DOF ny kontrakt idag , vil nok se 4 tallet ila de neste uker .

Perdenlure
DOF 27.12.2018 kl 08:55 49349

Kontraktene kommer , DOF er offshoreselskapet å satse på om man har noen måneders horisont , vil nok doble seg og mer til ila 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
really
08.01.2019 kl 12:58 6476

Jeg vet ikke hvor du tar påstandene dine fra, men fra regnskapet er det i hvert fall ikke.

De skriver i Q3 rapporten: Looking at the performance of the vessels there is a positive EBITDA (adj.) excluding start-up cost, dry dock, special survey
and maintenance in Q3 18 of USD 0.3 million (Q3 17 positive USD 0,7 million) from chartering out the 5 large –sized PSV’s.
Including the ownership in Northern Supply AS (25.53%) the group netted a positive EBITDA (adj.) excluding start-up cost,
dry dock, special survey and maintenance of USD 0.2 million (Q3 17 positive USD 0,7 million).

Det vil si at de oppgir en EBITDA på 200 000 USD der de ikke tar med helt nødvendige kostnader for å drifte skipene, slik som vedlikehold, special surveys og tørrdokking. Realiteten er en negativ EBITDA.

At de påstår at skipene har steget i verdi er en annen sak. De tilfredsstiller sikkert børsens minstekrav med det de gjør men så enkelt slipper de neppe unna årsoppgjøret. Dett er temmelig kreativt og minner mer om en salgspitch enn om et regnskap.

Nå er det ikke usannsynlig at verdiene av skipene har steget, men det får ingen glede av før skipene er solgt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
danm
08.01.2019 kl 13:30 6413

Hvorfor skulle de tage omkostninger med, de ikke kender eller ved hvornår kommer? Du er helt på vildspor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Happyfeet
08.01.2019 kl 13:39 6404

Nei, min kære danske ven. Vildspor kan det ikke kalles.

Kreativiteten for å få maksimere EBITDA som mye mulig er stor, og dette ser ut til å være i den mer kreative del av skalaen. Mulig dere lærer anderledes på CBS, men ikke sikker på om dette er godkjent i henhold til norske og IAS regler. Maintenance er definitivt innenfor EBITDA i et langsiktig perspektiv er nok dokking også så dette var litt kreativt.

Jeg holder med "really" her og mener hans kommentarer holder vand.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2019 kl 14:03 6371

Vi er iallfall inne i en positiv utvikling nå med stigende oljepris og mer aktivitet på ulike sokkeler og dertil større behov for båt.
Når dette snur vil ratene (markedsprisen) stige og de ekstraordinære nedskrivingene stoppe, eller enda bedre der vil skje en verdiøkning, oppskriving av verdiene i henhold til IFRS regelverket.
Om dette slår til og vi i tillegg får en positiv valutafordel så blir det skikkelig bra.
Så kommer siste båten inn snart.
Dette blir bra greier det
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
marco83
08.01.2019 kl 14:07 6360

Les og lær karer.….la eksperten snakke

https://fromthesouthsea.com/2018/10/17/if-only-it-wasnt-a-ship/

"Looking at the performance of the vessels there is a positive EBITDA (adj.) excluding start-up cost, dry dock, special survey and maintenance in Q2 18 of USD 0,4 million (Q2 1.7 negative USD 1,1 million) from chartering out the 5 large –sized PSV’s. Including the ownership in PSV Opportunity AS (25.53%) and in Northern PSV AS (25.53%) the group netted a positive EBITDA (adj.) excluding start-up cost, dry dock, special survey and maintenance of USD 0,2 million (Q2 17 negative USD 1,5 million)."

"To put this in laymans terms: the company has calculated an adjusted cash flow and said “hey, if the costs of dry docks, survey, and maintenance were excluded from the running of these assets we would have made 0.x million”…Excluding maintenance????!…But then it wouldn’t be a ship would it? It would be like a property which you purchased in a property crash and then held onto paying only land tax until the value recovered? But the whole point of why buying a ship in a downturn is really risky is because it has running costs so excluding those is just an offence to common sense. EBITDA is a flawed metric at the best of times, adjusted EBITDA is close to meaningless."

