Stig Myrseth anbefaler B2holding.

Varsom
B2H 31.12.2018 kl 10:20 22370

Stig Myrseth er tilbake med Dovre porteføljen og anbefalinger bl. a B2holding.


https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Stig-Myrseth-anbefaler-seks-aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 03:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 10:58 3431

Men vi skal ikke snakke B2H mere ned nå..:-D .iallefall ikke før jeg har solgt. Planlegger salg rundt 20 ;-)
Redigert 16.01.2019 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 10:57 3435

:-D Innertier SS...jo jeg var også med og fikk et helt sjukt utbytte i AIK....var det 60 NOK/Aksje??
Var jo helt hinsides husker jeg.. :-D

Solon er bra ja, og ho jenta som kjøpte på 21,....ho sitter enda....
Slettet bruker
16.01.2019 kl 10:25 3476

Solon var en trygg havn for de som satt i den fra 10.oktober til dags dato. Bare spørr de som satt i Akerbp, eller annet oljerelatert.

B2H tjente meg bekjent gode kroner ved Q3, og det ventes også å gjøre det ved Q4. Spørsmålet er hvorfor kursen raste på presentasjon og i tiden etter, uten å hente seg nevneverdig inn igjen?
Jeg har ikke svaret, men det har kanskje du ?

AXA er priset som vekstcase, og så langt har veksten uteblitt på bunnlinja. Kommer ikke den, er dette dødfødt prosjekt for denne gang.
Som nevnt mange ganger før, jeg tror hele nedgangen og jerngrepet til AXA nå er bestemt av to blondiner som også kalles "PVC Dukkene" til Feitejohn. Det er disse to som skal ta dette av børs for småpenger, og selge for store penger - nett so faren gjorde med Aktiv Kapital. Lite hyggelig reise for hvermansen den gang, men veldig kjekt for Feiten.

SS
Kaisovski
16.01.2019 kl 10:17 3497

Når den virkelige resesjonen kommer, vil det ikke være noen steder å gjemme seg. I hvertfall ikke i et eiendomsutviklingsselskap.

Vært med i Solon selv fra 22,5 ca.

Edit: b2 må bare vise inntjening, så kommer enten kursen, eller ekstrem utbytteyield av seg selv.
Axa er det litt verre med.
Redigert 16.01.2019 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 10:14 3514

Til din info, så kan jeg fortelle deg det at jeg har vert med i Solon i flere år, også nede på 15-16 tallet.
Eier INGEN solon aksjer pr nu, men jeg eier nok når emi aksjene flyter over en kort periode. Som man ser i dag, så er det null volum, 2000 mikke mus aksjer omsatt i Solon. Bare vent til det er masse emi aksjer som skal ut, rask gevinst, så tenker jeg gjedda i sivet får seg fin og billig inngang, men den blir kortvarig.

Gi meg heller argumenter som tilsier at Inkasso aksjene skal opp til gamle høyder, når ressesjonen er på vei og i gang?

SS
Record
16.01.2019 kl 09:53 3563

???
Slettet bruker
16.01.2019 kl 09:48 3575

Ja det er sannheten TT.
Solon tror jeg folk her kunne hevet pengene i. Selg inkasso, og kjøp Solon.
Den stod seg knallbra gjennom uroen. En dag våkner man til at enten selskapet kjøpes av børs for en sinnsyk premie, eller at vaksinen er bull nyheter på.
Det vil og sette fart i kursen.

Så ja, Solon er ett mye bedre valg, og man sover godt om natta.

SS
Slettet bruker
16.01.2019 kl 09:45 3585

Godt skrevet SS og helt enig.
Slettet bruker
16.01.2019 kl 09:42 3598

Jeg er redd inkasso aldri når gamle høyder. Shorterne VET at enden er nær, for verdens børser, sykelen er overmoden, og som de sier, dette blir siste suckersrally.
Veksten dabber av i Kina, US, og Europa er den svak allerede. Østen også.

Trump skjønner ikke at det han driver med er i ferd med å få selvforsterkende effekter som hverken han eller FED kan stoppe, og da, da stuper alt. Som nevnt over, LLP fonda og shorterne vet dette. De klarer å holde AXA og B2H i knestående nå siste rest av suchersrally, så får dem disse ned der dem ønsker. Det er hva jeg tror, derfor solgt meg ut av inkasso.

Skulle jeg likevel sotte i noe, og vil være med på børskrasj med 50% nedside, så hadde det vert B2H, kvalitetsselskap som tjener peng, og skal gi utbytte.
Synd å se at shorterne likevel på en dag som i dag med news sender B2H i rødt, mens AXA skal være i grønnt på luft og kjærleik.
Forstå det den som kan!

SS
Redigert 16.01.2019 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 09:26 3595

Jeg trader i alle utenom B2H.og SOLON. Jeg tjener gode penger. Skal være ærlig å si at hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde jeg aldri gått inn i B2H....Fantastisk regnskap og alt det der men nytter ikke når aksjekursen står stand by.
B2Holding
NHY
SOLON
BEAR EL
BULL OLJE
BEAR OBX
Det meste av Bull og Bear
Nordic Mining
Slettet bruker
16.01.2019 kl 09:21 3612

Det skal jeg si deg. Godt spørsmål...Nøyaktig hva jeg mener om B2H.

B2H er det nærmeste man kan komme aksjen fra selveste Helvette.

Har snitt 13,14 og jeg blir å selge meg ut om ikke så altfor lenge. Man kan ikke sitte i sånt her svineri.
Slettet bruker
16.01.2019 kl 08:39 3680

Ser vi 14 og kanskje 15 tallet i dag da?
Slettet bruker
16.01.2019 kl 08:39 3684

B2H: B2HOLDING ACQUIRES A NON-PERFORMING SECURED CORPORATE LOAN PORTFOLIO IN CROATIA IN A CO-INVESTMENT STRUCTURE WITH THE DDM GROUP

08:00
The B2Holding Group has in a 50/50 joint venture structure with DDM Group,
signed an agreement with HETA Asset Resolution for the acquisition of a
non-performing loan portfolio in Croatia composed of secured corporate loans.
The portfolio has a face value of approximately EUR 800 million. The acquisition
is subject to regulatory approval and is expected to be closed in the first or
early second quarter of 2019.

The portfolio will be serviced within the joint venture structure, with
assistance from B2Kapital Croatia. The acquisition will be financed by available
liquidity and drawing rights under the bank facility.

The co-investment structure is an important milestone in the development of the
Croatian subsidiary B2Kapital and confirms B2Holdings interest in acquiring
portfolios in the Croatian market. The co-investment structure positions
B2Holding for further growth and development in the Central European region,
while simultaneously broadening our asset base and increasing revenues from
third party collection business, says Olav Dalen Zahl, CEO of B2Holding ASA.

Even though this transaction is below the regulatory threshold for announcement,
B2Holding discloses this transaction in order to be fully transparent with the
J/V-partners announcement.

For enquiries regarding the transaction, please contact:
Olav Dalen Zahl
CEO, B2Holding ASA
Telephone: +47 909 86 386
Email: odz@b2holding.no

Source Url: https://newsweb.oslobors.no/message/467544
markie
08.01.2019 kl 18:18 4022

Den typiske feilen er vel og selge for tidlig? Her er det rom for 100% . Dagen i dag bare et bitte lite trinn på veien opp mot rett prising..
Record
08.01.2019 kl 14:38 4151

Shit au, trodde også vi skulle få ett tilbakeslag , solgte også litt for mange , får trøste meg med at de var handlet på 12.2 for bare noen dager siden ?
Men dagen er vel ikke over ennå ?
Varsom
08.01.2019 kl 14:06 3949

Jeg håper på det, men er neimen ikke sikker! Etter at frykten nå begynner å legge seg og det begynner å gå opp for folk hvilke få selskaper som er superbillig på Oslobørs, så kan det fort gå opp et nivå eller to i kurs.
Perpus
08.01.2019 kl 13:24 3989

Er ikke umulig at du får ny sjanse å hente tilbake de aksjene, shorten er ikke innløst, kursen ligger fortsatt innenfor fallende trendkanal. Og må helst etablere seg over 14 før går videre opp.
Slettet bruker
08.01.2019 kl 12:58 4032

Nå er det sannsynlig at Fed tar en pause med erntehevingene for å la aksjemarkedet hente seg inn.

Selskap som tjener penger vil gjøre det bra, så sitt stille til neste makrostorm.
Kaisovski
08.01.2019 kl 10:13 4140

Spørs om det ikke er på tide å ta gevinst på en fin trade da..
Men tror at innsidekjøpene, og kommende kvartalsrapport vil snu sentimentet den neste måneden. Ikke rent sjeldent at positive konsekvenser av innsidekjøp lar vente på seg et par måneder etter de gjennomføres.
Kaisovski
08.01.2019 kl 10:13 4131

Spørs om det ikke er på tide å ta gevinst på en fin trade da..
Men tror at innsidekjøpene, og kommende kvartalsrapport vil snu sentimentet den neste måneden. Ikke rent sjeldent at positive konsekvenser av innsidekjøp lar vente på seg et par måneder etter de gjennomføres.
stoploss14
08.01.2019 kl 09:59 4157

Aksjen har sett bra ut de siste dagene, men er fortsatt i en stygg fallende trend. Vi trenger å se at aksjen etablerer seg over 14 kroner. Da vil aksjen bekrefte et brudd opp av en ett års lang fallende trendkanal og mumentumet i aksjen vil ganske sikkert snu. Fundamentalt er vi vel alle enige at aksjen virker billig. Likevel er det så mange datamaskiner som er programmert til å handle på momentum, at det overstyrer alt annet.

Hyggelig å se at aksjen virker noe friskere:))
Marketwatch
08.01.2019 kl 09:54 4172

Får vi likevel en forsinket fyrverkeri i b2h og axa? De som anbefaler aksjene, har ihvertfall begynt å uttale seg igjen.
Blir kjøpspresset stort nok slik at shorterne kaster kortene, vil vi få en eksplosiv oppgang.
tapogvinn
07.01.2019 kl 22:54 4354

Jeg må si valget mellom å låne et øre til Myrseth eller aksjejonas ikke er så vanskelig.

Redigert 07.01.2019 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
markie
07.01.2019 kl 21:20 4426

Du skriver at du solgte og fikk igjen pengene. Så skriver du at de to fremdeles er i minus. Det er jo positivt at du fikk igjen pengene. Men ellers vanvittig uinteressant.
markie
07.01.2019 kl 21:14 4420

Lite interessant med bare hånende negative kommentarer. Du har samme stilen som en kar på DNO trådene for 1 år siden. Samme ensidig dissingen og totalt grunnløse påstander. Nicet forsvant da DNO gikk fra 9 kr til 18. Det samme vill garantert hende her. Forstår ikke din elleville glede med og forsøke latterlig gjøre Myrseth. Han har naturligvis mange ganger større interesse enn en som utelukkende er negativ.
Mr.negativ
07.01.2019 kl 12:22 4587

Hehe. Husker anbefalingen hans i koa. Ble vel beskrevet noe sånt som «universets billigste aksje» eller noe i den dur?. Ellers er det ikke rart at den fiktive porteføljen hans gjør det relativt bra. Han tar inn selskaper som knapt har omsetning som får seg et løft av anbefalingen hans før de shippes ut igjen noen uker etterpå...
Slettet bruker
07.01.2019 kl 12:03 4631

Tenk selv. B2H er et bra valg. Hva Myrseth sier bør en ta med en klype salt. Han anbefalte KOA på rundt 40,- for mange år siden, den var vel til slutt ned i 2,-. Jeg hadde stortap. Nok om det!
anderix
07.01.2019 kl 11:53 4650

Nå har jeg vært aksjonær i B2H lenge før anbefalingen fra Myrseth kom, og jeg skal ikke uttale meg om treffsikkerheten hans, den er vel muligens like god/dårlig som de fleste andre analytikere (omtrent 50/50). Men det er alltid hyggelig med anbefalinger i aksjer man har tro på?
aksjejonas
07.01.2019 kl 11:45 4661

Hold dere laangt unna denne fyrens råd!
Hørte på han i januar 2018, og kjøpte bl.a. Hydro, SSG, m.fl. De fleste falt utover året, men tok seg opp slik at jeg akkurat fikk solgt dem uten tap. De to førstnevnte er ennå i minus ett år etter! STAY AWAY!!
anderix
07.01.2019 kl 09:35 4781

Der ser det ut som noen har våknet fra juledvalen og fått øynene opp for januarsalget i B2H?
Slettet bruker
05.01.2019 kl 21:59 5066

Noen har fått opp øyene, og flere kommer til. 2019 blir et kanon år for AXA. Det er nå entreen bør gjøres. Kjøp og hold, det vil gi fantastisk avkastning.?
Varsom
05.01.2019 kl 20:07 5125

Er enig med ss her! Disse folkene burde terroriseres. Lurer på hvilken plan disse shorterne har for å kjøpe tilbake igjen også og når... Begynner nok folk å få opp øynene her så kan det for bli en skvis.
Perpus
05.01.2019 kl 18:00 5205

Ja, kursen blir holdt i et jerngrep. Burde snart gi seg. Men kommer vel et raid til nedover før q4, tipper jeg i og med at shorten har økt. Shortens makt er stor, men de kan ikke holde på slik til evig tid.
Perpus
05.01.2019 kl 18:00 3065

Ja, kursen blir holdt i et jerngrep. Burde snart gi seg. Men kommer vel et raid til nedover før q4, tipper jeg i og med at shorten har økt. Shortens makt er stor, men de kan ikke holde på slik til evig tid.
Slettet bruker
05.01.2019 kl 17:53 3079

Det er derfor de bruker superalgoritmer.
Ingenting kan stå imot det der så lenge de er satt på for å virke som ulveflokk, og nedover.

Jeg skulle fremdeles likt å vite hvem i B2H som har lånt ut såpass mye aksjer at det nå er 3% short i selskapet, og da bare den synlige shorten.
Merkelig liten interesse for dette tema i B2H må jeg si. Det er jo der man må grave, og få fokus på den eller de jævlene som kynisk ødelegger for det store flertallet ved å låne ut, og se kursen falle i dass. Det er den eller de som burde få mye ubehag fra aksjonærer i form av telefoner, mailer, og medieoppslag for sin kynisme mtp den lille fortjenesten de får for å låne ut aksjer.

La oss si de får 1 gangs honorar, samt 2 prosent rente pr år, som egentlig er småpenger, men likevel vil se sin aksjepost falle 40% blir litt merkelig for meg. Om det skulle stemme at vi er på vei "nedover" på OSE, og verdens børser, og at finanskrise er retningen (tror ikke på det selv), og man da allerede nå har medvirket til at aksjen har falt 40%, så vil den jo aldri komme tilbake igjen før mange år. Hva var da hensikten med shorten?
Jeg sliter litt med å forstå tankegangen egentlig.....

Forstår det mer i andre aksjer, men ikke inkasso...

SS
Slettet bruker
05.01.2019 kl 17:31 3094

Det skal de ha, shorterne, at de er gjennomsyra slue til å holde liv i en fallende trendkanal, i alle fall fram til nå. De lar kursen gå opp noen dager slik at håpet tennes, gjerne på greie børsdager, og så bøtter de kursen ned igjen. På intradag også, så tar de gleden bort på slutten, der de er frampå med tyngde for å dra ned kursen. Hvor lenge vil dette kunne foregå..? Ingen som vet, og shorten har økt i det siste, men det kan bli "krig" med shorterne etter hvert. Kommer an på kjøpssiden.