Strongpoint nr. 1-19 Bare muligheter

Slettet bruker
STRONG 01.01.2019 kl 16:55 68410

Første stopp er et trolig godt Q4 med kontrakter som også blør inn i Q1. Q2 er mer usikkert men det er også langt frem dit.
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2019 kl 23:14 4088

I Oslo åpner det nå dagligvare som er åpen 24 timer i døgnet. Uten betjening om natten. Oooopppps?
PSI- Investor
24.01.2019 kl 23:06 4089

Takk for hyggelig tilbakemelding!
Det kunne vært moro om noen ville prøve å bruke boksene på den måten.
Vi har jo både selfchechout, Vensafe , C&C og CG ( jaja noe er det muligens akseptabelt å betale med kort) så å kombinere det på nye og spennende måter bør prøves av de som vil øke sine markedsandeler.
Grantchester
24.01.2019 kl 20:33 4159

Gode spørsmål, forresten, PSI - Investor; for å prøve å besvare et av de "Har vi fått inn såpass med småordre rundt omkring at vi får til videre vekst uten noen ny storordre?", så er svaret, tror jeg, nei. STRONG ville blitt en mindre bedrift uten store ordrer. Q4 blir bra takket store ordrer og STRONG har ikke nok små ordrer i nok antall land for å kompensere slike ordrer. STRONG børe levere begge deler. Og som det skrives bør produktene være interessante i flere land/markeder. Synes også din post i går var interessant. Jeg tror også at C&C vil kunne åpne for nye applikasjoner hvor mellomledd kan kuttes ut og C&C og salgsautomatkonseptet nærmest smeltes sammen.
Redigert 24.01.2019 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.01.2019 kl 20:22 4165

For å komplementere de irske og sørafrikanske installasjonene de siste dagene ble det i går også installert en CG i en italiensk iskrembutikk i Madrid;

https://www.telsystem.es/la-heladeria-sienna-evita-la-perdida-desconocida-y-los-descuadres-de-caja-gracias-a-una-solucion-integral-de-telsystem/

Slettet bruker
24.01.2019 kl 18:01 4236

Glemte jo helt at av gutta/boys. De hadde salgsrekord i 2018. La det løsne i flere markeder samtidig nå. Bread & butter salget ser ut til å gå riktig så godt og reduserer risikoen i casen. Land noen store også nå da.
tunktee
24.01.2019 kl 16:15 4308

Veldig bra at du fant sånn gammel info 100%! Er faktisk tre år siden, tiden flyr!
Da er det åltså ikke disse som nå blir montert, siden de ikke har det trykket på seg.
Slettet bruker
24.01.2019 kl 16:08 4321

FNB. http://www.mynewsdesk.com/news/first-national-bank-in-south-africa-chooses-cashguard-148158
Mener å huske at mange av disse aldri ble montert. Ble levert i egen farge og med fnb trykt på cashguarden
Slettet bruker
24.01.2019 kl 15:38 4362

t: ja og vi fikk svar på hvorfor det ikke hadde skjedd enda for en stund tilbake. Det var problemer med et eller annet jeg ikke husker i farten, så ikke bare du som sliter. Kan jo materialisere seg nå kanskje?
tunktee
24.01.2019 kl 15:36 4365

Jeg er på litt ustø grunn Sulzrox, men var det ikke en bank i SA som skulle kjøpe inn systemer for å sette ut til kundene sine for et år eller to siden?
Kan det skje i samarbeid med Bullion?

Noen som stiller opp med bedre hukommelse?
Slettet bruker
24.01.2019 kl 15:29 4372

Valutakurs SA: https://www.norges-bank.no/Statistikk/Valutakurser/valuta/ZAR
Ja, det er morsomt at det ruller på også der nede. Så har vi Spania. Spennende med Sverige, Danmark kanskje til og med gamle Norge kan dra noe opp av hatten?
sulzrox
24.01.2019 kl 15:26 4359

Ja ein må spør seg: Hva er det som skjer i SA?
Får jo eit inntrykk av at det tar heilt av der nede.
Tidligere var det vel snakk om at valuta kursen vart eit problem. Noen som kjapt kan sei om valutaen i SA har gått opp?
Evt har kanskje strongpoint funnet ein måtte å finansiere butikkene i SA.

Bra jobbet!!
Slettet bruker
24.01.2019 kl 14:45 4394

t: haha, du får sagt det. 1. Så lenge Strong leverer vekst og cash flow. 2. Har MÅ HA produkter. 3. Har dyktig ledelse, så bør summen være lik økt aksjekurs. Flott at det ruller på nede i SA, og vi er jo ikke ferdig med januar måned en gang. Hva skjer? Har de plutselig fått fart på butikken? Ransbølge? Ny leder?
Redigert 24.01.2019 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
tunktee
24.01.2019 kl 14:28 4409

Nei, nå tar det helt av i apar-Thailand, 4 nye systemer i dag!?
tunktee
24.01.2019 kl 13:04 4470

Det har jeg også måtte gjøre de siste dagene Collin! Har tatt spørsmålet "tar jeg feil?" med i sengen, i steden for alle de våte drømmnene jeg skulle ønske jeg hadde ;)

Stillheten, og den plutselige eksplosjonen av innlegg, viser at det er mange som sitter å bærer på frustrajson som til slutt må ut.
Så kan være greit å ta to skitt tilbake og se skogen for bare trærne.
Kursen har holdt seg godt i forhold til markedet siste månedene, vi ville tapt penger hvis vi satt i de fleste fond.
Og der var tross alt mange fine nyheter frem til for noen måneder siden. Kontraktene har som regel kommet i bulk, med store perioder stillhet. Slik har det vært i åresvis.

Limer inn den siste her som en liten påminnelse

(22.10.18)
StrongPoint ASA er nok en gang valgt som leverandør til et ledende verditransport selskap i Europa

Et ledende Europeisk verditransportselskap har valgt StrongPoint som leverandør
av mer enn 1200 verditransportvesker (CIT cases). Leveransene er ventet å starte
i 4. kvartal, og være gjennomført i løpet av 1. kvartal 2019.

Key account management, leveranser, support og service vil bli utført av
StrongPoint sitt team i Frankrike og Belgia.

«Vi er svært fornøyd med at et ledende Europeisk verditransportselskap nok en
gang viser oss tillitten, og vi vil samtidig berømme StrongPoint sitt key
account management team som har vært drivkraften bak denne avtalen, så vel som
hele StrongPoint sin Cash Security organisasjon som fortsetter å levere
høykvalitets-produkter for verditransport», sier Jacob Tveraabak, CEO
StrongPoint ASA
Slettet bruker
24.01.2019 kl 12:46 4503

nima og PSI: det har jeg postet her opptil flere ganger. Repetert budskapet. Men, det var sikkert før din tid? Dette temaet begynner å bli gammelt og utslitt. Jeg mener styrehonoraret ikke er på et ublu nivå og det er da ikke her skoen trykker mener nå jeg.
Skoen trykker på salg og markedsføring, produktene har vi. Der har vi noe å kritisere om nytt styre og ledelse ikke presterer snart. Kan ikke bli mer enig. Vi har en av Norges beste på salg i styre nå og en ny sulten CEO med salgsfokus.

Strong er inne i en snuopperasjon og problemet er at folk er så dønn lei av å vente, meg selv inkludert, at vi leter nøye etter hver eneste lille ting å kritisere og da er det repetisjonsknappen på dette med styrehonoraret? Ja, vi har MÅ HA produkter og de har virket kun kort tid i markedet og har allerede gitt oss håndfaste ordres i Sverige, flere piloter og en svær rammeavtale i Russia. Er det sannsylig at det var bare et lite blaff?

Angående kostnadskutt, så var oppgraderingsprosjekt ferdig i Q3 slik at Q4 bør gi noe besparelser av kostnader? I 2019 skal pengene spart brukes på nettopp salg og markedsføring.
Det er kort tid for JT å bli målt på sitt første hele Q, men jeg tror faktisk han presterer. Hilsen også lei av å vente og jeg har gått mange runder med meg selv i forhold til om jeg tenker helt galt i Strong og markedet faktisk har rett i sin pessimistiske syn på aksjen vår? Enn så lenge mener jeg klart nei. Spennende å se om vi får forslag om en liten økning i utbytte ved Q4?
Redigert 24.01.2019 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
24.01.2019 kl 11:48 4555

For øyeblikket kan det vel ikke nektes for at selskapet ikke har fått til å skape blest om seg selv. I alle fall ikke nok til at det er noe som helst etterspørsel etter aksjen å spore.
Et milliardkonsern med MÅ HA produkter og hele verden som marked, og så prises det som en pølsekiosk.
Det må være lov å bli litt lei selv om man tror på selskapet på sikt. Og jeg tror ikke det er så viktig med salgsanbefalinger, det er jo absolutt mer enn nok av de som selger, utrolig billig også.
Nå er det så stille at det på en måte er mer spennende enn det pleier synes jeg.
Gav kostnadskuttene effekt allerede i q4?
Har vi fått inn såpass med småordre rundt omkring at vi får til videre vekst uten noen ny storordre?
Har vi klart å etablere oss i nye markeder?
Får vi solgt noe Selfcheckout, og hvordan går det egentlig med Vensafe?
Har det blitt god lønnsomhet i trykkeriet?
Hvor store har de mer eller mindre faste servicekostnadene blitt?
Er det noe oppkjøp på gang, og i så fall hva?
Hvor stort blir utbyttet for 2018?
nima
24.01.2019 kl 11:40 4543

Hvilket svar fikk du fra ledelsen ? hvorfor ikke poste det her ?
nima
24.01.2019 kl 11:39 4543

Jeg venter i spenning, synes du det er rart at at man blir usikker ?? Forelsket i aksjer er farlig sport..
Slettet bruker
24.01.2019 kl 11:32 4555

nima: har du et slikt negativt syn på Strong, så hvorfor selger du ikke bare? Jeg tar gjerne i mot. Og, har sagt det tidligere: adresser det der det hører hjemme. Til ledelsen i Strong. Still spørmål og få svar. Jeg har gjort nettopp det.

Det som er trist, er aksjonærene i Strong, ikke selskapet. Det er en forskjell her. Ja, la oss få en fot i bakken ved Q4.
Redigert 24.01.2019 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
LeifH
24.01.2019 kl 11:31 4553

Ja, vi får virkelig se hva Jacob har til nyheter på Q4. Aksjen er bare trist.
tunktee
24.01.2019 kl 11:31 3706

Du er ikke alene. Er selv drittlei!
Men selskapet har så vidt jeg har sett altid vært ryddig og ærlig. Man kan ikke altid legge skylden på ledelsen.
Vi har mange fine avtaler som ble inngått i sommerhalvåret; Det er grunn til å tro at resultatet av disse sees i Q4-tallene.
Men jævlig lenge til 28. februar når tålmodigheten er så tynnslitt som den er hos de fleste av oss nå....
nima
24.01.2019 kl 11:07 3728

Ser at i Strong skjer det ingen ting, ingen meldinger, bortsett fra at styret har fått en betydelig lønnsøkning,ledelsen har vel kjøpt styret slik at de ikke stiller ubehagelige spørsmål til ledelsen.Er lei ørkenvandringen.
PSI- Investor
23.01.2019 kl 10:26 3920

Nye bruksområder for C&C- lignende innretninger kan tydelig vis komme:
https://www.msn.com/nb-no/okonomi/virksomhet/yahoo-kaller-denne-maskinen-verdens-første-«lakse-minibank»/ar-BBSCmhg?ocid=spartanntp
Ved å ta det hele et steg videre og hoppe over leddet hvor man bestiller på nett først, men bare fyller opp automaten med varer som man så bestemmer seg for når man står der og skal hente. Det er jo slett ikke så dumt. Omtrent som en brusautomat bare med mat i stedet.
Man kan f eks tenke seg at noen av boksene fungerer nærmest som en slik Adams matkasse hvor man da har lagt inn varer til et komplett måltid, og vil du ha det så kjøper du bare det der ved automaten i stedet for at noen må kjøre det hjem til deg. Kan være verdt å prøve ut?
HitIT
22.01.2019 kl 23:02 4044

CashGuard at Cold Storage stores
https://www.youtube.com/watch?v=-jwsclC7MaI

Kan jo håpe det skal rulles ut til hele kjeden, selv om det ikke er supermange butikker det dreier seg om:
https://coldstorage.com.sg/storelocations
LeifH
22.01.2019 kl 22:23 4069

Det har ikke blitt mye lyd fra denne Tveraabak karen. Trudde det skulle komme noe fra disse c&c i Italia, selv om jeg har små troen nå, så skjønner jeg godt de som vil ut.
Slettet bruker
22.01.2019 kl 18:56 4147

Samme kjøper og selger? 3 ganger 20k på kjøp og 6 ganger 10k på salg. Spørsmålet er hva vedkommende forsøker seg på?
bernes
22.01.2019 kl 18:53 4148

Tragisk ordrebilde ved stengning idag.
Håper det finnes noen der ute med frie midler og vilje som kan ta imot...
PSI- Investor
22.01.2019 kl 09:42 4314

Elkjøp jobber med å få deler av kjeden kontantfri. Heldig vis møter de motstand:
https://www.msn.com/nb-no/okonomi/virksomhet/–-det-skal-ikke-være-lov-å-nekte-kontanter/ar-BBSwTYA?ocid=spartanntp
Mot slutten av artikkelen går det frem at hver femte krone kommer kontant i kiosker. Det er jo ganske mye, og veldig bra.
Fortsett med kontantbruk i så stor grad som mulig!
HitIT
22.01.2019 kl 09:24 4338

Nei prøver vel egentlig ikke å antyde det.
Men mener at posten på 9,5 har lagt der et par uker og at det da er rart om en driver å selger småposter 60øre lavere.
Hadde iallefall selv valgt en annen salgsstrategi om jeg skulle ut.
Redigert 22.01.2019 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
tunktee
22.01.2019 kl 09:14 4354

God morgen! :)
Elektrikeren
21.01.2019 kl 22:21 4489

Antar disse aksjene ble solgt før posten på 150 000 ble lagt ut synlig for salg.

Forøvrig litt usikker på hva du mener / antyder med stiplinga på slutten der.

Historien til nå er i alle fall som følger:

Pr. 30.11.18 stod Pinnås oppført med 232 479 aksjer
I desember startet han nedsalget med en reduksjon på 25 000 aksjer, restpost ble da 207 479 aksjer
I uke 01-2019 var det ingen endring
I uke 02- solgte han 22 809 aksjer, restpost = 184 670
I uke 03 solgte han som nevnt tidligere i dag 1 469 aksjer, og han står nå oppført med 183 201 aksjer.

At det skal være noen andre enn Pinnås som står bak den posten på 150 000 aksjer har jeg svært vanskelig for å tro, om det er det du prøver å antyde. Men om du sitter på annen informasjon, så spøtt ut.
Redigert 21.01.2019 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Grantchester
21.01.2019 kl 22:15 4496

"Speak of the devil", HitIT; så kommer du med disse fantastiske nyhetene rett etter kommentaren min - løsner det seg i Malaysia/Singapore ? Hva med de andre asiatiske landene ? Har STRONG en plan for asiatisk ekspansjon ? Litt for beskjeden tittel på videoen ? Burde ha stått "numerous" istedenfor "several" ?
Redigert 21.01.2019 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
HitIT
21.01.2019 kl 21:48 4525

Rart at han med "sperren" på 150k småselger til lavere kurs...

Btw:
Select & Collect automates vending of valuable items at Giant store.
https://www.youtube.com/watch?v=Snkc6SHtvQs

CashGuard at several stores in Asia
https://www.youtube.com/watch?v=FYG_ZarPZ5M
Redigert 21.01.2019 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
21.01.2019 kl 19:19 4603

Takk for info!
Dine oppdateringer hver mandag er det mest spennende som skjer for tiden, bra at det i det minste er noe å glede seg til og at det bare er en uke mellom hver gang
Redigert 21.01.2019 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
21.01.2019 kl 17:26 4643

Forrige ukes endringer på topp 50

Som man så av forrige ukes lave handelsvolum, fører dette til kun små endringer på topp 50-lista. Legger ut det som er av endringer:

John Inge Panduro Skogen økte med 2 700 aksjer
J.P.Morgan økte med 831
Morgan Stanley økte med 472

Avanza bank AB reduserte med 8 055 aksjer
Swedbank AS reduserte med 4 800
Nordnet livsforsikring AS reduserte med 3 289
Daniel Wedul Pinnås reduserte med 1 469
SIS SIX AG reduserte med 1 291

Samleposten "øvrige investorer" gikk for andre uke på rad i positiv retning, og fikk denne uken en økning på 14 901 aksjer. Man ser at volumet tørker inn, og omsetningen i aksjen er nå på et alt for lavt volum. Det eneste positive er at salgspresset også stoppet opp. Posten til Pinnås på 150 000 aksjer ligger dog som en forholdsvis kraftig sperre for korsiktig videre oppgang. Tror vi blir liggende + - rundt her vi står nå inntil nevnte post er borte eller det meldes noe(n) større positive nyheter. Det kan brått komme til å skje samtidig...

Grantchester
21.01.2019 kl 15:13 4710

Takk, mrdoob for interessant info. Flere feil is studien, se side 7, sedler i omløp, sammenlignet med tallene fra ECB;
https://www.ecb.europa.eu/stats/policy_and_exchange_rates/banknotes+coins/circulation/html/index.en.html
som viser en klar stigning (akselererende fra 2013). Og, btw, en bekreftelse på den enorme pengetrykkingvirksomheten til ECB.
Ja, STRONG er knapt nevnt, svakt av Jarl Securities.
Antall ATM øker mest i Asia.
Gunnebo (og STRONG) er for lite representert i Asia generelt etter min mening.
Redigert 21.01.2019 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.01.2019 kl 14:28 4722

"Det finns ytterligare konkurrenter av varierande grad på många
geografiska marknader. I Sverige är till exempel cashguard en av de mest kända."