Iox produksjon stopp igjen

Lotepus
IOX 25.12.2018 kl 17:12 24172

Oslo, 25 December 2018

 

Since 18 December, Interoil has unfortunately had to temporarily close operation at Vikingo. The roads that are used for transportation of Vikingo products have been significantly affected by the constant transit of the heavy loadtrucks driving in significant rain.

 

At present, Interoil is in conversation with local authorities about getting the approvals necessary to start repairing the roads. This work is likely to start once the dry season arrives around mid-next month.

 

In the meantime, Interoil has made good progress in the construction of the alternative "Northern Route". Agreements with some land owners are however still outstanding.  These agreements have been verbally settled, drafted and the company is currently waiting for them to be duly signed and notarized.  This process involves third parties and a significant amount of administrative paperwork and has taken longer than expected.  

 

Leandro Carbone, CEO, commented: We are very optimistic with the progress made with the local community and with the prospect of having the "Northern Route" ready very soon. This will benefit Vikingo as well as other nearby producing fields.

 

 

Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 11:35 5775

Jeg tror ikke at Foreigner er ute. Han har ikke nevnt noe om det som jeg har lagt merke til ? Om vi er inne eller ute spiller jo heller ingen rolle så lenge man har interesse for selskapet. Enten fordi man er aksjonær, vil bli aksjonær, eller vurderer exit. Jeg har tilhørt alle disse kategoriene i løpet av de siste 16 mnd, men står akkurat nå utenfor siden ultimo november i påvente av at selskapet melder noe konkret som kan overbevise meg om at ny inngang kan rettferdiggjøres. Ikke noe av det som selskapet har meldt i løpet av de siste 8-12 ukene bærer preg av det. Heller tvert i mot. Gårdagens melding var ikke noe unntak i så måte. Dere som sitter i ro og har ukuelig tro på at selskapet fortsatt kan realisere verdiene i LLA-47 uten at deres eksisterende eierinteresser forrykkes eller blir endret i nevneverdig grad må nesten tåle å høre på at andre "syter og klager". Dette handler om hvordan vi leser informasjon (eller mangel på informasjon) fra selskapet, og den virkelighetsoppfattelsen som vi blir sittende sitter igjen med til slutt. Hvem av oss som sitter med skylapper på, og lua godt tredd over både øyne og ører, ja det får vi nok snart svaret på. For her må det nødvendigvis skje ett eller annet som kan forandre selskapets situasjon til det bedre.

Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
helloween
26.12.2018 kl 11:43 5744

Jaja..da ble det en midlertidig stans igjen .vi vil miste noen sårt trengte fat i en periode. Blir godt når vi får bore programmet på plass, slik at en brønn midlertidig stans ikke gjør iox så sårbar?
Å selge på dette nivået er helt uaktuelt for min del.er ikke i iox på grunn av 1 brønn.
La oss satse på at iox kan ha litt mer flaks med seg i boringen ??
Får vi bare 1 ordentlig god brønn er vi godt på vei?om tørke perioden begynner om ca 2-3 uker må de få boret da, så håper vi ikke tenger å sitte for lenge på pine benken ?

Har en forsatt god jul??
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
26.12.2018 kl 11:48 5714

Å nei sier du det? Alle her inne kommer med selvfølgeligheter hele tiden. Det er ingenting nytt i det noen av dere/vi skriver. Jeg forstår at vi som sitter i selskapet prøver å være positive, men dere som sitter her inne og spyr ut ting vi allerede vet skjønner jeg ikke vitsen med. Jo jeg skjønner jo hvorfor. Dere er en av de 3 typene jeg skrev om i stad. Vi blir sikkert lurt alle sammen av ledelsen i IOX og Gunnar har sikkert helt rett at ingen vet hvem ledelsen i IOX er slik at de bare kan kjøre IOX i grøfta og gå til neste selskap og bli leder og gjøre det samme der. Himmel og hav for en dust
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
bokaj70
26.12.2018 kl 12:17 5640

Already when they announced the drilling plan for 2019 with the 9 wells equally spread through the year it was clear that it would never gonna happen. At least they could have focused on the dry seasons to imitate a minimum of competence.

Lack of competence is indeed the biggest problem in IOX. And as earlier stated a strong partner is imo the only rescue. Even a 75% dilution AND a controlled and efficient executed drilling campaign would be gift from heaven to the shareholders compared to the alternative.
Todays management is slowly killing the company. Actually I'm impressed how good they are at it.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 12:36 5587

2019 blir et bra år, IOX ledelsen har slått seg sammen med crewet fra The curse of Oak Island.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Cat349e
26.12.2018 kl 13:41 5492

Å fikse opp en vei går fortere enn man tror! Har selv 16års erfaring me dettan, går man på fiksing så legger man bak seg enorme mengder meter pr dag, kravene til vei der nede er ikke som i norge heller!
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
qestador
26.12.2018 kl 14:05 5445

Rent praktisk kan det vel ikke være noen vits i å bore en masse brønner før man har full kapasitet på distribusjonen. Veier eller rør.?
Det ser ut for at veier er for tiden en av flaskehalsene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Cat349e
26.12.2018 kl 14:13 5418

Denna veien ble helt klart kjørt i stykker under wo, den massetypen de bruker i colombia omtaler vi her hjemme mere som en samsmasse, også er d umulig å fikse en sånn vei under en regntid, på den andre sia saken så er d fort gjort å fikse sånn vei når været tilsier.... så her tror jeg iox så problemet tidlig i wo, derfor tok d tid me wo, også derfor de vil ta i bruk rør for truck... har vikingo gått på under halv maskin å kanskje til å me blitt strupet litt å litt siden d bare var et tidsspørsmål når de måtte ta en 100% shutdown a veien??
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2018 kl 22:48 5107

Er det slik at bare iox har sånne type problemstilingen med veger i Columbia. Hva gjør de andre selskaper der for å komme seg på sine felter. Det er regn som skafer problemmer i tilleg til tung transport
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
rieg
26.12.2018 kl 22:56 5081

Herlig oppgang i oljeprisen...+9-%. Iox produserer fra de andre feltene sine..vikingo er igang om noe uker igjen..sterkere en noen gang.. borreprogram blir meldt markede om kort tid.. blir bra dette folkens..:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Cat349e
26.12.2018 kl 23:47 4969

Om andre selskaper har slike problemer vet jeg ikke, sitter ikke i noen andre enn iox som driver i colombia, drenering i form av grøfter å terreng spiller å en stor sak i alle form for veier, men mann skal ikke være rakettforsker for å skjønne at d kan bli veiproblemer i en regntid belastet sammtidig av tung transport...
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
27.12.2018 kl 06:03 4823

Skjønner ikke hvorfor meldingen tolkes så negativt?
Greit nok at produksjonsstans i ca en mnd ikke er bra for inntjeningen, men de skriver da vitterlig positivt om de andre utfordringene.
Siste setningen om Northern route, very soon og other nearby producing fields viser at de snart får løst en flaskehals som har hemmet dem i lang tid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
højtryk
27.12.2018 kl 07:45 4742

I mellemtiden har Interoil gjort gode fremskridt i opførelsen af ​​den alternative "Northern Route". Aftaler med nogle grundejere er dog stadig udestående. Disse aftaler er mundtligt afgjort, udarbejdet, og selskabet venter i øjeblikket på, at de skal underskrives og notariseres. Denne proces involverer tredjeparter og en betydelig mængde administrativt papirarbejde og har taget længere tid end forventet.

Leandro Carbone, adm. Direktør, kommenterede: Vi er meget optimistiske med fremskridtene med lokalsamfundet og med udsigt til at have den "nordlige rute" klar meget snart. Dette vil gavne både Vikingo og andre nærliggende producerende marker.
Jeg ser at den nordlige rute er på plads og at vi snart kan forvente papirarbejdet på plads
mvh
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
27.12.2018 kl 08:00 4712

Jeg skjønner ikke at det er et problem at kanskje obligasjonseierne konverterer obligasjonslånet til egenkapital, samtidig som verdien av dagens aksjer settes til mellom 5 og 10 øre samtidig som det kjøres en emisjon. Da blir jo alt greit, og IOX kan bore nye brønner og tjene friske penger. Så stiger aksjekursen etter hvert til 50 øre og kanskje 1 krone i løpet av det påfølgende året. Om oljeprisen holder seg høy. Alt er bare såre vel i IOX. Vær positive folkens. Tenk positivt. Tenk løsninger. Dette blir bra ?.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.12.2018 kl 08:30 4633

Nettopp slik du skisserer her James er den mest sannsynlige løsningen.

Så lenge IOX ikke genererer tilstrekkelig cash basert på produksjon i en størrelse som medfører positiv bunnlinje, synes dette være et mest sannsynlig scenario. Fordi obl. lån og banklån suger så mye restricted cash, at frisk kapital - les gjeldsgrad og ratio egenkapital, synes nærmest umulig.

Fri cash basert på Q3 på USD 2,5 mill. vil trolig være oppbrukt om meget kort tid. Uansett har ikke selskapet milder til å dekke capex videre boring eller noen andre sprell.

Se opp for at obl. tar over hele kostespinneriet ved massiv utvanning. Dette har man opplevd tidligere og vil ikke være noe unikt kun for IOX. Småaksjonærene må lide for obl. eierenes forrang og IOX er ikke i stand til å gi noe tilbake til de små, etter at obl. eierene har tatt sitt. Man kan håpe på et mirakel, men det blir med mirakler.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
27.12.2018 kl 08:33 4609

Jaja...nok en dag med støy i IOX trådene fra besserwisser 1 og 2.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
27.12.2018 kl 08:36 4591

At førhandelen pr nå er på 3 kroner blank, viser hvor grunnleggende lite aksjonærene, samt potensielle aksjonærer skjønner av stoda i IOX. En tragikomedie er under oppseiling. Vi så litt av den samme galskapen i FOE tidligere i høst. Det er ganske utrolig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 08:37 4478

JB har blitt standup-komiker!
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 08:39 4472

Merk: "having the "Northern Route" ready very soon" og "Interoil has made good progress in the construction of the
alternative "Northern Route". Merk: "Constrution". Northern route er klar veldig snart.

Det er bare å laste i dag og fredag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
27.12.2018 kl 08:45 4443

Vi får se hvem som er den største komikeren når børsen stenger på fredag ettermiddag ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
27.12.2018 kl 08:47 4433

Tipper alt ned mot 2.50 er slukt av selgere før kl. 10 i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 08:53 4404

Gjerne det!
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 08:58 4377

Bare tøv.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Kalleklovn1
27.12.2018 kl 09:01 4368

Her blir det igjen ein overreaksjon, der "vanlige" folk taper penger, mens andre kan gni seg i hendene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 09:07 4327

Da er nok de nervøse ute av aksjen, og vi kan fokusere på "Having the "Northern Route" ready very soon" og "Interoil has made good progress in the construction of the
alternative "Northern Route". Merk: "Constrution". Northern route er klar veldig snart.

Pluss borestart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 09:22 4265

Skal jeg booke "Latter" til deg JB? :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
27.12.2018 kl 09:32 4203

Ikke nødvendig. Får mer enn nok latter av å lese IOX-trådene. Mer galskap enn det tåler jeg ikke ????
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 09:38 4173

Som Bob Dylan sier: "Don`t criticize what you can`t understand"
Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 09:55 4768

hvor er ransen blitt av?
Slettet bruker
27.12.2018 kl 09:57 4755

Han logget av i romjula
Fluefiskeren
27.12.2018 kl 10:01 4745

La Nina

Værmelding for dagene fremover. Ser ikke veldig lystig ut.

https://weather.com/weather/tenday/l/La+Nina+Colombia+COVD0693
007 James Bond
27.12.2018 kl 10:06 4703

Kom bare ned til 2,71 innen kl. 10 i dag. Trenger vel resten av dagen før gærningene er tomme for penger så kursen når 2,50. Ser vi 1-tallet først innen utgangen av året?
__eagle__
27.12.2018 kl 10:12 4656

Planla og fylle på litt på 2,50-tallet, men ser ut som det utgår..
får prøve på 2,7 og se om det blir napp tror jeg
Slettet bruker
27.12.2018 kl 10:27 4584

"Latter" er booket. Standup- scenen er din! Blir mye komisk å høre :)
007 James Bond
27.12.2018 kl 11:14 4445

Gærningene går tom for kapital. Nå kommer stupet snart.
Slettet bruker
27.12.2018 kl 11:30 4383

Flott åpningssetning på Latter! Gleder oss til resten av komikvelden :)
Ærligtalt
27.12.2018 kl 11:31 4383

Alt dette er jo flott, men tror desverre både ledelse og øvrige har glemt det faktum at markedet må stole på de oppdateringene som foreligger. At de ikke "visste" at veien måtte vedlikeholdes md behørlig melding i forkant er jo bare tullete... Igjen er vi på det faktum at alle andre enn aksjonærene i god tid har visst hva som skal skje - eller kom dette som et sjokk på sjåfører, ledelse, lokalsamfunn og øvrige som benytter seg av veien?

Neste ut:
"Grunnet at det blir mørkt om natten må vi ta gruppeskift på pærene - vi er optimistiske til prosessen og forventer avklaring innen Q1 2019. Dette kan og kan ikke tenkes å påvirke produksjonen men vi har en god dialog med Duyaene samtidig som vi håper å få smuglet inn LED-pærer via den nordlige veien. Denne veien er dog også i dårlig stand, men så snart vi har fått signert de aktuelle papirer vil vi sannsynligvis kunne oppdatere markedet om den siste landeieren som har avsperret de siste 200 meterne i veien i påvente av 59 fjellgeiter og en stilling til sin fetter i den nylig opprettede CSR avdelingen. Vi er superoptimistiske til utviklingen og gleder oss allerede nå til påske"...
YNWA250505
27.12.2018 kl 11:37 4357

James Bånn er inne på IOX tråder og spyr litt galle, mens Vistin som han sitter nedsyltet i faller som en stein. Husk å ta med det i showet ditt da.
helloween
27.12.2018 kl 11:54 4298

Det er bare å vente på bore programmet som ikke kan være langt unna??så får vi se om vi går 50% på 1 dag denne gangen og 3-400 % på 20 dager?

Ha em fortsatt god jul ???
Solan Gundersen
27.12.2018 kl 12:08 4238

Noen som vet hvordan veier/infrastruktur er der det skal borres ? Er det samme veiene vi snakker om ?
Prøv
27.12.2018 kl 12:17 4200

Fikk kjøpt litt mer i dag da:). Ikke store meldingen som skal til her før den skyter fart opp.
__eagle__
27.12.2018 kl 13:03 4077

Fikk faktisk 5550 på 2,68 og fornøyd med det?
Ransen
27.12.2018 kl 13:09 4055

Flere av de neste brønnene skal bores I nærheten av Vikibgo. Derfor er den nordlige veien viktig da det blir mye tungtransport ifm utstyret som benyttes.
Transport I rørledning er tenkt ogsså for kommende brønner, med Vikingo som samlingspunkt.
oivindl
27.12.2018 kl 13:11 4049

"Se opp for at obl. tar over hele kostespinneriet ved massiv utvanning."

Nå finnes det jo ikke noe som heter "kostespinneri", så da er jo ikke det så farlig ;-)
Ransen
27.12.2018 kl 13:23 4012

Veien til Vikingo ble ødelagt når allerede når WO-utstyret ble transportert til og fra feltet I høst. Tankbilene alene som har kjørt daglig I snart to år ødelegger ikke veien. Dessuten kan disse redurese aksellasten ved behov I våte perioder. Da det er åpenbart at den ordinære veien ikke vil tåle belastningen av framtidig tungtransport, er det spesielt viktig med denne alternative veien som nå straks er tilgjengelig. Det kan like gjerne være veien som har satt begrensning på produksjonen etter WO ved vikingobrønnen, i et håp om å spare veien inntil tørrsesongen.
sebioslo
27.12.2018 kl 13:41 3964

Ransen: iox skriver jo om konstantstrøm av heavy truckloads og jeg kan se for meg at som du peker gjelder det ikke tankbilene men faktisk noen tung utstyr som er blitt fraktet nylig tross våt sesongen.
Kommende boring skjer jo i nærheten av vikingo og det kan tenkes at de fraktet utstyr over denne veien allerede nå for å unngå at den blir for ødelagt pga regnsesongen samt unngå duyaene som kunne kommet med nye krav.
Fikk iox først tillatelse å fjerne WO utstyr kan de ha brukt den avtalte tidsvindu for å frakte inn boring utstyr.
Slettet bruker
27.12.2018 kl 13:48 3943

Du kan ha rett i det, men resultatet er likevel det samme. Prod stopp som meldes 1 uke etter shutdown, og som vi ikke vet hvor lenge vil vare. Synes det fremstår slik at IOX allerede ved fremleggelse av Q3 eller senest i prod rapporten for november burde ha vært åpen om status på Vikingo. At det endte som det gjorde kan neppe ha vært en overraskelse. Nåværende mediestrategi tømmer derfor kontoen for tillit, og skaper - muligens uten - grunn for mistanke om at vi ikke er godt nok orientert om selskapets reelle situasjon og posisjon i forhold til samarbeidspartnere, lokalsamfunn og offentlige myndigheter i Colombia.
Redigert 27.12.2018 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Funlight
27.12.2018 kl 13:56 3923

Da burde det bli kommunisert til markedet. De fortsetter å være vage og man har flere spørsmål enn svar. Det er dessverre det som gjør at mange sitter igjen som spørsmålstegn. Hvordan skal man forholde seg til alt? Hvorfor har de ikke meldt til markedet om flytting av rigg etc slik det foreslås her?
Redigert 27.12.2018 kl 14:00 Du må logge inn for å svare