Hammers - ser du noe med positiv oppside i disse dager ?

Slettet bruker
HAMMER 29.12.2018 kl 19:53 3905

Hammers, du vet jeg er stor fan av deg, og det vet du jeg mener.

Spørsmålet mitt til deg i disse dager er:

- Ser du noe med oppside? Det må være en god del som må ligge klart for bunnfiske teknisk nå, men hva? Har du noe som du basert på chart og ikke fundamentalt som ligger ann til å fly oppover, eller videre oppover?

Haster ikke med svar, men kanskje du har tid å se litt på dette ved anledning over et godt glass med noe godt i.

SS
Redigert 20.01.2021 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.12.2018 kl 21:53 3801

SS.
Jeg takker så mye for det. Et godt valg av deg.....???!
Jeg limer inn et redigert svar til en annen tråd. Det forteller om min holdning pr dd ang selskaper man skal tro på:

Jeg solgte selv mine siste aksjer den 10.+13. des - og nå lar jeg børs være børs inntil videre.
Jeg er urolig for det totale bildet (OSEBX + USA) - og kommer det flere REALE smeller, ja da er man ikke trygg noen steder som JEG vet om! Da er det etter mitt syn tryggest å holde seg borte.Trolig et kjedelig alternativt, men et trygt et!
Får heller evt satse på lynhurtige innhopp? Begynner det først å rakne er det nærmest umulig å finne noe trygt noen steder.

Hilsen Hammers....som har opplevd flere kraftige nedturer gjennom årene, og var selv med på black monday i -87(?)..???!
Når det gjelder krakket i 2008 slapp jeg unna. Skrev et smått "FANTASTISK" innlegg med STERKE advarsler KVELDEN FØR det hele begynte å rulle i utforbakke i USA. Da jeg skrev var dette helt uten forvarsler fra USA, men jeg så et teknisk bilde (tror det var på OSEBX) som så "helt for jævlig" ut!

Tror faktisk jeg har tatt vare på det innlegget - der jeg legger hodet fullstendig på blokka - et hode som jeg senere i kveld skal plassere den flotte lua med lys på som jeg fikk til jul! Jeg fikk "selvsagt" rett der også........og var ikke lite stolt da det virkelig begynte å SMELLE rundt om!
NB: Jeg ser ingen slike "dødsalvorlige" signaler i dag!
Redigert 29.12.2018 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
milk
29.12.2018 kl 22:02 3777

Snodig skrue du Hammers! Tydelig at du bruker mye tid på aksjer. Ære være deg for at du deler aktivt av din erfaring.... De gamle er eldst ;-)
Hammers
29.12.2018 kl 22:20 3737

Her er forresten mitt innlegg fra 2008, men det var ikke HELT som jeg kunne minnes.
Dette ble skrevet natt til den 20/8 - basert på OSEBX på 402 den 19/8.
OSEBX klatret etter hvert videre til 425 ila de neste 10 dg (ref det jeg sier om tidsfaktoren) men DERETTER smalt det noe så jævlig. Den 20/11 sto index i 190! Altså mer enn halvering av OSEBX fra mitt innlegg......før index'en smått begynte å vende opp igjen.

Som dere ser; jeg var OVERBEVIST, nevner "KORT TID til" - "RAKNE GLOBALT" "RETT til Helvete" hvis 400 ble brutt!
Moro å mimre litt.....?, men den dag i dag skjønner jeg egentlig ikke hvor jeg hadde alle disse "spot on" tankene fra!
_______________________________
Innlegg av: Hammers (20.08.08 00:08 ), lest 4798 ganger
Ticker: HAMMER
Endret: 20.08.08 00:13
OSEBX - Skjønner dere ikke ALVORET?????
Jeg må si at jeg er noget overrasket over den seigheten som OSEBX har vist siden midten av juli. Indexen har i hele perioden vaket mellom ca 400 og 420 i denne perioden, men følgende faktorer er verdt å merke seg:

* Det ble gitt et KLART salgssignal ved at index falt under en LANG stigende trendlinje ved ca 420! SALGSSIGNALET ER GITT!
* Toppene har den siste mnd en tendens til å avta i høyde.
* RSI har dannet en "kort" dobbel topp og er nå klart under det "magiske" 50!
_____________

I hodet MITT er det nå kun kort tid før det store fallet inntreffer. Fundamental elendighet overøser børser i hele verden i ett sett - og jeg venter nå KUN på en utløsende faktor som kan få det hele til å rakne! Gjerne GLOBALT! Ja RAKNE!

Jeg har tidligere snakket om viktigheten av at OSEBX på ca 400 ikke brytes!
Når det er sagt, 390 er et NYTT viktig støttenivå! Det er det SISTE - før "han" med "horn i panna" overtar hele showet!

Nei, børsen skal etter alle solemerker NED - og det om relativt KORT TID.
DET fallet kan bli virkelig brutalt - spesiet etter at 390 passeres med klar margin!

Ha dette i bakhodet, alle dere med hår på brøstet!

Hilsen Hammers......som er OVERBEVIST om at HELVETE snart bryter ut - men tidsfaktoren er alltid litt vrien å vurdere....!
Redigert 29.12.2018 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
Norwege
29.12.2018 kl 23:06 3654

Det er vel gode muligheter for en tur opp mot ath igjen herfra, og det kan fint gå frem til mai/juni. Hadde vært fint med hjelp fra olja, men muligheten er der.
Om så skjer, så vil jeg nok vurdere om ihvertfall jeg tar pengene av bordet. Blir det en dobbel topp der, så kan fallet bli laaaaangt ned.
Føler meg uansett mest komfortabel med å trade med tanke på oppgang foreløpig herfra(785).
Nytt år, nye muligheter for tap og vinn :-)
Slettet bruker
30.12.2018 kl 01:40 3489

Hammers først må jeg si at du er en veldig kunnskapsrik person.

Min far var fisker i ikke på Bø men i Vesterålen. Dvs i Bø i Vesterålen.
Han dreiv sjarkfiske da æ var smågutt. Med Juksa.
Sånn omentrent hadde han 400 kilo torsk med seg i land, i mine barneår.
Onkel Olav drev med Linefiske. Han Onkel Olav hadde med seg rundt 2100 kilo torsk i land.
Pappan min var 3 stykker på båten.
Onkel Olav var 3 stykker på båten og 1 som agna lina på land.
Sverre Håkon Ivar drev med garn. Han og gjengen på båten drev garnfiske. De var 5 mann på båten. Hele sesongen på Lofoten leverte de et snitt på 5987 kilo.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 03:55 3421

Jeg skal ikke påstå at det ikke igjen kan gå mot ATH, men den dobbeltoppen du snakker om, er allerede satt der oppe. Videre har Haugen i sitt Søndagstipps påpekt at den positive trenden i RSI-chartet nå er brutt flere ganger. Noe å tenke på for den videre retningen(?)
Norwege
30.12.2018 kl 09:37 3269

Hei.
Er enig i det. Mitt mål nå er opp mot 830/840, og så test av 780 etpar ganger. Brytes780, så er det langt ned.
Prøver egentlig bare å se litt positivt på starten av nyåret ?

2020 blir omtalt som et mulig drittår også. Selv mener jeg at vi skal få noen gode kjøp senere i 2019, evt 2020.
Vil man selge, og har god gevinst, så har jeg sagt og mener fortsatt at dette er tiden for å selge og avvente.
Redigert 30.12.2018 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2018 kl 10:45 3131

Jeg har en god porsjon i WSTEP, og jeg regner med at det etter hvert blir klart at utbyttet for 2018 blir på 2 kr aksjen. Aksjen har sine fordeler og ulemper, som andre, men det skal etter all sannsynlighet bli et fint utbytte igjen. Når det kommer, kan ingen ta det ifra meg.

:)-
Norwege
30.12.2018 kl 11:24 3064

For meg hjelper det lite med utbytte på to kroner om aksjekursen går ned tre....
Når det er sagt. Jeg ser den doble tippen som er nevnt ved ath, men et så langt bullmarked, skal nok ha en litt mer bekreftende topp om det skal snu mener jeg. Kanskje skal det bare lages en stor skulder i området 780-840, eller vi bryter 780 på direkten over nyåret, eller vi får en grei oppgang mot ath og et ras da.
Scenarioet med videre oppgang fra ath, regner jeg uansett som dødfødt pr idag.
Derfor. De som er veldig langsiktige kan like godt selge og vente på bedre inngang. Bedre med en i hånda, enn ti på taket prøver jeg å tenke i disse tider.
Derfor prøver jeg å ta gevinst når jeg har det. Bull ble solgt igjen fredag, da de gikk i pluss med grei gevinst og det er skummelt å ligge over med noe som helst nå.
Redigert 30.12.2018 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2018 kl 11:32 3042

Det kan være så..:)- Nå ligger vel kursen i WSTEP like over en bra støtte, men nok om det. Ser ut som du er mer ute etter ren trading.

Jeg har også en post som vandrer, der jeg tar gevinster oppnådd på kort sikt, og så setter jeg av penger for kjøp til børsene ligger enda lengre ned enn i dag. Gode lånemuligheter kan jeg også få, men per i dag er jeg heldigvis ikke belånt med noe.

Du har en grei trader-filosofi slik børsene er nå, Norwege.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 14:15 2843

Hehe, dere må da sammenligne scenarioene i dag med det som var tilfelle under sist finanskrise.
Store forskjeller (i positiv favør), og det vi har sett er KUN en korreksjon. Ingen ressesjon, eller krise.

Utrolig mange krakknisser der ute, som snart vil tørke vekk som dugg for sola når OSE og Trump børsene igjen setter fart mot ATH sammen med olja.
SS
Slettet bruker
30.12.2018 kl 14:51 2773

SS... Kan vi kanskje ane at Trump bevisst "holder igjen" for stor børsmoro til lengre mot valgkampen..? Da kan jo en ny stor børsfest være noe han vil ta æren for, og med det høste stemmer på. Har tenkt tanken...
Slettet bruker
30.12.2018 kl 15:13 2727

Neppe, han vet at drar han strikken lengre nå, så får ting en selvforsterkende reaksjon som ikke Trump lenger klarer å «fixe».

Nå har børsene 12-20% oppside til ATH, og det bør telle i Trumps favør om han snur skuta her.

Trump leker med ting han ikke kan kontrollere størt mere. Tror derfor han vil klare å lande en snarlig Kina avtale som setter fart på børsene. Shutdown bør snart finne en løsning og lette litt på stemningen på børsene.

Blir spennende å se inn i 19 hvor ting skal gå. Synes Haugen er vel pessimistisk. Han finner bare nye lavere nivåer for sine chart åkke som, men snur stemninga i us og olje kan snu, så snur OSE og uansett hva tegnestifter og linjaler sier.

SS
Redigert 30.12.2018 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2018 kl 15:32 2691

Spennende blir det. Mange «eksperter» som kun spår en slags forlengelse av noe som allerede har oppstått. Enkelte har vel ikke mot til noe annet.
milk
30.12.2018 kl 18:20 2537

Akkurat nå i disse tider,er alle nyheter og spekulasjoner ladet med negativt fortegn... Det ingen,eller de fleste, ikke vurderer i sine vurderinger er at det skal veldig lite til før pilen snur. Jeg har analysert Donald og kan konkludere med at mannen har fullt fokus på sin egen forretnings situasjon. Som igjen speiler USA sin handels situasjon... Jeg vedder mye på at Donald tar grep som vil styrke aksjeutviklingen rent generelt. Dette vil skje i Mars/April. Innen den tid vil det bli meget hyggelig å være på kjøpern... :-)
Slettet bruker
30.12.2018 kl 20:13 2422

I en båt, der jeg drar fra by til sted. Nå ligger jeg ved Namsos.
spaggio
30.12.2018 kl 20:56 2349

Kan ikke være mange andre båter i Namsos på denne tiden andre enn deg og «Rescue Hvaler» vel ?
Slettet bruker
31.12.2018 kl 00:54 2197

Jeg er der.
Jazz
31.12.2018 kl 01:28 2158

Grafene/teknisk analyse ser ut til å styre kursutviklingen nå mer enn det fundamentale, så her må gjerne ekspertene komme med sin visdom. Der er mange selskap som har falt svært mye og har potensiale til korreksjon oppover, men hvem skal en satse på? Selv tror jeg at f.eks. både SUBC og ODL har potensiale til >20% innen mai, SUBC med bra utbytte i tillegg (april?), de tjener jo begge penger. Men oljen ser risikofylt ut for tiden. Gamle ringrever som Røkke og Fredriksen klarer seg jo alltid, men SDRL ser fortsatt håpløst forgjeldet ut, selv om de føk opp 8% siste dag. REC kan sikkert være noe for de som kan daghandle og tør.....eller tror at Trump'en faktisk kan få til noe. For min del er det på tide å sette seg bedre inn i TA, i dagens marked ser det ikke ut til å funke å bare se på det fundamentale.
Redigert 31.12.2018 kl 09:58 Du må logge inn for å svare