PHO - Hansson - En løs kanon på dekk - igjen....

rischioso
PHO 23.12.2018 kl 10:18 38675

Kneblet av bankene!

Tankreder Herbjørn Hansson er kneblet av bankene etter å ha vært i brudd med lånebetingelsene. Aksjen er nær historisk bunn på New York-børsen.

Begge de to Herbjørn Hansson-styrte rederiene, Nordic American Tankers og Nordic American Offshore, har falt kraftig på New York-børsen de siste dagene. Tankrederiet Nat falt torsdag nær historisk bunn og prises nå til 287 millioner dollar, 2,02 dollar per aksje. Offshorerederiet Nao endte torsdag på ny historisk bunnkurs, etter en nedgang på 17,5 prosent

I vår hadde aksjen ligget under grensen i flere måneder, etter at Nat hentet inn over 900 millioner kroner i en upopulær kapitalutvidelse i desember i fjor.

https://www.dn.no/shipping/kneblet-av-bankene/2-1-507097

* De som satt med ned i PHO under Hansson's (High Seas) nedsalg til knappe 24nok for ikke lenge siden fordi de trengte penger til nettopp rederivirksomheten skjønner at dette vil kunne skje igjen spesielt i disse tider som de nå og igjen er kommet i brudd med lånebetingelsene - og det like plutselig og brutalt som sist....
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
rockpus
25.12.2018 kl 21:34 3176

Dersom du får rett i den spådommen, kan vi vel vente snarlig lovprising av PHO fra din side..?
Slettet bruker
25.12.2018 kl 21:51 3156

Rischioso - hvilken merverdi gir dette innlegget?? Tror du ikke alle får med seg det som skjer på børsene? Jeg regner med at du også har fått med deg bakgrunnen for nedgangen på børsene den siste tiden - og at PHOs drift ikke blir berørt av dette (gjeldfri, blir dessverre ikke færre kreftpasienter som følge av handelskrigen/lavere oljepriser/høyere renter)? Hvorfor nevner du dette under PHO tråden? Eneste agendaen din er å få en lavest mulig inngang. Du må gjerne komme med konstruktive innlegg for hvorfor en kursen i en aksje vil stige/synke - men slike innlegg blir rett og slett for dumme og bidrar ingenting i diskusjonene. Skjerp deg!!
rischioso
25.12.2018 kl 22:34 3085

KMGN - NEI, dette har verken med skremselspropaganda eller troverdighet å gjøre - inputen er basert på faktisk status over verdens børser og oljeprisen

Elvoquest - NEI, det er verken mitt eller sludder.

rockpus - NEI, lav aksjekurs alene er underordnet.

m73102 - NEI, det er ikke riktig - alt og alle blir berørt når børsen først krakker og av samme grunn kalles det børs-krakk.

investinor - NEI, ingen tilknytning til Next og det er verken idioti eller tull.

Fortsatt God RomJul!
Redigert 25.12.2018 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
investinor
25.12.2018 kl 22:44 3058

uansett, lykke til med inngang i Pho på 40 eller 50, eller om du er inne. gledelig jul
Slettet bruker
25.12.2018 kl 22:49 3050

Risch,
Som i Nel har vi nå kommet til veis ende da jeg ikke vil bruke mer tid på deg og dine innlegg, min mening om hva du forsøker deg på sammenfaller med 99,99999% av skribentene på HO.
De oppegående vet eller har skjønt at vi er midt i en resesjon, det er ikke første gang og blir heller ikke siste gang.
De samme vet da også at de fleste papirer stagnerer eller faller som en følge av dette, noen faller betydelig mer enn andre. PHO har foreløpig klart seg bra gjennom stormen og kanskje den fortsatt vil klare seg bra, alternativt faller den som andre noe tilbake. Ingen dramatikk i det. Er faktisk usikker på hva du ønsker å oppnå her med dine innlegg da jeg ikke tror du har innsikt nok til å skjønne potensialet i PHO, det hadde du heller ikke i Nel, men i ELE der såg du det og det har jo utviklet seg strykende...
Vi har vært så privilegert på PHO trådene og sluppet din manipulasjon, men dessverre dukket du opp til slutt. Håper du med din inngående kompetanse heller opprettholder og mater dine medaksjonærer på ELE trådene, tror de savner deg der.
rischioso
25.12.2018 kl 23:02 3028

Elvoquest,

takk for input.

Du glemte den høyst sannsynlige risken angående Hanssons reelle likviditetsproblemer i NAT og dermed vil kunne komme i en situasjon der de blir tvunget til å redusere helt eller delvis i PHO - en høyst sannsynlig risk denne tråden ble etablert på basis av.

Du har sikkert dine grunner for at du ikke vil diskutere dette og heller diskutere meg, men det endrer jo ingen verdens ting ei heller forsvinner risken. Det hjelper også lite med både ståltro og halleluja stemning om børsen krakker, om Hansson (High Seas) lemper ut eller begge i en kombinasjon.

Sist Hansson (PHO's største aksjonær gjennom High Seas) lempet ut for at de også den gang trengte å frigjøre kapital til det samme formålet så gikk bunnen ut og kursen raste fra rundt 36 til rundt 24 noe som tilsvarer nedgang på hele 35% i løpet av kort tid og det i en tid med et langt bedre børsklima enn vi har i dag - dette til ettertanke....
Redigert 25.12.2018 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
focuss
25.12.2018 kl 23:06 3029

Dag til dag utvikling i børskurs rår ingen over. At PHO blir børsvinner i i 2019 er basert på elementær logikk.
Slettet bruker
25.12.2018 kl 23:11 3018

Dette har blitt diskutert her i månedsvis, det er et scenario som de aller fleste er klar over kan skje. Som langsiktig i PHO ser jeg ingen utfordringer forbundet med det enn et kortsiktig dykk i kursen.
For min del dreier det seg om det fundamentale i PHO sin business og jeg tror de vil overraske markedet positivt framover. I disse tider betyr det mye at et selskap leverer i ca. Balanse eller helst pluss naturligvis noe Hansson forventer allerede i q4. Selskapet har 90 mill i cash, er gjeldfritt og er ifølge dem selv fullfinansiert for videre ekspansjon i USA og vi kan derav utelukke en emisjon.
Spesielt sårbare selskaper i en situasjon vi står i nå og som blir hardest straffet er de med lav eller ingen inntekt kombinert med høy gjeld og eller nært tenkelige eller mulige emisjoner
Redigert 25.12.2018 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 23:18 3003

Nå rish har jeg villet tatt halen mellom beina og gått tilbake til eletråden. Nå selskapet PHO = Worldclass leverer slik De gjør, har det ikke så mye å si for selskapet om Hansson har reelle likvidtetsproblemer. Ikke nevn det pisse mer.
Redigert 25.12.2018 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
rischioso
25.12.2018 kl 23:20 3006

Problemet er at vi ikke har noen som helst garanti for at dette som nå skjer blir kortvarig - sist så ble kursen liggende brakk bra lenge og ikke var vi i nærheten av dagens børsklima noe som høyst sannsynlig vil kunne både forsterke og ikke minst forlenge nedgangsperioden.

Og varer den til over q4 presentasjonen som vi kjenner til vil være rød så vil ikke akkurat det trigge noen kurs-recovery….

Vi bør derfor ikke forholde oss til egenkomponerte ønske scenarioer når det meste faller i fra hverandre rundt oss - det er da man bør gjøre noe og da så tidlig som mulig.

Håper er som kjent en investors verste fiende og av samme grunn så ender det ofte opp med at det er det og kun det man til slutt sitter igjen med om man ignorer det som faktisk er i ferd med å skje og ukritisk velger å lenke seg til masta....
Redigert 25.12.2018 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 23:27 2994

Rischioso - dette begynner å bli pinlig. Det som er poengtert som noe av bakgrunnen for nedgangen på børsene (foreløpig er det alt for tidlig å snakke om børskrakk) er høyere rente, handelskrig (USA/Kina), oljeprisen mv. Dette vil i alle fall ikke berøre driften til PHO - og hvorfor, dersom du mener at alt blir berørt av det negative børsklimaet, skriver du dette på en PHO tråd??

Du må gjerne overbevise deg selv om at du ikke har noen agenda, men når det eneste du skriver er at alt skal ned (uten noen nærmere begrunnelse enn det negative børsklimaet - og dette poster du på en PHO tråd, et selskap som er uten gjeld og driver innenfor en bransje som ikke blir direkte berørt av disse urolighetene) så er det ingen tvil om at det eneste du ønsker er å skremme aksjonærer til å selge (og dermed få lavere inngang). Du gjør i alle fall ikke dette av velvillighet for å advare oss. Igjen - skjerp deg!!

Slettet bruker
25.12.2018 kl 23:29 3002

Her er det ikke snakk om håp, en skal være passe dessorientert dersom en ikke ser potensialet i PHO.
Det finnes ingen garanti noe sted for noenting, men større eller mindre sannsynlighet er det mulig å se.
For min del er det betryggende at du frykter at HS må tvangsselge for da tror jeg vi kan eliminere det helt. Og jeg tror ikke det skjer heller. Og er en redd for at dette blir en langvarig resesjon og eller enda værre selger de som er belånt til pipa. Ingen vet hvor langt ned dette skal, det kan være snudd i løpet av uker, ikke så mange uttalelser fra Trump som skal til
Redigert 25.12.2018 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
rischioso
25.12.2018 kl 23:32 2997

Det virker som at jeg på et senere tidspunkt og igjen vil kunne si "hva var det jeg sa" - uten at det heller vil utgjøre noen forskjell - i alle fall ikke for de som velger å ignorere og dermed vil bruke tiden fremover til å klamre seg til håpet - lykke til med det....
Slettet bruker
25.12.2018 kl 23:38 2988

Du har ikke gjort annet enn å forsøke å føre Nel aksjonærer bak lyset, intet annet.
Du har bommet så grovt at det er ufattelig hvordan du fortsatt tør å prøve deg igjen. Snev av samvittighet eier du ikke.
Men du klarte ikke å lure meg og Nel var en stjerne investering! Og det har den vært og er for mange andre også.
Vet ikke helt hva du har rådet/anbefalt i ELE, men du var hvertfall ekstremt positiv da den stod i 4.-., du får den vel for en drøy femtiøring nå.

Så i PHO følger jeg også min egen anbefaling: PHO blir en enda bedre investering enn Nel, kan faktisk dobles flere ganger allerede i 2019.
Redigert 25.12.2018 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 23:46 2976

Med stadige nattevåk og krigshissing på børsforum, så er det nok betydelig høyere risiko for at det går ad-undas med TS enn at det blir et børskrakk i denne omgangen.
I USA blomster den økonomiske veksten, og det samme gjør seg gjeldende i i flere regioner med store folkegrupper.
Flere land i Europa er også på god vei opp av gjørma.

Av nevnte grunner har korreksjonen hittil vært relativt kontrollert uten krakktendenser, og det tror jeg det kommer til å fortsette med til det snur igjen.
Hvis det ikke snur umiddelbart etter nyttår, så tror jeg OSEBX muligens skal ned til høy 600 før det snur igjen.
Slettet bruker
25.12.2018 kl 23:52 2984

Rischioso - hvilket håp mener du at PHO aksjonærene klamrer seg til?? Hva mener du at vi ignorerer? Det er ingen garanti for at verken kursen vil synke - eller at aksjonærer vil selge seg ut - det er derimot etter mitt syn veldig gode argumenter rent fundamentalt for at PHO er på vei til å få sitt store gjennombrudd - og driften til selskapet vil ikke bli berørt av de underliggende forholdene bak nedgangen på børsene vi nå ser. Jeg reagerer derfor sterkt på dine lite begrunnede innlegg på PHO tråd som gir uttrykk for at alle vil lempe ut PHO aksjer pga det sure børsklimaet (og at alt skal ned) - og samtidig ikke tør stå frem hva som er agendaen bak innleggene. Videre gir det null troverdighet når du ikke svarer på konkrete spørsmål - men i stedet gir uttrykk for at de som ignorerer dine advarsler klamrer seg til håpet (og at du selvfølgelig får rett til slutt - igjen vil kunne si "hva var det jeg sa"). Igjen - skjerp deg!!
Slettet bruker
25.12.2018 kl 23:52 2980

Godt sagt Elvoquest.
Sier litt om desperasjonen til fyren når han legger ut et lengre innlegg kl 04.40 natt til 1.juledag.
HÅPER AT INGEN SOM HAR AKSJER I PHO LAR SEG SKREMME AV SLIKE SOM rischioso.
Londonmannen
25.12.2018 kl 23:58 2968

Jeg skjønner du er opptatt av handelskrig mellom USA og Kina, at oljeprisen fluktuerer og at renten er på vei opp. At dette vil påvirke OSE er det neppe tvil om.
Mennsamtidig må man kunne se på PHO og hvilke marked dette selskapet betjener. Det er godt mulig at en del av investorene i PHO lar seg styre av de nevnte faktorene, men inntjeningen til PHO ligger helt og holdent på salg av Cysview. Og dette salget vil mer og mer bli styrt av hvor mange pasienter som underlegges undersøkelse med BLCC teknologien. Slik det nå ser ut vil denne teknologien kunne ta større og større markedsandeler i årene som kommer. Og som både du og jeg vet, så blir ikke antall utbrudd av blærekreft, eller tilbakefall påvirket av verken oljepris eller rentenivået. Men jeg tror nok at aksjekursen til PHO vil bli påvirket av PHO sin inntjening. Og det er det som styrer min investering i PHO. Ja, jeg tør påstå at utover i 2019 så kan PHO vise seg å bli en safe haven for flere enn meg.

Ha en riktig god natt!
rischioso
26.12.2018 kl 00:00 2960

Elvoquest,

igjen så endrer du fokuset vekk i fra det som har betydning.

RE - Du har ikke gjort annet enn å forsøke å føre Nel aksjonærer bak lyset, intet annet.
Du har bommet så grovt at det er ufattelig hvordan du fortsatt tør å prøve deg igjen. Snev av samvittighet eier du ikke.
Men du klarte ikke å lure meg og Nel var en stjerne investering! Og det har den vært og er for mange andre også.

* Dette er blitt oppklart tidligere og jeg bommet så absolutt ikke - jeg mente at kursen skulle krysse 2,5 når den stod i over 2,7 og den falt ned til 2,64. Med det i minnet så har jeg jo ikke ført noen bak lyset, men gitt mange muligheten til å kunne få desto flere aksjer og dermed tjent mer på et senere tidspunkt.

Jeg har ikke ment noe om kursutviklingen i NEL etter det.

RE - Vet ikke helt hva du har rådet/anbefalt i ELE, men du var hvertfall ekstremt positiv da den stod i 4.-., du får den vel for en drøy femtiøring nå.

* Det er nok helt riktig for jeg har det ikke med å råde noen til verken å kjøpe eller selge, men på tross av det faktum så får du deg til å skrive at jeg har forsøkt å føre andre bak lyset noe som er svært selvmotsigende - den skal du ha....)

RE- Så i PHO følger jeg også min egen anbefaling: PHO blir en enda bedre investering enn Nel, kan faktisk dobles flere ganger allerede i 2019.

* Flott at du tar dine egne beslutninger, men da forhåpentligvis på riktig grunnlag for ingen kan forutsi utviklingen i det lange bildet og dermed blir det også feil å bastant påstå at PHO kan dobles flere ganger i 2019.

Men det vi kan med svært høy sannsynlighet forutsi er retningen kursen vil ta i det korte bildet med basis i reelle og dokumenterte hendelser som både dagens kursklima og ikke minst utsiktene for en rødt Q4 presentasjon og på toppen av dette så har vi en reell overhengende risk om at Hansson (High Seas vil kunne lempe ut for å frigjøre kapital til NAT finansieringen - og det i nærmeste fremtid.
Redigert 26.12.2018 kl 00:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 00:08 2945

Da er vi på eksakt samme sted som på Nel trådene.
Får ønske deg lykke til videre med dine selskaps informative tråder.
Flott at du opplyser oss, men at du gjør det for annet enn en egen personlig agenda tror jeg ikke noe på.
Denne tråden kjørte du igang ene og alene i håp om å spre usikkerhet. Du visste garantert at vi hadde en egen lang tråd om samme sak. Men det er viktig for deg å opprette nye tråder med slikt i selskaper du ikke eier aksjer i selv.

Finito finale.
riskypick
26.12.2018 kl 07:47 2772

Det som skjer på børsen generelt spiller ingen rolle for Pho,det har også siste tids utvikling vist. Enig med siste innlegg fra londonmannen.
Om High seas starter et nedsalg vil det mest sannsynlig trekke kursen ned,men ikke sikkert da momentum er svært godt i aksjen. For de som er på kjøperen kan det kanskje være en ide å være litt forsiktig,men vurderer man å selge noe som følge av det risch kommer med her,da tar man stor risk.

Det som betyr noe er selskapsutvikling og hva q-rapportene forteller oss. Det andre er kortsiktig støy. Det sagt,er det selvsagt surt å ha kjøpt aksjer på 48 dersom aksjen kort tid etter handles betydelig billigere. Det er dog en ting til som ikke har vært nevnt: se på volumet i aksjen. Etter q2 har daglig omsatt volum økt betydelig i Pho aksjen. Dette taler for økt interesse og potensiale for aksjekursfall som følge av nedsalg fra større aksjonærer er betydelig mindre nå enn det var den gang det skjedde sist nedsalg fra hs og pengana. Min spådom ved hs salg er derfor nedgang,men ikke like dramatisk som sist.

Edit: bare ta en titt på feks to årsgraf med volum for Pho. Åpenbart at det er skjedd noe 8/8-18 ved q2-fremleggelse. Volum er noe helt annet.
Dette risch kommer med er bare eventualiteter. Dessuten kan eksempelvis 1 mill Hansson aksjer bli spist betydelig raskere enn det risch her har sett for seg.
Redigert 26.12.2018 kl 07:54 Du må logge inn for å svare
rischioso
26.12.2018 kl 07:51 2770

Elvoquest,

for det første så er det ikke opp til deg når man skal slutte å diskutere og spesielt ikke når du har et ønske om avslutte med et innlegg i beskyldningsmodus.

For det andre så er dette en PHO tråd - NEL får du diskutere der den hører hjemme noe sikkert de fleste ville ha satt pris på.

Nå er det jo slik at det ikke er jeg som sprer usikkerhet - det er det casets status og børsklima i en kombinasjon som gjør noe denne tråden er etablert på basis av og ikke minst det er jo akkurat det forumet er til for at man skal dele både på godt og vondt uavhengig av om man er inne eller ute.

Mao, utfordringene forsvinner ikke selv om man velger å skyte budbringeren...
focuss
26.12.2018 kl 08:09 2744

rischioso
Det du kommer med er ikke nytt for PHO aksjonærer. Det har vært tema for folk som vil inn i aksjen i mange måneder.
rischioso
26.12.2018 kl 08:31 2714

focuss,

det er en kjensgjerning at det er lett å overse reell risk om det kun etableres tråder som skaper halleluja stemning - min input er en motvekt til dette noe som kan være sunt spesielt i disse tider hvor det meste virker å gå inn i en korreksjonsmodus og ikke minst når vi også kjenner til største eiers likviditets-squiz og risken for nedsalg relatert til dette.
focuss
26.12.2018 kl 08:59 2691

rischioso
Det du kaller risiko er for mange en gylden anledning.
focuss
26.12.2018 kl 09:09 2679

Forøvrig så tror jeg PHO blir en vinner aksje i 2019 med eller uten HS. Vil også tro at dersom HS skal ut så bør det gå greit å plassere aksjene i en eller flere bolker utenom børs. Klarer rett og slett ikke bekymre meg for dette rischioso. Ser bare frem til 2019 som nok et flott år for PHO.
bravi
26.12.2018 kl 09:57 2521

Synes det er helt greit at rischosio setter pekefingeren på noen svake punkter, egentlig har han vært snill og begrenset seg til børsklima og event. HS nedsalg. Tror han kunne vært mye verre, det er mere å ta av, shorten til MW f.eks. Det er også helt greit at ikke alle tråder er av typen halleluja, det har vært ensidig mye av det i det siste, vi så hvordan det gikk ved Q3.

Uansett skriving på forumet er det selskapets prestasjoner som bestemmer kursen over tid, hittil har vi ikke sett noen bekreftelse på at Photocure tjener kr eller kommer til å tjene mye kr, det er den vi venter på.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
focuss
26.12.2018 kl 10:04 2513

Bravi
Sant det. Ser virkelig trist og leit ut dette. Får vel bare lete videre etter ett børsnotert selskap som har funnet opp et tre det vokser penger på. Men det er vel ikke risikofritt det heller. Treet kan jo brenne opp. Ikke engang penger i madrassen er trygt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
bravi
26.12.2018 kl 10:08 4748

focuss,
Ha..ha..ha ja du peker på gode plasseringsalternativer.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 10:11 4740

Rischioso - hva er sunt med å skrive at PHOs stigning på 36 % den siste tiden, som skjedde midt under den verste nedgangen på børsene, kommer til å forsvinne med den eneste begrunnelsen om at børsklimaet er negativt? Hva ønsker du å oppnå med det - hvor du i tillegg, etter å ha blitt konfrontert med dette, skriver noe i retning av at "bare vent å se, jeg kommer nok til å fortelle dere senere at jeg får rett". Dette ville vært like relevant å komme med for noen uker siden, når PHO var langt nede på 30 tallet, hva er det som tilsier at det skal være annerledes nå? Hvorfor mener du at PHO vil bli særdeles påvirket av børsklimaet (siden du fremhever dette på en PHO tråd)?

Når det gjelder HH - deres utfordringer har vært kjent i hele høst, uten at det har påvirket kursen.

Du som er så opptatt av å få rett - og som gir uttrykk for at du (tilnærmet hele tiden) treffer når det gjelder kursutviklingen. Jeg er litt forvillet når det gjelder det du skriver om PHO - et sted skriver du at en ikke skal selge, mens du i annen sammenheng skriver at hele stigningen den siste tiden vil forsvinne. Du som tydeligvis er eksperte på HO - og som alltid treffer - jeg utfordrer deg til å fortelle oss konkret hvordan kursutviklingen skal bli den nærmeste tiden i PHO - når bør jeg selge/kjøpe og til hvilken kurs. Samtidig vil jeg at du skal poengtere hvilket tidspersketiv du har. Jeg har tidligere fulgt ditt råd om å selge NEL på litt over kr 3 - du nevnte der at den skulle falle til kr 2.5 (regner dermed med at du mener vi skulle vente med å kjøpe til den kom ditt ned). Jeg venter fortsatt... Samtidig kjøpte jeg meg inn i ELE til kr 4 etter at du snakket varmt om det selskapet, når regner du med at vi får avkastning?

Det er fryktelig lett i ettertid å se hva fasiten blir - det viktigste for min del er at en klarer å gi en velbegrunnet forklaring på hva som vil skje fremover, og bidrar i diskusjonen med velbegrunnede argumenter. Det du har kommet med på PHO trådene de siste dagene har etter mitt syn ikke gjort det. For meg har du kun hatt en hensikt - nemlig å få presset pris ned og kjøpt aksjer til lavere kurs. Jeg legger ikke skjul på at jeg er tungt inne i PHO - og selvfølgelig har ønske om at kursen stiger. Samtidig er jeg opptatt av at vi får frem alle konstruktive momentene (positivt/negative). Jeg utfordrer deg til å begrunne hvorfor caset PHO (fundamentale forhold) og det tekniske bildet ikke tilsier en videre stigning - samt hvorfor det negative børsklimaet skal treffe PHO særskilt?

En får selv avgjøre om en ønsker å investere i aksjer - men gitt at en skal gjøre det - er det andre selskaper i dag som har bedre forutsetninger til å doble verdien...?
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
rockpus
26.12.2018 kl 10:47 4682

rischioso:

Noen konkrete spørsmål:

Har du omsorg for aksjonærene i PHO?

Vurderer du inngang i PHO på et lavere nivå?

Hva håper du å oppnå med denne tråden?

Til info er jeg for tiden ikke aksjonær i PHO.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
26.12.2018 kl 11:24 4622

Fallhøyden har økt betraktelig i PHO siden aksjen lå på 33 kr, men potensialet ligger der selvsagt like fullt. Prosentvis er potensialet redusert betraktelig siden aksjen lå på 33 kr, mens det i kroner knapt kan merkes. Blir nok vanskelig også denne gangen å unngå store bevegelser i forbindelse med kvartalsresultatet. Kan bli knall og fall eller aksellererende stigning for aksjen. Og hva skjer med aksjen frem mot kvartalsresultatet? Avhenger selvsagt også av børsklimaet, men alt fra 40 til 80 er mulig.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.12.2018 kl 11:46 4579

Dersom HS mot formodning velger, eller blir tvunget til å realisere verdiene i PHO på dette tidspunktet, så føler jeg meg rimelig sikker på at både han og kreditorene ønsker å få maksimalt igjen for aksjene. Derved vil trolig hans andel bli forsøkt plassert hos en eller en håndfull investorer og ikke ved at aksjene dumpes i markedet til best pris.
Jeg tror heller ikke det vil by på større problemer å få plassert aksjene ettersom det er relativt få aksjer i PHao og lite ute til salgs. Følgelig må en investor som ønsker et større antall aksjer trolig godt opp i pris for å få tak i mye aksjer. Derfor kan det være en god ordning for begge parter dersom aksje plasseres utenom børs. Noe som er ganske vanlig når større poster skifter eier.

Tror det er viktig å ha i bakhodet at PHO er i en helt annen situasjon i dag enn det de var siste Hansson skulle ut med et større antall aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Computum
26.12.2018 kl 11:51 4571

Hva prøver du å si da, rischioso? At folk bør komme seg ut av både PHO og andre aksjer? Har du gjort det? Hvorfor da denne omsorgen for oss PHO-aksjonærene den siste tiden?
Hvorfor bryr du deg så mye om oss så plutselig?
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.12.2018 kl 11:59 4552

QFallhøyden vil øke for hver krone kursen stiger. Derom hersker der ingen tvil. Men det skjer også ting i selskapet som gjør at sannsynligheten for videre kursoppgang stiger.
1 Jan iverksettes Code A refusjonsordning i surveillancemarkedet. Med det økes sikkerheten for at sykehus som investerer i flexiscope vil evne å tjene inn igjen kostnadene. Ikke akkurat negativt for at salget av flexiscope vil ta av. Flere og flere pasienter er fornøyd med behandling med BLCC teknologien og følgelig kan vi forvente at flere og flere pasienter vil ønske å bli undersøkt med flexiscope. Tillegg har vi nå fått på plass en helt annen type CEO som har til disposisjon en langt mer robust salgsorganisasjon. Og foran dem ligger et enormt marked! Mulig fallhøyden harbøkt, men samtidig har mulighetene for PHO å lykkes i et gigantisk marker steget betydelig! Her det bare å smøre seg med tålmodighet!
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
rockpus
26.12.2018 kl 12:05 4511

Det er ingen andre på dette forum som evner å skrive om samme selskapet med totalt motsatt fortegn og med så korte intervaller som rischioso. Den ene dagen lovprising, den andre dagen slakt. Selvsagt paret omhyggelig med egen inngang og utgang. Formuleringene er tilsynelatende seriøse og gjennomtenkt. Det komiske er at han tydeligvis ikke forstår den negative status han har oppnådd på forumet.
En kameleon skifter farge etter omgivelsene , men klarer likevel ikke å skjule sine intensjoner som rovdyr..
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
focuss
26.12.2018 kl 12:09 4492

HS sin økonomi er ikke noe jeg vektlegger. Det jeg vektlegger er Medicare i USA. Medicare har ikke nøyd seg med å innvilge refusjon. De har også gitt det Code A som betyr at surveillance kan gjøres poliklinisk. Videre har de presisert at refusjonen er permanent. Det viser hvilken stål tro Medicare har på BLCC i outpatient surveillance setting. Denne prosedyren gjør at Medicare sparer svære summer ved at hundretusener av sykehus innleggelser spares. At PHO blir børsvinner i 2019 bør ikke overraske noen som setter seg inn i caset.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
riskypick
26.12.2018 kl 12:21 4437

Det er naturlig for deg focuss,som har de aksjene du skal ha. Verre er det hvis man nettopp har konkludert med å ta en posisjon i Pho. Da vil et evt HS salg rett rundt hjørnet være en bekymring.
Redigert 20.01.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare