Hva kan en forvente av PHO framover?

Slettet bruker
PHO 28.12.2018 kl 12:47 1321

Jeg har store forventninger til PHO framover, jeg er således også rimelig sikker på at de vil levere i 2019 og framover.
Den siste tiden har vi opplevd stor aktivitet av nye oppføringer på Cysview. Dette er et godt tegnm uansett om noen få forsøker å framstille dette som negativt eller i beste fall mistenkelig.
Vi har i månedsvis diskutert den finansielle situasjonen til selskapets største eier, HS. Alle på HO som har interesser er kjent med den mulige skvis som kan oppstå for HS.
Likevel trår den kjente Risch opp dette i en ny tråd som om dette skulle være ny info til forumets skribenter. Samme person forventer også at det meste av den siste tids oppgang skal fordufte i romjulen.
Romjulen i børsforstand ebber snart ut og som vanlig ser det ut til at Risch sine betraktninger slår feil. Hans forsøk på å så tvil om et selskap bruker å slå feil, ref. hans tidligere uttalelser i såvel Ele som i Nel.
Alle er i sin rett og må fatte sin beslutning på eget grunnlag, men enkelte skribenter her inne skal en være særlig obervante på. Jeg har i andre tråder pekt på at det finnes noen få, men kunnskapsrike personer her inne som samtidig har ærlige hensikter.
Det finnes dessværre mange flere som har uærlige hensikter og kun tenker på egen vinning og agenda. Flere av de sistnevnte har til tider en tilsynelatende overbevisende måte å formulere seg på, men dersom en undersøker litt vil en kunne gjennomskue deres agenda.

OSE er ned drøyt 1% siste måned, samtidig som PHO er opp drøyt 40%, det i en tid med stor global uro. MW sitter mest sannsynlig fortsatt med sin short og det var etter mine bedømmelser hovedårsaken til at kursen falt fra 63,40 til 32-33 etter Q3 presentasjonen. I tillegg til at markedet ikke var fornøyd med utviklingen ift hva som var forventet.
Hansson uttalte nylig at han forventer positive tall i Q4, det blir spennende å se om han får rett. Selskapet er hvertfall meget nært å gå med overskudd nå og blir det ikke pluss i Q4 er jeg rimelig trygg på at det blir det i Q1.
Jeg har store forventninger til PHO framover og lar meg ikke affisere av type mennesker som rett ut har en ondsinnet agenda.
Scoopfinder
28.12.2018 kl 13:53 1256

Alle som uttaler seg om kortsiktige bevegelser i en aksje er det bare å overse totalt. Woodoo funker ikke på børs.
De lange bevegelsene derimot er enklere å forutse.
Mye skal gå galt om PHO ligger på dagens kurs om 1 år. Det anser jeg som umulig ettersom salgene i USA øker fra måned til måned.
Jeg ser ingen risiko i denne aksjen
Redigert 28.12.2018 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Computum
28.12.2018 kl 13:58 1226

Trengte vi en ny tråd med hovudfokus på Rischioso?
rischioso
28.12.2018 kl 14:38 1145

De fleste som har lest hva jeg har skrevet har nok også fått med seg hva jeg faktisk har skrevet og de som jeg kjenner seg nok ikke helt igjen i dine fremstillinger hverken om hva jeg har skrevet i dette caset eller andre case du refererer til...

Og hva du tror, mener og er rimelig sikker på uten utbrodere mer enn akkurat det har jo ingen verdens betydning. Det finnes et lass med småsparere i denne aksjen som ikke er interessert i hva som muligens kan skje om et år eller 3 - det som betyr noe for hvermansen er hva som skjer i det korte bildet spesielt nå som verdens børser er i korreksjonsmodus - det gjør det jo heller ikke lettere for dette caset når største eier er kommet i en likviditetssquiz og tidligere har lempet ut for å frigjøre kapital - den gang fallt kursen som en sten rundt 35% fra 35 til 24 og det er en stor risk for at nettopp det kan skje igjen...

Dette er jo ikke noe jeg har funnet på - det er realiteter noe som flere burde forholde seg til og ikke starte en ny tråd med hvis/om/atte basert på lite annet enn tro/håp/forhåpninger og på toppen av det finner plass til å svartmale motdebattanter som kommer med plausibel input...

Når det kommer til q4 resultatet så skjønner de som har lest q3 at med betydelig høyere kostnader i den perioden og inntektene lar vente på seg så vil ikke resultatet bli noe å rope hurra for uavhengig av hva du måtte ønske deg...

