Stig Myrseth anbefaler B2holding.

Varsom
B2H 31.12.2018 kl 10:20 22356

Stig Myrseth er tilbake med Dovre porteføljen og anbefalinger bl. a B2holding.


https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Stig-Myrseth-anbefaler-seks-aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 03:59 Du må logge inn for å svare
Record
08.01.2019 kl 14:38 4149

Shit au, trodde også vi skulle få ett tilbakeslag , solgte også litt for mange , får trøste meg med at de var handlet på 12.2 for bare noen dager siden ?
Men dagen er vel ikke over ennå ?
markie
08.01.2019 kl 18:18 4020

Den typiske feilen er vel og selge for tidlig? Her er det rom for 100% . Dagen i dag bare et bitte lite trinn på veien opp mot rett prising..
Slettet bruker
16.01.2019 kl 08:39 3682

B2H: B2HOLDING ACQUIRES A NON-PERFORMING SECURED CORPORATE LOAN PORTFOLIO IN CROATIA IN A CO-INVESTMENT STRUCTURE WITH THE DDM GROUP

08:00
The B2Holding Group has in a 50/50 joint venture structure with DDM Group,
signed an agreement with HETA Asset Resolution for the acquisition of a
non-performing loan portfolio in Croatia composed of secured corporate loans.
The portfolio has a face value of approximately EUR 800 million. The acquisition
is subject to regulatory approval and is expected to be closed in the first or
early second quarter of 2019.

The portfolio will be serviced within the joint venture structure, with
assistance from B2Kapital Croatia. The acquisition will be financed by available
liquidity and drawing rights under the bank facility.

The co-investment structure is an important milestone in the development of the
Croatian subsidiary B2Kapital and confirms B2Holdings interest in acquiring
portfolios in the Croatian market. The co-investment structure positions
B2Holding for further growth and development in the Central European region,
while simultaneously broadening our asset base and increasing revenues from
third party collection business, says Olav Dalen Zahl, CEO of B2Holding ASA.

Even though this transaction is below the regulatory threshold for announcement,
B2Holding discloses this transaction in order to be fully transparent with the
J/V-partners announcement.

For enquiries regarding the transaction, please contact:
Olav Dalen Zahl
CEO, B2Holding ASA
Telephone: +47 909 86 386
Email: odz@b2holding.no

Source Url: https://newsweb.oslobors.no/message/467544
Slettet bruker
16.01.2019 kl 08:39 3678

Ser vi 14 og kanskje 15 tallet i dag da?
Funderer
16.01.2019 kl 08:45 3662

Hva tror du selv TakeThat ?
Slettet bruker
16.01.2019 kl 09:21 3610

Det skal jeg si deg. Godt spørsmål...Nøyaktig hva jeg mener om B2H.

B2H er det nærmeste man kan komme aksjen fra selveste Helvette.

Har snitt 13,14 og jeg blir å selge meg ut om ikke så altfor lenge. Man kan ikke sitte i sånt her svineri.
Slettet bruker
16.01.2019 kl 09:26 3593

Jeg trader i alle utenom B2H.og SOLON. Jeg tjener gode penger. Skal være ærlig å si at hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde jeg aldri gått inn i B2H....Fantastisk regnskap og alt det der men nytter ikke når aksjekursen står stand by.
B2Holding
NHY
SOLON
BEAR EL
BULL OLJE
BEAR OBX
Det meste av Bull og Bear
Nordic Mining
Slettet bruker
16.01.2019 kl 09:42 3596

Jeg er redd inkasso aldri når gamle høyder. Shorterne VET at enden er nær, for verdens børser, sykelen er overmoden, og som de sier, dette blir siste suckersrally.
Veksten dabber av i Kina, US, og Europa er den svak allerede. Østen også.

Trump skjønner ikke at det han driver med er i ferd med å få selvforsterkende effekter som hverken han eller FED kan stoppe, og da, da stuper alt. Som nevnt over, LLP fonda og shorterne vet dette. De klarer å holde AXA og B2H i knestående nå siste rest av suchersrally, så får dem disse ned der dem ønsker. Det er hva jeg tror, derfor solgt meg ut av inkasso.

Skulle jeg likevel sotte i noe, og vil være med på børskrasj med 50% nedside, så hadde det vert B2H, kvalitetsselskap som tjener peng, og skal gi utbytte.
Synd å se at shorterne likevel på en dag som i dag med news sender B2H i rødt, mens AXA skal være i grønnt på luft og kjærleik.
Forstå det den som kan!

SS
Redigert 16.01.2019 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 09:45 3583

Godt skrevet SS og helt enig.
Slettet bruker
16.01.2019 kl 09:48 3573

Ja det er sannheten TT.
Solon tror jeg folk her kunne hevet pengene i. Selg inkasso, og kjøp Solon.
Den stod seg knallbra gjennom uroen. En dag våkner man til at enten selskapet kjøpes av børs for en sinnsyk premie, eller at vaksinen er bull nyheter på.
Det vil og sette fart i kursen.

Så ja, Solon er ett mye bedre valg, og man sover godt om natta.

SS
Record
16.01.2019 kl 09:53 3561

???
Slettet bruker
16.01.2019 kl 10:14 3512

Til din info, så kan jeg fortelle deg det at jeg har vert med i Solon i flere år, også nede på 15-16 tallet.
Eier INGEN solon aksjer pr nu, men jeg eier nok når emi aksjene flyter over en kort periode. Som man ser i dag, så er det null volum, 2000 mikke mus aksjer omsatt i Solon. Bare vent til det er masse emi aksjer som skal ut, rask gevinst, så tenker jeg gjedda i sivet får seg fin og billig inngang, men den blir kortvarig.

Gi meg heller argumenter som tilsier at Inkasso aksjene skal opp til gamle høyder, når ressesjonen er på vei og i gang?

SS
Kaisovski
16.01.2019 kl 10:17 3495

Når den virkelige resesjonen kommer, vil det ikke være noen steder å gjemme seg. I hvertfall ikke i et eiendomsutviklingsselskap.

Vært med i Solon selv fra 22,5 ca.

Edit: b2 må bare vise inntjening, så kommer enten kursen, eller ekstrem utbytteyield av seg selv.
Axa er det litt verre med.
Redigert 16.01.2019 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 10:25 3474

Solon var en trygg havn for de som satt i den fra 10.oktober til dags dato. Bare spørr de som satt i Akerbp, eller annet oljerelatert.

B2H tjente meg bekjent gode kroner ved Q3, og det ventes også å gjøre det ved Q4. Spørsmålet er hvorfor kursen raste på presentasjon og i tiden etter, uten å hente seg nevneverdig inn igjen?
Jeg har ikke svaret, men det har kanskje du ?

AXA er priset som vekstcase, og så langt har veksten uteblitt på bunnlinja. Kommer ikke den, er dette dødfødt prosjekt for denne gang.
Som nevnt mange ganger før, jeg tror hele nedgangen og jerngrepet til AXA nå er bestemt av to blondiner som også kalles "PVC Dukkene" til Feitejohn. Det er disse to som skal ta dette av børs for småpenger, og selge for store penger - nett so faren gjorde med Aktiv Kapital. Lite hyggelig reise for hvermansen den gang, men veldig kjekt for Feiten.

SS
Slettet bruker
16.01.2019 kl 10:57 3433

:-D Innertier SS...jo jeg var også med og fikk et helt sjukt utbytte i AIK....var det 60 NOK/Aksje??
Var jo helt hinsides husker jeg.. :-D

Solon er bra ja, og ho jenta som kjøpte på 21,....ho sitter enda....
Slettet bruker
16.01.2019 kl 10:58 3429

Men vi skal ikke snakke B2H mere ned nå..:-D .iallefall ikke før jeg har solgt. Planlegger salg rundt 20 ;-)
Redigert 16.01.2019 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
trader1988
16.01.2019 kl 11:07 3640

Blir deilig å få ut utålmodige aksjonærer som deg. Har man litt lange briller i b2 blir dette en saftig utbytte maskin med årene.
Slettet bruker
16.01.2019 kl 11:11 3629

He he hvordan vet du at jeg er utålmodig; Trader...måtte le godt nå. Grunnen til at jeg lykkes så godt i markedene er nettopp det at jeg er tålmodig. Både foran og bak kursen. Vet du hvor lenge jeg har vært aksjonær i B2h? Sjekk det før du uttaler deg om tålmodighet kompis.
Slettet bruker
16.01.2019 kl 11:17 3616

Good TT.

Det er lite ydmykhet her over det faktum at vi er helt i enden av en allerede strukket børssykel.
Ene indikatoren etter den andre tipper ned mot 50 og noen er under 50 som sier RESSESJON!

Spørsmålet er om Trump og XI klarer å snu skuta, eller om dette er toppen.
Alle her vet hvordan det gikk med inkasso fra OSE 950 til OSE 785 ish.

Vil ikke tenke på hvordan dette skal gå når en forgjeldet verden, men masse tvangssalg og alle skal ut døren om børsene stuper 50%. Da blir det vi har sett peanuts, og derfor bør man reagere før det skjer. Snart februar, husker dere februar i fjor ? Det var stygge saker, med påfølgende stygge saker i mars. Sjekk VIX og grafene 11 mnd tilbake, om dere trenger en påminnelse.

SS
trader1988
16.01.2019 kl 11:49 3578

Dersom du har vært aksjonær lenge i b2 (jeg har null mulighet til å sjekke det) så synes jeg det er veldig rart at du er fornøyd med en kurs på 20kroner, når potensialet til b2holding er så utrolig mye større når man ser veksten selskapet har. Enten det kommer i form av utbytter, høyere aksjekurs eller oppkjøp. Men om du er fornøyd med 20kroner for dine langsiktige b2 aksjer så skal ikke jeg legge meg opp i det :)
Slettet bruker
16.01.2019 kl 11:54 3567

Hvilket nr har Stig Myrseth sitt fond på Aksjonærlisten til B2H ?

SS
markie
16.01.2019 kl 13:02 3491

Nå skal ss inn i B2H så billig som mulig. Ingen tvil om den saken når man leser hans sutrete oppgulp..
Slettet bruker
16.01.2019 kl 13:07 3480

Jeg lurer på om dere som sitter på Topp50 kan fortelle meg hvor på listen fra 1-50 Stig Myrseth sine disposisjoner ligger.
Eventelt om han benyttet anledningen til å selge sine kjøp fra 12 blank på rekylen han visste kom når han fikk 2 sider i FA mandagen ved nyttår.

Venter i spenning på svar. Og nei, jeg skal ikke kjøpe inkasso. Vær du trygg. Men skulle jeg sotte i inkasso, ville B2H vert valget.

SS
Marketwatch
16.01.2019 kl 13:13 3461

Det er vel med Myrset som med andremeglere, når anbefalingen blir offentlig, er det forsent å kjøpe.
tapogvinn
16.01.2019 kl 13:17 3452

Jøss, er det enkelte som fortsatt lever i den villfarelsen at Myrseth sin portefølje i FA er reell?



Slettet bruker
16.01.2019 kl 13:22 3437

Myrseth skrev til meg at Dovre også handler deretter!
Har du info som motbeviser dette?

SS
Helstad88
16.01.2019 kl 13:34 3420

De såkalte subprimelånene i USA anses som hovedårsak til finanskrisen for ti år siden, og en av årsakene til at disse lånene var av så dårlig kvalitet, var den såkalte «originate and distribute»-modellen, hvor kredittgiver like etter utbetaling selger lånet videre til finansielle investorer, gjerne etter å ha «pakket» lånene i kompliserte strukturer med fancy navn. Denne modellen feilet fullstendig, fordi kredittgiverne var mer opptatt av å maksimere utlånsvolum enn av å låne til kredittverdige kunder. Investorene fant etter hvert ut at de betalte altfor mye for lån av elendig kvalitet.

Forbrukslånsbankene i Norge driver med en variant av denne modellen: Bankene kvitter seg med problemene ved å selge lånene når de misligholdes.

For eksempel har Monobank og Komplett Bank inngått såkalte forward flow avtaler med Axactor, hvilket betyr at de selger lånene etter hvert som de misligholdes.

Prisene inkassoselskapene betaler for disse lånene, må anses å være særdeles gode, sett fra selgers synsvinkel. DN rapporterte i november at tidligere leder av Oljefondet, Knut N. Kjær, har gått inn på eiersiden i et selskap som blant annet skal formidle forbrukslån. Dette selskapet har inngått avtale med Lindorff Capital om å selge misligholdte lån til en fast pris mellom 72 og 90 prosent av pålydende verdi.

Med slike priser er det jo ikke rart at bankene låner ut penger i øst og vest.

Hvorfor betaler inkassoselskapene så høye priser?

Delvis fordi det er mange aktører som konkurrerer om å kjøpe porteføljer, og alle ønsker vekst. En annen faktor er at lønnsveksten i Norge har vært eksepsjonelt høy de siste 25 år, hvilket betyr at de historiske tapene på forbrukslån har vært veldig lave.

Jeg mistenker at inkassoselskapenes modeller for vurdering av misligholdte forbrukslån ikke vil fungere i lavkonjunktur.

Å vurdere kvaliteten på de kjøpte porteføljene er ingen lett oppgave for utenforstående. Mens banker gir omfattende informasjon om sine utlån, finner jeg lite relevante data i inkassoselskapene. For eksempel vet vi ikke hvor mye lånene er verdsatt til i forhold til utestående krav, og det finnes ingen informasjon som viser hvor lang tid kundene er på etterskudd med sine betalinger.

Ønsker ledelsen å manipulere regnskapene, oppdager neppe analytikere og investorer det før det er for sent.

Det som klart fremkommer fra selskapenes regnskaper er at mange har økt belåningen betydelig de senere år som følge av betydelige porteføljekjøp; for eksempel er rentebærende gjeld over ti ganger driftsresultatet (ebitda) i Axactor. At aksjekursene til Axactor, B2Holding og Intrum falt mellom 30 og 40 prosent i fjor forteller om økt nervøsitet blant investorene.

Så hvem er det som har lånt ut penger til disse selskapene?

I noen tilfeller, særlig ved porteføljekjøp fra søreuropeiske banker, har selger finansiert deler av kjøpesummen.

Obligasjonsmarkedet er en viktig kilde, og det anser i økende grad lån til inkassoselskaper som høy risiko. Axactor måtte for eksempel betale 700 punkter over Euribor for et treårs eurolån i fjor, og likevel handles obligasjonen nå under pari.

DNB og Nordea har åpenbart besluttet at forbrukslånsbankene skal støttes, slik at de fortsatt kan selge sine dårlige lån til gode priser. Ifølge Axactors regnskap har de to bankene bevilget en kredittfasilitet på 3,4 milliarder kroner. Axactor var for øvrig i brudd med lånebetingelsene en tid i 2017. De samme to bankene (og Swedbank) har også bidratt med en 4,5 milliarder kroners kredittfasilitet til B2Holding.

Dyrere og redusert tilgang til finansiering for inkassoselskapene vil trolig medføre lavere priser for selgere av dårlige lån, med økte utlånstap for bankene som resultat. Finanskostnadene spiser allerede en stor del av inkassoselskapenes driftsresultat, og skulle vi få nedgangstider, kan vi komme til å se at de får økonomiske problemer, slik som kundene deres.

___ Sigmund Håland, kapitalforvalter
Kaisovski
16.01.2019 kl 13:58 3376

Kan ikke si annet enn at hvis B2 og AXA betaler 90% av utestående låneverdier for NPL-porteføljer fra banker og forbruksbanker, så er det IKKE bærekraftig i turbulente tider. Trodde man betalte nærmere 10-20%?
Funderer
16.01.2019 kl 13:59 3371

For å få solgt en eldre portefølje med "råtne" krav må selger gjøre noe for å gjøre porteføljen salgbar. For at kjøpere skal være interessert i å kjøpe gamle fordringer må det være en mulighet for dem til å tjene gode penger på porteføljen på lang sikt. Det er derfor helt avgjørende at det gis et betydelig prisavslag i forhold til fordringsmassens totale størrelse da det er åpenbart at en kjøper ikke vil lykkes med å drive inn hele gjelden av ulike årsaker. Årsaker til at ny kreditor ikke lykkes med å drive inn hele gjelden kan for eksempel være gjeldsordning, konkurs, foreldelse, dødsfall eller rett og slett at skyldner aldri blir betalingsdyktig. Jo eldre gjelden er og jo dårligere utsikter til løsning er det da det er de skyldnere som er aller dårligst rustet til å innfri kravet som står igjen til slutt. Det er derfor vanlig at gamle fordringer selges helt nede i størrelsesorden 5-15 % av den totale størrelsen på fordringsmassen.

Inkassoguiden.no Det du lurer på om inkasso og gjeldsproblemer!
Redigert 16.01.2019 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
Helstad88
16.01.2019 kl 14:00 4430

Spørs hvilken kvalitet kravene har. Gammel dårlig gjeld i Italia som banken prøvd å kreve inn under flere år blir gjerne kjøpt til 5-10 % av pålydende. Det Håland referer til er norske forbrukslån, som blir kjøpt til 80-90% av pålydende.

/Helstad
Marketwatch
16.01.2019 kl 14:01 4426

Synes Håland treffer svært dårlig både når det gjelder info og resultater i B2h. Han synes forøvrig å ha gjort seg til
talsmann for de såkalte»gjeldsslavene» dvs. han mener at den enkelte ikke har eget ansvar, det er bankenes feil
ar noen lever over evne, dvs låner formye, og at «gjeldsslavene» derfor bør slippe å tilbakebetale lånene.
Kaisovski
16.01.2019 kl 14:03 4423

Ja, ok. Kunne bare ikke tenke meg at det skulle være såpass store forskjeller, men det er selvsagt logisk.
Sjekket Q3-rapporten til KOMP nærmere igår, og bet meg merke i hvor mye de fikk inn for salg av NPL, for en tid tilbake.

Så det stemmer nok.
Varsom
16.01.2019 kl 14:15 4405

Nå snakker vell han mest om forholdene i Norge og Norden. Dette er vell en av grunnene til at b2h ikke har investert noe særlig i disse markedene de siste årene.
Helstad88
16.01.2019 kl 14:15 4404

Jeg syns det er en veldig godt skreven artikkel. Sen får vi se hva som skjer fremover, det er ikke i tvil at svært høyt gira inkassoselskaper som kjøpt gjeld med forventning om fortsatt god konjunktur kommer å slite fælt hvis det blir en større nedgang i økonomien. Det kan være det ikke skjer og selskapene gir god avkastning, men riiskoen er ihvertfall skyhøy. Kanskje derfor hedge-fond har shortet disse aksjene i lang tid...

/Helstad
Slettet bruker
16.01.2019 kl 15:38 4342

Noen som kan forklare meg hvorfor B2H som tjener penger er ned 1,4% på en dag med portis kjøp, grønn ose, ned mye mer enn axa, ADL, og de tjener penger?
Oppsiden sies å være stor, så hvorfor så tungt fall på tungt volum ? Ingen som selger nå har fortjeneste stort sett.

Trenger en rasjonell forklaring, ikke en forklaring fra en wannabee som sitter fast med inngang 20 kr.

SS
Redigert 16.01.2019 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 15:44 4327

McDramy;

Du skrev til oss alle i 2018 at dine megler venner i DNB (for du satt tett på, de beste, og de som kunne inkasso best, det var vel analytikere) mente at B2H var soleklart kjøp på 20 og 19 kroner. Det finnes masse innlegg om det, så det trenger vi ikke diskutere.

Spørsmålet mitt nå, er McDreamy; Hva sier denne adelen i dag, fra DNB - som går i sånne blanke brune, spisse (skinnhæslige) sko med kurs nede på 13 tallet?
Hvordan forklarer de slike dårlige råd, til en kunde som deg, som er noe av det største DNB håndterer i privatmarkedet ??
Håper de har en veldig god forklaring, også når det kommer til det faktum at DNB i samme periode har redusert sine eierandeler i B2H.

Jeg tar det som en selvfølge at du har hyppig kontakt med dem, og at du tyner dem litt mtp rådene som er gitt, for de største kjøpene dine kom rundt 19,25 tallet, og mye over 15-16 kr.

Ser DNB noen mulighet for at du får kommet deg i null før OSE skal krakke og ned på 400 poeng igjen ved ny krise?

SS
tapogvinn
16.01.2019 kl 15:54 4307

Kan du ikke fortsette kommunikasjonen med Myrseth fremfor å spørre oss amatører her?
Slettet bruker
16.01.2019 kl 16:13 4281

Myrseth får andre ta seg av. Jeg trenger ikke hans råd.
Marketwatch
16.01.2019 kl 16:27 4262

Det har du selvsagt lov til å mene. Han bruker de samme argumentene shorterne i aksjen gjør.
Jeg mener det gåt an, dersom man gidder å sette seg inn i det, å innhente mange gode opplysninger
fra regnskapet til b2h. Dette står forøvrig på forsiden deres etter regnskapet for q3 er avlagt, at de har:
7.12Million claims
ERC på NOK 20,608 millioner
Million NOK Face value 151,753 millioner
Av balansetallene kan vi lese at innkjøpte låneportefølger utgjør vel 12,6 milliarder (kostpris redusert for avsetning tap på krav).
Av det kan vi slutte at kostpris på Innkjøpte krav utgjørca 1% av pålydende (face value). Videre kan vi lese at de venter å få
inn 20,6 milliarder av innkjøpte krav (erc),ifølge noter har de da gjennomgått de utestående kravene og vurdert de ut fra alder,
betalingsdyktighet mv. Artikkelforfatteren har også en bredside mot revisorene som godkjenner vurderingene, uten at jeg kan
se at han har noe konkret å fare med. Hva med alle innsidekjøpene som er foretatt, med tildels betydelig høyere kurs enn
dagens, jeg har ingen tro på at hele ledelsen og styre hadde brukt store deler av sin formue i et selskap som artikkelforfatteren
nærmest påstår er luft.
At økonomien går i sykler er noe alle vet, og en nedgangsperiode vil helt sikkert komme før eller senere. Ved en nedgangsperiode
må selvsagt inkassobyråene være enda mer kritisk for hva de vil betale ved kjøp av portefølger. De har jo mulighet til å tilpasse seg
dette, tilbudet av låneportefølger vil da helt sikkert stige.
Redigert 16.01.2019 kl 16:33 Du må logge inn for å svare