Nei danm, det er du som er på villspor. Du har vist gjentatte ganger nå at offshoremarkedet kan du lite om....svært lite om
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Happyfeet
08.01.2019 kl 14:41 6307

Godt innlegg Marco83 ! adjusted EBITDA er vel egentlig alltid et faresignal...
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2019 kl 14:50 6292

DOF stiger iallfall nå.
At DOF med sin flåte og ordrereserver skal prises som dag videre tror jeg ikke noe på.
Ja, DOF har gjeld, men de har bygget båter for pengene.
Når markedet nå sannsynligvis snur kan inntjeningen bli enorm.
Jeg satser på skikkelig opptur og tror flere og flere ser at den nå kommer.
Tror på en tidlig vår
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2019 kl 15:06 6261

https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2019/01/Kraftig-oekning-i-den-globale-boreaktiviteten
Mere rigg mere båt

Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Kontur
08.01.2019 kl 15:09 6267

Bare vent til den fremste sauen oppdager at der er færre båter enn han trodde. Da skal plutselig alle springe i motsatt retning.
Vi får lene oss tilbake og vente
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2019 kl 15:36 6227

Når alle aktive PSV er tatt må oljeselskapene også betale for akutte mobiliseringsutgifter
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
danm
08.01.2019 kl 15:39 5646

Jeg kan godt se, hvad I mener og har måske misforstået pointet, men med stigende aktivitet og stigende rater, bliver det ligegyldigt.
Kontur
08.01.2019 kl 16:46 5534

Jeg mener at man først kontrahert båter ad mas uten tanke på om der var behov. Det var om å gjøre å bli størst ikke best.
Så raste korthuset sammen og mange har brent seg skikkelig. Da snakkes det kun om at det er for mye båt for mye båt. Så vil det plutselig snu fordi oljeselskapene må lete mer, må bore mer og må på dypere vann og trenger mer båt.
Trolig vi en da oppdage at mange av gårsdagens båter er borte og ingen nye er bestilt, det tar så lang tid fra bestilling til skipet er i drift 3-4 år.
Når første «sauen» oppdager dette blir det full snuoperasjon.
Analytikerene vil komme med sine velkvalifisert analyser som ser det sjømannskapet ser allerede i dag.
Ratene stiger igjen, sikkert for fort Osv
Vi får se, vi er ikke der helt enda
sokdotcom
08.01.2019 kl 18:04 5426

I have only one thing to say RECOVERY!!!!
Evly
08.01.2019 kl 19:00 5363

https://e24.no/energi/olje/nordsjoeen-er-tilbake-venter-boreboom-i-norge/24535993
Gode nyheter for AHTS ratene det kommende året, med økt riggaktivitet. Anbefaler å lese saken, er bare en prognose så må tas med en klype salt, men likefullt gir det håp for markedet.
Slettet bruker
08.01.2019 kl 19:24 5325

Oljeprisen fortsetter å klatre over 58 dollar
en time siden · Ine Brunborg
Oljeprisen fortsetter innhentingen tirsdag, etter å ha stupt under 50 dollar i julen.
Like etter klokken 18 norsk tid koster ett fat nordsjøolje (brent spot) 58,75 dollar, opp 1,84 prosent for dagen.
Samtidig koster ett fat amerikansk lettolje (WTI) 46,76 dollar fatet, opp 2,03 prosent for dagen.
Reuters knytter oppgangen til handelsamtalene med USA og Kina. Ifølge nyhetsbyrået håper investorer på økt oljeetterspørsel som følge av en løsning på handelskonflikten.
En mulighet for en forlengelse av Opecs lagerkutt støtter også prisøkningen.
– Handelsituasjonen er definitivt på bull-siden, vi har et godt rigg for etterspørsel dersom vi får denne handelsavtalen i boks, sier Bob Yawger ved Mizuho i New York til Reuters.
marco83
08.01.2019 kl 20:13 5263

Båter som forsvinner? At alt plutselig skal være vekke? En umulighet så lenge opplagslisten er så lang som den er nå. Slik et tullete utsagn kan sies når det ikke lenger eksisterer en opplagsliste, ikke et sekund før.

Flere letebrønner er utvilsomt kun positivt men med dagens moderne riggflåte med DP kapasitet er behovet for antall AHTS per riggflytt enda på vei nedover. Nå husker jeg ikke tallet nøyaktig men for 3-4 år siden var det et behov for 2,7 AHTS per riggflytt nå er vell tallet under 1,7?

Slettet bruker
08.01.2019 kl 20:57 5213

Ja AHTS er fortsatt krevende og vil være det en god stund, men også der vil det komme bedring sakte men sikkert.
PSV og Subsea fartøy er mye nærmere balansepunktet. Og det er der de store pengene ligger for DOF.
2019 ventes å være bedre enn året som gikk
Perdenlure
08.01.2019 kl 22:10 5128

Ja, da var vi der da gitt:-) Regner med at morgendagen er den siste dagen vi ser 3 tallet stå først i aksjekursen før 30 kr passeres om 3-4 år?
Stat oil
08.01.2019 kl 22:16 5123

I morgen er nok 3-tallet historie. Starter vi på over 4 allerede ved oppstart?
Kontur
08.01.2019 kl 22:54 5068

Ja, oljen nye 1,9% opp og nærmer nå 60 $ igjen
Vi vil fortsette opp
Jeg kjøper jevnt og trutt, har ikke solgt en aksje siden desember 2017. Har revet meg i håret pga siste 3 mnd nedtur, men nå skal det snus til noe positivt. Hadde aldri trodd jeg skulle få kjøpe såpass til 3 kroner gammel kurs 30 øre, husk på det. Det er gratis og en helt latterlig prising av DOF. Jeg tror optimistene vinner til slutt.
Kontur
09.01.2019 kl 10:18 4847

Snart 4
Vil sprette dersom godt nytt
JALLA
09.01.2019 kl 10:22 4863

Kontrakten som TechnipFMC fikk i dag, kan det dryppe noe på Dof her?? Tenker siden de allerede har en del samarbeid!
Slettet bruker
09.01.2019 kl 12:28 4728

Kan være, flere tilfeller at DOF har leid ut båter pga Brasil regelverket.
Kan være positivt
Kontur
09.01.2019 kl 12:29 4724

Der passerte vi 4 NOK
Aqva
09.01.2019 kl 13:18 4632

2 kr under EMI-Kurs.. vanvittig billig aksje!
Slettet bruker
09.01.2019 kl 13:31 4616

Jeg tror og at det vil bli for få båter litt opp og frem. Er faktisk helt sikker på det.
Har og prøvd å finne ut mer om Australia kontraktene og hva det kan bety. Mons kalte det veldig spennende og det tror jeg på.
Noen som har fått med seg hvor stor satsingen er i den regionen? Det virker stort.
Dof aksjonærene går en flott tid i møte kan det se ut som.
kvirrevi
09.01.2019 kl 13:41 4590

Jeg synest denne artikkelen forteller mye om en vesentlig økning i investeringene og aktiviteten i 2019 sammenlignet med 2018.

https://sysla.no/offshore/norsk-olje-og-gass-venter-kraftig-okning-investeringene/

JALLA
09.01.2019 kl 14:39 4517

Ser at Swedbank i dag ligger med en anbefaling på Dof med en kurs på 15.. Vil jo bli en god avkasting det da....

https://www.swedbank-aktiellt.se/analyser/rekommendationslistan/2019/rekommendationslista_9_januari_2019.pdf
Slettet bruker
09.01.2019 kl 15:08 4464

Ganske mange 100% oppside det.
OG desidert mest oppside av samtlige aksjer på listen
DOF-DOF-DOF
Kontur
09.01.2019 kl 15:17 4445

Sist gang CP uttalte seg sa de 19 NoK
Nordea 15 NOK i september 2018 var det vel
Synes dette lover godt
Kjøp Dof
Slettet bruker
09.01.2019 kl 15:50 4388

mye oppside igjen med andre ord :)
Slettet bruker
09.01.2019 kl 16:34 4334

Det er det MYE
Selv om det kan se ut som noen forsøker å legge ut små sperrer for å holde kursen tilbake.
Litt merkelig kjøpsbilde
davan
09.01.2019 kl 17:17 4269

Tror vi står foran noen gullår innen olje og offshore. Vi vil se en gradvis økning fra i år og flere år fremover.
Har spesielt troa på dof og bwo, men det aller meste innen offshore vil stige.
Skulle kjøpt mye mer for en krone siden, men det er for sent å tenke på. stiger den til 15 så er pensjonen sikret når jeg er 60!! Noe skraping må sikkert til, men bare det ikke bestilles flere skip så kan dette gå veien.
Kontur
09.01.2019 kl 17:44 4213

Nye tendere nye skip, blir masse skroting framover. Ratene vil komme raskt opp nå, det vil tvinge seg frem, garantert
Se på oljeprisen da,
Kjøpte ytterligere 30 000 DOF i dag.
Happy
Kjøp DOF
davan
09.01.2019 kl 17:49 4235

Du er vel snart på topp 20 listen kontur? har en god del selv, men det gjelder å ikke legge alle eggene i samme kurv. Det er mye annet som også er billig der ute, lykke til
Kontur
09.01.2019 kl 18:24 4594

Nærmer meg, skulle kjøpt enda mer, men har bundet opp midler også i annen oljeservice
Mest i DOF.
Snitter ned og prøver å bidra for å få opp kursen
Der har vært nok av de som prøver å holde den tilbske
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2019 kl 19:30 4509

Bare å handle i vei.
I morgen tror jeg vi vil oppleve et større hopp, mulig vi ser 4,50 - 60
Oljeprisen er med oss, offshore er i vinden, ved en kontraktsmelding kan aksjen virkelig skyte fart.
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
Stat oil
09.01.2019 kl 20:24 4429

Oljepris opp nesten 5% i kveld, nå mangler vi bare en ny god kontrakt så ser vi både 5 og 6 tallet raskt. Men jeg sitter og selger ikke en eneste aksje. Har mål rundt 15-17 kr. Tror vi snart ser en short skvis her også i DOF. Ser noen prøver å legge ut få billige aksjer, men det er nok for sent å holde DOF igjen nå...
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
Kontur
09.01.2019 kl 21:35 4341

Om shorterne finst ennå garanterer jeg at de brenner seg skikkelig.
Knallsterkt kjøp
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2019 kl 10:46 4024

http://aksjelive.e24.no/article/Eo8JBj
Enda en bekreftelse på at aktiviteten er på vei opp
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
Contigo
10.01.2019 kl 12:36 3928

Skandi Iceman på 3-ukers oppdrag for Aker BP. 210k pr dag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2019 kl 12:40 3922

Satser på at det kommer noen kontrakter snart
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
davan
10.01.2019 kl 12:44 3919

Bra båt dette, bygget i 2013, BHP 29600, må jo være godt over "break even" dette???
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
danm
10.01.2019 kl 12:53 3905

Nu er det tid at købe, olieprisen fortsætter op.
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2019 kl 13:00 3888

Interessen er på vei opp, flere kjøpere betyr kursoppgang. Bare å holde på aksjene.
Ser Havila stiger godt i dag, men DOF må da være et bedre sted å være
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2019 kl 13:23 3852

Good news ! https://shippingwatch.dk/Offshore/article11113853.ece
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
10.01.2019 kl 13:28 3841

Det er vel rett og slett sannsynlig at 2019 blir et godt år for DOF Subsea spesielt, men også for DOF. Fra februar 2019 er det ingen flere nybygg å finansiere og all ledig kontantstrøm kan gå til å betale ned på gjelden. Gradvis vil balansen bli mer og mer solid.
Redigert 21.01.2021 kl 01:14 Du må logge inn for å svare