HØYREEKSTREM RASIST - IKKE ENIG MED ELITESNYLTERNE !!

aklm
30.12.2018 kl 20:02 2491

Elitesnylterne skal definere hva som er ikke straffbar ytring. Da blir alle som er kritiske til dem formidlere av straffbare ytringer. Marrakech avtalen er et bidrag til å kriminalisere ytringer som ikke passer med elitesnylternes omdefinering av virkeligheten. Vi blir fortalt at forsvaret er nødvendig for å forsvare landet, men det gjelder kun hvis de kommer med tanks-fly etc. Vil du forsvare landet mot overdreven innvandring er du rasist. Vi har dessverre ikke et forsvar som kan forsvare oss mot evneveike politikere. Vil man invadere Norge bør man ikke bruke militær makt, men kun sende sine borgere med menneskesmuglere eller gjennom FN og lignende organer. Blir det protester kan man arrestere de protesterende for rasisme og høyreekstreme holdninger som er en fare for nasjonen. Man sier man får de politikerne man fortjener. Det kan da ikke være mulig. Når vi ser på integreringsekspertene og demokratiforkjemperne i Sverige kan man lure på hvorfor de ikke klarer å få en statsminister? De må "ekskludere" 20% av velgerne for å velge en statsminister. Alle skoleungdommer som ville få en eksamensoppgave om demokrati/ytringsfrihet vil måtte referere fra partiprogrammene til elitesnylterne for å bestå. Ytringsfrihet i dag betyr at med de rette synspunktene kan man kalle deg for alt og ta ditt liv uten at elitesnylterne løfter en finger. Har ikke hørt FN fordømmer land som forbyr julefeiring, men de vil forby oss ha motforestillinger mot innvandring. Hva sier FN hvis vi fikk så mange innvandrere at de ville forby at vi feirer jul?
Slettet bruker
30.12.2018 kl 20:05 1270

akplm dette er det opprinnelige kjerne x96 syt&juks nikket. Slett å bedra, Taqja.
Du dumpet en tekst som flyter sammen så jeg haster forbi den. Kan du dele deg opp x96?
Sotah
30.12.2018 kl 20:10 1265

Hvor tar du det fra at det ikke er greit å ha motforestillinger mot innvandring? Det spørs bare om du vil gå demokratisk til verks eller om du vil gå gerilja. Det første er helt greit, det andre er det ikke.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 20:13 1262

Sofa AP lat AP trampeklapp dekret sekret:
Det er lov å ha motforestilling (deltids) VISS det kjøres på med MER og mer og MER ISLAM. Da kan du ytre noe bare det ikke rocker AP trampeklapp Kardemomme Sotah 68er gladislam Essasoira forestillingen. Pluss skatter følger med din glade betaling.
aklm
30.12.2018 kl 20:35 1256

Resett f.eks har motforestillinger. Alle har vel fått med seg at det ikke er greit. For noen profilerte politikere er dette et hatobjekt. Marrakech avtalen oppfordrer jo myndighetene til å "oppdra" media når det gjelder migrasjon. Norsk redaktørforening er også skeptiske til denne delen av avtalen så da bør alle varsellamper lyse. Marrakech avtalen nevner ikke med et ord at det er ok. bare man går demokratisk til verks. De fremmer ikke demokratiet, de undergraver den.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 21:05 1242

Skal det ikke være lov å være kritisk mot Resett?
Det nettstedet profilerer seg på å spille krenket.
aklm
30.12.2018 kl 21:18 1238

Nesten ikke til å tro. Man skal kunne være kritisk til hvem som helst. Du må ikke tillegge andre meninger de ikke har. Er det greit for deg at Resett får statsstøtte?
Slettet bruker
30.12.2018 kl 21:23 1237

"Er det greit for deg at Resett får statsstøtte?"

Om de oppfyller krav til å få støtte og følger pressetiske regler så har jeg ikke noe problem med det.
Sotah
30.12.2018 kl 21:26 1234

Resett driver da og ansetter folk? Og pusler med sitt i fred, såvidt jeg veit. At de ikke nødvendigvis er spesielt populære får de leve med.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 21:53 1216

Der røpte du deg Jabba. Det er selvfølgelig IKKE greit at Resett, eller noen andre får statsstøtte. Hvorfor i all verden skulle de det?

Er ikke du høyremann???
Slettet bruker
30.12.2018 kl 21:54 1212

Hva er det du babler om? Sier du at alle de som vil at Resett skal få statstøtte er venstre folk?

Jeg tror faktisk media er en av de tingene som må subsidieres for at vi ikke skal drukne i all denne løgnen som blir servert av alternative kilder. Det er faktisk blitt en industri å dikte opp nyheter. Det sikrer også mot at altfor store aktører har all kontroll over media.

I et slikt system så er det helt greit at også Resett og document.no får støtte på lik linje med Klassekampen og Dagen.
Redigert 30.12.2018 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2018 kl 23:30 1193

Hæ?

Det var opprinnelig begrunnet med å sikre mediemangfoldet. Nå bidrar det til å sementere enfoldet. Og de juger så det renner. De begynner å bli faretruende radikaliserte hele gjengen.

Så vekk med statsstøtte. Vekk med NRK avgift. Slipp folket fri og la markedet bestemme.

Er du ikke høyremann?

Slettet bruker
30.12.2018 kl 23:35 1187

6. år med H og FrP i regjering og vi har fremdeles både NRK avgift og pressestøtte. Det er visst høyre politikk det.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 23:43 1184

Import av navere, omfordelingspolitikk, innføring av byråkrati, og høyere skatter er i så fall også høyrepolitikk.

Krever ikke rare omveltningen å kunne kalle seg høyremann da, gett.

PS: og den meget skadelige formueskatten som var et hett tema i valgkampene består fremdeles den også. Det samme gjør eiendomsskatten. Og utflaggingen. Og opprettelse av nye tullestillinger i det offentlige. Osv.
Redigert 30.12.2018 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2018 kl 23:45 1179

«Krever ikke rare omveltningen å kunne kalle seg høyremann da, gett.»

Små forskjeller på partiene i Norge ja.
Slettet bruker
30.12.2018 kl 23:49 1174

Det var enkelt å se forskjellene denne gangen. AP lovte jo 14 milliarder i økt skatt. Det tilsvarer ca én prosent av statsbudsjettet.

Statsbudsjettet steg fra 1325 milliarder i 2018 til 1375 milliarder i 2019.

Forskjellen er altså ganske nøyaktig 0.
Slettet bruker
31.12.2018 kl 00:17 1159

"Nå bidrar det til å sementere enfoldet."

Hvordan. Ved at bloggere og youtubere uten redaktør ansvar eller pressetiske regler ikke får støtte?
Du liker kanskje å bli løyet til fordi du liker løgnen men det liker ikke jeg.

"Vekk med NRK avgift."

Vi har ingen NRK avgift. Vi har kringkastingsavgift.
Redigert 31.12.2018 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2018 kl 01:24 1147

«Hvordan. Ved at bloggere og youtubere uten redaktør ansvar eller pressetiske regler ikke får støtte?»

Nei. Ved at alle stalinistene får pressestøtte, og ingen andre.

«Vi har ingen NRK avgift. Vi har kringkastingsavgift.»

Å gid a mei. Mer interessant enn hva de kaller dyret: hvor mange millioner kostet det å komme opp med det dustenavnet?
Risk-reward1
31.12.2018 kl 10:26 1114

Selvsagt er det lov å være kritisk til Resett! Som man kan med enhver annen avis. Det som dog virker å være en gjennomgående mangel i kritikken av Resett er en total mangel på kunnskap om hva man kritiserer. De med de sterkeste meningene om Resett og innholdet, "tar ikke i blekka" og "nekter å å være klikkhore for naziblekka" osv. De har med andre ord ikke peiling på hva de snakker om. Noen har bare fortalt saueflokken hva de skal mene, og de følger.......

Kan du gi eksempler på slik profilering?

RR
Slettet bruker
31.12.2018 kl 12:15 1092

Nei. Ved at alle stalinistene får pressestøtte, og ingen andre.

Sa jeg ikke at jeg støttet at både Resett og Dokument.no får støtte om de er kvalifisert? Skjønner overhodet ikke argumentasjonen din her. Er allle medier Stalinister for deg?
Slettet bruker
31.12.2018 kl 12:18 1092

"Det som dog virker å være en gjennomgående mangel i kritikken av Resett er en total mangel på kunnskap om hva man kritiserer."

777 kaller alle medier for Stalinister. Er det den type unyansert kritikk du ikke liker så er jeg enig.
Redigert 31.12.2018 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2018 kl 12:24 1088

Ok. La meg forklare. Du er høyremann. Høyrepolitikk er mindre stat og mer frihet. Statsstøtte er altså ikke høyrepolitikk. Ikke nok med det, det er også samfunnsskadelig. Jeg er derfor mot all statsstøtte til media, tenketanker, religiøse trossamfunn, NGOs, osv.

