Nei til EL bil

vicktor
21.12.2018 kl 22:23 5539

I dag bestilte jeg meg en ny Diesel bil.
Vil ikke ha noen EL. bil, heller ikke noen Hybrid.
Skal vi få et litt varmere klima her i nord, så bør vi alle kjøpe Diesel bil.

Det spiller liten rolle for klimaet i verden hva slags bil man kjører. Ett eller annet sted kommer utslippet. Selv når man går slipper gjennomsnittsmennesket ut 37 gram co2 pr km, så det hjelper ikke så mye. Det beste man kan gjøre er å holde seg hjemme

den støtter jeg deg i Vicktor,-EL-biler er altfor lite utviklet,-eierene rapporterer enda om rekkeviddeangst,-og når de endelig setter bilen til lading,så blir de stående...

https://www.side3.no/motor/rekkeviddeangst-plager-fortsatt-elbil-eiere-6716498
vicktor
21.12.2018 kl 23:40 4150

Klinkekulå
Det er flere grunner til hvorfor jeg ikke vil ha EL bil.
Disse bilene har ingen motor foran som kan ta imot kreftene ved en kollisjon.
De har en mye mer risiko for å ta fyr, både når de kjøres og lades hjemme.
Ved en kollisjon hvor du blir sittende fast, vil redningsmannskaper være redde for
å hjelpe deg ut, i fare for å få strøm i seg.
Når disse bilene blir 8 til 10 år (kanskje før det) blir de helt umulige å få solgt.
Levetiden til disse bilene blir ikke veldig lang.
Hvor mange av de første EL. bilene ser vi på veiene i dag ?

ok ok,kjør roligt da så slipper du å tenke på alt det der..

jeez.
22.12.2018 kl 01:30 4065

victor - når du plages av generell angst så bør du nok avholde deg fra å kjøre bil i det hele tatt. Har ikke fastlegen din sagt deg noe om det?
Bingo123
22.12.2018 kl 01:45 4044

I 2020 kommer VW ID serie. Ordentlige elbiler med 500 km rekkevidde priset omtrent som e-golf er nå
Boss 99
22.12.2018 kl 12:06 3896

Kull fyrt el-bil. Er det miljøvennlige + alt barnearbeid i Kongo.
Basse
22.12.2018 kl 13:32 3828

Bingo123

Dersom "ordentlig elbil" betyr at VW ID er like bedriten som alle andre elbiler så har du helt rett.
VW ID er en kopi, ja jeg vil våge med til å kalle den et plagiat av Nissan Leaf. Like stygg, like ubrukelig drivlinje.
Den store forskjellen er at VW vil kreve høyere betaling for å sette sammen dette skrotet før de dumper det i Norge.

Det snakkes mye om pris og rekkevidde, mange sier lav pris og tror at det er "500km" versjonen som er i den kategorien hahaha:))))

VW får innmaten sin fra Korea, Litium Ion batteri blir IKKE billigere enn de klarer å lage dette til Koreanske produsenter! SÅ hvordan kan dere tro på Julenissen mht pris??

Versjonen med "ca 500km" dvs i realiteten 350-400km i snitt i løpet av et års klima i Norge vil koste MYE dvs sannsynligvis langt over 400000 kroner med skilter på. Versjonen med "ca 300km" dvs i realiteten omtrent samme rekkevidde som utgående e-Golf vil koste omtrent som dagens e-Golf. Skal vi "tippe" så vil veiledende på denne kort-rekkevidde versjonen ligge rett under 300 000 kroner, men så vil ikke VW la deg slippe unna å måtte betale for "elektronikkpakker" og vinterhjul, så vindusprisen blir kjapt 350000 kroner.

Denne "ca300km" versjonen er den "billige" VW ID, men den blir slett ikke billig, men betegnes som "billig" fordi den er billigere enn den dyre varianten med det større batteriet.

På toppen skal VW nå "leve av" å selge deg abonnement på internett. Så kan de overvåke bruken av sin VW 24/7. For de kommende VAG bilene skal ikke tilhøre kunden, derimnot skal "kunden" /leietakeren overvåkes og registreres, presses med e-mail og mobil stappet full med mas om hva du kan kjøpe via VAG på nettet.

Gå inn på VW hjemmeside og se hva de setter opp der, reine hjernevasken av kamuflert spam for å presse deg/oss inn i automatisk kontooverføring. Besøker du en VW forhandler så er de grinete om du legger deg opp i hva slags tjeneste du ønsker, de vil nå ha styring og bestemme hva du skal gjøre med din egen bil.

Trenger du oljeskift så nærmest forlanger de å sette opp en smørbrød liste med unødvendigheter de skal sjekke og utføre for en heftig sum. Og prisene er så høye at de omtrent ikke vil fortelle deg det, bare ha deg til å akseptere jobben først, så kan du gråte ove regningen i det du trekker kortet for å hente bilen.

Redigert 22.12.2018 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
vicktor
22.12.2018 kl 13:46 3797

Hermann
Jeg har nok ikke noen angst, fordi den forebygges ved å ha en " Føre Var " holdning til alt jeg foretar meg.
Det handler om å ta en Risikovurdering på hva man driver med.
Kjører man bil så er man som ikke alene i trafikken. Trafikkulykker med alkohol og andre rusmidler er et kjent problem.
Har du møtt elgen som skrever ut i veien, slik jeg har opplevd 2 ganger, så forstår du at det er farlig å leve.
Om du ikke omkommer med det samme, så er det sikkert en trist tilværelse å bli sittende i rullestol resten av livet.
Derfor har jeg bestilt meg en ny suv, som nok er noe dyr, men en god livsforsikring.
Jeg kan berolige deg med at jeg sover utrolig godt om natta.

Skal faktisk kjøpe el-bil. Mest fordi jeg blir subsidiert av dere andre som ikke kjører el-bil.
22.12.2018 kl 14:14 3723

Det morsomme er at når en boing 737 tar av fra olso går der over 700 liter jet a 1. Like mye som ca 8 biler på 1 år på hele turen. De skal kjøre elbiler til krampen tar oss, mens flybiletter har sunket med over 70% siste 10 år. Her settes få begrensninger. Latterlig miljøpolitikk. Fly for 300. Ta tog for 699 og bil for enda mer. Hurra for Mdg

O store heth

til sommeren skal du få lov til å Vippse bensinpenger til Harley`n min!
OZZY
22.12.2018 kl 15:29 3636

JA hva er adressen din Klinke så skal jeg vippse over 1 krone
Redigert 22.12.2018 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
Pelle
22.12.2018 kl 15:55 3591

Det er utrolig mye svada og tullprat,som serveres her.
Har Opel Ampera E. Superfornøyd og går som ei kule, Har ikke tid til å kjøre en treg fossilbil.
Omtrent gratis å bruke, de andre tar betaler.
Står på venteliste på Audi etron.
Gleder meg som et lite barn
God jul til alle som har oppdaget at dette er framtida, og kjører E-bil

oi så jeg gleder meg til 2021!

;)
mishka
22.12.2018 kl 16:03 3562

Her sitter jeg i Ukraina og faar noen tanker om luftforurensing. Her kan man maale forurensingen etter hvor kort tid det tar til du har nesa full av buser. Og det er maks 2 timer. Perfekt sted for petrolheads. Lukta av biler hvor man peiler bensina og fyller olje er ubeskrivelig. Dvs en blanding av brent olje og slitt staal. Befolkningen er paa . 10g. Norge og forurenser som 1000 g. Norge. All verdens elbiler i Norge gjor ingen forskjell uansett. God Jul godtfolk!

det ordner seg,Scatec Solar fikser solpanel,-så blir det renere luft.

er det mye sol der nede forressten?

du hører ingen bomber og granater om kveldene fra Krim-øya?
mishka
22.12.2018 kl 17:33 3531

Sol er det nok av om sommeren. Naa er det kaldt som i Norge og bare moekkette. Alle de tyske bilbaldene har i julenummeret provekjort nye VW ID. Som VW,s utviklingssjef sa der. Vi skal med denne bilen ikke tukta Tesla, ikke engang Hyundai Kona. Dette skal vaere en betalbar innstegselbil i elbilverden for folk flest. Og det blir oversatt til realistisk spraak like spennende som en VW boble var i 1965. Daukjedelig og i den billigste varianten til 25K euro kommer du ikke engang Oslo/Svinesung/retur uten lading. Og det betyr som direktoren for e/go har sagt. For 30k.euro kommer du i overskuelig fremtid ikke over 30 mil. AMS sa det slik 0/100 paa 8 sek og 160 i toppfart. Ingen knapper bare oppbevaringsrom og 2 skjermer. Stillegaaende og veier 2 tonn med minste batteriet. Frister ikke akkurat den som liker spennede biler.

Vært lykkelig El bil eier i 4 år...ingen angst- bare lykke !
Her nesten glemt hvordan man fyller drivstoff til 15-17 kr /literen
Fremtiden er og blir elektrisk !
Redigert 22.12.2018 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
mishka
22.12.2018 kl 19:24 3440

Hvis billig drivstoff gir deg lykke så er det sikkert et riktig valg- for deg. At alt er elektrisk om 10-15 år er også ganske sikkert. Å kjøpe en MB AMG et eller annet i 2023 kan bli som å kjøpe en kasse god Bordaux 1 uke før forbudstiden.?
Redigert 22.12.2018 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
Basse
22.12.2018 kl 19:42 3417

hele vitsen med å fase ut elektrisk drivlinje i Golf og levere en EV på egen plattform er simpelthen fordi VW ikke kan basere seg på å skulle lage compliance cars/ EU-tilpassede CO2-balanserende modeller ved å tape penger på hver slik de produserer. VW ID er ikke ment å være en billig EV, ID er en EV som kan selges uten at man taper penger på det.
At noen håpløst dårlige biljournalister i Norge klarer å forandre dette til at ID vil være på kvalitetsnivå med en e-Golf er utrolig virkelighetsfjernt, ren propaganda for å fremme batterikjøretøy, ikke for å sikre kjøperen korrekt god informasjon. Drivlinjen vil fortsatt være dyr, men skallet rundt skal lages så billig at VW kan selge dette og tjene penger, samt at VW som nevnt forventer at kundene vil godta at de ikke helt vil eie en ID selv, men dele den med VW rent elektronisk, slik at VW skal kunne tjene penger på å selge nettbaserte tjenester via mediasystemet i kjøretøyet. EV kunder har ikke samme krav til standard på kjøretøyet, så lenge det gis statlige subsidier så godtar gjerrigknarkene nesten hva som helst, og det gjelder i alle land med EV-subsidiering.

Når man ser folk kjører rundt i el-blikkbokser med sykkelhjul som BMW i3 og faktisk betaler 300-400 000 kroner for å gjøre det....da er det naturligvis et marked for tilsvarende overprisede blikkbokser med VW-symbol også.

Noen kommer nok til å bestille ID usett og uprøvd også ....det er jo så "moderne".
Redigert 22.12.2018 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
mishka
22.12.2018 kl 19:51 3403

Det du sier er med rene ord det alle de tyske bilmagasinene skriver mellom linjene. Sjelden man kan lese om mindre entusiasme om en ny bilmodell fra VW. Mest snakk om at de vil gjøre dieselgate godt igjen.

å kjøpe pendlerbil til 600 tusen,for så å parkere den til lading skjer ikke i min garasje!

Har Ampera E og er superfornøyd. Da er jeg spent på hva slags biler du har hatt før. Det er en kjempsimpel bil, elendige seter med billig interiør og ikke er den sprek heller. Den er rett og slett enkel og trist og koster nesten 400.000. Ran på høylys dag

Når elbileiere sier det er billig er det sikkert fordi de tror på det selv. De vet at bilen er uten avgifter og moms og da tror de det er billig. Lettlurt er en alternativ måte å se situasjonen på
Falco1
22.12.2018 kl 22:00 3392

Klinkekulå Du må virkelig følge med resten av verden når du greier å prestere med å tro at alle elbiler koster 600000. Venter selv på ID bilene .

Bare pass på,-det har vært eksempel på at Lyse har gitt abonnent med fast månedspris til el-bileiere,-for så i etterkant å gå over til minuttpris på ladestasjonene!

har vi allerede glemt da Jens stoltenberg gikk ut og sa at Dieselbil med katalysator var bra kjøp?...mange ble lurt da,-spesiellt da han 2 år etterpå skrudde opp avgiftene og snudde tvert i sitt syn på Diesel!

og jeg reagerer på nå som bilene har så lite bevegelige deler,-ergo mindre slitasjedeler og turer innom verksteder,-de vil nok finne på en ide` på hvordan bilforhandlerene skal opprettholde inntektene sine,vent å se..
Falco1
22.12.2018 kl 22:36 3348

Har kjørt elbil i 4 år, venter fortsatt. Det som er skremmende at jeg nesten ikke har hatt verditap på denne tiden. Nesten ingen utgifter heller.
Regner med at jeg nyter det 4 år til mens du sutrer i noen år til. Håper mange er som deg å venter med kjøp så vi kan nyte i mange år til. Jo mindre folk som kjøper jo bedre for oss som eier El bil.

En gang på 70 tallet .. når plastbåtene ble introdusert ble de omtalt som dødsfeller på sjøen...
Fasttelefon og sjekkhefte er det vel fremdeles noen som sverger til for fremskrtitt det er skumle greier ?
Redigert 23.12.2018 kl 00:02 Du må logge inn for å svare

He he ja det er jo sant
Leste for en stund siden at bystyret i Moss en gang i tiden behandlet saken om kino og det å vise film. Det kom de til var greit. Men lydfilm? Nei der fikk grensen gå
vicktor
23.12.2018 kl 00:55 3225

Kongkveite
Du er nok akterutseilt og ikke fått med deg hva som skjer rundt deg, våkn opp.
Det brenner 250 båter i Norge hvert år, følger du med, se link.
https://www.youtube.com/watch?v=8VW1CKOzhhM
Mange mennesker blir syke av mobil telefoner og nye AMS strømmålere, såkalt elektromagnetisk stråling.
Hyppigheten av kreft i hodet har steget urovekkende høyt på verdensbasis, for unge mennesker og forskere mener
dette skyldes bruk av mobil telefoner.
Sjekkhefte såkalt krysset sjekk, bruker jeg av og til.
Dersom du f.eks. selger en bil til en hyggelig mann og han betaler den med sin mobil telefon. Og du ser selvfølgelig blid og fornøyd ut.
Overleverer nøklene og takker for handelen. Når du så kommer hjem, så forstår du at du har blitt lurt.
Pengene er ikke på din konto, fordi den hyggelige mannen har stoppet (slettet overføring).
Naive og godtroende mennesker finnes det flest av i dette landet.

23.12.2018 kl 11:23 3056

Elbil har vært gull i mange år nå, men slutten nærmer seg. Har hatt elbil selv, det har sine positive sider men også mange negative. Forjævlig dette med rekkeviddeangst og tenke på den ladinga hele tiden, spesielt på TUR og når man bor i blokk og ikke har tilgang på lader når som helst.
Etterhvert nå ryker alle fordelene en etter en, og hvem gidder å kjøre elbil da? for kanskje 1% som kjører elbil tenker på miljø?
Og i tillegg batterier + kulde = ikke bra. Gamle batterier æsj og fysj. gjenvinning av batterier? haha, her kommer avgiftene etterhvert!
Har mye større tro på hydrogen! 5 min fylling og renere biler. Men til da kjør bensin eller diesel.

Sjukt deilig å kjøre bensinbil igjen!!!!! Frihetsfølelsen med å ha bil er tilbake :) Anbefales
ottmar
23.12.2018 kl 11:26 3053

Er du en av de som driver og legger lapper i postkassen min om stråling fra smartmålere? I så fall kan du være så snill og slutte? Har klistremerke mot uadressert post og allting.
vicktor
23.12.2018 kl 12:59 3002

ottmar
Nei, jeg er ikke en av dem som legger lapper i postkassen din.
Men jeg har støttet folk (økonomisk) som er aktive med å opplyse folket om farene ved disse målerne.
Det er bevist utover enhver tvil at noen mennesker blir syke av denne strålingen.
vicktor
23.12.2018 kl 13:02 2996

ottmar
Nei, jeg er ikke en av dem som legger lapper i postkassen din.
Men jeg har støttet folk (økonomisk) som er aktive med å opplyse folket om farene ved disse målerne.
Det er bevist utover enhver tvil at noen mennesker blir syke av denne strålingen.
23.12.2018 kl 16:57 2908

vicktor - jeg gjentar:

vicktor - når du plages av generell angst så bør du nok avholde deg fra å kjøre bil i det hele tatt. Har ikke fastlegen din sagt deg noe om det?
vicktor
23.12.2018 kl 21:54 2816

Hermann
Når man ikke har gode nok argumenter så prøver en gjerne å ta mannen og ikke ballen.
Hold deg til saken.
23.12.2018 kl 21:58 2809

Dumt av meg vicktor - god jul!
vicktor
24.12.2018 kl 01:20 2743

Hermann
Fint av deg å innrømme feil, vi gjør alle en og annen feil.
Vi må passe på at vi ikke ødelegger Forumet med person angrep.
Ønsker deg også en GOD JUL.