Strongpoint nr. 1-19 Bare muligheter

Slettet bruker
STRONG 01.01.2019 kl 16:55 68421

Første stopp er et trolig godt Q4 med kontrakter som også blør inn i Q1. Q2 er mer usikkert men det er også langt frem dit.
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
bernes
21.01.2019 kl 14:18 4583

Flere konkurrenter omtalt i analysen, men SP er fortsatt anonym.
Tydligvis en jobb å gjøre her mot investorer og analyseselskaper.
Redigert 21.01.2019 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2019 kl 12:57 4655

takk for den mrdoob, på side 32 ser det ut til at de har bommet på verdsettelse:
Nettokassa/skuld, Dec-2018 -1294 -1294 -1294...
Ellers svært interessant også ovenfor Strong.
mrdoob
21.01.2019 kl 12:39 4675

"Aktiespararna" har nyligen gjort en stor analys av Gunnebo.
Vissa produkter/tjänster är direkt konkurrerande till Strongpoint så det är till vissa delar intressant läsning.

https://www.aktiespararna.se/sites/default/files/gunnebo_2019-01-16.pdf
LeifH
21.01.2019 kl 08:33 4761

Lenge siden det har vært så stille fra strong syns jeg. Denne uken her smeller det, føler det. :D hvor kommer det tro.
Grantchester
20.01.2019 kl 08:04 4971

Det tar tid å få pengene fra kundene sine i Spania, fra CG konkurrenten Azkoyens webside;

"In 2017, Azkoyen S.A.‘s average payment period to suppliers and payed operations ratio (both calculated according to the Resolution dated 29th of January 2016 published by the Spanish Institute of Accounting and Account Audits (ICAC) and the third additional provision “Information duties” of law 15/2010, dated 5th of July) were 81.70 and 87.31 days, respectively, aligned with the company’s average collection period from its customers."

https://www.azkoyen.com/en/accionistas-inversores/financial-information/

Jeg håper STRONG kjører en hardere linje i Spania.
Redigert 20.01.2019 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
LeifH
19.01.2019 kl 16:00 5139

Savner selvfølgelig noe fra JT. Men kontraktene har kommet stort sett der man minst venter det, nå venter folk kanskje på c&c, så kommer det kanskje en CG kontrakt. Men informasjonen på Q4 blir spennende.
HitIT
19.01.2019 kl 14:57 5168

Neppe noen fare for at det er slutt på store avtaler, dem kommer nok.
Tror heller det ikke er noen fare for at kontanter forsvinner.

https://e24.no/nyheter/kontanter/vil-se-paa-retten-til-aa-betale-med-sedler-og-mynter/24543170
bernes
19.01.2019 kl 11:12 5231

Er det slutt på de store kontraktene bør de vel begynne med guidinger.
Det har jo vært argumentet mot guiding at framtiden er så uforutsigbar pga SP er kontraktbasert.
LeifH
19.01.2019 kl 09:45 5263

Har hatt en samtale over tlfen med en i strong, og fikk litt mer troen på selskapet. Men det føles som om vi aldri vil få en kontrakt igjen, fordi det er så sjeldent. Men får håpe det kommer noen på løpende bånd snart.
Grantchester
19.01.2019 kl 08:45 5282

Fra Gunnebos webside;

"The World Still Chooses Cash
Cash will not go away. That’s a fact. Cash has been around for 27 centuries and has proved to be one of mankind’s most successful inventions. It is the most used and most widely accepted form of payment in the world.

- 360 billion Global cash transactions per day
- 9% Growing banknotes in the eurozone
- 85% Cash payments in Europe "

Cash er fortsatt sexy, viktig i anticash landet Norge å daglig minne seg selv om disse tallene.

https://www.gunnebo.com/Cash-Management

Det observeres fra samme websiden også at de ikke reklamerer for store kontrakter vunnet i de siste.
Just_Nilsen
18.01.2019 kl 22:55 5375

Du er nok eksperten her, Collin. Velidig gode innlegg du hadde her i svar til T.

Jeg "siterer" noe fra Tåka om noen her kjenner det nicket. Jeg har alltid noe i bunn som jeg kan sette inn der og da om det er en trade. "Det store klippet."
Jeg har gjort klipp, men med for liten innsats.
er Tåka her kan han kanskje si hvordan hans strategio har gått historiak.
Beste var vel for meg 1350% an. der i rec for ikke lenge siden.. Du for slå på tråden når du våkner, T. Da er det vel midt på dagen her.

Elektrikeren
18.01.2019 kl 22:36 5389


Ukes-statistikk, uke 03

Ukens sluttkurs: 8,98
Tot.omsatt volum: 76 458
Tot.verdi: 676 417
Ukes-snitt pr.aksje: 8,85
Tot.antall handler: 35
Ukens laveste: 8,54
Ukens høyeste 9,00
Slettet bruker
18.01.2019 kl 20:27 5441

Du finner Skipssjefen på nettopp Axa-trådene. Dyktig fyr også over tid. Nå løper olja godt og passet på å fylle tanken i dag tidlig da det kom melding fra OPEC. Hehe.
Tråden her blir tråere og tråere slik kursen er låst på 8-tallet, riktignok høye 8 heldigvis.
Riktig god helg T & company.
tunktee
18.01.2019 kl 17:23 5520

Kjekt å høre fra deg Collin, og takk for et utdypende svar!
Fortalte det kanskje tidligere, jeg forsøkte litt daytrading i begynnelsen av «karrieren». Fant det svært utfordrende, og hadde kun suksess med bull og bear produktene på hovedindeksen i en periode. (Men ganske tidkrevende) Trodde det var blitt håpløst å drive daytrading de senere årene, etterhvert som robotene har blitt mer aktive i omtrent alle aksjer!?
Jeg har som regel noen greie trades i løpet av året, men da gjerne over 2-12 uker. Siste var Panoro som jeg kjøpe på instinkt like før årsskiftet og solgte en uke inn i året (litt for tidlig vell og merke). Gjorde også gode trades i Scatec i fjor, men det toget er kanskje gått nå.

Husker å ha sett nicket til Skipssjefen for lenge siden. For å være ærlig så leser jeg kun Strongpoint trådene nå. De fleste andre tråder blir for slitsome grunnet all kranglingen, og at man gjerne ikke får svar når man stiller «dumme» spørsmål. Er samholdet og tonen her som gjør det trivelig :) Hvilke tråder er Skipsjefen aktiv på?

Jeg trenger å komme over eller bli tipset om en aksje nå til dags. Er inne i en lat periode og orker ikke bruke dager og uker på å studere diverse aksjer. Skjerpings må til ?

Må innrømme at du går meg en høy gang når det kommer til etikk. Liker å tro at jeg har god moral, men etikken er av den mer kyniske sorten...
Hadde lastet opp med en sigarettprodusent som het Trump-smokes hvis der var penger å hente!

God helg Collin, og alle dere andre Strong-fans!

Ja, glemte neste: Selvfølgelig er der ikke noe galt med selskapet vårt! Både du og jeg har vel sett tilsvarende situasjon i flere andre aksjer. Dette er psykologi; Kursbildet har over lang tid har gjort markedet usikkert og avventende. Det tror jeg hvertfall...
Slettet bruker
18.01.2019 kl 16:38 5536

Jeg har gått noen runder vedrørende etikken i AXA og hvordan de holder på. Jeg har diskutert det med såkalte etiske fond og ett etisk fond som har den som topp-plassering i porteføljen. AXA var genial å trade når vi kunne se hvilke hus som kjøpte og solgte. Det var så enkelte som å legge seg bak MSI hver gang de kjøpte og den gikk opp før den falt tilbake til start igjen. Repeat. Bare hør med Skipssjefen på HO her. Han bor forøvrig i Bergen. Han er det få som tror på her på HO. At han fikk det til, men jeg kjenner han litt og vet at han gjorde pengene. Den som kan svare best på hvilken aksje som egner seg best for trading er: DEG T. Dette kan du like godt som de fleste. Og, du må kjenne mønsteret, eller tro du gjør det i alle fall
Trading dreier seg om å vente og å ha en solid strategi og å bli litt bedre for hver gang. Det tar mange år å bli god i det gamet.
Swing trading går greit i enkelte aksjer, day trading er for noen helt få. Jeg har holdt på med sistnevnte i årevis nå og i januar hadde jeg god gevinst som jeg sølte bort og er nå i minus... Da tar jeg pause og så får vi se om jeg tar opp day trading gamet igjen?.. Har brukt så vannvittig mange timer på det og sitter igjen med fint lite.

jeg har snakket med tidligere sjerneforvalter i Norges Bank og han har beroliget meg angående Strong. Det er et ventegame og det er ikke noe galt med selskapet. Heller tvert i mot. med det ønsker jeg god helg, sitter her og venter på en protokoll som skal til Brreg.
Redigert 18.01.2019 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
tunktee
18.01.2019 kl 15:49 5569

Nå var det stille her gitt! Luften gått helt ut?

For å ha noe å prate om... Noen som har noen hete tips til trading nå?
Collin, er du fremdeles litt borti Axactor? Jeg kjøpte en liten post for en uke siden basert på støtte. Er litt i pluss, vurderer å kjøpe mer. Har du (eller noen andre) synspunkt på den?
Har noen kroner på konto etter å ha solgt mye Photocure. Det klør litt i fingrene, men iveren etter å lese kvartalsrapporter er ikke like stor.... ??
PSI- Investor
18.01.2019 kl 08:16 5710

tja, navnet vekker vel forsåvidt helt feil assosiasjon forsåvidt men det er sikkert en flink fyr
Grantchester
18.01.2019 kl 07:21 5750

Vil Julius (fint navn forresten) fylle CTO rollen for hele selskapet ? Sammen med CS(M)O rollen er disse 2 de desidert viktigste stillingene i selskapet. Vi vet fra før at det er utydelig hvem som har hovedansvaret for salg og markedsføring for hele konsernet.
Redigert 18.01.2019 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
17.01.2019 kl 14:41 5966

OK, takk!
Slettet bruker
17.01.2019 kl 14:35 5975

Er ute av Strong etter 25 år i selskapet. Julius Stulpinas overtar hans funksjon.
Dette var vel børsmeldt her tidligere, mener jeg å huske.
PSI- Investor
17.01.2019 kl 14:05 6013

Bør være marked for flere CG i Norge også: https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/butikk-ranet-kunde-stukket-med-kniv/ar-BBSn2hG?ocid=spartanntp
Hva betyr teksten om Budivaldas?
PSI- Investor
17.01.2019 kl 09:27 6170

Får vel løfte tråden til rett dag i alle fall...:
På NRK Østfold var det i dag et lengre innlegg om Nabobil og hvordan man kunne leie en bil for så lite som 190,- kr pr dag.
Hørtes jo fint ut egentlig. Får håpe det går bra for dem.God reklame var det i alle fall.
Men sikkert fort gjort å tape en god del også dersom det skulle skje noe med bilen.
Selv har jeg i mange år leid ut en varebil for 2500,- kr pr mnd, det har funka veldig fint og hele bilen er nedbetalt for lenge siden med leien og det er veldig praktisk når jeg en sjelden gang trenger den, men hadde vært mer skeptisk til å leie ut på dagbasis til helt fremmede.

Ser nå at jeg var for treig til å skrive til at det var jeg som løftet tråden til rett dag

Holmen kan vel selv sørge for å løfte kursen hvis de trenger god utvikling i kursen, det er jo bare å kjøpe større mengder av gangen og ikke gi seg før salgspresset avtar. Det skal sikkert ikke SÅ mye til for en så stor aktør. De fleste av oss andre er mer avhengige av å vente og håpe...
Redigert 17.01.2019 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Casiasia
17.01.2019 kl 09:23 5827

Holmen trenger nok gode nyheter fra Strongpoint til sine kunder:

Eier 3.26 % av Cxense:

https://www.cxense.com/investors/shareholders
Slettet bruker
16.01.2019 kl 19:39 5980

Grantchester: ikke ta feil, jeg har aldri hatt større tro på Strong enn nå. Aksjekursen kommer når den kommer. Et annet selskap som jeg følger er WSTEP. De utbetaler også 6% i utbytte-yield men aksjen omsettes så og si ikke. Selskapet har vokst helt vannvittig de siste årene. EBITDA-vekst rett opp. Nå leter alle etter unnskyldninger i den aksjen også ser det ut til og den omsettes like lite som Strong. Appetitten for SMB er lavt jevnt over akkurat nå kanskje? QFR er et annet eksempel.
Grantchester
16.01.2019 kl 19:32 5988

Dragsuget, Collin, er STRONG med på å definere/forme. STRONG sine produkter effektiviserer og automatiserer retailbransjen som B2B underleverandør - vi ER ikke en Retail outlet. Så er ikke vi bare Retail, vi er også med på å effektivisere banking bransjen. Forklaringen du ble gitt var litt særnorsk/særskandinavisk. Etter nesten fire måneder i sør- Spania er det nesten ikke til å tro hvor forskjellig den skandinaviske verden er fra middelhavsverden - enorm.

Et lite eksempel; kl. 08:00 i frokostbaren min, ved siden av meg står en elegant eldre herre og bestiller en stor Brandy, samtidig løfter han ut av lommeboken sin en fersk E50-lapp fra alle de mange sedlene i alle fargene og betaler for "frokosten". Han bruker bare noen minutter i baren. Jeg er den eneste utlendingen som spiser frokost der på denne tiden. Samtidig så snakker den ekstremt hardtarbeidende andalusiske bardamen med alle, serverer, ler, alle snakker med alle samtidig - det er et live-show uten like. Alle betaler med kontanter fra fulle tykke lommebøker (bortsett fra meg). Kanskje STRONG bør holde sine Q-presentasjoner i Andalucía.
Redigert 16.01.2019 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
16.01.2019 kl 17:37 6042

Vedr. oppsummering av Cashguard-leveranser Via Bullion. Riktig som Grantchester skriver. Med dagens 3 stk. er det tot. til nå montert 24 stk, og så er det også som nevnt bestilt 3 stk. for levering i februar. Det gikk nok litt fort i svingene når jeg oppsummerte forrige dagen. Blingset på 13 som ble til 18 når jeg skrev ned for opptelling!

Når'n først har blingset litt, kan jeg jo rette opp med å legge inn komplett liste, så kan denne benyttes for videre oppdateringer fremover:

8.januar:
4 stk til Roots Polokwane
4 stk til Cornibia Kwazulu Natal., samt 3 stk for levering i februar

14.januar:
1 stk til Jabila Take Away Middleburg
3 stk til Melkbos Tops Western Province
3 stk til Paarl Vineyard Spar
3 stk til Roots Home, Alex Mall
2 stk til Pack Meats
1 stk til Desais Hardware, KZN

16.januar
3 stk til Metro Cash Butchery, Kempton Park


Totalt 24 stk samt 3 stk i februar
Redigert 16.01.2019 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 15:45 6110

Strong blir tatt med i dragsuget til retailbransjen. Det er en forklaring gitt meg i dag, og det gir jo mening. I tillegg er alt som har med kontanter å gjøre upopulært som investeringsobjekt. Når vi vet at Strong har løsningene for en retailbransjen som må blir mer effektive, så burde noen kanskje se denne muligheten istedenfor bare begrensningene? Da blir det kontanter i markeder som Spania og ny produktportefølje i markeder hvor kontanter er på vei ut. Strong viser jo vekst igjen, kostnadsreduksjoner og nye produkter med uante muligheter. Det skal så lite til før vi er på den rette siden. 400 mill i MCAP blir lite om dette lykkes og det tror jeg det gjør.
Vi har rett man på rett plass i Strong nå tror jeg. En med fullt salgsfokus og styret har også en av Norges beste på salg på plass. Vi har gått fra produkt- til salgsfokus. Etter mange år med FoU og prouktoptimalisering så vet vi at kvaliteten er der nå, så ingen unnskyldning lengre nå er alt opp til salgsteamene. Det skal bli svært spennende å se vekste i Spania i Q4 med referanse til hva som ble sagt under Q3 angående økning i arbeidskapital.
Grantchester
16.01.2019 kl 15:39 6114

Grantchester skrev Nei, se mitt svar 15:21
Dobbelpost - sorry.
Redigert 16.01.2019 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Grantchester
16.01.2019 kl 15:37 6115

Grantchester skrev Nei, se mitt svar 15:21
Ny telling; 24 stk CG installert i januar, 3 stk kommer i februar. To av FB postene spesifiserer ikke antall (har brukt 1 stk for hver). Gidder noen å dobbeltsjekke ?
Grantchester
16.01.2019 kl 15:28 6128

På en annen side kan i) en eskalerende inflasjon bety en større iver blant befolkningen å kvitte seg med kontantene. ii) matvarer kan bli såkalte "Giffen goods" (forbruket går opp når prisene går opp) og iii) nye sedler må produseres = serviceinntekter til STRONG iv) økt kriminalitet = økt interesse for CG "safe".
sulzrox
16.01.2019 kl 15:25 6135

Grantchester
Har du fått det bekrefta fra Strongpoint? 32 er jo mega bra men er det riktig?
Grantchester
16.01.2019 kl 15:21 3010

Jeg tok utgangspunktet i de siste tallene (29 + de tre siste) fra Elektrikeren og jeg har ikke sjekket disse tallene (stoler på Elektrikeren når det gjelder tall).
mrdoob
16.01.2019 kl 14:03 3070

Är vi verkligen säkra på att alla dessa installationer gjorts 2019?
Har någon kontrollerat att dom inte visar försäljningar retroaktivt från 2018?
Misstänkt många installationer på väldigt kort tid....
Redigert 16.01.2019 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 13:57 3043

Ja det er bra levert så langt. Vi får prøve å holde tellingen. Artig å prøve å ha litt oversikt. Store muligheter i SA, men er redd valuta/inflasjon kan dempe etterspørselen. Økonomien synker og kriminaliteten stiger kraftig. Behovet er der.
tunktee
16.01.2019 kl 13:33 3066

Wtf? Det burde tilsi over 3 mill allerede for Strongpoints 1. Kvartal.
Det fra et marked som bare sporadisk har levert omsetning tidligere, og som ingen av oss har tatt med i estimater...
Hav vet vi om SA i 4. Kvartal Grantchester?
PSI- Investor
16.01.2019 kl 12:43 3103

5 parkeringsplasser ja, det er fint ha ha, nå redder Oslo verden alene?
Politikerne tror de kan presse næringslivets kunder til å ta bussen, men det de ender med er å presse bedriftene ut av byen.
Men det bekymrer dem sikkert ikke, de som har flertall i Oslo vil jo også legge ned oljenæringen (som sto for halvparten av Norges salg i fjor).
Hva vi skal leve av bekymrer dem ikke, det ordner seg nok sier de.
Ja ja, kanskje det er som du sier Collin at da MÅ man ha C&C, og det er jo bra for oss.
Burde kanskje utvikle noen større systemer også som de kan bruke på Maxbo som det sto om i går som ev må fjerne 50 parkeringsplasser for å lage 88 plasser for sykkel.