Også er det greit å få med seg at hver gang HS trenger å frigjøre kapital så dumpes det stort andre plasser:

Hansson dumper aksjer:

https://www.dn.no/marked/herbjorn-hansson/alexander-hansson/photocure/hansson-dumper-aksjer/2-1-158165

Solgte unna for millioner rett foran resultatvarsel:

https://www.nettavisen.no/na24/solgte-unna-for-millioner-rett-foran-resultatvarsel/3423321249.html

* Og er det noe som kan skje igjen og i den nærmeste tiden så er det akkurat det - samme likviditetssquiz og det igjen rett i forkant av en q-presentasjon nå i februar-19 - hvis og når det skjer så snakker vi ikke om at kursen siger noen ører, MEN faller flere kroner av gangen..

-----------------------------

Turbulent år på verdens børser fortsetter inn i 2019

2018 ble turbulent på børsene, med større svingninger enn man har vært vant til. Handelskonflikt og politisk usikkerhet preget året – og setter tonen for 2019.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Turbulent-aar-paa-verdens-boerser-fortsetter-inn-i-2019
Redigert 28.12.2018 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2018 kl 14:52 1116

For 2019 ser jeg ingen som helst risiko.

Hvis cysview.com i Q4 er oppdatert i f t det vi har sett av oppdateringer og reelt utplasserte scope i Q3 og tidligere, så er sannsynligheten for mer enn 20 utplasserte flexiscope i Q4 overhengende.
Hvis det er noe markedet forstår så er det huge økning i utplassering av flexiscope som er minst 4 X mer effektive enn tidligere utplassert rigide (faste) scope.
disse skopene er nye, og vi kan ikke regne med at de 6 flexiene som ble levert i Q3 er særlig innkjørt enda, så jeg venter ikke den store økningen i revenue for Q4, men hvis der er utplassert så mange scope som det ser ut til nå, så vil kursen gå betydelig på det.

I Q1 regner jeg med at Omsetningen øker betydelig mer enn utgiftene, og vi vil få flotte, blå tall på bunnlinjen.

Etter Q1 tror jeg ikke kursen i PHO ser seg tilbake, men vil få en varig økning med noen dumper hver gang aksjen blir sterkt overkjøpt på RSI14 over 85.
Londonmannen
28.12.2018 kl 20:32 944

Rischioso
Dersom du tar på deg oppgaven som småaksjonærenes moralske beskytter, så må du også evne å skille hva som er Hansen sine problemer og hva som er relatert til PHO.
Ja, det sier seg selv at dersom det dumpes ut et større antall aksjer i markedet, så vil detvoåvirke kursen negativt, IDET KORTSIKTIGE BILDET. Men de endrer ikje det fundamentale i selskapet PHO, altså at selskapet opplever en krafyåtig økning i salget av Cysview, at selskapet har ekspandert salgsorganisasjonen i USA, at selskapet har fått på plass en ny CEO som har vist seg langt mer fremoverlent enn tidligere CEO, samt at de fra kommende tirsdag har på plass en ny refusjonsordning for surveillancemarkedet i USA. Elementer som gjør selskapet PHO langt mer potent når det nå går inn i 2019. Dette er elementer som er upåvirket av om Hansson er aksjonær eller ikke.
Ergo, et utsalg av Hansson sine PHO aksjer vil i verste fall kunne gi et midlertidig/kortsiktig kursfall, men det har ikke noe å gjøre med selskapets substans.

Det er også verdt å nevne i denne sammenheng, spesielt når du Rischioso tar på deg en slik hederlig rolle, at utbrudd av og undersøkelse av blærekreftpasienter er fullstendig uavhengig av hvordan oljeprisen utvikler seg, eller hvordan rentenivået i USA går. Dette i motsetning til selskaper som er innviolvert i oljeleting, oljeutvinning, oljefrakt, eller selskaper med transportmidler drevet av oljeprodukter som skip, fly etc. Eller selskaper som driver innen finans. PHO har et produkt som er godkjent av FDA IG som har de beste refusjonsordninger som er å oppdrive i USA og det har ingen konkurrenter i overskuelig fremtid. Mulig at du Rischioso mener dette er elementer som er uvesentlig å nevne, men jeg synes at du som småinvestorene sin moralske vokter burde sørge for å gi dem et komplett bilde og ikke kun deler som smaker sterkt av at du har en personlig agenda.

Ha forøvrig et godt nytt år!