Iox produksjon stopp igjen

Lotepus
IOX 25.12.2018 kl 17:12 22671

Oslo, 25 December 2018

 

Since 18 December, Interoil has unfortunately had to temporarily close operation at Vikingo. The roads that are used for transportation of Vikingo products have been significantly affected by the constant transit of the heavy loadtrucks driving in significant rain.

 

At present, Interoil is in conversation with local authorities about getting the approvals necessary to start repairing the roads. This work is likely to start once the dry season arrives around mid-next month.

 

In the meantime, Interoil has made good progress in the construction of the alternative "Northern Route". Agreements with some land owners are however still outstanding.  These agreements have been verbally settled, drafted and the company is currently waiting for them to be duly signed and notarized.  This process involves third parties and a significant amount of administrative paperwork and has taken longer than expected.  

 

Leandro Carbone, CEO, commented: We are very optimistic with the progress made with the local community and with the prospect of having the "Northern Route" ready very soon. This will benefit Vikingo as well as other nearby producing fields.

 

 

Redigert 21.01.2021 kl 07:02 Du må logge inn for å svare
Ransen
29.12.2018 kl 09:16 3332

Tror det kan være lurt å følge ekstra nøye med de første dagene I januar. Man har tidligere sett hvilken fart aksjen kan ta med de rette meldinger...Og det ventes noen fremover...
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2018 kl 10:23 3256

Ja,må nok vente litt til med vendepunktet ! Inntil videre er IOX fortsatt ei lita mygg, med vegproblemer. Mange utålmodige har nok solgt seg ut nå. Nytt år og nye muligheter. Q1 2019. Håper at det er her starten blir. Har kjøpt noen t til. Har fortsatt troa på at IOX får skikk på veger,avtaler å at de treffer godt med boret. Godt Nyttår til alle IOX ere
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
helloween
29.12.2018 kl 10:55 3201

Å tro noe annet enn at veien er ødelagt av regn og transport er utrolig naivt?her på hytta har vi en 5 km lang grusvei som vi må preppe flere ganger i året. Normalt tar det 1-2 dager å fikse veien etter heavy regn.

Vi satser på at alternativ vei snart er i boks slik at boringen kan forsette ??
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
hofa
29.12.2018 kl 11:07 3174

Teorier er der nok af, og stoler man på ledelsen, på trods af deres lidt sparsomme PMer, ja så er det jo bare at vente. Til dem som siger ledelsen lyver og er uvederhæftig, forstår jeg ikke hvad de laver i aktien eller overvejer entry. Godt nyt år.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.12.2018 kl 11:51 3108

Nesten ikke meldt regn til uka. Det er bare å kjøre i gang med vegarbeide. ?

https://www.yr.no/nb/oversikt/dag/2-3688689/Colombia/Distrito%20Capital%20de%20Bogotá/Bogotá%20%20D.C./Bogotá
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
bokaj70
29.12.2018 kl 11:58 3089

Al erfaring viser at det dummeste man kan gøre er at holde sig til information fra selskabet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Alfonso
29.12.2018 kl 12:01 3083

The Colombian Hustle.. Finnes det tillit til dette selskapet lenger?
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
29.12.2018 kl 12:01 3082

Først må IOX få tillatelse fra lokale myndigheter til å reparere vegen. Så må de kanskje få tillatelse fra Duyaene til å bruke/ødelegge den igjen. Hvis ikke, må de vente på avtaler/tillatelse til å bygge "the northern route". Og sånn går januar og februar. I januar forfaller renta på obligasjonslånet. Da er sannsynligvis IOX omtrent blakk. I februar kommer regnskapet for 4. Kvartal, som blir en begredelig lesning, med en optimistisk ledelseskommentar som alle i menigheten her inne jubler over. Så tar obligasjonseierne grep, og tar over omtrent hele røkla. Godt nytt år.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Ransen
29.12.2018 kl 12:01 3081

Det er ikke min erfaring.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Ransen
29.12.2018 kl 12:06 3070

Sier du det ja. Hva vet du om at obligasjonseierne skal ta grep før lånet forfaller? Hvilken situasjon tror du selskapet er i medio 2020?
Du får kose deg på utsiden og nok en gang krysse av for dine feiltolkninger. Siste var vel Q3- underskudd på 3 musd.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
bokaj70
29.12.2018 kl 12:11 3053

Siger du som f.eks. igen og igen har belært mig om at IOX vil starte boreprogram i 2018 fordi selskabet har udmeldt det og endda bekræftet det flere gange via IR.

Mildn luften for de skaldede får.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2018 kl 12:20 3034

Standup-en din er på mandag og ikke idag!
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2018 kl 12:23 3028

Skal sei.. Ja, det viser seg tydelig at man ikke kan. Ref. COR-6 som de sa skulle løse seg. Og hva skjedde? Det løste seg! Kan høre med daglig leder på Latter om du og JB kan ha en standup i lag :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
bokaj70
29.12.2018 kl 12:42 2984

Så du kan finde et eksempel på noget som rent faktisk er lykkedes og du har tillid til ledelsen. Imponerende... og tragikomisk for at blive i dine termer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Ransen
29.12.2018 kl 12:48 2972

Regntiden er i månedene sept, okt og nov. samt mars, april og deler av mai, hvilket forklarer redusert produksjon etter oppstart på Vikingo. Det har nok i utgangspunktet vært dårlige veier under hele Workover-prosessen, hvilket Duyaene også ville sette en stopper for ved blokkader.
Vil tro at veien allerede er under reparasjon. Som med alt annet i Colombia må de ha tillatelse fra lokale myndigheter(kommunen) før igangsettelse.
Duyafolket er ikke problemet lenger annet enn at de sannsynligvis ønsker kjørbar vei tilbake.
Northern road er straks tilgjengelig for ny tungtransport av rigg og utstyr, samt oljetransport...
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
29.12.2018 kl 12:57 2958

renta forfaller, hehehehehehe, makan
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
29.12.2018 kl 13:03 2943

bokaj70, du vet de traff på første treff med Vikingo også? Men det betyr kanskje ingenting. Du vet vel også at de garantert vil treffe også på neste brønn og de fleste andre de skal bore også. Bare fortsett ditt negative kjør mot IOX, men har du tenkt på at det er patetisk å sitte her på forumet å skrive shit om en aksje du ikke eier. Mest sannsynlig eier du ikke nåla i veggen og er veldig glad i monopol penger. Vi får se om IOX leverer eller om du får gleden din og IOX konker. Det er vel den eneste gleden du har i ditt begredelig liv. God bedring til deg og dine.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
gunnarius
29.12.2018 kl 13:04 2940

JB

Utover obl. lånet med renter, har man banklånet på USD 2,1 mill - se side 13 av 14 i Q3. Expire des. 2018 og feb. 2019. Betalingsforpliktelsene for obl. og banklån er nok knyttet opp mot restricted cash, men fri cash på USD 2,5 mill. - sammen med ekstremt høy gjeldsgrad og vesentlig lavere produksjon inkl.lavere oljepris, vil trolig sette selskapet per def. i sterk tvil som going concern.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Ransen
29.12.2018 kl 13:18 2909

Selskapet har ikke i nyere til brutt sine forpliktelser hverken ovenfor ANH eller sine långivere, så synes det er litt tidlig å kappe av hodet.
Andre oljemygg som er betydelig dårligere stilt mht reserver og funn, kjører emisjoner og lån uten problemer. Vi skal ikke glemme av selskapet er under oppbygning etter Fjell&co sine herjinger for en del år siden. Det er gjort masse arbeid på LLA-47 og feltet står klart for boring den dag i dag.
Utfordringer som regntid og veier så vel som grisk lokalbefolkning er lærdom de må ta med seg på veien.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
gunnarius
29.12.2018 kl 13:39 2881

Ransen,

Jeg vet så inderlig vel hvordan det er å være i et selskap som har kniven mot strupen. Og jeg forstår også så uendelig godt hvor vanskelig det kan være å kutte navlestrengen til en investering og selskap man har fulgt over lengre tid. Men det er nettopp i en slik posisjon at de dyktige investorene kan skilles mellom de som stikker hodet i sanden og håper på bedre tider. Og gudene må vite at det finnes mange av den sistnevnte kategorien i IOX.

Ransen, du kan ikke bagatellisere IOXs forpliktelser - gitt selskapet har tatt opp et obl. lån på USD 32. mill. som forfaller 22.januar 2020. Dvs. kun om ca. ett (1) år! Hvordan ser du for deg Ransen at selskapet skal kunne evne å innfri dette obl. lånet om 1- års tid?

Hvem tror du, som JB nevner, har hele sulamitten i sin egen lomme, enten nå ved massiv utvanning etc. eller ved oppgjør 22. januar 2020?

Det er faktisk ikke sikkert at IOX har fått kommet skikkelig i gang med sitt angivelige boreprogram - før obl. vil kreve obl.lån på USD 32 mill. den 22. januar 2020.

Kritiser meg gjerne, men bedre at det sies noen Pauli ord, enn at obl. eierene tar rubbel og bit. For aksjonærene bør vite eksakt hva de går til, uten at flertallet driver selskapet videre som et flytende spilleobjekt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2018 kl 13:40 2878

Synes dette innlegget fra Leteretterverdi fra 2016 er spennende lesing. Der blir LLA-47 verdsatt til 761 millioner kroner. Tilsvarende 11,77 kroner per aksje.
Og da er det gikk en rabatt på 50 % og oljepris på 60 dollar.
Etter oppdatert ressursanslag kan vi kanskje doble beløpet til 1,5 mrd kroner og tilsvarende 23,5 kr pr. aksje. Og da er det fortsatt 50 % rabatt.
Link: https://forum.hegnar.no/archive/thread/2307536/view
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
29.12.2018 kl 14:04 2846

Gunnar, mener du IOX ikke sitter på store verdier? Tror du selskapet evt selger alt fremfor å bare gi det bort? Hva mener du er en ok pris på kun LLA47 med alle påviste ressurser
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
Ransen
29.12.2018 kl 14:17 2820

Du formulerer en ønsket krise i selskapet.
Det er per i dag ingen krise, da hadde i såfall meldingene handlet om mislykkede reforandlinger men banker og øvrige långivere og ikke om regntid å dårlige veier.
Prøv å se for deg boreplanen innen at lånet forfaller og den eventuelle kontantstrømmen som da måtte komme. Det er det selskapet jobber etter. For at en obligasjonseier skal kunne overta selskapet på de premisser du beskriver, så har lånene vært misligholdt over en tid. Hvis så blir tilfelle, og uten at selskapet forsøkt andre løsninger, da har heller ikke obligasjonseierne noen glede av sitt eierskap. Ergo tomt for olje, ingen reserver og null produksjon.

Det er spesielt å være så engasjert i et selskap som du ikke eier aksjer i og til de grader krisemaksimerer alle rapporter og meldinger fra selskapet.
Du sier at du har erfaring med selskap som har kniven mot strupen. Da kan du søke etter andre selskap på OB enn IOX.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
29.12.2018 kl 15:07 2757

Han er ikke happy med halvering i PEN og må finne noen som er værre.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
thginvest
29.12.2018 kl 16:16 2691

Etter å ha vært aksjeier i IOX siden høsten 2017 solgte jeg siste rest av aksjer tidlig i desember i år. Jeg kjøpte meg gradvis inn på det store nedsalget vi var vitne til i fjor høst og vinter. Satt på det meste med litt over 100 000 aksjer med snittpris på 3,13 kr. Solgte 40 000 aksjer etter den voldsomme økningen i juni 2018 for å sikre gevinst.

I ettertid ser jeg at jeg skulle jeg solgt alt den gangen, da IOX ikke har levert noe som helst etter dette. Pumpen som stoppet i juli, men meldt lang tid etter. Workower som dro ut i lang tid på grunn manglende tillatelse på veinettet, gjentakende meldinger om at forholdet til Duyane snart er bedret og "northern road" snart er tilgjengelig, men foreløpig lite som skjer. Gassplant fortsatt står å ruster ned i Texas. Borrestart som IR har bekreftet skulle gå etter planen med oppstart i q4, har vi fortsatt ikke sett noe til. Kombiner dette med ny brønnstopp, lavere oljepris, renteforfall på lån og muligens kjølig klima med SLS så ser jeg ikke noe særlig annen løsning enn at IOX må foreta en emisjon eller en massiv utvanning gjennom restrukturering i 2019. Uansett er min tillit til ledelsen borte og jeg har tatt konsekvensen av dette og solgte siste rest av aksjer.

Ønsker forøvrig alle gjenværende aksjonærer alt godt og håper dere kommer ut med hodet over vannet. For min egen del består min portefølje nå utelukkende av selskaper som har en ledelse som leverer og selskaper som tjener penger hvert kvartall.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
29.12.2018 kl 17:59 2609

Flott og ha d bra
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare
qestador
29.12.2018 kl 21:46 2482

rischioso
Jeg synes denne personen satte opp noen punkter som må bringes i orden og dette blir da et kappløp med tiden tydeligvis. Jeg håper inderlig det lykkes for IOX.
Dette er rissiken enhver må ta når man skal satse penger. Han var å finne på det andre fora her.
Redigert 21.01.2021 kl 04:46 Du må logge inn for å svare