Edit: du må gjerne komme opp med en annen betegnelse enn stalinister. Med tanke på byråkrativeldet og den allmektige staten synes jeg stalinister passer, men jeg kunne kanskje brukt sosialister, eller progressive isteden?
Redigert 31.12.2018 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Risk-reward1
31.12.2018 kl 12:29 1084

Mitt spørsmål på din egen påstand ble for vanskelig?
"Kan du gi eksempler på slik profilering?"

RR
Slettet bruker
31.12.2018 kl 12:51 1075

"Jeg er derfor mot all statsstøtte til media, tenketanker, religiøse trossamfunn, NGOs, osv."

Jeg er uenig. Slik støtte sikrer mangfoldet. Det vil ikke være bra om det kun er tenketanker, medier og NGOer som støttes av millionærer. For det første kan man ved slik støtte stille visse etiske krav som jeg tror de aller fleste er enige om. Feks vær varsom plakaten. For det andre så har millionærer en lei tendens til å tenke kun på seg selv.
Slettet bruker
31.12.2018 kl 12:56 1081

"Kan du gi eksempler på slik profilering?"

Skal jeg svare på vegne av de som er kritisk til Resett? Skal jeg be deg svare for Havfruens crazy Q- Konspirasjoner? Selvsagt ikke.
Jeg bare sier at det er naturlig at noen er kritisk og sekvsagt så elsker Resett denne kritikken. Det er gratis reklame for dem. Skulle tro de hadde betalt denne Trædal.
Risk-reward1
31.12.2018 kl 13:01 1079

:DDDD
Du skrev;
"Det nettstedet profilerer seg på å spille krenket."
Jeg spurte;
"Kan du gi eksempler på slik profilering?"

Svaret er altså NEI! :D

RR
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:03 1078

Kritikk som blingser, skyter langt over målet, går crazy jabbananas er topp men liker dårlig å betale for det. Det er det vi må, propagandaapparatet fra nrk osv.
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:06 1075

"Kan du gi eksempler på slik profilering?"

Ja nå skjønte jeg hva du mener.
Nesten daglig har Resett artikler om andres kritiokk av dem. Jeg kommenterte det i sommer da jeg fant 3-4 artikler om akkurat dette blant de 6 øverste. Det ville se rart ut om NRK eller VG nesten daglig skulle ta med i toppnyheten sine at en eller annen skrue har urettmessig kritisert dem.
Risk-reward1
31.12.2018 kl 13:06 1076

Nettopp, og jabbings bekreftet jo akkurat det jeg genrelt skrev om disse "kritikerne" ;)
"Det som dog virker å være en gjennomgående mangel i kritikken av Resett er en total mangel på kunnskap om hva man kritiserer."
:D

RR
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:14 1071

"Nettopp, og jabbings bekreftet jo akkurat det jeg genrelt skrev om disse "kritikerne" ;)"
"Det som dog virker å være en gjennomgående mangel i kritikken av Resett er en total mangel på kunnskap om hva man kritiserer."

Prøver du å påstå at jeg aldri leser Resett? Hvorfor gjør du det? Kritiserer du meg uten å vite hva du kritiserer?
Ref våre andre diskusjoner siste uken så det ikke veldig overraskende. Du trekker slutninger utav løse luften.
Redigert 31.12.2018 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:16 1067

Der har du et godt poeng som jeg har merket meg også, resett er veldig opptatt av å legge ut artikler om andre som kritiserer dem. Her er et eksempel fra i går:

https://resett.no/2018/12/30/luras-driver-et-vepsebol-alt-han-gjor-er-bare-tull-og-toys-mener-redaktor-erik-waatland-i-medier24/

Jeg synes disse artiklene er kjedelige. Resett burde heller konsentrere seg mer om å lage egne saker, også kan de heller svare på tiltale i form av kronikker - slik de også har gjort av og til, da ført i pennen av Lurås. Eventuelt kan de glatt overse mye av kritikken som kommer mot dem, slik RR skriver er mye av kritikken ganske dårlig fundert.
Risk-reward1
31.12.2018 kl 13:18 1062

Har jeg aldri påstått.
Du forsto jo ikke det enkle spm mitt engang. Og når du gjorde hadde jeg allerede postet dette. Det du forklarer er jeg dog uenig i. Det er ikke profilering av egen krenkelse, men helt korrekt vise deres eget eksistensgrunnlag, der msm stempler, vrenger og vrir, og forteller usannheter om dem som trenger korrigering.

RR
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:23 1058

"Det er ikke profilering av egen krenkelse, men helt korrekt vise deres eget eksistensgrunnlag, der msm stempler, vrenger og vrir, og forteller usannheter om dem som trenger korrigering."

Som Dirken sier så er det helt greit å ta slike oppgjør, men i mye mindre doser.
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:27 1054

Høres ut som dere egentlig er enig i at artiklene virker til å fremme resett som en nettavis som er stemplet, forvrengt osv av msm. Altså et slags offer. At RR liker det og synes artiklene er nyttige, er han ikke alene om. I kommentarfeltene under disse artiklene er det alltid masse diskusjon fra folk som identifiserer seg så mye med resett at de nærmest tar kritikken av resett personlig. Mitt poeng er mer at resett ikke kan leve på å være et offer for kritikk av et samlet msm. De må fortsette å produsere egne saker, og det er, hvis jeg skal være slem, ganske langt mellom hver sak resett lager selv som jeg synes er særlig bra. Det samme kunne jeg forsåvidt sagt om Dagbladet, men ja...
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:27 1311

Det viktigste er at dere er blitt ivrige lesere som virkelig går i detalj og veier doseringer, da er du godt inne som leser.
Men nå kan du glemme all gammel kritikk, det er nye kosteskaft i redaksjonen og neste gang er dere imponert.
Keep on reading, veldig ivrige lesere som dere. *s*

pst. det er lov å sniklese og likevel blånekte. Det er standard.
Redigert 31.12.2018 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Risk-reward1
31.12.2018 kl 13:34 1310

Polemikk til side, det er meget hyggelig at både Jabbings og dirken er ivrige lesere av Resett, og jeg noterer meg at de etter å ha lest utallige artikler, ikke har postet sin uenighet en eneste gang. (så langt jeg har klart å få med meg) :)

Andre her inne, som Sotah og DenialBenekte tør jo ikke lese Resett engang, i pur frykt for å få vite noe de ikke liker :D

RR
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:45 1301

Jeg har vært mer eller mindre fast leser helt siden Grande-saken.
Slettet bruker
31.12.2018 kl 13:49 1297

Det er flott dirken, virkelig.
Free-rider?? eller har du vipset tilsvarende Nrk-avgiften før midnatt og så på nytt imorgen tidlig, så får du sove godt lenge i landet i Bergen i natt i fred igjen.
Bare du lærer kan du gå fri
Slettet bruker
31.12.2018 kl 17:03 1272

Jabba skrev: «Jeg er uenig. Slik støtte sikrer mangfoldet. Det vil ikke være bra om det kun er tenketanker, medier og NGOer som støttes av millionærer. For det første kan man ved slik støtte stille visse etiske krav som jeg tror de aller fleste er enige om. Feks vær varsom plakaten. For det andre så har millionærer en lei tendens til å tenke kun på seg selv.»

Ja her er vi uenige, og ditt ståsted som tilhenger av tvungen omfordeling for å støtte særinteressegrupper er ren sosialisme, det er faktisk totalitær sosialisme å tvinge folk til å betale for noe de ikke ønsker å støtte. Dette systemet er i tillegg pill råttent og fullt av svindel og bedrag.

Jeg er ikke interessert i å betale for aviser jeg ikke leser, somaliske velforeninger, tyrkiske kafeer, morsmålsundervisning i urdu, moskeer, pinsemenigheter, eller lønna til stein hakke gale stalinister. Og jeg er heller ikke interessert i å bli tvunget til å betale lønna til de ansatte i HRS eller Resett.

I et fritt samfunn skal det være opp til hver enkelt hva man ønsker å støtte. Det er ingen vits i å blande millionærer inn i dette, det er kun en avsporing. Medlemmene og de som måtte være interessert kan betale for sine egne hobbyer. DET er ekte høyrepolitikk, ekte frihet, og ekte kapitalisme. De som har så sære hobbyer at de ikke kan leve av det får heller drive med det på fritiden og med egne penger.
Slettet bruker
31.12.2018 kl 17:09 1271

777

Betal veiene dine selv da. Må jo være topp for en som deg å ha 100% bompengefinansiering for hvorfor skal jeg som vestlending betale for veier på Østlandet?

"Det er ingen vits i å blande millionærer inn i dette, det er kun en avsporing."

Her på forumet liker vi å skjelle ut milliardærer som George Soros som støtter saker han liker.
Redigert 31.12.2018 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2018 kl 17:14 1269

Vi HAR allerede betalt veiene med skatten x2. Så kommer bom peng på toppen. Fordi skattepengene brukes på vel, somali ars askeladder og den listen er hemmelig lang og værre enn det.