Strongpoint nr. 1-19 Bare muligheter

Slettet bruker
STRONG 01.01.2019 kl 16:55 68414

Første stopp er et trolig godt Q4 med kontrakter som også blør inn i Q1. Q2 er mer usikkert men det er også langt frem dit.
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Idav
08.02.2019 kl 14:14 5737

Hei Strongere
Ja nå er det en stund siden jeg har skrevet på siden, men følte at jeg måtte si et par ting.
Begynner å miste litt tålmodighet egentlig i dette selskapet. Har vært i dette selskapet i fra tidlig 2000 og har vel ikke akkurat tent de store pengene.
Merkelig at interessen for strong er så liten for de vi omsetter jo for noen kr og har jo også blå tall i boka. Det er jo mer enn man kan si om ganske mange andre selskap på børsen. Der er det stort sett emisjoner og tap , men aksjene går for det ( merkelig ????). Sitter nå ganske tungt med SP og ikke lett å bli kvitt disse eller uten at man må gi de bort da. Håper i alle fall at det kommer noe matnyttig på Q4 nå, ellers er jeg redd for at vi faller enda mer.
Samt den satsingen vi har gjort i Østen har jo ikke akkurat bert noen store frukter eller og vi har jo vært der en stund.




Slettet bruker
08.02.2019 kl 14:49 5719

Idav: vi har landet en flott kontrakt i Malaysia. Fort gjort å glemme oppe i det negative kursholder. På Q får vi svar og det er jo nå vi skal høste av all produktutviklingen som ble ferdigstilt i høst (i den grad vi bør si ferdigstilt). Nå er det ut å selge som JT sier.
Ellers enig i at nå bør det begynne å røre skikkelig på seg. C&C pilotene er det jeg har mest tro på. Italiaordre neste tror jeg.
Just_Nilsen
08.02.2019 kl 14:57 5706

Jeg var innom en REMA i dag. Kunden før meg kjøpte rullings og fikk en gushegrønn pakke der fra skapet og jeg spurte hvilken farge det var på den tidligere til han i kassa da det ble min tur. Jo dette var den med Mikkel på. (ps. eventyrblanding). Og ja, de skulle snart få seg Vensafe.
Jeg tror det kan ble solgt veldig mange av disse skapene.rundt i verden som regler endrer seg og skapene nå viser en veldig god kvalitet. Med aldreskontroll de helt sikkert teknisk kan levere, er det nye markeder som åpner seg, tror jeg.
Grantchester
08.02.2019 kl 17:19 5619

Just, du er inne på et viktig moment. Produktene har et enormt potensiale, i eksisterende, oppplagte applikasjoner men også nye applikasjoner, men og det er et stort men, man må ut til distributørene og sluttkundene og demonstrere, forklare og selge produktene. Man må ha en kontinuerlig dialog med kundene til den oppdager selv behovet. Kunden sammen med selgeren kan også komme på andre nye behov/applikasjoner for samme produktet med noen små modifikasjoner. Nøkkelordet er kontinuerlige gode kunderelasjoner. Mitt spørsmål, og jeg har løftet det her tidligere, er hvor gode er STRONGs salgsteam til å utføre disse oppgavene ? Salgsteamet bør bestå av flere meget språkmektige superselgere som reiser verden rundt og besøker sluttkundene samme med distributørene. Selgerne bør ha totaloversikten over alle produktene i mest mulig detalj, fordi samme kunden kan ha behov for flere av STRONGs løsninger. Salgsteamet bør ledes av en overordnet salgs og markedsføringsansvarlig for alle produktene/markedene. Det høres enkelt og logisk ut men verden er full av teknologisk suverene produkter som aldri nådde høydene de fortjente. Hovedgrunnene har som regel vært at man ikke skjønte/grep tak i markedet og mulighetene.
Redigert 08.02.2019 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Norviking
08.02.2019 kl 18:02 5595

Topp 50 økte sin beholdning med 57 632 aksjer og 0,1 % i forhold til sist måned og eier nå 76,8 % av selskapet.
Vi fikk 20 nye aksjonærer i forhold til måneden før.


Grantchester
08.02.2019 kl 18:05 5605

20 nye Strongere, bra Norviking !
Slettet bruker
08.02.2019 kl 18:06 5602

Takk for regneark Viking. God helg alle som en.
Elektrikeren
08.02.2019 kl 20:03 5565

Har tatt en titt på dagens topp 50 pr. 31 januar fra Strongpoint, og følgende endringer er å finne:

Holmen spesialfond har som jeg tidligere har nevnt økt med 100 000 aksjer.
Avanza bank AB har kjøpt 20 515
Georg Zetterberg har kjøpt 17 000
Bernhard Næss har kjøpt 8 326
Tor Colka Evensen har kjøpt 3 208
John Inge Panduro Skogen har kjøpt 2 300
J.P.Morgan har kjøpt 1 127
Morgan Stanley & CO har kjøpt 944

I motsatt ende finner man:

Daniel Wedul Pinnås har som tidligere kommunisert redusert i flere etapper, totalt 54 000 aksjer. Restbeholdning er 153 479 aksjer. Som vi har sett den siste uka har han fjernet salgsposten som lenge lå åpent ute. Kanskje han har kommet på andre (bedre) tanker; eller så kommer de kanskje ut igjen ved kvartallsfremleggelsen?

Nordnet livsforsikring AS har solgt 18 592 aksjer
Svenska Handelsbanken AB har solgt 17 000
Swedbank AB har solgt 16 852
Swedbank AS har solgt 4 800
Middelboe AS har solgt 3 000
Nordnet bank AB har solgt 1 160
Daniel Bjørnstad har solgt 1 000
Skandinaviske enskilda banken AB har solgt 341

Torben Halvorsen som stod oppført med 130 000 aksjer forrige måned, forsvant ut av lista. Inn kom Nordea Bank ABP med 150 957 aksjer.

Som Norviking nevnte økte topp 50 med 57 632 aksjer. Derimot så sank antall aksjonærer med 10 stk. Ikke økte med 20 som han skrev i sitt innlegg. Antall aksjonærer gikk fra 1 618 forrige måned til 1 608 nå
Norviking
08.02.2019 kl 23:06 5485

Du har rett trikkern
Sneket seg inn en feil her ja
Sorry


Edit
Ser nå hva jeg har klart å gjøre
Jeg har i siste regnestykket i xls arket forvekslet desember og januar og satt antall aksjonærer i desember i kollonen for januar og omvendt
Da blir jo det jo selvfølgelig feil
Redigert 08.02.2019 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
08.02.2019 kl 23:18 5477

Takk trikkeren. Du er ønsket! Skjønn det eller les ST melding.


Fytti, tallene vil jeg ikke spekulere i. Det et er fremtiden sm betyr alt og .hvordan SP skal få eksponesiell vekt jeg tro kommer.

Jeg tror jeg kan møte på Q4 og håper å treffe mange av dere der på teaterkaffeen etterpå..

LeifH
09.02.2019 kl 20:24 5326

Disse self checkout, syns det sto at det er store muligheter for at hele kjeden ruller ut med disse over tid. Så står det, one of the leading retail chains in Baltics IKI. IKI? Hvor mange butikker har denne kjeden? 240?
Kan jo bli enormt om dette slår til, spesielt om de skryter fryktelig av de.
Grantchester
10.02.2019 kl 12:58 5251

og fra Banco de España, den spanske sentralbanken;
https://www.bde.es/bde/es/areas/billemone/
Oversettelsen fra "sedler og mynter"-siden (Billetes y Monedas) om bruk av kontanter;

- Det er den mest brukte og raskeste i kommersielle transaksjoner.
- Det er det viktigste i beredskapssituasjoner.
- For transaksjoner med små beløp er kostnaden lavere enn for elektroniske betalingsinstrumenter.
- Den er tilgjengelig for alle og tillater betalinger til de som mangler bankkontoer, har begrenset tilgang til dem, eller kan ikke bruke elektroniske betalingssystemer.
- Det gjør at publikum kan bedre kontrollere sine utgifter.
- Det er trygt mot svindel og motstandsdyktig mot forfalskning.
- Det er en form for verdilagring.
Slettet bruker
10.02.2019 kl 21:40 5190

Takk Norviking og Elektrikeren. Flott med oppdatering på endringer.
riskypick
10.02.2019 kl 21:45 5196

Var i Berlin en tur denne uka. De fleste steder(som jeg var)gjelder kun kontanter,altså ikke mulig å betale med kort. Håper det strong slår til. Den virker billig.
Just_Nilsen
10.02.2019 kl 22:59 5159

Strong er ikke noe riskipick! JEg mener det er er at av børsen sikrreste papirer. Kjeldilig ja om man ikke en en geek, som meg og mange her. Det må leveres utbytte slik jeg ser det. Og med det vil STRONG være en aksje for fremtiden. De er ledende og på hugget! Vel, min oppfatning og det jeg har satt de fleste kroene i.
HitIT
11.02.2019 kl 12:38 5063

"StrongPoint Cash Security has taken a big step in Italy’s market and will deliver more than 100 security cases to the market leading CIT company. .."
https://www.strongpoint.com/news/many-years-a-customer-fidelitas-continues-working-with-strongpoint/
JosMag
11.02.2019 kl 12:49 5052

Hærlig. Italia here we come!!
Fint om også hentestasjoner også blir rullet ut der. Jo før jo bedre.
tunktee
11.02.2019 kl 12:51 5044

Fett HitIT!
Da har vi litt flere kroner som ruller inn i Q1.
Bør være minst 3 mill og med god avanse.
JosMag
11.02.2019 kl 12:55 5034

Får dessverre likevel ikke møtt på presentasjonen 28.feb. Er i utlandet på ferie da. Virker som spørsmålene blir godt ivaretatt lel.
Slettet bruker
11.02.2019 kl 13:01 5023

HitIT: Som elsker av Italia er dette ekstra morsomt. Kanskje ta turen ned å kikke på C&C utenfor Milano?
Kjæresten på sykehus, så her er det lite søvn og mange tanker. Hun får god hjelp, så det går seg til.
tunktee
11.02.2019 kl 13:12 5012

Trist å høre Collin, ønsker god bedring min venn!

God ferie JosMag!
Grantchester
11.02.2019 kl 14:06 6742

Ønsker din kjæreste god bedring, Collin.
Kjempefin ordre fra Italia for et kjempebra produkt. Potensialet for produktet er stort. Ikke en god idé å selge SQS. Milliarder av EUR-sedler som skal transporteres og brukes;

https://www.ecb.europa.eu/stats/policy_and_exchange_rates/banknotes+coins/circulation/html/index.en.html
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
11.02.2019 kl 21:01 6565

Forrige ukes endringer på topp 50:

Heller ikke forrige uke var det de helt store endringene på lista, men som vel Collin antydet for noen dager siden var det junior som kvittet seg med aksjer. Han er nå ute av lista, dvs. han har under 130 000 aksjer. Han har fortsatt en del igjen, så det kommer nok mer for salg fra den kanten, men det nærmer seg uansett slutten.

Nordnet livsforsikring AS solgte 8 246 aksjer
Avanza bank AB solgte 3 888
Skandinaviske enskilda banken AB solgte 3 574
John Inge Panduro Skogen solgte 3 195
Nordnet bank AB solgte 94


Verdadero AS kjøpte 7 492 aksjer
Swedbank AS kjøpte 567

Torben Halvorsen er inn på lista igjen med 130 000 aksjer.



Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Grantchester
12.02.2019 kl 17:44 6388

Mens vi venter på Q4 og gode nyheter, litt om bruk av kontanter i Tyrkia;

https://www.pymnts.com/cash/2018/turkey-banking-mobile-payment-adoption-cardtronics/
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
doob
12.02.2019 kl 19:09 6336

Den amerikanska dagligvarukedjan Walmart och det Google-backade leveransbolaget Deliv har avbrutit sitt samarbete gällande hemleveranser av livsmedel, skriver Reuters.
Processtiden för enskilda förares orderupphämtning var "ett enormt problem" för samarbetet, uppger källor för Reuters. Men inte heller efterfrågan var särskilt hög för leveranser från Walmart.
Samarbetet sågs som en nyckelfaktor för Walmart att nå ut till konsumenter med e-handel av dagligvaror, efter att ett liknande samarbetsavtal med Uber och Lyft gått i stöpet.
Efter att Deliv använts i pilotprogram i San José och Miami stoppades samarbetet i slutet av januari, rapporterar nyhetsbyrån. Detta sedan leveranshanteringen vid Walmarts butiker varit för omständlig, vilket lett till långa och kostsamma väntetider för förare.
Deliv, som finns i 1.400 amerikanska städer, är en så kallad gig-tjänst, där fristående förare utför transporten mellan konsumenten och leverantören, liknande upplägget Foodora, som finns i flera svenska städer.
Sedan samarbetet gått i stöpet innebär det också att pilottestet där säkerhetsföretaget August Home ingick har avbrutits. I testet levererades Walmarts varor hela vägen in i kylskåpet även om konsumenten vid tillfället inte var hemma.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
12.02.2019 kl 20:05 6300

Får håpe Strong er våkne og puscher C&C nå da, for e- handel skal de nok ha selv om hjemmelevering ikke funker selv i lavkostlandet usa
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 20:15 6286

Walmart er allerede igang med en ny satsing på pick up points. Kjørte stor reklamekampanje under super bowl som jeg la inn en lenke om her om dagen. Det skrives mye om Strongpoints C&C på sosiale medier om dagen. Kan ikke skjønne annet enn at vi er nære en ny kontrakt.
Jeg løp forbi en Rema 1000 og så noen nye skap. Nytt design tilpasset Rema. Jeg håper inderlig dette er Strongpoint sine Vensafes.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Norviking
12.02.2019 kl 20:25 6278

Off tåpik som Just_Nilsen sier

Her er en fin oversikt

https://www.smartepenger.no/106-markedsoversikt/2072-prisoversikt-aksjemeglere-pa-nett

Nordea er billigst
MEN garantert dårligst også.
Mye tull med handelssystemet , trege sider , dårlig realtime , nedetid osv
MEN for den som skal handle litt sånn dann og vann så er det helt greit.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Grantchester
12.02.2019 kl 22:24 6203

Hjemmeleveranser er for tidskrevende og kostbare. Under en tur til Madrid nylig observerte jeg med stor interesse en Mercadona hjemmeleveranse i et område med høyblokker. Det var mørkt og varebilen måtte parkere et godt stykke fra blokkene. Med en varebil som var dårlig innredet og designet (ingen innvendig belysning og kun med dør bakerst) for oppgaven og en tralle slet sjåføren med å frakte varene. Hele seansen så tungvint og tidskrevende ut. STRONGs C&C bør ha en lys fremtid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Casiasia
13.02.2019 kl 08:03 6095

En av de ledende dagligvarekjedene i Baltikum har valgt StrongPoint som leverandør av Pricer Electronic Shelf Labels (ESL) til deres butikker. Første del av avtalen består av pilotinstallasjoner i hvert av de tre landene, etterfulgt av mulighet for leveranser til alle butikkene i kjeden. Avtalen gjelder i første omgang ESL innen enkelte avdelinger i butikkene og har en verdi på opptil MEUR 1,5. Leveransene er ventet å starte inneværende år og ferdigstilles i løpet av 2020. «Vårt dedikerte og hardtarbeidende team i Baltikum har sørget for den første store ordren på ESL utenfor Norge og Sverige», sier Jacob Tveraabak, konsernsjef i StrongPoint ASA. For mer informasjon vennligst kontakt:Anders Nilsen CFO StrongPoint ASA Telefon: +47 932 59 410 Om StrongPoint: StrongPoint's mission: Driving Retailers' productivity by providing innovative integrated Technology Solutions enabling store owners to perform to their full potential. StrongPoint har hovedkontor på Rælingen og har ca. 540 medarbeidere i Norge, Sverige, Baltikum, Frankrike, Tyskland, Belgia, Spania, Russland og Malaysia. Selskapet er notert på Oslo Børs. For ytterligere informasjon: www.strongpoint.com Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12 This announcement is distributed by West Corporation on behalf of West Corporation clients.The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.Source: StrongPoint ASA via Globenewswire
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Krosta
13.02.2019 kl 08:07 6091

Veldig bra! Håper dette er starten på en periode med flere positive meldinger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
sulzrox
13.02.2019 kl 08:12 6086

Forstår eg dagens melding riktig?
Ordren på MEUR 1,5 gjelder for pilotinstallasjoner innen enkelte avdelinger i butikken for dei 3 landene? Riktig?
Så vi kan muligens få stor ein ordre ved vellykket pilot om noen år?

"""""
En av de ledende dagligvarekjedene i Baltikum har valgt StrongPoint som leverandør av Pricer Electronic Shelf Labels (ESL) til deres butikker.
Første del av avtalen består av pilotinstallasjoner i hvert av de tre landene, etterfulgt av mulighet for leveranser til alle butikkene i kjeden.
Avtalen gjelder i første omgang ESL innen enkelte avdelinger i butikkene og har en verdi på opptil MEUR 1,5.
"""
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Casiasia
13.02.2019 kl 08:13 6087

her er Pricers versjon:

Pricer's reseller StrongPoint has signed an agreement with one of the largest grocery chains in the Baltics for delivery, installation and service of Pricer's system with digital price labels. The first part of the agreement consists of one pilot store in each of the three Baltic countries, with a subsequent potential of delivery to all stores in the chain. The agreement covers a partial deployment with labels for certain sections of the stores. The estimated value of the agreement is up to SEK 15 million.
Pricer's reseller StrongPoint has signed an agreement with one of the largest grocery chains in the Baltics for delivery, installation and service of Pricer's system with digital price labels. The first part of the agreement consists of one pilot store in each of the three Baltic countries, with a subsequent potential of delivery to all stores in the chain. The agreement covers a partial deployment with labels for certain sections of the stores. The estimated value of the agreement is up to SEK 15 million.

Deliveries will begin in 2019 and be completed before the end of 2020. The order value under this agreement will be reported in Pricer's order intake when orders are received from StrongPoint.

"Pricer and StrongPoint have a successful partnership in several markets since many years. It is gratifying to see this success spread to the Baltics, a region we have jointly worked on in recent years", says Mats Arnehall, Sales Director at Pricer.

For further information, please contact:
Helena Holmgren, CEO, Pricer AB, +46 (0)70 2870068

Pricer, founded in 1991 in Uppsala, Sweden, is the global leader in providing in-store shelf-edge digital solutions that enhance both store performance and the shopping experience. Pricer AB (publ) is quoted on the Small Cap list of Nasdaq Stockholm. For further information, please visit www.pricer.com.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Grantchester
13.02.2019 kl 08:18 6083

Bra avtale. Lett å glemme Pricer. Jeg har ikke produkt/marked-matrisen lett tilgjengelig. Noen som kan bekrefte hvilken andre markeder STRONG kan selge Pricer i ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
larserne
13.02.2019 kl 08:18 6084

n tåkelagt melding som kan tydes på mange måter. jeg skjønner det slik at avtalen i første omgang er for enkelte deler av butikkene, og den avtalen har en verdi av MEUR 1,5 mill (etter at pilotene er godkjent).. Rart at selskapet ikke greier å formidle en avtale på en klar og entydig måte?
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Casiasia
13.02.2019 kl 08:21 6081

Kanskje Rimi, har 12300 og dekker alle de tre landene: https://rimibaltic.com/about-us

Eller maxima? Eller COOP? Alle har ulike Strongpoint løsninger. Høres ut som Hypermarkeder ettersom det er 5 MSEK per butikk og bare delvis utrulling i hver butikk.
Tipper det er Maxima, de har mange 'Big Box-stores'.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
sulzrox
13.02.2019 kl 08:35 6059

Kan ende i kjempe ordre dette. ( eller enorm)
Men langt frem til ein slik ordre. Tidligst slutten av 2020.

Eg er sikker på at ein slik ordre på mange 100 mill vil komme seinest 2021, for dette kan vi.

Gratis til StrongPoint !

Ps.
Nei forventer ikkje kurs hopp på dette enda.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare