Strongpoint nr. 1-19 Bare muligheter

Slettet bruker
STRONG 01.01.2019 kl 16:55 68420

Første stopp er et trolig godt Q4 med kontrakter som også blør inn i Q1. Q2 er mer usikkert men det er også langt frem dit.
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
LeifH
24.01.2019 kl 11:31 4554

Ja, vi får virkelig se hva Jacob har til nyheter på Q4. Aksjen er bare trist.
Slettet bruker
24.01.2019 kl 11:32 4556

nima: har du et slikt negativt syn på Strong, så hvorfor selger du ikke bare? Jeg tar gjerne i mot. Og, har sagt det tidligere: adresser det der det hører hjemme. Til ledelsen i Strong. Still spørmål og få svar. Jeg har gjort nettopp det.

Det som er trist, er aksjonærene i Strong, ikke selskapet. Det er en forskjell her. Ja, la oss få en fot i bakken ved Q4.
Redigert 24.01.2019 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
nima
24.01.2019 kl 11:39 4544

Jeg venter i spenning, synes du det er rart at at man blir usikker ?? Forelsket i aksjer er farlig sport..
nima
24.01.2019 kl 11:40 4544

Hvilket svar fikk du fra ledelsen ? hvorfor ikke poste det her ?
PSI- Investor
24.01.2019 kl 11:48 4556

For øyeblikket kan det vel ikke nektes for at selskapet ikke har fått til å skape blest om seg selv. I alle fall ikke nok til at det er noe som helst etterspørsel etter aksjen å spore.
Et milliardkonsern med MÅ HA produkter og hele verden som marked, og så prises det som en pølsekiosk.
Det må være lov å bli litt lei selv om man tror på selskapet på sikt. Og jeg tror ikke det er så viktig med salgsanbefalinger, det er jo absolutt mer enn nok av de som selger, utrolig billig også.
Nå er det så stille at det på en måte er mer spennende enn det pleier synes jeg.
Gav kostnadskuttene effekt allerede i q4?
Har vi fått inn såpass med småordre rundt omkring at vi får til videre vekst uten noen ny storordre?
Har vi klart å etablere oss i nye markeder?
Får vi solgt noe Selfcheckout, og hvordan går det egentlig med Vensafe?
Har det blitt god lønnsomhet i trykkeriet?
Hvor store har de mer eller mindre faste servicekostnadene blitt?
Er det noe oppkjøp på gang, og i så fall hva?
Hvor stort blir utbyttet for 2018?
Slettet bruker
24.01.2019 kl 12:46 4504

nima og PSI: det har jeg postet her opptil flere ganger. Repetert budskapet. Men, det var sikkert før din tid? Dette temaet begynner å bli gammelt og utslitt. Jeg mener styrehonoraret ikke er på et ublu nivå og det er da ikke her skoen trykker mener nå jeg.
Skoen trykker på salg og markedsføring, produktene har vi. Der har vi noe å kritisere om nytt styre og ledelse ikke presterer snart. Kan ikke bli mer enig. Vi har en av Norges beste på salg i styre nå og en ny sulten CEO med salgsfokus.

Strong er inne i en snuopperasjon og problemet er at folk er så dønn lei av å vente, meg selv inkludert, at vi leter nøye etter hver eneste lille ting å kritisere og da er det repetisjonsknappen på dette med styrehonoraret? Ja, vi har MÅ HA produkter og de har virket kun kort tid i markedet og har allerede gitt oss håndfaste ordres i Sverige, flere piloter og en svær rammeavtale i Russia. Er det sannsylig at det var bare et lite blaff?

Angående kostnadskutt, så var oppgraderingsprosjekt ferdig i Q3 slik at Q4 bør gi noe besparelser av kostnader? I 2019 skal pengene spart brukes på nettopp salg og markedsføring.
Det er kort tid for JT å bli målt på sitt første hele Q, men jeg tror faktisk han presterer. Hilsen også lei av å vente og jeg har gått mange runder med meg selv i forhold til om jeg tenker helt galt i Strong og markedet faktisk har rett i sin pessimistiske syn på aksjen vår? Enn så lenge mener jeg klart nei. Spennende å se om vi får forslag om en liten økning i utbytte ved Q4?
Redigert 24.01.2019 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
tunktee
24.01.2019 kl 13:04 4471

Det har jeg også måtte gjøre de siste dagene Collin! Har tatt spørsmålet "tar jeg feil?" med i sengen, i steden for alle de våte drømmnene jeg skulle ønske jeg hadde ;)

Stillheten, og den plutselige eksplosjonen av innlegg, viser at det er mange som sitter å bærer på frustrajson som til slutt må ut.
Så kan være greit å ta to skitt tilbake og se skogen for bare trærne.
Kursen har holdt seg godt i forhold til markedet siste månedene, vi ville tapt penger hvis vi satt i de fleste fond.
Og der var tross alt mange fine nyheter frem til for noen måneder siden. Kontraktene har som regel kommet i bulk, med store perioder stillhet. Slik har det vært i åresvis.

Limer inn den siste her som en liten påminnelse

(22.10.18)
StrongPoint ASA er nok en gang valgt som leverandør til et ledende verditransport selskap i Europa

Et ledende Europeisk verditransportselskap har valgt StrongPoint som leverandør
av mer enn 1200 verditransportvesker (CIT cases). Leveransene er ventet å starte
i 4. kvartal, og være gjennomført i løpet av 1. kvartal 2019.

Key account management, leveranser, support og service vil bli utført av
StrongPoint sitt team i Frankrike og Belgia.

«Vi er svært fornøyd med at et ledende Europeisk verditransportselskap nok en
gang viser oss tillitten, og vi vil samtidig berømme StrongPoint sitt key
account management team som har vært drivkraften bak denne avtalen, så vel som
hele StrongPoint sin Cash Security organisasjon som fortsetter å levere
høykvalitets-produkter for verditransport», sier Jacob Tveraabak, CEO
StrongPoint ASA
tunktee
24.01.2019 kl 14:28 4410

Nei, nå tar det helt av i apar-Thailand, 4 nye systemer i dag!?
Slettet bruker
24.01.2019 kl 14:45 4395

t: haha, du får sagt det. 1. Så lenge Strong leverer vekst og cash flow. 2. Har MÅ HA produkter. 3. Har dyktig ledelse, så bør summen være lik økt aksjekurs. Flott at det ruller på nede i SA, og vi er jo ikke ferdig med januar måned en gang. Hva skjer? Har de plutselig fått fart på butikken? Ransbølge? Ny leder?
Redigert 24.01.2019 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
sulzrox
24.01.2019 kl 15:26 4360

Ja ein må spør seg: Hva er det som skjer i SA?
Får jo eit inntrykk av at det tar heilt av der nede.
Tidligere var det vel snakk om at valuta kursen vart eit problem. Noen som kjapt kan sei om valutaen i SA har gått opp?
Evt har kanskje strongpoint funnet ein måtte å finansiere butikkene i SA.

Bra jobbet!!
Slettet bruker
24.01.2019 kl 15:29 4373

Valutakurs SA: https://www.norges-bank.no/Statistikk/Valutakurser/valuta/ZAR
Ja, det er morsomt at det ruller på også der nede. Så har vi Spania. Spennende med Sverige, Danmark kanskje til og med gamle Norge kan dra noe opp av hatten?
tunktee
24.01.2019 kl 15:36 4366

Jeg er på litt ustø grunn Sulzrox, men var det ikke en bank i SA som skulle kjøpe inn systemer for å sette ut til kundene sine for et år eller to siden?
Kan det skje i samarbeid med Bullion?

Noen som stiller opp med bedre hukommelse?
Slettet bruker
24.01.2019 kl 15:38 4363

t: ja og vi fikk svar på hvorfor det ikke hadde skjedd enda for en stund tilbake. Det var problemer med et eller annet jeg ikke husker i farten, så ikke bare du som sliter. Kan jo materialisere seg nå kanskje?
Slettet bruker
24.01.2019 kl 16:08 4322

FNB. http://www.mynewsdesk.com/news/first-national-bank-in-south-africa-chooses-cashguard-148158
Mener å huske at mange av disse aldri ble montert. Ble levert i egen farge og med fnb trykt på cashguarden
tunktee
24.01.2019 kl 16:15 4309

Veldig bra at du fant sånn gammel info 100%! Er faktisk tre år siden, tiden flyr!
Da er det åltså ikke disse som nå blir montert, siden de ikke har det trykket på seg.
Slettet bruker
24.01.2019 kl 18:01 4237

Glemte jo helt at av gutta/boys. De hadde salgsrekord i 2018. La det løsne i flere markeder samtidig nå. Bread & butter salget ser ut til å gå riktig så godt og reduserer risikoen i casen. Land noen store også nå da.
Grantchester
24.01.2019 kl 20:22 4166

For å komplementere de irske og sørafrikanske installasjonene de siste dagene ble det i går også installert en CG i en italiensk iskrembutikk i Madrid;

https://www.telsystem.es/la-heladeria-sienna-evita-la-perdida-desconocida-y-los-descuadres-de-caja-gracias-a-una-solucion-integral-de-telsystem/

Grantchester
24.01.2019 kl 20:33 4160

Gode spørsmål, forresten, PSI - Investor; for å prøve å besvare et av de "Har vi fått inn såpass med småordre rundt omkring at vi får til videre vekst uten noen ny storordre?", så er svaret, tror jeg, nei. STRONG ville blitt en mindre bedrift uten store ordrer. Q4 blir bra takket store ordrer og STRONG har ikke nok små ordrer i nok antall land for å kompensere slike ordrer. STRONG børe levere begge deler. Og som det skrives bør produktene være interessante i flere land/markeder. Synes også din post i går var interessant. Jeg tror også at C&C vil kunne åpne for nye applikasjoner hvor mellomledd kan kuttes ut og C&C og salgsautomatkonseptet nærmest smeltes sammen.
Redigert 24.01.2019 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
24.01.2019 kl 23:06 4090

Takk for hyggelig tilbakemelding!
Det kunne vært moro om noen ville prøve å bruke boksene på den måten.
Vi har jo både selfchechout, Vensafe , C&C og CG ( jaja noe er det muligens akseptabelt å betale med kort) så å kombinere det på nye og spennende måter bør prøves av de som vil øke sine markedsandeler.
Slettet bruker
24.01.2019 kl 23:14 4089

I Oslo åpner det nå dagligvare som er åpen 24 timer i døgnet. Uten betjening om natten. Oooopppps?
HitIT
24.01.2019 kl 23:31 3983

Fult lovlig å klage på ledelsen, men synes nye sjefen skal få mer tid til å lande de store avtalene. Strongpoint er tross alt et veldrevet og solid selskap, bare synd at kursen ikke henger med.
Uansett ikke lengesiden jeg var Next aksjonær og kom meg ut med noen kroner i pluss. Der har aksjonærene virkelig grunn til å klage på både ledelse og styre.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
25.01.2019 kl 09:37 3880

Uten betjening om natten hadde jeg personlig ikke giddet å prøve på. Det blir jo veldig lett for alle de som lever på siden av samfunnet og som uansett har så mange saker på seg at et 20- talls ekstra ikke betyr noe uansett for straff de måtte få når de av og til tas inn til soning.
Før jul fikk jeg en tlf fra en nabo om at politiet nå var i en beryktet bolig i nærheten, og at de hadde funnet svært store mengder med tyvegods. Naboen hadde hatt flere småtyverier i det siste og hadde fått beskjed om å komme å titte om det var der. Han sa det var så store mengder at det for å illustrere måtte fjernes med gravemaskin.
Jeg ser politiet utenfor der stadig, så de må jo ha visst om dette, men likevel har det fått fortsette til det altså ble så store mengder.
Så nei, jeg personlig hadde ikke giddet å satse på ingen betjening.
Men det er klart hvis alternativet er f eks 5000,- kr i lønnskostnad hver natt så lønner det seg hvis tyveriene er 4900,-.

Og en ser jo hvor lenge ting får stå i fred hvis kommunen f eks forsøker å pynte opp med nye blomster og busker, det går en stund, og så blir det ødelagt.
Så jeg ville fryktet rent hærverk også, og hadde ikke klart å slappe av hjemme om jeg skulle drevet sånn.
Men det er jo bra at noen prøver, for de vil bør jo ha Strong- produkter for å få det til.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
tunktee
25.01.2019 kl 09:43 3875

Kan man ha adgangskontroll med bankkort, og der man registrerer kortet før man får gå inn, og belaster kortet med det man tar ut?
(Må selvfølgelig være en sluse, slik at ingen kan ta tak i døren og snike seg inn.)

Syns det er dristig at noen har lagt ut salg på 10k fra 9,- og oppover, som er lagt inn med lang tidsfrist. Bør jo være en megler eller en som sitter forran maskinen halvni hver morgen.
Blir der meldt en stor avtale om morgenen vil disse bli spist opp i en fei, og vekommende taper penger på salget.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2019 kl 09:51 3872

t: det er Coop som står bak og slik jeg er det fortalt brukes Coop-kundekortet eller mobiltelefon for å komme inn i butikken om natten. Når du skal betale er det selvskanning. Hva om noen åpner opp døra og slipper med seg en lovlås fugl inn samtidig? Hvem i huleste er interessert i å handle dagligvarer etter klokka 22 anyway?
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
LeifH
25.01.2019 kl 10:01 3869

Helt enig, at de har dørene oppe om natta vil ikke bety noe. Mange butikker er våpnene til 23.00 idag, jeg er stort sett i senga 22.00 :D
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
tunktee
25.01.2019 kl 10:04 3870

Hehe, den huleste personene er blant annet meg.
I Bergen er der en stor Rema-butikk som har døgnåpent. Den ligger i nærheten av Flesland og ved et knutpenunkt på trafikk fra Bergen Sør til Bergen Vest/Sotra og sentrum, så kanskje de får det til på sikt. Kjøpmannen uttlate i høst når han innførte åpningstiden at det uansett var en grei løsning ettersom butikken ville være helt ryddet og klar om morgenen.

Jeg var der i forrige uke klokken halvto om natten, selv om det er langt å kjøre herfra.
Veldig hyggelig da; de to som var på jobb var glad for å se folk, så jeg fikk jo nesten blomster i døren hihi. (De jobbet hele tiden med å sette ut varer og rydde i butikken.)
Tror de får det til etterhvert som folk vet om tilbudet. (Kjekt også for de som kommer hjem med charterfly klokken fire om morgene.)

Den lovløse fuglen kan man ungå ved å ha en sluse tilsvarende det de har hos gull- og klokkebutikker.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
25.01.2019 kl 10:23 3857

Det var jo lurt med døgnåpent ved å bruke tiden til praktiske gjøremål, for noen må jo gjøre det uansett.
Lovløse fugler er kreative, f eks er det jo fler hundre tusen nordmenn nå som har blitt utsatt for identitetstyveri, det å få kommet seg inn i en nattåpen ubetjent butikk fikser de helt sikkert. Men nok om det.
Det viktige for oss er at det selgers produkter som kan benyttes til 100% selvbetjening, og det er jo helt åpenbart at dette er i ferd med å ta over. I flere butikker her i distriktet var det tidligere mange kasser, nå er det bare en eller to og resten er kasser hvor folk fikser selv. Det som er litt dumt er at disse kassene jo ikke har annen betalingsmulighet enn kort. Det burde gå an å pusche CG til også dette formål slik at kunden har et valg også ved slike kasser.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Grantchester
25.01.2019 kl 12:31 3803

Laks fra automat;
https://www.dn.no/marked/laks/tore-lyng/singapore/-jeg-fikk-en-visjon-i-hjertet-mitt-a-selge-laks-gjennom-salgsautomater/2-1-526642

Jeg har tidligere beskrevet salgsautomater i Nederland med alt mulige produkter fra varme kroketter til blomkål. Kanskje et interessant oppkjøpsobjekt for STRONG hadde vært en salgsautomatprodusent. Eller utvikle det selv.

Helautomatiserte butikker finnes allerede i Spania;
http://www.eravending.es/tiendas-automaticas

I Japan er det 5 millioner salgsautomater.
https://nordic.businessinsider.com/why-so-many-vending-machines-in-japan-2017-1?r=US&IR=T
Et samarbeid med et japansk selskap hadde vært spennende.

Ingen grenser mao.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
LeifH
25.01.2019 kl 12:36 3799

Jeg ser det ikke for meg. Hehe. Jeg trur Jacob vil satse på selskap som cub, jeg trur han ser ekstreme vekst muligheter for cub. Jeg også, trur det kan bli et av de beste kjøpene strong har gjort. Logistikk, e handel, dette trur jeg er noe Jacob vil satse hardt på.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2019 kl 12:40 3807

Leif: du tror, jeg vet. Jeg har selv jobbet i København med et norsk selskap. Vi holdt på i to år med forhandlinger før vi fikk solgt så mye som en skrue. Danskene blir kaldt Nordens jøder av en grunn. Danskene spiser nordmenn til frokost i forhandlinger. Når vi ser at CUB har fått sitt første greie salg i Danmark på kort tid, så sier det meg enda engang at dette er MÅ ha produkt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Grantchester
25.01.2019 kl 12:46 3802

CG konkurrent spanske Azkoyen satser knallhardt på salgsautomater (kaffeautomater https://www.coffetek.co.uk/ ) og har en egen Vending Systems avdeling. Klart at CUB er og blir viktig, men caset er styrket takket in-house C&C. Software og hardware, ja takk, begge deler. Det er vanskeligere å kopiere begge deler samtidig. Norge er ikke representativt for salgsautomater, men en liten tur ut til hvilken som helst flyplass i utlandet, så kryr det av salgsautomater for eksempel.
Salgsautomater er ekstremt effektive, billige i drift, plassbesparende, aldri kø, raske og med bygget inn CG. Kontantbrukstimulerende.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
LeifH
27.01.2019 kl 21:55 3506

Nye uke imorgen. Kan Jacob overraske? :D trur det skal endel til å løfte oss vekk fra 8tallet. Jeg gleder meg til Q4, så hva Jacob egentlig jobber med, for stille har det vært.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2019 kl 22:55 3498

Stille har det ikke vært annet enn i aksjekursen Leif. Er jo landet halvstore SQS ordre. Gjennombrudd i Danmark og full fres i Spania for å nevne noe. En bekjent av meg, som studerer SMB aksjer, sier følgende: de beveger seg sjelden på fundamentale forhold og 99% av forvaltere vet ikke engang om at de eksisterer og bryr seg ikke. Ny uke, nye muligheter.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Grantchester
28.01.2019 kl 14:06 3336

Det har absolutt vært for stille for lenge; det er over 3 måneder siden det ble børsmeldt en ordre av betydning og sistnevnte er vel levert nå, ordrereserven er minimal nå vil jeg tro. STRONG trenger mer regelsmessighet i de mellomstore og store leveransene. Spania går bra men leveransene er små, enkeltordrer med rask leveringstid. Det er over et år siden CUB oppkjøpet og det er ikke kommet noen nye produkter på markedet av betydning. Vi trenger noe "good news" snart.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
LeifH
28.01.2019 kl 14:19 3334

Jeg trur Jacob jobber knallhardt, og er fremoverlent om fremtiden. Føler Jacob vil overraske snart, og blir et spennende Q4, for strong er et veldig godt selskap. Kan smelle på alle fronter egentlig, men man tenker ikke sånn når det er stille.. får se om tålmodighet er key.
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 14:56 3316

I 2017 hadde vi en omsetning på 951M en margin på 52M/5,47% og aksjekurs 11,1. Aksjekursen er nå på 8-tall og peker nedover til sammenligning og spørsmålet er da: hva er så mye mer negativt nå i 2019 sammenlignet med verdsettelsen i 2017? Jeg får ikke øye på det.
Ja, vi behøver noe saftig for å pleie nervene til utslitte aksjonærer, jeg er en av de...
Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
sulzrox
28.01.2019 kl 15:13 3307

"" hva er så mye mer negativt nå i 2019 sammenlignet med verdsettelsen i 2017?""
Min første tanke er at 2016 gikk veldig bra og hadde stor fremgang. Vi skulle til 20 fort.
2017 ble jo ikkje så bra men på grunn at 2016 var så bra påvirka dette aksjonærene tankesett positivt i 2017.
Berre ein tanke

Ser frem til Q4 rapport. Og ønsker ingen ubehagelige overraskelser.

Redigert 20.01.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare