Iox produksjon stopp igjen

Lotepus
IOX 25.12.2018 kl 17:12 22708

Oslo, 25 December 2018

 

Since 18 December, Interoil has unfortunately had to temporarily close operation at Vikingo. The roads that are used for transportation of Vikingo products have been significantly affected by the constant transit of the heavy loadtrucks driving in significant rain.

 

At present, Interoil is in conversation with local authorities about getting the approvals necessary to start repairing the roads. This work is likely to start once the dry season arrives around mid-next month.

 

In the meantime, Interoil has made good progress in the construction of the alternative "Northern Route". Agreements with some land owners are however still outstanding.  These agreements have been verbally settled, drafted and the company is currently waiting for them to be duly signed and notarized.  This process involves third parties and a significant amount of administrative paperwork and has taken longer than expected.  

 

Leandro Carbone, CEO, commented: We are very optimistic with the progress made with the local community and with the prospect of having the "Northern Route" ready very soon. This will benefit Vikingo as well as other nearby producing fields.

 

 

Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 17:15 8098

Tror at Teodor hadde rett. Kurs skal ned til 1 krone dessverre.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Lotepus
25.12.2018 kl 17:30 8046

Håper det . Da er det bare og laste ivei
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 17:33 8028

Enig med Lotepus! Gyllen kjøpsmulighet, og bang opp på 6 kr. i januar / februar. Helt enormt mange positive triggere pågang! Håper på 1 kr :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
rischioso
25.12.2018 kl 17:40 8006

Med denne meldingen i minnet på toppen av at verdens børser er i krasj-modus og ikke minst at oljeprisen er i fritt fall så kan nok de fleste være enige om at det meste ligger til rette for en meget utfordrende tid fremover - kursmessig ....
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 17:50 7940

Kanskje vi ser 2,5 intradag på torsdag / fredag, men bang ei godmelding eller tre og vi ser 6 - 7 kr
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 18:00 7913

VikingO produserte frem til den 17.des, og så får vi en stopp på en halvanna måned totalt sett, og så er den i produksjon igjen. Langt i fra noen krise det her.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
bokaj70
25.12.2018 kl 18:04 7887

Den skal nok være i produktion igen inden sommer.

Edit: kom en del gentagelser.. mobilen der drillede
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 18:05 7856

Innen januar etter all sannsynlighet, så det er innen sommeren ja. Du er flink! :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
bokaj70
25.12.2018 kl 18:21 7799

Nu skal regntiden lige overstås og man skal lige have tilladelse til at reparere vejene (bestikkelse). Og så skal arbejdet jo også udføres, hvilket er en Unicorn i IOX univers.

Der kan sagtens gå en 3-4 måneder med det.

Stille og roligt.. tålmodighed, tålmodighed... Det er jo ikke fordi IOX mangler pengene.. med mindre de skal have boret nogle brønde naturligvis... og vedligeholde driften! Men så er vi tilbage til den her Unicorn…...
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
25.12.2018 kl 18:35 7739

Hmmm d forn si. Utsettelse en stund til fra Vikingo var ikke julemeldingen jeg håpte på. Nå kan d være greit at de kommer med en melding om borestart og helst før børsen åpner igjen. Jeg sitter uansett rolig i båten og kan sitte i årevis.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
sebioslo
25.12.2018 kl 19:07 7646

Halv annen mnd til start (hvis det regner ikke for mye), og så en del uker for å gjennomføre arbeidet. Dvs 1. Mars for å fikse veien.

Eneste god nyhet er at alle avtaler er draftet med eierne ved nordreveien så det kan være på plass tidligere.

Enda tap av inntekt og økt kostnader pga dårlig management av infrastruktur akkurat som på Vikingo. Mange sier at ledelsen gjør mye riktig men seriøst: er det mye regn i regnskogen må man håndtere det enten med midlertidig lagring eller redusert produksjon/transport samt sjekke veien daglig....ødelagte veier var en unnskylding for 2 år siden for å stoppe boringen så de burde vite bedre.

Uten nyhet hadde vi sett 10% ned pga generelt stemning i markedet, så blir nok en god 20% ned i morgen og ja, 2NOK før nyttår...


Ok det er julen så en super optimistisk lesing av meldingen: kan den "constant transit of the heavy loadtrucks driving in significant rain" vært drilling utstyr som brukte vikingo veien? Ville man kalle heavy loadtrucks de vanlige trucks som frakter oljen?
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
hofa
25.12.2018 kl 19:12 7617

Da erstatningssagen mod IOX blev opgivet blev det værdisat til kr. 3,00 og kursen hed da også 6 kort efter. Hvis/når kursen går under 3 er det direkte penge på gaden at samle op. IOX kommer i 6 igen inden sommer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Foreigner
25.12.2018 kl 19:14 7598

News like this sent on Christmas day.... they could have well waited until after Boxing day..... *sigh*... this means no drilling for the next few months.

Risk has materialised I am afraid.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
sebioslo
25.12.2018 kl 19:22 7564

Vel, tror ingen trodde at søeve boring skulle starte snart, alle venter på en fast ny avtale med SLS som sikre at noe skjer i det hele tatt...
Melder de avtale for de neste 11 brønn i ett slag, så reddes kursen og kanskje 6nok blir en virkelighet. Alt annet (bare et bytte av en av de 3 avtalte brønn og ikke mer f eks) vil ikke endre det negative bildet.

Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 19:58 7464

IOX as we know it is soon coming to and end. Interest on bonds is soon due and cannot be made as PIK this time. And I dont think the bond holders neither can or will agree to anything else than a capital increase - all things considered and the short term outlook which was presented today.. So what will it be ? Dilution as described in the last GM, or an even larger wipe out ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
JollyRancher
25.12.2018 kl 20:22 7379

Mid-next month er jo ikke halvannen måned. Det er midten av januar, altså litt over to uker til
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
innregistrert
25.12.2018 kl 20:34 7329

Ta nå juleferie gutter??vi må få gang på bore kampanjen igjen?det er det som teller nå.
Etterhvert så får vi håpe olja blir fraktet i rør så vi slipper disse avbrudda.
Iox er så lavt priset for øyeblikket at den har sin begrenset nedside.
Desto flere brønner de for opp å gå, desto mindre avhengig er vi av en enkelt brønn.

God jul og skål!!?2019 blir året for iox!!???
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2018 kl 20:44 7267

Helt riktig. Veien er nok ferdig om halvanna måned.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
JollyRancher
25.12.2018 kl 20:55 7229

Ja, får håpe det!
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 07:31 6807

Oppside er 1000 %
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
ung_lovende
26.12.2018 kl 07:53 6762

Ja nå blir det vel små-sparer flukt som vanlig.

Best å ha is i magen og sitte rolig, det fundamentale er ikke forandret og den tålmodige skal bli belønnet.

Gjøres klart til lasting her!
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 07:55 6753

I morgen står jeg på startstreken med 150K å laste for! Håper jeg får de for 2,2 - 2,3 kr pr. aksje, men tviler sterkt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Foreigner
26.12.2018 kl 08:48 6682

@bearnt; I think that when the company chose to send this message on Christmas this unfortunately summarises the situation. There has been a few situations now where they have been suprised; gas plant, roads, permits. They should have had control of these things but they have not.

So I am starting to be inclined to think that the current management is lacking in competance as being suprised about such basic things is not promising. To correct the situation it looks like major investments on infrastucture are needed to get the oil out to the market. This can only be achieved by significant capital injection. How this will be accomplished remains to be seen.

Risky investment which had potential.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Vikingen
26.12.2018 kl 09:23 6761

Endnu et bevis på at der slet ikke er styr på det - som jeg har sagt hele tiden.
Den eneste grund til at sende en meddeles d. 25 dec - er at de håber den ikke får alt for meget opmærksomhed - og endnu en gang er deres måde at kommunikere på elendig.
Der er stadigvæk ikke styr på en alternativ rute og ingen tidshorisont.
Jeg tror desværre at det er et stykke til bunden endnu ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
sebioslo
26.12.2018 kl 09:31 6742

constant transit of the heavy loadtrucks

Med 340 boep om dagen kan det vel ikke være frakt av oljen som kan forsvares slik ordbruk? Vi snakker jo om et par truck om dagen, er de smarte bruker de mindre truck for daglig frakt. Produksjon var jo mer enn det dobbelte før og derfor må dagens frakt sees som langt under det som kan kalles for heavy load trucks.

Jeg ser for meg at det kan gjelde drilling utstyr som har skylden.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 09:52 6695

Ja, det stemmer. Merk ordene: "The roads that are used for transportation of Vikingo products" , ikke kun "oil", men utstyr.
OG om northern roads: "This will benefit Vikingo as well as other nearby producing fields."
"As well as nearby producing fields.."
En borestart nærmer seg!
Merk: "having the "Northern Route" ready very soon" og "Interoil has made good progress in the construction of the
alternative "Northern Route". Merk: "Constrution". Northern route er klar veldig snart.

Det er bare å laste torsdag og fredag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
26.12.2018 kl 09:53 6692

Panikken blandt investorene i IOX er påtagelig, og meget berettiget. IOX er i ferd med å gå åt skogen. Ønsker dere all mulig lykke til. Ønsker ikke at noen skal tape pengene sine på børs. Det var derfor jeg maste om megarisiko og emisjon i IOX.
Samtidig må jeg erkjenne at jeg selv sitter i glasshus med Vistin. Men jeg stoler på at Kjusern har tatt grep og hedget de langsiktige investeringene. Time will show tomorrow and further on.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 09:54 6676

Ingen panikk her. I Vistin derimot.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
26.12.2018 kl 10:00 6656

Jeg vet ikke hvor stor panikken er i Vistin. Det får vi svar på i morgen. Selv sitter jeg rolig to the bitter end, om den skulle komme. I bunnen ligger pilletrillinga, som alene, på sikt, vil kunne forsvare dagens kurs. Men jeg følger interessert med i IOX. Der kommer det en smell i morgen. Vistin kan like gjerne stige.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 10:05 6640

Joda, IOX vil nok synke et par 10-øringer eller så, men den går snart opp igjen.
MERK: "The roads that are used for transportation of Vikingo products" , ikke kun "oil", men utstyr.
OG om northern roads: "This will benefit Vikingo as well as other nearby producing fields."
"As well as nearby producing fields.."
En borestart nærmer seg!
Merk: "having the "Northern Route" ready very soon" og "Interoil has made good progress in the construction of the
alternative "Northern Route". Merk: "Constrution". Northern route er klar veldig snart.

Det er bare å laste torsdag og fredag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
26.12.2018 kl 10:13 6614

Mistenker at de som skal laste IOX torsdag og fredag vil lene seg "litt" tilbake og vente på å bli plukket. Hvor langt ned på 2-tallet får tiden vise.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 10:20 6588

I agree. The remaining time frame before bonds and license expire is becoming very tight. 9-10 new wells, maintenance or new infrastructure in less than 12 months dont seem very doable. I wonder what ANH and SLS/Petroland is thinking about the current situation ? Could legal proceedings be next on the agenda ? And are the current state of Vikingo - all things considered - so bad that they would be better off to shut it down completely and spend their money elsewhere in the remaining campaign ? A very blurry picture indeed, and a lot more has to be told before the truth has been disclosed.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Vikingen
26.12.2018 kl 10:22 6574

Jeg er imponeret over jeres optimistiske tilgang - tror du ikke de havde skrevet at de transporterede udstyr ind - hvis det var tilfældet?
Så havde meldingen jo fået en hel anden betydning.
Du tror simpelthen at de helt med vilje skriver en dårlig bærsmelding - af hvilken grund skulle de undlade at nævne det positive?

Vejen er ødelagt og der er ikke andre muligheder lige pt. - det er hvad de skriver og der er hvad de mener - og nej, det er ikke positivt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 10:26 6551

Er det ingen andre veimuligheter? Northern road er snart klar :) Da har vi plutselig to veier + leie av rørledning.
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
26.12.2018 kl 10:34 6520

Jiiiizes Fjelltopp1. Din panikk gjør deg selvlysende. Skjønner at du vil ut på best mulig kurs i morgen. Men det er det også mange andre som vil. Du får ha all mulig lykke til. Det trenger du virkelig. Men at du framstår meget positiv, det skal du ha. Hvem ellers står vel på skafottet og smiler? ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare