Ny Panoro analyse lagt ut på Seeking Alpha lille julaften!!

Jannern
PEN 25.12.2018 kl 15:44 21430

Dette var veldig spennende greier og svært bra analysearbeid. Utrolig hvor sterk profitt Panoro også har på lave oljepriser som 50-55 USD!
Også prisingen av Panoro aksjen også - PE tall på 2-4 avhengig av oljepris eller cashflow prising på 0.4-2. Vanvittig!
Og 40-60 kroner i kursmål.....dette kan bli skikkelig gøy!

Analysen ligger her:
https://seekingalpha.com/instablog/49022789-moonflash2017/5251519-panoro-energy-asa-set-big-stock-rally-stock-price-valuation-come-investors-discover

Panoro Energy ASA - Set For A Big Stock Rally As Stock Price And Valuation Have Come Down, Investors Discover Incredible Upside Potential Of "New Panoro"
Dec. 23, 2018 6:19 PM ET

Summary
Panoro Energy ASA (PEN NO, PESAF, "PEN", "Panoro") has through 2018 gone through a radical transformation as a company, and creating big value for shareholders in the process.

PEN has 12-16 USD in op ex per barrel for its shallow water (near/onshore) oil production creating high profits even with oil prices in the 50-55 USD range.

Production will grow 1200% from 2018 to 2020, as a result of organic growth, and through "world class" acquisitions. Production is likely to hit 4.5-5k bpd by end 2020.

The big Q418 stockmarket correction has created the best buying opportunity in PEN´s history. The main driver of PEN´s drop has been retail investor "panic", as retail has dumped share.

The correction creates a unique buying opportunity at an incredible value, as cashflow mutiples going forward are incredibly low, with cashflow multiples as low as 0.4-2x on 2020 estimates!

Panoro is debt free on a net debt basis, meaning low financial risk. As a low cost producer, it also has high earnings generation with lower oil prices (55 USD).

In order to understand the valuation of Panoro (OSLO: PEN NO) I will divide Panoro as a company into several parts. The first part is about PEN as a significant oil producer with access to, and ownership in a high quality production infrastructure. Panoro is already generating significant cashflow, which will rise rapidly over the next 18 month period. The company will be able to produce oil for 20 years going forward based on PEN´s current reserves and resources, i.e. from oil that PEN already has discovered and is recoverable through the company´s production infrastructure.

The second part of the valuation is the value of the company´s massive exploration potential. Panoro´s exploration potential has grown a lot through 2018 due to PEN´s very attractive 2 acquisitions in Tunisia, and successes in Gabon. Panoro now owns around 60% of oil blocks with 250 million barrels of exploration potential in Tunisia. Furthermore, it owns 7.5% of the Ruche Area in Gabon, also known as Dussafu, an area with more than 20 prospects with a total of 1 billion barrels of oil in exploration potential. One of the prospects within this cluster of oil prospects were drilled with success in 2018, proving to hold a lot of oil. It is known as Ruche North East (Ruche NE). The discovery size has yet to be disclosed by the field owners, but is likely to be close to Tortue in size based on indications from the Dussafu field owners. Currently Tortue, one of the Dussafu discoveries which has been put into production, is estimated to hold 30-40 million barrels of 2P reserves, with an additional 30 million barrels of contingent reserves. Tortue, Ruche, Ruche NE, Mobuenga and Walt Whitman, the current 5 Dussafu area discoveries, are by field analysts and the oil companies involved estimated to be bigger than 150 million barrels of oil!

The third part of the value is the X factor, which is a function of PEN´s world class management and board of directors. Needless, to list their names, as they can be found on their web site. However, it is worth repeating that the CEO, and full board were new to the company from late 2014 and joined gradually by 2016. The CEO, John Hamilton, has a long and impressive track-record from a global investment bank and several oil companies. In 2008, he was CFO of Imperial Energy, which was sold to ONGC for 2 bn USD. The board members are a group of very highly regarded oil executives. Two have long links to the Lundin Group, and still work with the Lundins. They are Mr. Sanness and Mr. Soden. Mr. Sanness is an oil legend, responsible for the Johan Sverdrup discovery among other things, while Mr. Soden is CEO of Africa Energy. Mrs. Herger and Mrs Aadland are two other very skilled oil executives. The Chairman, Mr. Balkany has through his active ownership transformed the management and board of the company and brought in this excellent group of people. The total cost of running the management organization of Panoro is appr. 20 millNOK per year. It is an extremely low cost, and very creative group with global reach, and which have catapulted Panoro from being a miniature oil producer with a lot of legacy problems (inherited from the very poor owners and executives before 2014) to becoming a significant African player with rapidly rising profitable production. Panoro´s executive group is extremely cost focused and value creative. I regard them to be world class guardians of the company, that will create and protect value going forward based on a vast and extensive industrial and financial network, for the benefit of Panoro´s shareholders.

VALUATION PART 1: PANORO - THE OIL PRODUCER

GABON

Panoro is currently (up until they assumed ownership of the "OMV-acquistion" in Tunisa in late December 2018) producing appr. 1300 bpd, with the majority coming from Gabon´s Dussafu block. First oil in Gabon, came 2 months ahead of schedule and on budget, and took only 18 months from BWO bought into Dussafu to first oil. A feat rarely seen ever on any FPSO development globally in the history of FPSO developments. It is producing within its guided range of 10-15kbpd after production start. The field will ramp up production by late 2019, through the addition of up to 4 new wells in addition to the current 2 producing oil wells. This will raise the field production to 20-25k bpd in the initial stages of early 2020.

To understand the value-creation in Gabon, it is fundamental to understand the production infrastructure in the Dussafu block. BW Offshore has installed the 1.3 million barrel storage Adolo FPSO inside the Dussafu block. Adolo has been upgraded for a new 20 year life, and can produce 40-80k bpd (it can be scaled up from today´s 40k bpd capacity). All of the prospects and discoveries inside Dussafu block are located maximum appr. 20 km from Adolo. I.e all current discoveries and potential new ones, can be tied back to the Adolo FPSO, which then can produce the oil. This is key, and a fundamental value driver for the Dussafu oil fields. The economics are fantastic. To drill and tie back a new oil well to the FPSO, including all subsea equipment, has cap ex of around 45 millUSD. The after tax cashflow from 1 new well from the first year of production (at oil prices of 55 USD) is 66 millUSD. Yes, you heard me right. The payback of all investments in 1 new well is appr. 9 months at oil prices of 55 USD per barrel! A new well will produce oil for appr. 15 years on a gradually declining production volumes. The Dussafu wells are among the world´s most profitable offshore wells, and beats any shale oil, deepwater oil, north sea oil, and most conventional oil most places onshore. Owning the Dussafu block is a license to make money. Investors seem to know little about the facts concerning Dussafu. Most analyst reports fail to highlight these facts. After BW Offshore´s Q318 report, the FPSO analyst community, who still have limited understanding of this (an assessment I have made, based on reading their reports) focused on all the wrong things in their Q3 comments. Stock market investors sold off the BWO and Panoro stocks based on information about Dussafu among other things. The market has failed to understand the financial returns of this world class asset and growth potential. Dussafu is a mouthwatering project, and investors eventually will flock to be owners of it when they realize. A return on invested capital in a new well of above 100% within 1 year, and then another 15 year of free cashflow is almost unheard of. However, this is possible in the oil business provided you have cost control, great execution and a fantastic asset, such as Dussafu. Panoro enables investors access to unique returns, which perhaps only Arabian oil sheiks are accustomed to.

Tullow exercised their right to become a 10% Dussafu field owners after first oil, and the fact that they did use their right, is a strong support of my thesis. Tullow is a relatively large oil company, and clearly know what they are doing. Their new ownership of Dussafu, initially only gives Tullow appr. 1250 bpd oil production for their 10% share in the block. A fairly production volume small for a company like Tullow. Tullow, clearly knows the the Dussafu block and upside potential, and are believed to be fully aware of the large scale possibilities within the Dussafu block.

In Dussafu, the field owners already have 5 discoveries, which I already have listed. They are likely to hold more than 150 million barrels of recoverable oil. Probably closer to 200 million barrels. At this point in time, they are not classified as 2P reserves. Currently only, Tortue phase 1 is classified as a 2P reserves.

Investors should not wait for 2P reserve classification of all these discoveries before they buy PEN, as this will be events taking place long after the stock market has discounted the real size of the discoveries, and by the time investors will be too late. I.e. by the time the discoveries are classified as 2P reserves, the stock market has figured out what I am writing about in this analysis. Full 2P classification, is achieved one after all field development plans for all resources have been presented to reserve auditors.

Var ikke plass til mer. fortsetter i neste kommenar:

Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
gunnarius
30.12.2018 kl 12:33 6138

Ærlig talt Fluefiskeren, så vet jeg ikke helt hvordan Tullow tenker og hva som er selskapets strategi i Vest-Africa, annet enn at det er tydelig at Tullow ønsker å bli værende, samt satser på nye lisensrunder. Nå er jo Tullow inne på Jubilee, Ghana offshore. Ser at selskapet ønsker og søker mer arbeid offshore Ghana, se nedenfornevnte artikkel.

Greit å ha som utgangspunkt at Tullow blir eier i Dussafu med 10% og at BWO og PEN blir kompensert. Så får vi ta eventuell annen løsning som bonus eller til etterretning.

Registrerer at WAGP (pipeline) er gjenstand for forhandlinger med Ghana ifm. tariff. Ghana svarer med å nevne mulighet for egen pipeline, nettopp pga. O&G felt offshore Ghana.

Det har vært fryktelig rolig ifm. Aje og videre progress. MXO aksjen har falt betydelig og ingenting er kommet ut av meldinger eller annen info. Spurte selskapet (PEN) for en tid tilbake om MXOs seneste og lave emisjonskurs kunne relateres manglende progress og ståda på Aje, men dette ble benektet av vår CEO. Ståda skulle angivelig være status quo.

Derfor behøver det ikke være verre enn at partnerne venter på denne simuleringsstudien som skal danne grunnlaget for videre boring Turonian Oil Rim og Cenomanian. Men en mer dysfunksjonell lisens enn Aje finnes vel neppe, fryktelig skuffende hvordan dette asset treneres og forvaltes. Nå har vel stort sett alt som kan krype og gå nedtonet sterkt Aje, så det blir en surprise om noe her kommer opp som med oljeboring 2019 – som egentlig er den plan som MXO legger til grunn. Faktisk også boringsscenario med start i Q1 2019. Noe må uansett bli meldt på Aje snart, og dette tror jeg kommer asap.

PEN er blitt så transparent at selskapet kan monitores videre basert på oljepris og handelskrig/ makro. Dvs. det interne i selskapet er på plass, mens det eksterne mangler delvis. Også selv om Trump skryter på seg på twitter om god fremdrift ifm. forhandlingene med Kina.

Selv om ikke offshore Nigeria, helt i vest med de beliggende blokkene så langt har vært noen suksess, så ligger det et potensial som kan utnyttes. Ser derfor positivt på det om WAPCo evner å markedsføre WAGP - pipeline like ved Aje - i en setting som knytter O&G utbygging tettere sammen. Dvs. Aje gassen kan finne en naturlig plass i fremtiden. Og kan bli av interesse for andre enn - eller sammen med - den dysfunksjonelle lisensen som i dag har ansvaret for Aje. Dessverre er egentlig alt usikkert fremdeles på Aje, men noe kommer til å skje.

Ghana's First Oil Exploration Licensing Round Attracts Global Majors

Sixteen oil and gas firms have submitted applications for one or more of five Ghanaian offshore blocks in the West African country's first exploration licensing round, its energy ministry said.

The interest is a major vote of confidence in Ghana, which is keen to unlock more resources after it began pumping from its flagship offshore Jubilee Field in 2010.

The companies that have submitted applications are Tullow Oil Plc, Total SA (NYSE: TOT), Eni SpA (NYSE: E), Cairn Energy Plc, Harmony Oil and Gas Corp., Exxon Mobil Corp. (NYSE: XOM), CNOOC Ltd. (NYSE: CEO), Qatar Petroleum, BP Plc (NYSE: BP), Vitol Group, Global Petroleum Group Ltd., Aker Energy AS, First E&P Development Co. Ltd., Kosmos Energy Ltd. (NYSE: KOS), Sasol Ltd. (NYSE: SSL) and Equinor ASA (NYSE: EQNR).

The applications include expressions of interest in competitive bidding for three blocks in the Western Basin and for direct negotiations regarding another two blocks offshore Ghana, the energy ministry said in a statement.

https://www.africaeaffari.it/8550/ghana-intesa-tra-tullow-oil-e-maersk-drilling-per-perforazioni-offshore
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
30.12.2018 kl 14:32 6041

Joda. Tullow er store. Faktisk det største uavhengige oljeselskap i Afrika, men skal de øke må det jo bli på
bekostning av BWO. Det er jo grenser for hvor små Panoro ønsker å være. Da er det kanskje bedre å selge seg helt ut.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
polion
30.12.2018 kl 15:14 5991

"Polion, den mest smålige på forumet"? Har aldri hørt noe verre. Videre, så du er altså helt sikker på at flyveren ikke står bak analysen? Nei, tenkte meg det. For øvrig, så er forfatterens navn og om vedkommende er aksjonær revnende likegyldig, det handler i størst grad om analysen er etterrettelig og om det er noe vi "kan ta forfatteren på".

Din intensjon var å vurdere de gamle PEN-analysene og hvor treffsikre disse har vært? Og det så lenge du, undertegnede og de aller fleste andre nå er opptatt av den beste og mest grundige PEN-analysen som hittil er blitt servert. Synes du heller bør komme med hvilke svakheter/feil du ser i den nevnte analysen. Som vi alle vet, så har det skjedd mye siden tidligere små-analyser. Når du skal vurdere en aksje, så er du følgelig mer (eller like) opptatt av historie enn dagens sitz/fremtidsutsikter?

Besserwisser som meg? Her må jeg bare si at jeg personlig vet lite og intet, det er derfor jeg støtter meg på en uhyre proff ledelse og den beste analysen som vi hittil har sett. Ellers så kan vi i stor grad glemme oljeprisen oppi dette, prisen er og blir bare et rent veddemål. Mitt bet er at denne i snitt vil liggge på minimum 70 dalar fatet de neste 2-3 årene, og dette nivået er mer enn nok for PEN sin del.

Smålig har jeg aldri vært: Jeg tar tilbake tildelingen av "amatørstatus", og sier i stedet heia og hipp hurra for flyveren, mimsa og alle de andre !

PS. til fluen: Sitat polion: "Mimsa, jeg har sagt det før – særdeles uheldig å drikke på tomt hode". Slik dette er skrevet, kan det være en generell betraktning fra min side, men når man ser på hva som skrives, og ikke minst når man ser på historien om hva noen har "analysert seg frem til" og den stadige repeaten om hva noen til stadighet "har fått rett i", så er er det klart det er meget lett å adressere uttalelsen mot spesifikke forumdebattanter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
01.01.2019 kl 19:58 5343

Jeg støtter flua i at fokus på sak og ikke person langt er å foretrekke. Mange intetsigende innlegg som må skummes gjennom hvis dette brer om seg.

Samtidig kan det vanskelig hevdes at ikke mimsa i dette tilfellet har mye av skylden selv for ulike sleivspark fra andre forum debattanter. Mange blir irritert når noen hevder å ha skjønt alt og hatt rett i alle betraktninger, når det i hovedsak er ikke bare en men en rekke uforutsette makro hendelser som har sørget for at vi er der vi er. Uten disse hadde vi nok fortsatt trendet mellom 20 og 30 og ingen skal komme og si at de forutså alle utfordringene vi har slitt med de siste 3-4 månedene.

Litt mer ydmykhet kommer man ofte langt med.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.01.2019 kl 20:02 5332

Mye enig i det Juice. Imidlertid synes jeg Mimsa skriver mye mer seriøse innlegg nå enn det han gjorde tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
oto1
02.01.2019 kl 00:09 5181

Mimss

Bare en kort kommentar:

Du må skille mellom aksjeanalyser og aksjekurser.
En analyse trenger ikke være feil selv om kursmålet ikke blir oppnådd sånn med en gang..

Jeg vet ikke hva du gjør, men den eneste grunnen til at jeg kjøper aksjer er nettopp at aksjekursen er lavere enn det jeg selv analyserer aksjen til.
Og jeg pleier ikke kjøpe aksjer i selskap jeg ikke mener er minst 50% feilpriset på 1-2 års sikt.

Så kan jo forutsetninger endre seg i løpet av den tiden, det skjer som regel.

Men poenget mitt er at jeg også mener pen aksjen er verdt over 20 kr, uten at det nødvendigvis er feil selv om kursen nå er rundt 12.

Blir det en ny tippekonkurranse så tenker jeg mitt tips blir like i underkant av 20.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.01.2019 kl 09:23 4977

Oto1

Gratulerer med 2018-seieren ihvertfall! ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Alby
02.01.2019 kl 09:34 4946


Treg start ved begynnelsen av 2019 . Godt nytt år .
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.01.2019 kl 10:54 4828

Jo, godt nyttår, Alby

Synes vi starter det nye året bra så langt. 6,7 % opp på en dag med synkende oljepris. Overraskende mye innen olje som er grønt faktisk.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Alby
02.01.2019 kl 11:02 4805


Nå, enig ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
polion
02.01.2019 kl 12:19 4689

Da konkluderer jeg med at både Juiceitup og fluen i en viss grad var enig i min beskrivelse av den til tider nokså irritable mimsa, alt det som vedkommende til stadighet har «hatt rett i» ut fra alle sine meget «grundige analyser», samt også at hans fremtoning kan klare å terge opp ellers så sindige forumdeltakere. At jeg er mindre diplomat i mine karatestikker en de to nevnte, det får nå heller så være.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.01.2019 kl 12:33 4659

Legger inn noen uttalser fra Stig Myrseth (Dovreforvaltning) fra helt på slutten av fjoråret:

«For det andre slår IMO 2020-reglene snart inn. På grunn av disse vil markedet for råolje med høyt svovelinnhold bli sterkt redusert fra 2020. Det vil tvinge raffineriene til å vri innkjøpene mot olje av høyere kvalitet som Brent.
For det tredje er dagens oljepris under marginale produksjonskostnader. Skiferoljeprodusentene går nå med dundrende underskudd. Det vil før eller siden ramme veksten.»

Dette må vel være gode nyheter for PEN? Oljen på Aje og Dussafu er søt så langt (dvs lavt svovelinnhold). Husker ikke helt, men det gjelder vel også mye( hvis ikke alt) av oljen i Tunisia.

Dette med skiferolje som sliter i USA er heller ikke å forakte selv om vi visste det fra før.

Mer her på HO

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Stig-Myrseth-anbefaler-seks-aksjer



Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
sulzrox
02.01.2019 kl 12:59 4596

*************
Dette med skiferolje som sliter i USA er heller ikke å forakte selv om vi visste det fra før.
*************

Tja.. Det var ein veldig enkel måtte å sei det på.
Noe skiferolje klarere seg godt med 40 USD, noen må ha 70 USD. Det er ikkje svart hvitt som enkelte trur.
Og husk WTI er den som er viktig for skiferoljen. (US)
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
02.01.2019 kl 13:28 4535

Uten evne til inngående analyse så vil PEN aksjen fremtre som en kork som oljeprisen har maktet å holde under vann. De som kjøper PEN på disse nivåer gjør det sannsynligvis ut fra tanken om at oljeprisen vil stige de neste månedene. Da er det moro å se at korken spretter i været. Oppdriften i første omgang vil medføre et aksjen finner et mer stabilt leie mellom 16-20 kroner. Veien videre vil sannsynligvis avgjøres av det generelle børsklima. I et kinesisk grisens år bør det bli optimistisk.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.01.2019 kl 13:41 4503

Sulrox

Det at WTI er så mye lavere enn Brent gjør det da ikke lettere for produsentene. WTI selges idag til 45 USD fatet. Da er det ikke langt ned til dine 40.

Ellers er jeg helt enig i at dette varierer fra felt til felt. Poenget til Myrseth ( det var ikke mitt) er nok at det vil være en stor del som må stanse produksjonen hvis oljeprisen holder seg lenge på dette nivået.

EDIT

«Many experts have touted $50 as a threshold, the minimum the shale industry needs to break even. But in reality, it is more complicated. $50 is an average, and although some wells, in certain areas of the Permian, can break even at prices between $32 and $47 per barrel, other wells, even in the same areas, need as much as $65 to break even. Outside of the Permian region, breakeven prices are even higher.»

Dette utdraget er fra 18. des fra Forbes

Mye mer her
https://www.google.no/amp/s/www.forbes.com/sites/ellenrwald/2018/12/20/shale-oil-will-face-trouble-as-oil-prices-fall-below-the-magic-threshold/amp/




Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Alby
02.01.2019 kl 17:11 4317


Oljeprisen på vei opp !!
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Spitzer
02.01.2019 kl 23:20 4035

Mads Johannesen i Nordnet anbefaler PEN og BWO i torsdagens FA:
"Ifølge investeringsøkonomen har Panoro nok funn til å produsere i opp mot 20 år, og det koster selskapet 12 dollar pr. fat å få opp olje i Tunisia, og 16 dollar i Gabon.
-Med dagens oljepris er kontantstrømmen derfor sterk og verdiskapningen formidabel, sier Nordnet-økonomen".
Johannesen eier selv aksjer i PEN.

Han sier også: "Panoro er i ferd med å bli en betydelig oljeprodusent".
Hyggelig at PEN legges merke til og at flere ser det vi ser. :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
bakeren74
03.01.2019 kl 08:40 3740

Fint at den blir lagt merke til, men med mye positiv omtale og en akselererende aksjekurs, så ser shorterne sitt snitt til å kjøre inn noen veddemål som gir PEN aksjen sterkere motgang. Det beste hadde vært om den gikk forsiktig og rolig opp, og uten store overskrifter hvor denne har gått 300% hittil i år.
Oljeprisen hadde jo mye å si på slutten av 2018, men psykologi har alt for mye å si på en aksjekurs også.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Alby
03.01.2019 kl 08:43 3729

Skal vi se 14 tallet i dag ? USA opp og oljeprisen opp. !!
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
gunnarius
03.01.2019 kl 10:53 4664

Det generelle inntrykket er at USA antas å oversvømme markedet med shale oil i 2019. Det har nesten ingen hensikt å angi tallstørrelse, for dette vil uansett ikke være fasit. Dersom momentum går i retning av uhorverlig mye olje fra USA, kan foreløpige signaler for utvikling i inneværende år og prognoser nå tyde på at økningen i shale oil ikke blir så stor som først antatt. Det er netttopp en slik utvikling - kombinert med OPEC+ kutt med 1,2 mill f/d fra januar 2019 - som kan medføre at oljeprisen svinger raskere tilbake enn først antatt.

Se følgende to kildehenvisninger:

THE WALL STREET JOURNAL

U.S. oil drillers aren’t producing as much crude as forecast, finds WSJ report

Published: Jan 2, 2019 12:48 p.m. ET

https://www.marketwatch.com/story/us-oil-drillers-arent-producing-as-much-crude-as-forecast-finds-wsj-report-2019-01-02?siteid=rss&rss=1


EIA 914: U.S. Oil Production Increase In October Was Less Than Expected

Jan. 2, 2019 5:16 PM ET

https://seekingalpha.com/article/4231141-eia-914-u-s-oil-production-increase-october-less-expected

Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Alby
03.01.2019 kl 11:03 4620


Nå kunne det passe med en nyttårstrigger ??
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Stranger
03.01.2019 kl 11:42 4537

Lidt streger på PEN.

https://invst.ly/9oeds
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Alby
03.01.2019 kl 14:19 4358


Oljeprisen går Pen,s vei ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.01.2019 kl 14:36 4323

Stranger - sett innstillinger på logarimisk. Se på all (kursen i PEN siden etablering av selskapet). Trekk en linje mellom alle de gamle toppene i den fallende trenden.
Da ser du at PEN brøt utav den fallende trend i fjor - og at den fant støtte i den samme fallende linjen når den nå falt tilbake. PEN har dermed vært nede og sagt farvel til den fallende trend (forhåpentligvis for godt). Fremtiden ser lys ut for PEN teknisk.

Om et års tid har PEN forhåpentligvis boret et par nye letebrønner i Gabon - samt omtrent ferdigstilt 4 nye produksjonsbrønner. I Tunisia har man forhåpentligvis boret en brønn eller to på Salloum og økt produksjonen der drastisk. Ved en oljepris melllom 65 og 70 USD/fat bør kursen derfor ha potensiale til å kunne passere 23 i løpet av det neste året. Deretter kommer videre feltutvikling i Gabon og leting i Tunisia. På litt sikt er det kanskje også interessant å bli med på å utvikle gassproduksjonen på Aje? Her har imidlertid selskapet god tid og kan i ro og mak vurdere de ulike alternativer før en endelig avklaring.

.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Jannern
08.01.2019 kl 11:00 3936

23/24. desember skrev Moonflash2017 dette: "...The next move is likely to start soon......"...da aksjen hadde sluttet i 11.15 kroner på siste handelsdag før julaften.

Herremin for et treff av Moonflash2017 på Seekingalpha! Dette blir årets aksje på Oslo Børs!
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.01.2019 kl 11:49 3858

Ikke jinxe oss nå da!

Moonflash2017 fikk forresten god hjelp av oljeprisen. Ikke alt er selskapsspesifikt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Alby
08.01.2019 kl 12:56 3760


Vi har noen ivrige selgere ser jeg ??
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.01.2019 kl 13:14 3714

Har vi det? Opp 7,7 % tyder vel på at vi også har noen ivrige kjøpere. Vi får fokusere på det positive som jo idag dominerer fullstendig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Alby
08.01.2019 kl 13:33 3665


FF
Enig. men jeg syntes selgersiden var større en vanlig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
alsman
08.01.2019 kl 18:40 3455

Artikkel fra 2.jan i år hvor det hevdes at Shale brønnene på langt nær produserer så mye som selskapene estimerer. I artikkelen er det også foretatt en undersøkelse av selskapenes verdisetting i forhold til "Proven reserves" . Hva ville selskapsverdien på PEN vært med samme beregningsmodell? (Finner ikke tall på 1P reservene til PEN i farta).

"At the end of 2007, the companies in the Journal’s well analysis that existed at the time had an enterprise value, measured by market capitalization plus debt, of about 1.65 times the value of their proven reserves, according to company disclosures and S&P Global Market Intelligence data. Ten years later, that multiple had risen to more than 2.5 times, even though oil prices were much lower. Last year, the enterprise value of the 29 companies in the Journal’s analysis was $360 billion higher than the value of their proven reserves."

https://www.oilandgas360.com/fracings-secret-problem-wells-arent-producing-as-much-as-companies-forecast/
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Spitzer
08.01.2019 kl 19:58 3328

ca 13,2 mmboe 1P reserver pr 31.12.2017.
Etter den tid har de ervervet DNO Tunisia og ikke minst OMV. Vet ikke hva 1P er per i dag.

Q3-rapporten viser balanseverdi (EK + gjeld) på ca 61,7 musd
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Spitzer
08.01.2019 kl 20:02 3312

2P reserver økte fra 21,6 til 29,2 mmboe pga Tunisia-eiendelene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.01.2019 kl 20:02 3312

Litt om Gabon og top 10 oljefunn

https://www.petroleumafrica.com/gabon-makes-list-of-top-10-discovered-resources/

Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Alby
08.01.2019 kl 20:03 3305


I morgen knerter vi 16.10 ??
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare