Iox produksjon stopp igjen

Lotepus
IOX 25.12.2018 kl 17:12 22627

Oslo, 25 December 2018

 

Since 18 December, Interoil has unfortunately had to temporarily close operation at Vikingo. The roads that are used for transportation of Vikingo products have been significantly affected by the constant transit of the heavy loadtrucks driving in significant rain.

 

At present, Interoil is in conversation with local authorities about getting the approvals necessary to start repairing the roads. This work is likely to start once the dry season arrives around mid-next month.

 

In the meantime, Interoil has made good progress in the construction of the alternative "Northern Route". Agreements with some land owners are however still outstanding.  These agreements have been verbally settled, drafted and the company is currently waiting for them to be duly signed and notarized.  This process involves third parties and a significant amount of administrative paperwork and has taken longer than expected.  

 

Leandro Carbone, CEO, commented: We are very optimistic with the progress made with the local community and with the prospect of having the "Northern Route" ready very soon. This will benefit Vikingo as well as other nearby producing fields.

 

 

Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.12.2018 kl 21:53 4911

Det er derfor selskapet har en plikt til å sende ut meldinger over børs så vi skal slippe å spekulere så mye at vi ser spøkelser på høylys dag - under forutsetning av at vi faktisk forholder oss til det som blir meldt - og det må vi jo...;)

Når det er sagt og som en kortsiktig input fra sidelinjen så virker USA å snu en betydelig minus til pluss nå i sluttminuttene noe som ser bra ut for morgendagen om ikke annet....:)
Redigert 27.12.2018 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 22:05 4874

Så du er altså av det naive slaget du også ?
Funlight
27.12.2018 kl 22:30 4819

Vi er nok enig om en del ja. Jeg ønsker ikke å legge meg ut med noen. Jeg ønsker kun å ha en konstruktiv utveksling av ideer og tanker.

APCL: APCL er et eget case for seg selv, og det er mye mulig at de ikke lykkes med rettsforfølgelse. Det har hverken du eller jeg mulighet til å vite stort om.

IOX: Det er mye som ennå kan skje og eventuelt ikke skje. Om det siste blir utfallet er det triste tider i tide.... IOX må komme igang på LLA-47 igjen slik at de kan få positiv cash-flow. De trenger kun en brønn til forutsatt at VIKINGO-1 ikke bli satt permanent ut av drift. Hvis så er tilfellet trenger de to brønner med god flow. Samarbeidet med SLS er usikkert. Lokalbefolkningene står i veien ikke bare på COR-6, men sette stikker i hjulene på LLA-47. Hvorfor har ikke PAREX samme problemet som eier en rekke lisenser i området og pumper opp millioner av liter olje? Eller er det "vederlag i penger" som er problemet for oljeknøtten?
Redigert 27.12.2018 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 22:35 4802

Er det noen av dere som vet hvordan veiene der i området ser ut? Denne viser en vei i Murillo, Colombia... https://www.bicycling.com/news/a20008255/colombia-just-might-be-the-bucket-list-cycling-destination-you-re-looking-for/

Ikke rart de sliter når det regner... Men det går rimelig kjapt å fikse når regnet gir seg...

Man kan også bruke google maps. Der ser det omtrent slik ut på hovedveien i området.

https://www.google.com/maps/@5.8125776,-71.9296323,3a,75y,210.58h,74.21t/data=!3m7!1e1!3m5!1ske-7DStWEmfnJHFc3coTMA!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Dke-7DStWEmfnJHFc3coTMA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D121.04708%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Man skjønner kjapt hvorfor det er problematisk når det regner. Har selv kjørt på en av disse sandveiene i regntiden og det gikk såvidt bra med personbil. Med lastebil kan man bare glemme det, rett og slett. Det fine er at de tørker veldig fort opp når regnet gir seg og blir steinharde så det trengs bare en bulldoser som planer veien rett, og så kan den greit brukes.
Redigert 27.12.2018 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.12.2018 kl 23:06 4740

Vi er vel alle litt naive siden vi er på børs - noen mer andre mindre - jeg befinner meg nok av samme grunn i kategorien naiv, men med en konstruktiv twist...;)
Slettet bruker
28.12.2018 kl 05:51 4556

Tror dette er en unik kjøpsmulighet. Skal ikke gi andre råd, men det er fristende. Kjøpte selv 57K nye aksjer i går.
sebioslo
28.12.2018 kl 07:33 4494

Interessante bilder fra HSEQ leder for SLS Energy asa:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156808337684210&id=790224209

Det ser tørt ut så godt mulig SLS har flere kunder i andre del av landet og da er dette helt irrelevant for IOX
Slettet bruker
28.12.2018 kl 08:51 4372

Er det siste dag i dag med skattetrelaterte salg?
Mener siste muligheten for å realisere tapte eventuell.
Redigert 28.12.2018 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2018 kl 08:55 4351

Det er vel for seint. VPS-kontoen tar tre dager å oppdatere, så det kommer eventuelt i 2019
Slettet bruker
28.12.2018 kl 08:59 4337

Ja, det tar 3 virkedager for VPS. Takk.
fleisch_v
28.12.2018 kl 09:57 4195

Været ser ut flott, ingen regn:
https://www.yr.no/place/Colombia/Casanare/Orocue_Airport/long.html

Skal vi få melding om veien og boring tidligere enn forventet (før medio Januar)?
Slettet bruker
28.12.2018 kl 10:49 4081

Det må komme en oppdatering snart. Det er formye tull i denne aksje. Muda nam otpadose ali svima. Baller er fulle av drit.
Redigert 28.12.2018 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
DenErGrei
28.12.2018 kl 13:21 3917

Dette svarer Sbanken nå ;. . ." handler gjort i inneværende år skal automatisk komme med på skatteåret 2018. Om ikke de kommer med, må du selv føre de opp manuelt" (prøvde å lime inn svaret fra Sbanken, men det lot seg ikke gjøre)
Slettet bruker
28.12.2018 kl 13:22 3916

Ok, da har det nok blitt en endring og det kan nok forklare nedgangen i dag tidlig.
Redigert 28.12.2018 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2018 kl 13:23 3916

I januar 2019 kommer melding om ferdigstillelse av Northern Road, veien inn til Vikingo er operativ igjen og melding om borestart, trur eg.
fleisch_v
28.12.2018 kl 13:31 3887

Selvfølgelig du tar hele året for skatteberegning. Jeg har solgt og kjøpt meg igjen i går. Det er mulig at mest av omsettning siste dager er på lignende grunn.
Havsula
28.12.2018 kl 13:40 3858

Oljeprisen faller igjen, får se om oljeaksjen klarer å holde momentum ut dagen..
OddHarker
28.12.2018 kl 13:45 3841

"I januar 2019 kommer melding om ferdigstillelse av Northern Road, veien inn til Vikingo er operativ igjen og melding om borestart, trur eg."

Ja, det skal vi ikke se bort fra. I alle fall er det sannsynlig med melding om hvertfall noe av dette i januar, og det som ikke måtte skje i januar skjer i så fall da mest sannsynlig februar, verste fall mars. Som vanlig var det overreaksjon på nyheten om kort midlertidig stopp under regnvær, men som godt forklart her er regnperioden straks over, denne typen vei er enkel og rask å fikse, og er nok åpen igjen før vi vet ordet av det. Vi henter oss nok fort inn igjen, og det ser ut til at vi har vendt nesen oppover igjen allerede i dag. I tillegg til gjenåpning av eksisterende vei om kort tid kan vi se frem til ny bedre vei som kanskje også kommer tidlig på nyåret.

I sum: Vi kan se frem til en januar måned til februar måned med en strøm av gode nyheter (pluss et forventningsrush i forkant vil jeg tro, som nok starter straks børsen åpner over nyttår). Denne gangen er selskapet bedre forberedt enn noensinne, og har gjort grundig arbeid i forkant. Selskapet er også i en helt annen og bedre situasjon enn da det gikk til 10 for to år siden. Er selv litt i minus nå på denne kursen, men det tar jeg med stor ro. Bare ergelig å ikke få med seg hele oppgangen opp til 10 og videre.
Redigert 28.12.2018 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2018 kl 14:54 3740

Et par gode meldinger nå, og vi ser 6 kr eller mer.
Redigert 28.12.2018 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2018 kl 15:18 3687

Så rekker mann å selge nå og det blitt ført på 2018 som tap.
Ransen
28.12.2018 kl 15:25 3668

Tror ikke det blir å mangle på gode meldinger fra 1/1-19. Artig med de som selger nå for å få fradrag og som skal kjøpe igjen fra 6 kroner og oppover.
Det er om å gjøre å være utålmodig å sikre et jevnt tap hele veien. Det må være herlig å kunne kaste penger...
Slettet bruker
28.12.2018 kl 15:32 3644

Ransen, du har rett, men vurderer å selge nå slik at mann kommer tilbake etter nytt år og kjøper på det samme pris. Fleste gjorde sånn og det gjelder i dag ogso. Risikoen hele veien. Når mann er inn eller ut. Fæn.
Redigert 28.12.2018 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2018 kl 15:45 3616

Du tar en sjanse isåfall. Kanskje du må kjøpe deg inn dyrere enn skattefradraget
Cat349e
28.12.2018 kl 16:19 3545

Endelig en som forstår! Har prøvd å forklare dette selv om denna veien et par ganger..... den går utrolig kjapt å fikse opp under tørr sesong, å noen virker å tro at regntiden bringer regn hele veien, men nej... i regntiden snakker vi 40 til langt mere nedbør innafor et par timer før d kan være sol igjen... me så mye regn så graver regnet seg elvespor i veien å det nytter ikke fiksa da det kan komme like mye nedbør innafor de neste 36t å sette en masse krever noen dager pluss belastning for settehjelp! Når regntiden er over så drar de på me noen gravere, grøfter opp, massen tilbake i veien, veihøvel ell dozer. Fiks ferdig på et en uke om veien er på et par km. 5km 2uker.. er veien lengre så hiver man ji seff på mere enn et par gravere, tror ikke d blir kjørt til noe serlig masse på disse veiene!!!
OddHarker
28.12.2018 kl 16:23 3535

De fleste som leser her på forumet har nok ingen kunnskap om hvordan veiene og været fungerer der borte (derav overreaksjonen i går, som kanskje delvis også var skattemotivert salg), så flott med en forklaring!
Redigert 28.12.2018 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2018 kl 16:35 3503

Da er iallfall det skattemotiverte salget over, og vi kan se frem mot oppturen like over nyttår.
stark
28.12.2018 kl 16:45 3476

Ja lyt til mr. Caterpillar. Han ved åbenbart mere om dette end andre her.

Tak for den Cat349e

Stark

PS.
Fed maskine i øvrigt.

Cat 349e:
Hp 396!!
Minimum Weight 47 800 kg
Maximum Weight 53 300 kg
Maximum Drawbar Pull 335 kN

https://s7d2.scene7.com/is/content/Caterpillar/C10014236
Redigert 28.12.2018 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
robkal
28.12.2018 kl 18:03 3370

Jag solgte neste halve beholdningen min.. og kjøpte tilbake 4 dager senare.. 2-3 øre dyrere.. så det er helt greit for meg;);)
Lavare snitt nå;)
rischioso
28.12.2018 kl 18:08 3441

Det var over for 3-4 dager siden så de siste dagers fall kan ikke relateres til det....

Så blir det spennende på nyåret når nye og friske penger skal posisjonere seg så kan man jo håpe på at det vil dryppe litt også her - det gjenstår og se...:)

Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2018 kl 19:52 3328

Klarer liksom ikke å akseptere at dette handler om vedlikehold av vei, og lite eller ingenting om adkomst.......it just doesnt make sense.

Takk for det Gamle.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2018 kl 20:46 4507

Vel, i såfall har ledelsen løyet og det er straffbart.. Det beste og fornuftigste er å forholde seg til informasjonen fra selskapet:
"The roads that are used for transportation of Vikingo products have been significantly affected by the constant transit of the heavy loadtrucks driving in significant rain."
"In the meantime, Interoil has made good progress in the construction of the alternative "Northern Route".
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
28.12.2018 kl 23:15 4373

Ingen tvil om at de også snakker om annet en olje som er fraktet på den veien inn til Vikingo. Tipper riggutstyr er på plass og boring settes i gang raskt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Tændis
28.12.2018 kl 23:21 4356

Eller så er det rett og slett Work Over utstyret som ble brukt på Vikingo for og få brønnen i gang igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
ketle homeowner
29.12.2018 kl 00:48 4270

det virker dumt å kjøpe aksjer i IOX sålenge de ikke engang evner å komme til varige, gode avtaler med landeierne om veiene ut/inn av prod.stedene.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
omvo
29.12.2018 kl 00:52 4263

"Northern route" er så og si i boks skriver de jo.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
omvo
29.12.2018 kl 00:57 4256

Tipper YNWA250505 treffer best her. Ordlyden tyder i alle fall på det i mine ører.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
omvo
29.12.2018 kl 01:10 4246

Selvfølgelig. Synes du tenker litt negativt til å være aksjonær nå. Jeg tenker wo-utstyret er ute for lengst. Mulig det var med på å ødelegge veien. Synes meldingen høres positiv ut, og lastet ekstra på 2,8 i går.
Tenker man negativt nok blir man kun positivt overrasket. ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
OddHarker
29.12.2018 kl 03:08 4189

WO var jo ferdig for evigheter siden og de fortsatte å bruke veien til nå i slutten av desember. Det er ingen grunn til å tro noe annet enn at de forteller sannheten når de sier at det skyldes regnværet, noe som også stemmer godt med andres erfaringer med slike veier. Men regnperioden er straks over og det er fort gjort å fikse veien. I tillegg kan de altså opplyse at den nye veien er så godt som i boks, så den meldingen tolker jeg egentlig veldig positivt med tanke på tiden som starter etter nyttår.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Liffo
29.12.2018 kl 04:05 4170

På dette nivået er det bare en ting og gjør.... kjøp meir om en har midler... For de fleste vil det påvirke snittet kraftig, og profitten starter desto tidligere... Godt Nytt børs år
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2018 kl 08:18 4098

Innen en mnd, tenker vi får melding om veien til Viking0 er operativ, Northern Road er ferdigstilt og dato for borekampanjen.
At aksjen er nesten på samme nivå som:
før Cor-6 løsning
før oppdatert ressursanslag
før Northern road og at oljeprisen er 20 dollar høyere, er ganske utrolig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare