulighet for å kommunisere til analytikere som påstod at JV-bidrag var forpliktelser, at REC kan droppe JV-bidrag om de vil eller ikke er fornøyd. Det har alltid vært på det rene at det ville bli "deferral" hvor JV-partner stiller opp med mellomfinansiering. Alliansen mellom REC og Youser er bunnsolid og sterk! Dette i motsetning til spekulasjoner på OSE hvor man skulle ha det til at kineserne rumpekjørte REC og ville stjele teknologi (noe som gikk som en farsott i norske medier og hos analytikere).
Redigert 09.01.2018 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Odi.1
09.01.2018 kl 13:48 12172

Emi for resterende 34 % har vel aldri vært ett tema, men i siste instans om ikke refinansiering for Bond 9-18 skulle la seg gjøre.
Det er klart og tydelig fra tt, at det ikke blir mer engasjement i jv om en ikke fikk utsettelse, eller dette blir finansiert med Kinesiske Lån.
Men sa også at ingen ting er sikkert før de hadde underskrift på en avtale.
Slik en må forstå det ville Kineser se Tian-Rec levere som planlagt før denne avtalen ble signert.
Og da er spørsmålet, er det noen endringer meldt fra Sist q317?? Nix, DVs at alt nå går etter planen, og presentasjonen fra Ledelsen til REC Silicon.
Finnes plenty med informasjon om en gidder lete litt rundt.
Redigert 09.01.2018 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
09.01.2018 kl 14:03 12151

Jeg er som kjent sterk tilhenger av emisjon da dette er den billigste måten å refinansiere. Dessuten har jeg jo kunnet kjøpe aksjer under krona, så da er eventuell emisjon tilnærmet gratis for meg nå og noe jeg har medregnet kostnadene av. Større aksjonærer vil helt sikkert delta dersom det blir emisjon. RECs kvartalsrapporter blir stadig mer sexy, dersom man skulle ønske emisjon i sommer.

MEN... REC har ikke benyttet seg av forrige og eksisterende emisjonsfullmakter som kunne hentet inn 30 MUSD per stk. TT kunne allerede brukt emisjonskortene han har til disposisjon. Samtidig er kommunikasjonen klar på at emisjon er siste alternativ dersom øvrige alternativer ikke gir tilstrekkelig refinansiering. Usikkerheten ligger i forfall av eventuelle indemnification og skattekrav FØR forfallet av BOND2018 Convertiblen som skal refinansieres. BOND2018 NOK i mai har REC sagt at de har nok cash til. 110 MUSD eller lavere er det som skal refinansieres av ordinær i ny obligasjon, med indemnficiation og skattekrav som eventuelle tilleggsposter. Etter min mening kan vi nøytralisere indemnification og skattekrav på GF ved å lage dedikerte fullmaktsemisjoner dersom og når disse to eventuelt skulle trigges. Per i dag er ingen av disse to verken avgjort eller forfalt. REC genererer i mellomtiden positiv cash-flow. At JV kommer på plass styrker bare RECs muligheter til å refinansiere. Alle disse beløpene er gamle beløp som vi har kjent til siden 2010-2012, så de fleste langsiktige investorer har innberegnet disse. Det er kun kortsiktige tradere som har solgt aksjene sine i frykt og hysteri. Men når alt kommer til alt ser jeg stor mulighet for at TT styrer unna emisjonskortet og refinansierer på annet vis. Emisjon er et negativ ladet ord på OSE selv om det er økonomisk gunstig for REC, så ser nok TT at verdiene tas bedre vare på med litt rentekostnader.

Så skal vi ikke glemme at REC har hatt opptil 3 obligasjoner å betale ned og betale renter på. REC vil ikke ha problemer med rentekostnader ved refinansiering av BOND2018 Convertiblen på 110 MUSD. Spørsmålet her er kun hvilken metode TT bruker og hvilken vilkår/kostnader han oppnår. Å selge assets anser jeg som den dyreste måten å finansiere på, og jeg syns TT bør få lov til å beholde privatflyet sitt slik at han ikke må sitte i bil mange ekstra timer. Litt luksus må han få lov til å ha når han er i USA eller skal pendle til Kina. Dette flyet er vel verdt 3-4 MUSD.


REC kommer ikke til å bruke emisjon for å betale JV-bidrag!

En eventuell emisjon vil utelukkende rette seg mot å redusere gjelden til Butte og Moses Lake mot å spare kapitalkostnader. Vi får da lavere gjeldsgrad raskere og lavere finanskostnader. Alle som har kjøpt REC-aksjer billig bør derfor være svært positive til dette. Dersom det ikke blir en emisjon, men man likevel har regnet med en emisjonskostnad da man kjøpte aksjen til krona, så blir det en ekstra gevinst. Denne typen emisjon er positiv, man spytter inn penger og tar en engangskostnad i tilrettelegging, men sparer mer over tid. Det demonstrerer også sterkt eierskap med eiere som står i ryggen av selskapet. Sterke eiere = kraftig kursoppgang. Vi kan se på det som "gearing"! Det tillater REC å vokse raskere. Dersom det skulle bli emisjon er det jo en fordel at alle får tegningsretter, men mest sannsynlig blir det en rettet emisjon pga spillet på OSE.

Men som sagt, pga emisjons-støyen eller emisjons-allergien på OSE, så tror jeg TT vil forsøke å styre unna.
Redigert 09.01.2018 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
skyfritt
09.01.2018 kl 14:28 12036

Jeg kjøpte på 200ma brudd,og har vært ut og inn. Etter mitt syn er Rec meget sterk teknisk, ukentlig chart er inertia og momntum sterkt, et pullback til konsensus rundt ca 1,40 vil være sundt for videre oppgang
Odi.1
09.01.2018 kl 15:19 11978

Invstteck:
"En tilnærmet horisontal trend er brutt opp. En fortsatt sterk utvikling indikeres, og REC Silicon ASA har nå støtte ved eventuelle reaksjoner ned mot trendlinjene. Kursen har steget kraftig etter kjøpssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet opp gjennom motstanden "
Preben_
09.01.2018 kl 21:03 11773

Ingen av hausserne vil visst nevne at synlig short ikke har minket siden fredag...
Ser vi en shortøkning i morgen?
Slettet bruker
09.01.2018 kl 21:15 11717

hehe glem det Preben, REC skal opp mot 2 kr de neste dagene.
fahr
09.01.2018 kl 21:29 12080

PREBEN er du litt muggen nå,skulle jo kjøpt på rett over krona du auuu,trur vi drar oss oppover mot 2 kr før Q4,så det er ikke for seint veit du.Må jo tulle litt da,Detta kan gå begge veier,men mest trulig skal vi opp nå.Trur jammen jeg fikk kjøpt en post i dag au,det oppdaga jeg nå.litt uventa i grunn.
Redigert 09.01.2018 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
petrol
09.01.2018 kl 21:29 12139

Ja, man får trøste seg med det man kan preben.

"Jeg tenkte på alt jeg gjerne ville gå glipp av og at det meste i livet går man faktisk glipp av og det var en mager trøst, men likevel en trøst" Lars Saabye Christensen
spanjolen
09.01.2018 kl 22:01 12048

Ingen som vil selge større poster på kurs rundt 1,5. Volum på
15mil indikerer stillings krig!! Venter på pv insight :-) derfor ingen inndekning
Slettet bruker
09.01.2018 kl 22:28 11923

Vi prøver oss på 1.6 igjen i morgen
fahr
09.01.2018 kl 22:30 11918

Er detta med 3 desimaler noe som kommer til å bli,synes det vi hadde ved juletider var mye bedere,noen som har noe greie på detta.
Slettet bruker
10.01.2018 kl 00:14 11710

Nja! Man skal være litt forsiktig her. Det ser lyst ut, men legg merke til det skyfritt sier over her.
Han har forstått det tekniske, og at det kan komme en pullback mot 1,40.

I tillegg er ALLE markeder nå i ATH world wide. Skal dette bare fortsette inn i himmelen, eller vil virkeligheten også innhente børsene?? Kommer det snart en korreksjon?
Det er dette alle lurer på. Jeg lurer også, fordi nå har det kommet til det punktet hvor selv jeg, som er en bull-mann, begynner å lure hvor lenge dette kan fortsette...Poenget er at REC kommer ikke til å bare stå på sidelinjen her, de vil bli dratt med i den retningen markedet bestemmer, og kursen vil bli deretter.
AntonBerg
10.01.2018 kl 02:35 11666

Det er her teknikerne viser sine store svakheter med å utelukkende titte på gamle utdaterte tall for å spå den tekniske utviklingen kort tid fremover.

Det er nå en generell reprising av polysilikon som også innkluderer REC. Mens REC var ned gikk Daqo opp.

DAQO
59.93+4.08 (+7.31%)
At close: January 9 4:02PM EST

Se grafen så ser dere at REC fortsatt henger etter sine peers i oppgang.

https://finance.yahoo.com/quote/DQ/chart?p=DQ#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%3D%3D


Company Last 1 week 3 months 6 months 1 year
REC Silicon ASA 1.53 +12.32 +62.90 +44.86 +10.01
Peers
Wacker Chemi 171.80 +5.92 +47.34 +80.01 +69.51


Vi er altså bare opp 10 % på 1 år! Wacker er opp 69,51 %.

I 2017 økte Kinas totale installasjoner med 67 %. I 2018 fortsetter det å øke. Solar har tøff konkurranse med er i vanvittig vekst. Dette er en næring som vil vokse dette århundret og bli morgendagens energikjemper.
Redigert 10.01.2018 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2018 kl 06:42 11572

Bra AB! Håper på 3-5% i dag.
questi
10.01.2018 kl 07:45 11475

Selv om shortandelen har stoppet, tør jo ingen av shorterne å shorte videre på dette nivået heller. Da sponser de jo bare andre shortere med å dekke inn :) Ingen som tør/gidder å gå i bresjen fordi krigen ansees for å være tapt i det store bildet. Her graver de seg ned i vollgraver, spiller død og håper at bombeflyene skal overse dem :D

Jeg tør å gå i bresjen med å kjøpe på 1.53 fordi jeg VET det går veldig bra langsiktig, mens fremtiden for en shorter er usikker på kort sikt og VELDIG mørkt på lang sikt :)
Redigert 10.01.2018 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
10.01.2018 kl 09:00 11362

Daqo har triplet og har en mcap som er betydelig høyere enn RECs mcap til tross for at Daqo består av mye kreditorgjeld og er et mindre selskap enn REC. RECs mcap har tidligere alltid vært betydelig større en Daqo sin, så her følger ikke REC'ere med i timen på hvordan poly har snudd.


Daqo har mcap på $634 MUSD!!!!!
REC har en mcap på bare 448.92 MUSD selv om vi skal være tre ganger større enn DAQO. Et jallaselskap fra Indre Mongolia med kreativ regnskapsføring notert i USA slår altså et bunnsolid tekno-selskap på OSE langt ned i støvlene fordi nordmenn lever i sin egen lille boble.

På OSE kan vi drive et hardkjør mot REC-aksjen under krona og når det stiger igjen så får gamblerne raskt hodepine og høydeskrekk. Det er INGEN av dere som faktisk vurderer hva verdipapirene deres faktisk er verdt og sammenligner dette med øvrige poly-selskaper. Dere følger ikke med på hva som skjer i industrien og hvordan våre konkurrenter stiger kraftig i verdi i takt med at ting bedrer seg fordi andre investorer omkring på kloden faktisk følger med. Dere er sløve bettinghuer! :p

Daqo New Energy Corp has a PB Ratio: 1.68

Forestill dere REC med en PB på 1.68... finansielt er det ingenting i veien for at REC kan ha en slik PB. Når REC likevel har en PB halveis under 1 så er det fordi dere går rundt å fantaserer om en konkurs og brannsalg som aldri kommer.
Redigert 10.01.2018 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
spanjolen
10.01.2018 kl 09:33 11308

AB! Ser du trekker frem Wacker:-) som jeg har sagt tidligere. Wacker hadde vært den perfekte match for Rec. Tysk kvalitet blandet med Norsk teknologi:-)

Hadde blitt en heftig budrunde hadde Wacker lagt inn bud på Rec. Da hadde kineserne kommet løpende. Let is make Rec and Europe grate again:-)
AntonBerg
10.01.2018 kl 09:42 11331

Når FBR faktisk kan masseprodusere semi-grade granules til under 10 $/kg og teknologien er demonstrert så er det klart at REC til dagens prising blir en oppkjøpskandidat for å få kloa i teknologien. FBR-teknologien er RECs viktigiste asset.
AdrianR
10.01.2018 kl 09:53 11282

JUM har nok ikke noe hastverk i å selge REC. Han har jo godt over 3 milliarder i formue, så han lider nok ingen nød på den fronten. I fjor høst donerte han også ca. 70 millioner til et klimahus.

"Etter at jeg hadde lest den første klimarapporten fra FN, ble jeg alvorlig skremt. Jeg innså da at jeg som menneske og far hadde ansvar for å bidra på klimasiden. Og som næringsdrivende så jeg store muligheter i det skiftet vi sto foran, sier Ulltveit-Moe. [...] Derfor solgte han seg ut av oljeindustrien. Verdiene han satt igjen med, investerte han i fornybar energi."
AntonBerg
10.01.2018 kl 10:01 11285

JUM er en av landets rikeste. Han har ikke blitt rik på å gjøre ting slik alle her vil. Han har blitt rik fordi han er betydelig smartere enn folk flest. Han er langsiktig og tar risiko som gir uttelling. Nå har han snudd hele virksomheten i Brasil til pluss.

Det er dumt å latterligjøre JUM som en snill gammel onkel som ikke følger med. I REC kommer han til å le kanskje mye og har kontroll på aksjekursen med sin posisjon og sine disposisjoner. Han har ressurser til å løse eventuelle refinansieringsspørsmål dersom det kommer i hans retning. Så må vi huske at REC egentlig er en datter av UMEO konsernet.
spanjolen
10.01.2018 kl 15:07 11061

Hvordan ser Shorten ut DH.
Mine signaler indikerer sterk interesse og kommer kursen over 1.52’idag så bekrefter det posiviteten som for tiden er i aksjen. Hadde som mål for uken på 1.58 og ligger helt etter skjema. Kommer det ikke spesielle nyheter så vil oppdriften fortsette rolig oppover nå. Kan Selfølgelig komme et rally men det er å håpe:-)
InnerTier
10.01.2018 kl 15:31 11044

107 276 180
Acc. Short %
4,19%
Latest position (dd.mm.yyyy)
05.01.2018
--------------------------------------
REC er overkjøpt.
RT 1,534
-------------------------------------
104 972 808
Acc. Short %
4,10%
Latest position (dd.mm.yyyy)
09.01.2018
Redigert 10.01.2018 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
questi
10.01.2018 kl 15:40 11018

Jeg tror overkjøptheten må sees i sammenhengen med ca 180 mill total short som ligger og venter på inndekning :)
Med 180 mill i manko er det snarere oversolgt :D

først når shortnivå = 0, kan overkjøpthet vurderes etter vanlige kriterier :)
Redigert 10.01.2018 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
10.01.2018 kl 15:56 10866

104 972 808

ACC. SHORT %
4,10%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
09.01.2018


..............................

Kursstigningen gjør også at Guggenheims REC-aksjer stiger i verdi og utgjør en større andel av fondet. REC klatrer på listen.


MARSHALL har nå bare 0,56 og kan raskt falle ut av listen.
JPMORGAN har også¨bare 0,56 og kan dette ut.
Da faller synlig short raskt med 1 %.

Det er rart at eksisterende aksjonærer ikke utnytter sjansen, hamstrer aksjer, konsoliderer eierskapet og makten sin og dytter aksjekursen langt opp slik at de tjener gode penger på shorterne. Man lar gevinstsikrerne fore shorterne med aksjer til underpris.

Snittet i dag er faktisk 1,537 så folk vegrer seg å gå ned til 1,50-1,52 med sine aksjer. Selv om noen forsøker å lokke det frem på lavt volum når det ikke er aktivitet, så får de ikke kjøpt større mengder. Dagens høy på 1,57 hadde nok vært en mer korrekt kurs på intradag om volum hadde vært noe høyere.

For de fleste av oss var dagen i dag kun en transportetappe i påvente av 4Q17.

Redigert 10.01.2018 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
10.01.2018 kl 16:59 10702

Daqo fortsetter oppgangen. Den har ikke vært bedre priset på 5 år!

61.54+1.61 (+2.68%)
As of 10:56AM EST. Market open.

Company Last 1 week 3 months 6 months 1 year
REC Silicon ASA 1.54 +1.67 +62.93 +43.73 +8.93
Peers
Wacker Chemi 166.55 +5.27 +44.55 +77.15 +67.28


REC er i øyeblikket i best posisjon i polysilikon-industrien med ny teknologi som feier de andre av banen. Likevel er selskapet dårligst priset, mens de andre nå gjør rekyl fordi markedet bedrer seg. Det har norske investorer ennå ikke fått med seg. Vi må nok vente 3-6 månder på lang latenstid. :p

REC må nærmere 2,50 for å henge med Wacker ;) Vi må tilbake til 2015 sist gang vi var på det nivået og da visste vi om Kina-tariff og omstilling. Nå er vi altså ferdig med omstillingen og likevel er vi ikke over tidligere nivåer.

.......................
OCI Company Ltd (010060.KS)
KSE - KSE Delayed Price. Currency in KRW
Add to watchlist

Quote Lookup

186,500.00+21,500.00 (+13.03%)
At close: 3:30PM KST


I October var OCI nede på 97,300.00 så det er en dobling!

Redigert 10.01.2018 kl 17:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2018 kl 18:05 10539

Igjen, bra reflektert AB! 2.5 kan fort se før 01.02, når det løsner så går det fort, det har vi sett før.
Odi.1
10.01.2018 kl 18:53 10526

håpløst lett de får dekket seg inn... Må da være mulig å holde seg noen dager om ikke timer med å selge...
Konstruert panikk, og "palene" biter på... Det må være Flo Sjø I REC slik det napper...
fahr
10.01.2018 kl 19:32 10338

Tror dagen i morgen vil vise om det er noe hold i denna oppturen,den kan bli vanskelig å holde kurs over 1,50,håper selvfølgelig at vi klarer det.Men er redd vi havner under.
Ebit
10.01.2018 kl 19:37 10338

At prisingen av REC er helt på jordet, er det vel flere her, som er enige i. Så lenge TT sultefôrer markedet, er tydeligvis investorene i villrede. Ikke et ord fra TT om hvordan driften av TianREC forløper, er litt oppsiktsvekkende. Men om TianREC går på skinner og har gjort det siden den antydende oppstarten, mener jeg vi vil komme til å se en eksplosiv kursutvikling etter Q4 presentasjonen