Sykelønnsordningen og ulltrøyer.

kurv
01.01.2019 kl 23:17 238

Mange blir syke i vinterhalvåret og enda flere bruker ikke ulltrøye om vinteren, men går i t-skjorten hele året. Det hjalp å vaske hendene under svineinfluensaen, da hjelper det sikkert på sykefraværet med godt ullundertøy også. Det er store penger, flere titalls milliarder hvert å på korttidsfraværet i for stat og næring. Bomull øker nedkjølingen når man svetter og er god å bruke om sommeren. T-skjorta er Sørstats-Amerikansk og passer ikke for den norske vinteren. Den er ikke helt god, ikke etnisk norsk, men et importert problem. Ull blir gull på kistebunnen i Norge:-)) Ikke rør sykelønnen, men innfør forbud mot bomull på skole og jobb i vinterhalvåret. Ullskjerf varmer brystkassen. Ull er miljøvennlig å plage, trenger ikke vaskes ofte og holder deg kjernsunn hele året. Ja til Ull(v)!
Slettet bruker
02.01.2019 kl 00:14 227

Dette er jeg så enig i. Ull er det eneste som duger når det er kaldt. Merkelig at helsemyndighetene ikke har noen kampanjer på dette. Her tror jeg mange trenger opplysning.
Slettet bruker
02.01.2019 kl 14:38 192

Bare tull at det lønner seg å ha på seg mer klær. man blir ikke mer syk av det. men det er selvsagt behagelig å ha på seg ullundertøy når det blåser og er kaldt..men det er noe helt annet. Leger også sier jo at man blir ikke syk bare man har lite klær på seg. Hva da med isbadere? blir de sykere oftere enn folk som stapper kroppen full av ull? Neppe
Slettet bruker
02.01.2019 kl 14:46 189

Jeg nekter å tro at sykefraværet i Norge er høyere enn i naboland pga at vi er mer syke,