REC - Løsning på handelskonflikten og fjerning av straffetollen?

rischioso
REC 30.12.2018 kl 15:27 17277

Er 2019 året dette endelig og omsider vil skje - at straffetollen på hele 57% forsvinner?

30.12.2018

LES - Det er svært god fremgang - Optimistiske toner fra Trump og Xi etter telefonsamtale.

Både USAs president Donald Trump og hans kinesiske motpart president Xi Jinping uttrykker optimisme etter å ha snakket om handelskrigen på telefon.

– Hadde nettopp en lang og veldig god samtale med president Xi av Kina, tvitrer Trump lørdag.

– Det er svært god framgang om avtalen. Hvis den inngås, blir den veldig omfattende, den kommer til å dekke alle temaer, områder og stridsspørsmål. Stor framgang gjøres nå! skriver presidenten videre.

Xi fortalte på sin side Trump at Kina legger stor vekt på å bedre forholdet til USA, melder det statlige kinesiske nyhetsbyrået Xinhua.

Xi «oppmuntrer til og støtter fremtidige samtaler» mellom USA og Kina og håper på positive resultater, heter det videre.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2018/12/Det-er-svaert-god-fremgang-

----------------------------------

Straffetollen

LES - On 20 January 2014, China released announcement No. 5/2014 introducing definitive anti dumping duties. The AD rate has not been changed with respect to the provisional one. The duty will maintaine for five years from the 20 January 2014.

* Legger vi så til 5 år fra 20 januar 2014 så lander vi på 20 januar 2019 - mao, om knappe 3 uker.

https://www.globaltradealert.org/intervention/16490/anti-dumping/china-imposition-of-antidumping-duties-on-solar-grade-polysilicon-from-us-and-the-republic-of-korea

---------------------------------

Uavhengig av annen status så vil en slik melding umiddelbart sende kursen til himmels.

Kan derfor være verdt å ta et bet - its all about timing...;)

--------------------------------

UPDATE 18.01.19

Kina legger frem forslag for å eliminere handelsubalansen
Kina skal angivelig være villige til å øke importen kraftig fra USA i årene fremover, melder Bloomberg.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Kina-legger-frem-forslag-for-aa-eliminere-handelsubalansen

Kunngjøring fra det Kinesiske Handelsdepartementet (Oversatt og kommentert i 2 innlegg av i dag)

https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.mofcom.gov.cn%2Farticle%2Fb%2Fe%2F201901%2F20190102828115.shtml
Redigert 21.01.2021 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2018 kl 22:42 7035

Ser ikke hva du skriver, men erfaringsmessig så er det nok bare søppel.
Håper din medisin kommer på blå resept på nyåret, slik at du får råd til å ta den.

Riktig godt nytt år

hmmm
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2018 kl 22:51 6913

Dette er altså de som i følge dem selv bidrar til et høyt nivå på forumet. Kritiserer uten å vite hva man kritiserer.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 00:27 6828

Jeg tror tollen forsvinner eller kraftig reduseres. Jeg bare kan ikke skjønne at de som sitter short mener at tollen skal bort, og at det likevel er mer å gå på nedover. Om selskapet må løses opp og selge sine verdier, bør det være nok til å dekke dagens kurs og litt attåt. Det blir selvsagt spekulasjoner.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 02:47 6706

Det er det som er poenget mitt. De ser ikke på tilgangen til Kina som noe som vil redde REC. De frykter ikke redusert toll fordi de vet at REC kommer til å gå med underskudd i flere år fremover hvis ting fortsetter som nå. Hvorfor TT holder liv i ML er for meg en gåte. Han bør vite at de må tape penger der i to år til før det kanskje kan bli lønnsomt. Men de har messet i flere år nå om hvor mye bedre ting hadde vært med tilgang til Kina. Nå får vi se om de har holdt oss for narr eller om de faktisk kan vise resultater. Et introduksjonkurs i markedsmekanismer vil fortelle TT at det ikke bare er å skru på bryteren å tro at de kan selge poly til den prisen de vil.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 10:45 6482

GODT OG BEFRIENDE REC ÅR, hmmm med flere ?

Deilig å være frisk og rask og optimistisk - fri for sjukdom og søppel på det nye år. Husk å opprettholde beskyttelsestiltak mot uønskede "gjester" og parasitter gjennom hele 2019. Medisinen er gratis, lastes på nett, og heter "Blokke'r".
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 11:55 6391

Støttes 100% . Befriende å slippe all synsingen til visse skribenter her inne.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 12:13 6354

Takk til Grabein og risch for noe som kunne ligne på en konstruktiv debatt. Det er tydelig at det er ønsket et annet nivå på forumet og jeg må da bare føye meg etter det. Det vil ikke være noe vits i å rette innlegg mot meg fremover da jeg ikke orker å bruke tiden min på å debatere når responsen er slik fra dere andre.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
nemi's
01.01.2019 kl 13:25 6256

TT sier det tar et halvt år å kvalifisere kunder til å omstilles for FBR-inntak i wafer-produksjonen. Det er en kostnad REC har brukt å dele med kunden, og ved REC's tilstedeværelse (på Taiwan siden 2015). Etter at REC snart igjen får tilgang til det kinesiske markedet blir spørsmålet om wafer-kundene i det hele tatt vil øke Capex for å kjøpe second-grade FBR fra REC. Når de uansett nå kjøper og anvender kinesisk produsert polysil til monograde kvalitet til indexpris på 9.5$/kg. Hva skal da REC selge FBR til i Kina for at de skal kunne drive ML på 50% i 2019? Det er spørsmålet, etterhvert som inventories avvikles, sakte. Trolig må REC gi enda noe mer i rabatt i Kina enn i dag, for å få FBR-kunder i gang, men med FBR cash-cost på 11$/kg fra ML samt reduserte inventories skulle man kunne tro at låneavdrag, late payment fee til JV-partner og alt annet surr ikke reduserer kontantbeholdningen særlig under dagens 40MUSD. Det ville vært bra.

Daqo sier de skal blåse Wacker sin høykvalitetspolysil av banen. REC er ingen trussel mot noen som helst. Og det er ingen ulempe. Men prisene i 2019 - ja, de forblir på nivået vi nå kjenner.

https://www.pv-tech.org/news/daqo-targeting-polysilicon-production-costs-of-us6.80-per-kilogram-in-2020
https://www.pv-magazine.com/2018/12/18/daqo-relentlessly-increases-polysilicon-output/

Ikke bare jatt. Prøv å skjønne noe.

I desember har jeg lært dere at ROW nå utgjør 3%.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 13:59 6195

Nemi

Nå må du slutte å baisse forumet med disse patetiske innleggene. Vi vet at du er short eller jobber for de som er det. Fortsetter du slik blir jeg nødt til å "blokkere" deg.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
nemi's
01.01.2019 kl 14:56 6106

Du tar feil, Garanja. Jeg har tidligere vært åpen her på HO om at jeg tok sjansen på å kjøpe 1000 REC-aksjer tidlig i 2018, da jeg trodde at polysil og batterier var noe REC kunne vokse på i USA. Batterier var på alles lepper, og alle trodde vel det, siden kursen stod i 1.40. Jeg har sittet gjennom 2018, og heldigvis har ikke REC-aksjen krakket til tross for at alt har slått feil for selskapet. Men jeg må si jeg ble betenkt da jeg hørte først Sullivan, og siden Torvund si at batterier først kommer om noen år. Men, men. Tydligvis kom markedet meg i forkjøpet her, og priset inn batteri-flausen lenge før jeg skjønte noe.

Som aksjonær vil jeg benytte et ev. krakk i REC-kursen i 2019 til å snitte meg litt ned. Jeg synes også det er ufint at man alltid beskyldes for å løpe shorternes ærend bare fordi man ikke hyller alt det gode som skjer med selskapet, og fordi man leser Anton og andre eksperters kommentarer med det jeg vil kalle sunn skepsis.

Men så vet du. Jeg sitter i det med begge beina, altså. Og håper vi heller ikke i 2019 får oppleve at kursen krakker.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
a117864
01.01.2019 kl 15:18 4966

Hei. Godt Nyttår.
Som jeg skrev tidligere. HOLD deg unna forumet. Det er kun pispass fra deg. Har du oppløffende info. kom med det. Du refererer alltid til gml. info. Sett inn din tlf.no i neste svar, som vet kommer,jeg er klar. Ellers bør du holde kjeft. Ingen ny info fra deg på mange måneder
Vidar
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
milk
01.01.2019 kl 16:48 4886

1000 aksjer?? Det er jo null å nada!!! Det er mange som sitter med over 1000000 aksjer!
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
rischioso
01.01.2019 kl 18:35 4769

Nemi,

om du virkelig er bekymret for investeringen din på 1000 aksjer eller rundt 1400 kroner legger vi til grunn at du kjøpte den hele og fulle beholdning på en og samme tid for 1,4nok/aksje og kursen nå subber langs ATL (59øre vs 52øre) i tillegg til at vi kjenner til at straffetollen skal opp til vurdering hvilken dag som helst for 5 års perioden går som kjent ut den 20.01 eller om knappe 3 uker og i tillegg så har USA og Kina nylig meldt at de har en god tone og at begge er innstilt på å få til en handelsavtale som begge kan leve med så kan det se ut som at en nedsnitting for ditt vedkommende kan være lurt i disse tider og før en formell og endelig avklaring om og rund straffetollen foreligger da det vil kunne gi deg en unik sjansje - ikke bare til å få tilbake dine 1,4k investert, men i tillegg en gevinst på toppen.

Skulle du på den annen side ikke snitte ned, men heller gamble på en videre nedgang og en melding tikker inn om at straffetollen fjernes helt eller delvis før du får snittet ned så vil du uansett og og veldig snart kunne få igjen det du gav for aksjene ved å ta en exit rundt 1,4nok.

Dette er ikke et kjøpsanbefaling, men kun en input basert på reell info som kan gi en nærliggende og høyst mulig trigging av kursen som det blir helt opp til deg om du velger å ta med i den totale vurderingen for uansett når det gjelder investering stor eller liten så er det viktig å legge til grunn så mye faktainformasjon som mulig før en endelig avgjørelse tas for på den måten å sikre at avgjørelsen blir så riktig som mulig.

Ønsker deg lykke til med hva du enn velger å gjøre for muligheten er der, men det blir helt opp til deg om du benytter deg av muligheten eller ei...;)
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
milk
01.01.2019 kl 18:58 4739

Noen ganger vil mange nuller gi en stor forskjell!! Mange amatører med svært dårlig matte kunnskaper på HO for tiden.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2019 kl 19:59 4630

Garanja: du skrev: "Disse raske inn og utgangene med stop loss som du og Green4y er så opptatt av. "

Jepp det er meg det Garanja og det ble noen REC pluss prosenter i romjulen også for min del :-) slik er jo rec trading for oss korte i REC :-)

REC caset mitt nå frem til og med siste handelsdag før Trump og Kinamannen har møtet sitt er mest å få gjort mest mulig trades innenfor intervallene gevinstsikring fra + 0,75% 1, 1,5 og 2% og oppover og SL settes fra 0,5 / 0,75% nedover i pyramide opp/ned.

Så vil jeg på på siste handelsdag før Kinasjakk møtet avgjøre om jeg sitter inne over natten i REC. SHORT i REC er ikke noe jeg tenker på.

Garanja: så da ønsker jeg deg et riktig godt nytt år :-) og happy rec trading i år oxo :-)

----------------
Garanja
I går kl 22:03
1253
rischioso skrev
Nemi's/Garanja, uenighet og forskjellige oppfatninger er både sunt og nødvendig for ellers hadde ik..
At noen småinvestorer leser på DN eller E24 at tollen har forsvunnet er ikke det som kan løfte kursen opp over krona. Da får dere to dager med et rally på 10-20% før det snur igjen. Dere som satser på raske inn- og utganger gjør sikkert noen kroner på det. Skal kursen derimot videre oppover trengs det større og mer seriøse investorer. Disse gjør grundig research før de går inn i en aksje og følger selskapene tett. De hadde vært inne for lengst hadde de hatt tro på REC. De ser nok det samme som meg at REC ikke kommer til å kunne gå noe særlig i pluss før om minst to år. Før den tid vil det være mye negative nyheter.

Jeg registrerer at du rischioso kun er interessert i å snakke om den kortsiktige horisonten. Disse raske inn og utgangene med stop loss som du og Green4y er så opptatt av. Resten av oss snakker om den langsiktige horisonten når vi snakker om tollmuren.

Mitt standpunkt:
19. januar får vi melding om at tollen forsvinner og kursen går 20%. I dagene etterpå kommer det en eller annen drittpakke (mest sannsynlig fra JUM som endelig slipper til i et intervju) og veien nedover starter igjen. Jeg tror vi maks kan håpe på en kurs rundt 80 øre. Deretter siger den ned til 0,40-30 i løpet av våren som følge av en rekke negative nyheter (lave priser, manglende kunder, Butte møter økt konkurranse, stenging av ML osv.)
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
rischioso
02.01.2019 kl 10:58 4225

Tror nok de fleste skjønner hva en shortandel på over 5% eller over 130m aksjer vil bety når det tikker inn en melding om at straffetollejn helt eller delvis forsvinner og den gjengen skal begynne å dekke seg inn...:)

https://ssr.finanstilsynet.no/
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
nemi's
02.01.2019 kl 13:12 4073

Mange følelsemessige utbrudd her. Så vær glad for at jeg holder styr på tallene for dere. Sunsirs har stupt videre siden sist uke. Og PVInsigths stuper videre med 3% i dag. Men det vet dere vel.

Hadde dere hørt på velmente kjøps-advarsler utover i 2018, hadde dere nå kunnet kjøpt dobbelt så mange REC-aksjer for de samme penga dere valgte å bruke etter å ha hørt på Anton. Det ville vært et bedre valg. Ikke nekt på det!

Til 0.6 er all fremtidig lykke allerede priset inn. Kursen er den halve av hva den har brukt å ligge på siste årene. Men produksjon og salg av FBR er redusert til en firedel. Og ROW er redusert til en sjettedel. Tenk selv.

En observasjon: REC faller alltid mye før hendelser på annonserte datoer. Slik at hvis alt går veien mandag 21/1, kan dere som allerede har kjøpt i beste fall få igjen penga.

Jeg frigir nå midler og vurderer å ta riskoen med å doble beholdningen til 2000 når gjennomsnittelig kursmål til analytikerstanden er nådd, der nede på 0.4. Her er det bred konsensus om at nedsiden fortsatt er stor.

Men husk også at REC er og forblir the Renewable Energy Company. Så ved å fortsette å kjøpe aksjer redder dere miljøet hver eneste dag.

Jeg tenker å hjelpe dere med tallene også i 2019.

PVInsights : -3% 2.januar.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 13:14 4072

Stort av deg å fortsatt tenke smålig.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
02.01.2019 kl 13:23 4035

@nemi's:

Keep up the good work! Mange gode innlegg i 2018 - ser frem til flere i 2019.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 13:26 4018

Også du, Sa2ri....?

Du går jo systematisk i koma på blå REC-dager....
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 13:26 4022

Begynner å blir veldidig morsomt når man ser nick (Nemi) sitter her hele jula å snakker om sine 1000 AKSJER KJØPT RUNDT 1,40. Anbefaler deg å selge så du slipper å tape mer ned til 40 øre som du drømmer om.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 13:34 4006

Nemi med et konstruktivt innlegg og "kvalitetsbrukerne" på forumet hakker videre.

Til opplysning kan jeg nevne at innenfor økonomien er det ikke uvanlig å oppgi tall i tusen slik at 1 000 fort kan bety 1 000 000. Uansett skjønner jeg ikke hvorfor Nemis beholdning er av så stor interesse. Dere bør heller konsentrere dere om dagens oppdatering på prisene. De vil ha mye større påvirkning på hvordan kursen utvikler seg det kommende året.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 14:07 3940

Innlegget er slettet
Kopiert innlegg fra Anton Berg

2019!

Desember var NYSE-børsens verste måned siden depresjonen, ergo en måned man burde plukke aksjer som andre slang vekk.

"Tidligere XXL-sjef om tiden på børs:
– Et spill hvor sjappa skal melkes mest mulig"

Vi må forstå at HVEM som opererer på Oslo Børs og hva slags spill de enkelte spiller. Aksjekurs handler ikke nødvendigvis om fakta og fasiter, men om hvordan aktører spiller spillet.

En gjeng med spillere er shorterne. De har nå gått "all-in" og overeksponert seg selv under krona med kort vi kan le av. Det var et spill vi satt opp i 2018 da kursen var mellom 1,30-1,50, og vi ville rumpekjøre teknikerne. Det ga gode kjøpsmuligheter for dem som har litt mer oversikt og kjenner dette spillets lange baner. Assets flyttet fra de kortsiktige til de langsiktige. Nå sliter de som er kortsiktige med dårlig kort på hånden. Hovedgrunnen til å hamstre REC-aksjer er overeksponerte shortere som må ha aksjer på et tidspunkt! I mellomtiden ligger vi i godstolen og venter på hvem shorter som først starter rotteracet med å dekke seg inn på stigende aksjekurs.

Det er nå et halv år siden kina satt på nødbrensen og det kinesiske markedet krakket og forårsaket forstyrrelser i hele industrien. Allerede i desember har de ulike variablene begynt å peke i positiv retning igjen. Dette forsetter i 1H19 og øker så i 2H19. Det tar normalt 6-7 kvartaler å riste av seg et sjokk. Fordelen er også at markedet etter sjokket blir et sunnere marked som er mindre avhengig av offentlig kommunistisk støtte og korrupte støtteordninger som går til noen få selskaper. Mange av de selskapene med for høyt kostnadsnivå og avhengighet til støtteordninger og volumer går dukken. I Kina får man en sunnere og mer levedyktig PV-industri i årene fremover.

Stadig flere spår installasjoner for 2019 mellom 100-120 GW. Under normale omstendigheter er det fantastiske tall vi bare ville drømt om for få år tilbake. Sluttresultatet for 2018 blir nok også at det trolig ble installert noe mer enn det de dystre spådommene ville ha det til. Det henger sammen med at lavere modulpriser fører til økt demand på installasjoner. Så selv om verdikjeden tok en kortsiktig smell på både volum og pris i 2H18, så vil man hente det inn igjen senere i enda kraftigere installasjonsvekst. Nedgangen i pris gjør også at kundene går opp i kvalitet. Taperne blir da kinesiske produsenter av 6N-kvalitets polysilikon. En større andel går til 9N, mer går til monoSi. Så skal vi ikke glemme at mye volum hos produsentene er bundet opp i langtidskontrakter. Tilbudet er således begrenset på sikt.

I 4Q18 var situasjonen den at demand økte mens tilbudet var begrenset i produksjon. Høye inventories holdt likevel prisene nede, men inventories er på vei nedover. Det er lite sannsynlig at prisene faller ytterligere fra dagens nivå, ettersom ingen kinesere tjener penger på det. På sikt må prisene opp på et nivå som gir kineserne inntjening. Noe av det mest dramatiske vi så i prisene i 2018 var at det kinesiske prisene en god stund lå betydelig høyere enn prisene i ROW. Da smellen så kom i Kina, så falt prisene i Kina til nivået hos ROW - et nivå kineserne ikke vil klare i lengden. Vi vil nå se markedet i Kina bli differensiert, dvs. hvor 6N kanskje selges til underpris mens 9N-prisene stiger. Da blir ROW igjen billigere enn Kina.

Vi er nå ferdig med 4Q18 og 2018 for REC sin del. Vi overlevde 31. mai annonseringen til Kina. I sommer var forventningene til teknikerne (igjen) at det var kroken på døra for REC. De fleste av oss forventet også redusert produksjon i 2H18 med 25 og 0 % produsksjon i 3Q og 4Q. Isteden opprettholdt REC 25 og 25 % i hele 2H18. Ergo var ledelsen i REC mer optimistisk enn resten av oss. Det fører jo til at man bygger lager, et bevist strategisk valg REC har tatt. Dette henger nok sammen med at REC i 2019 planlegger et vedlikeholdsstopp for oppgraderinger av ML. I den perioden vil man da eventuelt selge fra lager. REC sikter nok også lengre frem i tid enn det teknikerne klarer å tenke (1 timer frem i tid). Situasjonen kan se annerledes ut utover 2019. Hovedsakelig ved et markedet tar seg opp igjen og man får bonanza i 2H19. Men det ligger også andre faktorer på bordet som Kina-tariff enten 20.januar eller en avtale mellom USA og Kina som opphever tariffen. Med markedstilgang til Kina igjen vil man få behov for alt man har på varelager. I bakgrunnen ligger også fremtidige ambisjoner innen batterier. FBR-granules passer perfekt for dette formålet bare man kverner opp granulene enda mindre. Men REC har per i dag ikke noe mer konkret å komme med omkring batterier annet enn det som ble sagt på 3Q18. Men av det som ble sagt kan man enkelt se at det er en del selskaper og samtaler som kan bære frukter de neste årene.

Ideen om at REC går konkurs faller på sin egen urimelighet. Det er en fantasi som kun eksisterer på Oslo Børs hos tekniske tradere som ikke har IQ nok til å skjønne bedre. Når mange roper "ulv" i kor så tror folk til slutt på den imaginære ulven. REC er sikret frem til 2023 og utover hva angår konkurstankegang. Selskapet har nok av muligheter til å finansiere de fordringer man har på papiret. Hvorfor teknikere går rundt og roper konkurs annenhver time blir da absurd og medfører kun at folk gir vekk sine aksjer under krona til ingen nytte. Men det er et fritt land, folk må gjøre det de selv ønsker. Vi ser hvor stor effekt psyke har på aksjekursen på Oslo Børs. I et rasjonelt marked hadde REC-aksjen aldri falt under krona. I vårt marked er derimot det noe vi jaktet etter fordi det er et spill hvor noen spillere gjorde seg sårbare mot angrep fra andre spillere som var grådigere og mer kyniske. Nå er det shorterne som skal få lide av grådigheten og kynismen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Alfonso
02.01.2019 kl 14:26 3901

Det er forøvrig helt greit å vekte det negative på forumet slik som nemi´s og Sa2ri gjør, men det vaset du holder på med ødelegger bare flere gode tråder og innlegg med dybde fra personer med god innsikt i selskapet og industrien, som faktisk er verdt å diskutere.
Jeg ser det med stor sannsynlighet at kursen vil booste i det datoen nærmere seg og eventuelt med melding om at tariffen er fjernet. Hva ledelsen jobber med ved siden av er det heller ingen som vet, herav ansettelser til Moses Lake.
Hadde .40 vært et sannsynlig senario ville kursen allerede vært der pr. i dag med prisen vi ser annonsert i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 15:07 3844

Du har full rett til å kritisere meg for å ødelegge tråder. Nå er det slik at kvalitetstråder er en sjeldenhet på dette forumet. Hvis du hadde orket å gjøre litt research ville du lagt merke til at jeg bevisst ikke kommenterer på enkelte tråder da jeg mener disse trådene er såpass gode at vi ikke trenger å ødelegge dem med våre mer eller mindre ubetydelige kommentarer. Dette gjelder også tråder hvor de som skriver har en annen oppfatning enn meg.

Videre kan du jo ta en titt på noen av dagens tråder og ta en revurdering av hvem det er som ødelegger tråder. Du kan også gjerne si meg hva det er jeg skriver som ikke stemmer? Har jeg ikke lov til å ha min mening om hvordan REC drives og om fremtiden til REC?

Jeg holder meg også godt innenfor forumets regler da alle mine innlegg blir stående i motsetning til mange av personangrepene mot meg som blir slettet.

Hilsen "Gonorea"
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
a117864
02.01.2019 kl 15:31 3821

Hei

Garanja + green4Y

Dere kommer med samme negative kommentarer hver enste dag/nnlegg. Intet nytt. Kan dere "holde kjeft" frem til 20.01, dersom dere ikke kommer med informatikk info? La meg se hvor tøffe dere kan være.
Vidar
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 16:10 3834

Hei Vidar

Ser du har 3 innlegg på dette forumet hvor alle er rettet mot meg og mine innlegg. Kan du ikke bare blokkere meg så slipper du å forholde deg til meg?
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Sashaa
02.01.2019 kl 16:49 3777

Pretor
Blokkert han siden jeg finner det verdiløs og bortkastet tid å lese om hans mening.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 16:54 3761

Fjerning av meningsmotstandere er jo i vinden.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Sashaa
02.01.2019 kl 16:55 3758

Ingen problem å lese hva Nemis kommer med og ingen problem med å høre om negative meningen, men vås har jeg ikke tid til.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 16:56 3753

Det er noe feil med blokkeringsfunksjonen din.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 17:06 3726

Jeg tror nok at de fleste finner deg temmelig slitsom, Garanja.
Ikke pga dine meninger, men fordi du gjentar deg selv i det uendelige.

Vi lærer imidlertid å skumme raskt forbi enkelte nick slik at vi slipper å irritere oss over spammingen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 17:09 3714

Det er helt i orden for meg om noen synes jeg er slitsom. Jegg må likevel få lov til å skrive på forumet. Blir det for slitsom er det bare å blokkere meg. Verre er det ikke. Problemet er at "alle" mener at mine meninger er feil og dermed ikke burde skrive på forumet.Selv bidrar de med nada og er mer opptatt av å diskutere meg enn REC.
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 17:12 3709

Du kunne kanskje ha nytte av å lytte til uttrykket:
"hvis du ikke har noe å si, så hold kjeft"
Redigert 20.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare