ELE - flott kjøpsmulighet. 1 kr neste fredag?

Slettet bruker
ELE 21.12.2018 kl 19:17 2516

Når revisor er på plass og støyen avtar så blir det forhåpentligvis mer fokus på det fantastiske de har på gang for å få opp milliardverdiene.

at en aksjonær i ele driver med tullball på si er jo ikke noe ELE kan noe for...men ser jo at søikt er baissebart!

sluttkurs for ELE neste år på denne tid er nok over 5 kroner ifølge mine kalkyler her.


Løp og kjøp???
Redigert 20.01.2021 kl 04:51 Du må logge inn for å svare
Fevang
21.12.2018 kl 19:21 2500

Flott om du viser oss kalkylene dine da.
tommbakk
21.12.2018 kl 19:37 2459

"At en aksjonær i ELE driver med tullball kan ikke selskapet noe for"...

Du sa virkelig det?

Har du faktisk lest E24s artikkel idag? Den var jo relativt lang, men ikke SÅ vanskelig å forstå.

Så, hvor blir det komplisert, synes du? Altså, jeg bare lurer...siden du faktisk presterer å hevde at det som kom frem idag bare var "at en aksjonær har drevet med tullball".

Du er regelrett imponerende. Og det mener jeg! :)

Slettet bruker
21.12.2018 kl 19:53 2427

takk takk! du vet, det er jo deg jeg prøver å imponere? jeg har lest artikkelen og jeg ser ikke helt hva element har med den saken å gjøre. hvis jeg svindler slekta samtidig som jeg er aksjonær i ele og det blir oppdaget..hvorfor skulle ELE da ha noe med det å gjøre?


jeg syns jeg ser overskrifta i E24 da?

det hadde sikkert blitt 40% nedgang for ELE den dagen og 20% dagen etter?

God jul tommbakk! etter å ha herja fælt med meg i høst så fortjener du ei god jul! det mener jeg!
Slettet bruker
21.12.2018 kl 20:53 2337

Tull.
Slettet bruker
21.12.2018 kl 21:01 2307

Jeg kjøpte meg inn igjen i dag på rundt 0,61 i snitt. Tror og håper på et rekyl, når revisor snart kommer på plass. Element eier fortsatt store verdier i AMI, verdt mer enn dagens aksjekurs tilsier, og selskapet er fullfinansiert frem til og med Q1 neste år.

God jul, alle sammen.
SR99
21.12.2018 kl 21:31 2250

Ville ikke kjøpt en aksje her, kursen raser på ubehagelige nyheter. Beitnes er fortsatt ikke ute og det tror jeg ikke han kommer til å bli heller. Dette er jo glimrende nytt for å få inn flere optimister som kan melkes videre. Dårlige nyheter er skjeldent et kjøpssignal, spesielt ikke hvis det er kriminelle innblandet. Foreløpig ser jeg kun et loddsalg uten premiebord.
Bulldog
21.12.2018 kl 21:36 2230

….beware………..
FAR100
21.12.2018 kl 21:46 2206

skjønner ikke hvorfor tar det så lang tid for å få en revisor,
Slettet bruker
21.12.2018 kl 21:50 2192

Det finnes grenser for hvor langt aksjekursen kan synke, all den tid verdier eksisterer i selskapet. Jeg tror bunnen er nådd nå! Selskapet prises til kun NOK 75 millioner, og andelene i AMI og eierskapet i Mindoro overstiger dette, med god margin. Nå kommer forhåpentligvis revisor på plass snart og AdEx-godkjenningen kommer i Q1 2019, og da dobler kursen seg, minst én gang..
FAR100
21.12.2018 kl 22:23 2126

rischioso: 18.12.2018 kl 21:59

FAR100 skrev: BO har konvertert på høyere kurs og solgt på lavere kurs, så dem har bare tapt og tapt, om siste tra..

Far100: du tar nok dessverre feil - hvorfor?

Fordi ABO selger før de konverterer. Og akkurat det kan vi takke den (avgåtte) styreledere Beitnes for og hans selskap White November som har lånt ut 5,75m aksjer til ABO som de leker med. Uten disse så ville det ha vært veldig vanskelig for ABO og kursen hadde nok vært en helt annen.

Når de så selger låneaksjene før de konverterer så er det i deres interesse å kjøre kursen ned med kommisjonsaksjene for så og kjøpe låneaksjene billigere tilbake og av samme grunn ser vi fra tid til annen et løft i kursen før de igjen fortsetter samme prosessen.

I tillegg så kjenner vi til at lånet er rentefritt, MEN ELE må betale 25m/nok i lånefee noe som er en ren netto på toppen av alt det andre de tjener - mao, ABO vil aldri kunne tape uansett hvor langt ned kursen går ser vi bort i fra 0-NULL....

Dette er et pill råttent spill som bare ABO kan vinne hvor argumentene om at ABO vil ha interesse av å få kursen opp for å kunne benytte seg av rettene ikke er annet enn et spill for galleriet og ikke verdt papiret det er skrevet på om ikke selskapet leverer.....

For når flere eller alle transjer er trukket og kursen ligger på noen ører eller maks 1 tiøring eller 2 så sier det seg selv at de ikke vil klare å kjøre kursen opp til 4,5 og 5,5 hvor de fleste rettene befinner seg om ikke selskapet leverer - se bare på Auplata eller andre som benytter seg av denne type lån....

Auplata tok lånet i oktober 2017 og kursutviklingen har vært like tragisk på tross av at de har både hatt inntekter og levert hele veien i motsetning til ELE:

https://simplywall.st/stocks/fr/materials/epa-alaup/auplata-shares

Redigert 21.12.2018 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
nopetter
21.12.2018 kl 23:48 2037

Problemet er at Auplata er milevis fra noen produksjon. I Canada har de ikke kommet igang kun pga byråkratiet. Og hvis Trump klarer å presse igjennom bare en liten del av muren mot Mexico i senatet så vil jernmalm prisen gå til himmels.
Det nye styret vil garantert kaste ut BO på dør. Oppkjøpet av CMT ville vært genialt hvis de finner finansiering gjennom tokens det er rett og slett galskap å bruke BO. Det viser fallet på 60% at de gir blanke fan i andre enn seg selv. Kun for å skvise mest mulig aksjer av transje 3
oppturen
21.12.2018 kl 23:53 2029

Sier ikke dagens melding at ABW er short, uten dekning i aksjer ? Har riktignok dekning i warrents , men deg er på ikke utstede aksjer.
Trodde bakes short var ulovlig på OB?
nopetter
22.12.2018 kl 00:06 2005

At de driver med naked short selling skal man bare ta for gitt
rischioso
22.12.2018 kl 14:26 1675

Uten CMT så kan de glemme token - hvorfor?

AMI Iron ORE'n har en høyere kvalitet (68%Fe) enn den kvalteten det går mest av (62%Fe) og dermed har det heller ingen hensikt siden det da ikke vil bli noen etterspørsel av betydning ei heller suksess og av samme grunn har de nok også valgt å ikke inkludere AMI når det kommer til token.

CMT vil være nøkkelen for å etablere suksessfulle asset backed tokens, MEN så var det det med finansieringen da - transjelånet vil være en kurs demper så lenge det blir brukt og ingen vanlige lån vil kunne oppdrives uten å ha inntjening. Og som vi kjenner til så må man få eiendeler før man kan etablere tokens for å møte kravet om proof of assets.

Det betyr igjen at selskapet uten annen kapitaltilgang må fortsette med transjene inntill AMI er oppe og går, men igjen her må en fullverdig produksjonsllisens på plass for det blir ingen kapitaltilgang med den midlertidige og begrensede ADEX lisensen som det nå og igjen er søkt om.

Så AMI er nøkkelen så snart det foreligger en fullverdig lisens og da trenger man ikke vente til man får inntekter, men kan kjøre en IPO (børsnotering) umiddelbart og dermed få inn kapital på forventninger om en inntjening om og når man sitter med en fullverdig lisens som igjen vil avslutte transjebruken.

Så er da spørsmålet om de vil få en slik lisens og eventuelt hvor lang tid det vil ta - og i mellomtiden vil det være transjelånet som holder liv i selskapet.

Det siste som er kommet frem om og rundt vår alles kjære innleide styreformann og alle hans tvilsomme kontakter trigger jo ikke akkurat selskapets rennome med positivt fortegn, men som vi kjenner til fra tidligere skandaler både dette selskapets historie og andres så glemmes ting over tid og får man ryddet opp så vil også dette bare gå inn i historien som alt annet.

Men at Storvestre vil få en utfordrende tid fremover er det ingen tvil om og det at man er helt avhengig av det som nå kan sees på som fienden (ABO) gjør nok ikke ting bedre...

Alternativt kunne de ha kjørt en mega emisjon, men nå er det toget gått legger vi dagens kurs til grunn - ei heller vil interessen være til stede uten en fullverdig prod lisens så igjen så faller det ned på hva som skjer med AMI fremover og som da er og blir nøkkelen i det korte og mellomlange bildet og CMT med muligheter for tokens i det lange bildet, men da med ABO på laget hele veien frem til man er kommet dit....
Redigert 22.12.2018 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
nopetter
22.12.2018 kl 14:40 1659

Det første avsnittet du skriver må du ha lest i jule utgaven i Donald Duck. Ikke etterspørsel etter magnetitt av FE68. Hvor I himmelens navn har du gravd dette fra. Det man kan spørre seg er hvorfor de har utelatt dette I tokens sammenheng. Kanskje derfor de har lagt alt under sølvpapir til sommeren.

Samme bløffen drar du fram med at de må bruke BO. Det er bare vissvass

En IPO blir gjennomført i 2019 når AMI skal børsnoteres sikkert I Canada m.m

Hvis dette tar av så tar stål prisene også av

https://min.e24.no/a/G1E94B
Redigert 22.12.2018 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
rischioso
22.12.2018 kl 15:01 1630

Jeg sier vel ikke at det ikke er etterspørsel, men jeg sier at etterspørselen er størst når det kommer til en lavere kvalitet (62%Fe). Det leste jeg ikke i Donald Duck, men er noe som er kjent om man ser på den reelle etterspørselen world wide og ikke minst legger til grunn selskapets egen melding som tyder på akkurat det samme:

03.12.2018

LES - High grade iron ore premiums unwind while move to low-grade limited long-term

https://www.hellenicshippingnews.com/high-grade-iron-ore-premiums-unwind-while-move-to-low-grade-limited-long-term/

LES - Element ASA ('Element' eller 'Selskapet') har etter en grundig vurdering, sammen med selskapets rådgivere, besluttet å strukturere sitt IRON Token Prosjekt uavhengig av Selskapets interesser i Ambershaw Metallics Inc ('Ambershaw' eller 'AMI`).

https://www.elementasa.com/news/2018/foreløpig-oppdatering-på-iron-token-strukturen

* Mao, glem token for AMI - i alle fall både i det korte og mellomlange bildet.

Når det kommer til IPO i 2019 så burde det ikke være vanskelig å forstå at det kan bli utfordrende når presentasjonen omhandler en gruve som har eksistert siden 1953 (65år) og ennå ikke har fått noen fullverdig lisens - av samme grunn må man få på plass en fullverdig lisens før man kjører en IPO om den skal bli suksessfull gjennom reelle forventninger til inntekt.
Redigert 22.12.2018 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
nopetter
22.12.2018 kl 15:04 1621

Tror du virkelig at om de bruker 58 eller 62 prosent FE så vil prisen på 68% stå i ro. Feberfantasier

Resten du kommer ned er rene sludder unntatt tokens delen som er en total fiasko