BGBIO - blir årets NANO, 2018

Slettet bruker
BGBIO 09.01.2018 kl 18:25 2155

Vedder en pose bamsemums på at BGBIO blir "årets nano", i betydningen går flere hundre % og passerer 100 kr. i løpet av 2018,
fortrinnsvis innen utgangen av mai.

(Kanskje litt urettferdig overfor PCIB, men den gikk jo så enormt i des. 2017, selv om den også stiger videre nå i jan, henregner den til 2017 vesentlig. Har hatt en fot i trvx, men landet på BGBIO etter videre lesing). I hvert fall artig at BGBIO har begynt å lee litt på seg.

-> BGBIO er ennå ikke blitt rosenrød, mens håp og kjærlighet allerede er tungt sauset inn i trvx. At BGBIO holder seg såvidt godt før den når den rosenrøde fasen, gir en enkel pekepinn på hva som skjer når fasen inntreffer.

-> Synes BGBIO a) har kommet lengre, b) har et bredere og tyngre skyts i porteføljen, samt c) har et mer solid konsept i bunn jf. trvx.

-> Trond Mohn (viss dømmekraft jeg har stor tiltro til) og Innovasjon Norge (som ga 25 mill i tilskudd) har begge besørget en faglig vurdering av BGBIO, hvilket underbygger den faglige substansen i selskapet

-> Det kommer nesten garantert til å bli MYE blest i mai (med interrimlesing på hele porteføljen) Regner med at den vil stige frem mot mai på forventning og mindre nyheter, presentasjoner og det som måtte komme av positive overraskelser. Man har en massiv trigger nært i tid. Umulig å si om stor del av oppgang kommer i februar eller april.

-> Den langtekkelige nedgangen etter emisjonen (april-okt 2017) har vel skapt litt sur stemning i BGBIO, mens man på den annen side kunne glede seg over at aksjen ble billigere og billigere, og så time en grei inngang, forhåpentlig. Betyr i realiteten at mange selgere er ristet ut, dette er nå et positivt bakteppe, slik jeg ser det, selv om (og fordi) mange vil kunne oppfatte dette som negativt. Kjøpsinteressen var veldig stor i emisjonen, tilsvarende kjøpsinteresse vil komme tilbake, og aksjen vil da trolig gå mye pga. tynt volum på selgersiden. Generelt veldig interessant når aksje med tynt volum våkner til liv fra lav kurs (minner meg litt om diskusjonen ALNG vs. FLNG vi hadde på shipping-forumet i høst. ALNG, som ventet, gikk veldig bra da den våknet opp fra lavt volum på lav kurs, BGBIO synes tilsvarende posisjonert).

TRVX virker mest "pop" av disse to for øyeblikket, og jeg tenker nok at det er størst oppside og minst nedside ved å gå kontrært.
Forhåpentlig uten å støte trvx-ere, som jeg ønsker alt godt. Mange har vel også flere biotek i porteføljen.

-> Et siste moment er at olja med stor sannsynlighet nærmer seg trøbbel. Riggtellingen fra USA kommer med ca. 3 mnd. etterslep, slik at antall aktive rigger ventelig vil øke kraftig de nærmeste månedene, i en tid hvor oljen synes overkjøpt og det er signalisert at OPEC ikke vil ha brent over $60 på dette tidspunkt. Etter oppgang på ca. $22 må man regne med pullback på $9. Geopolitisk uro kan naturligvis endre på dette, men har sannsynligheten imot seg, tror jeg nok, å satse på geopolitikk i en så typisk pullback-situasjon. Dette tilsier at oljerelaterte aksjer kan få det surt en god stund. Samtidig som fisk har det surt. Samtidig som man nærmer seg sesongtoppen for LNG shipping og vel også LNG. Poenget jeg skal frem til, er bare at det er høyst forståelig hvis det blir kanalisert mye cash inn i rimelig priset biotech under disse omstendigheter, der mye annet synes luftig priset. Dette gjelder ikke bare BGBIO, men biotek generelt, mulig vi har begynt å se en slik effekt allerede, og at biotek får et positivt segment frem mot sommeren.

Mine løse betraktninger på aftenkvisten.

Lykke til
Redigert 09.01.2018 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2018 kl 18:58 2097

Som naboen min sa i morges: "Den viktigste grunnen til å gå inn i BGBIO nå er at Korsar har anbefalt den på HO".
Hark hark, for den gode ordens sak: Han har hittil gjort 1,4 mill (riktignok papirpenger foreløpig) på mitt novembertips til ham om at han ASAP måtte komme seg inn i PCIB.