AXA - 2019 - OSE 950

Slettet bruker
AXA 29.12.2018 kl 12:19 3670

Har sett litt på handelsmønsteret i AXA siste uken, og det jeg ser er bekreftet i flere mailer jeg har fått på skipssjefenknm@gmail.com siste dagene, og senest i går.

Det er som kjent lite volum på OSE i høytiden, og det er det samme i AXA. En del har spurt meg om de bør selge nå før nyttår og få skattefradrag på tap, og så heller kjøpe seg inn igjen over nyttår. Det er en del som har valgt denne løsningen, men ikke jeg !

Når jeg da ser hva disse som skriver har av antall aksjer, så er det derfor sluttauksjonene kneler gang på gang. Ikke shorterne som har senket axa i det siste. Alt for mange ville ut for å spare skatt, selv om jeg egentlig er uenig med den strategien....
For få hender til å ta imot alle aksjene som lempes ut før nyttår, og derved kursnedgang.

Når OSE er opp 2,5% til tider, skulle AXA vert opp 5% under normale omstendigheter, og det ble ikke slik i går.

Det dette sier meg, er at det kan bli trangt inn døra igjen. For alle som har skrevet til meg sier de vurderer sterkt å komme inn igjen i AXA over nyttår, da de tror på oppgang igjen. Da blir det trangt, og kan fort gå 2-3 kroner opp.

Samtidig leser man i Finansavisen flere ganger denne uka at dette BARE ER EN KORREKSJON, og at ose skal i 950 før sommeren igjen (fredagens avis).
Donald Trump måler sin dyktighet i hvor børsene står. Det står å lese at han vil gjøre alt han kan for å sende børsene opp igjen (han har ikke forsøkt så hardt hittill).

Jeg tror på AXA, og med 35-40% kursnedgang fra toppen, så kan vi fort se en rekyl her.

Ang short, så er det mye mindre short i AXA enn f.eks B2H prosentmessig. Det er slik at en del som står i obligasjonslånet er pliktig til å ha en viss andel short i AXA da, som hedge. Dette er jo egentlig udramatisk. Så får vi håpe at resterende short som ligger i inkasso generelt snart dekkes, og at aksjekursene i inkassobransjen finner sine rette nivåer mtp inntjening og forventet vekst.

Rentene har bremset opp, og mye tyder på at rentebaner må justeres nedover igjen, både innlands og world wide, hvilket er good news for inkassobransjen!

Jeg tror 2019 blir AXA`s år, og at kjøp på 18 tallet snart er historie for godt.

Godt Nytt År fra SS
Slettet bruker
29.12.2018 kl 22:09 3457

Vi får henge oss på spådommene dine ?????
Godt nytt år ?
anderix
29.12.2018 kl 22:11 3448

Skål for den SS, og godt nytt år? Måtte det bli et godt inkassoår?
Varsom
30.12.2018 kl 00:18 3329

Godt nyttår til ss og dere andre! Får håpe 2019 blir knall for inkasso!
ketle homeowner
30.12.2018 kl 00:42 3305

Du er en god gutt Skipssjefen, men virker foreløpig noe premature.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 09:31 3167


Ville heller gått for B2H, da boligrisk i Spania øker, og antar at axa ikke sikrer rente og valuta risk like godt, samt at JF har kontroll og akkumulerer uten å være villig til å kjøpe ut med premium.

Hele selskapet er en pissepost som han kunne kjøpt når som helst, JF gir ikke ved dørene.

B2H forventer 20 % avkastning fremover på dagens verdi, axa har langt igjen for å komme dit.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 12:03 3036

Hehe, finnes ingen boligrisk i Spania. Det går så det grineri Spania, og boligprisene øker med mange prosent hvert år. Også ventet pen økning der fremmover.
Rentene er da mye det samme i B2H, og B2H har falt mer enn AXA - så dette pisset du serverer er bare bullshit.

Hvorfor kjøpte JF mye på 27,5 - 26 - og 25 tallet, og 22-23 og nå 20 og 19 ? Snittet til FeiteJohn er meget høyt!

AXA kommer, og det vet du, og alle andre. Pr i dag er AXA priset under bokførte verdier, og det er helt ulogisk, og henger ikke på greip.

En ting er i allefall sikkert, B2H går ikke opp uten AXA. Og jeg satser på at begge skal opp.

SS
Redigert 30.12.2018 kl 12:14 Du må logge inn for å svare
upsidedown
30.12.2018 kl 20:32 2623

På tide med et riktig godt nytt år.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 21:32 2569

Stig Myrseth sier i morgendagens relansering av Myrseth (Dovre) portisen (FA) hvor bla b2 er med, at inkasso er så utbombet og priset med så mye elendighet at han tar bett på oppgang. Det bør gagne AXA også, ettersom bransjen har gått ned.

I tillegg leste man i gårsdagens finansavis at de store aktørene lukket bøkene sine før jul, og at de satt helt passove gjennom romjula, og ar fra nyttår skal «sjekkheftene» frem igjen, og aksjemarkedet vil få mer likviditet med blanke ark og bøker.

SS
Redigert 30.12.2018 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:28 2069

De tre siste innlegg i går kveld og natt er strøket av administrator. Litt tidlig nyttårsfeiring?
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:53 2049

Sånn går det når noen slenger med leppa her!
Admin vel hard i klypa, men greit nok.

Godt inkasso år, 2019 blir bra for AXA og B2H

SS
Slettet bruker
31.12.2018 kl 14:03 2033

Ingen av mine innlegg var ufine, og i allefall ikke Varsom sitt, som manet til å være snill og mane til ro.
Admin går alt for hardt til verks, og leser ikke over det som blir meldt inn. Bare klikker slett alt i tråd....!
Begynner å bli grundig lei hele hegnar online, og i særdeleshet den enkle modereringen som foregår her.

SS
Slettet bruker
04.01.2019 kl 15:44 1700

Bra volum i dag!!
Slettet bruker
04.01.2019 kl 15:48 1688

ja, blir nok bra utover året.

HO er veldig travelt ja, men er eneste forumet med litt aktivitet på axa,b2h , de andre er nesten ikke aktivitet.
Slettet bruker
04.01.2019 kl 16:57 1612

Her kommer våren tidlig.... heisan og hoppsan.. fallera