Forventninger til 2019

Slettet bruker
2019 02.01.2019 kl 16:14 5027

Ønskeliste av Øyvind Mostad – akkurat som Havfruen selv skulle sagt det:

• Nye politiske grupperinger vil få stor oppslutning og punktere de etablerte partier. Samtidig vil de gamle presses til å legge om sin politikk, og ta hensyn til landets innbyggere. De dårligste lederne byttes ut, og nye friske krefter kommer til. FrP og SP reformeres, Slagsvolds familiebånd til AP fjernes, og FrP og SP går sammen om å bevare Norge. Dette gir massiv tilslutning, og kommer til å bli plattformen ved neste stortingsvalg.
H, AP, KrF og V klarer ikke å bli kvitt sine udugelige ledere som tviholder på makten og sender partiene i grøften. Mediepropagandaen preller av!

• Ved kommunevalget vil de røde feies vekk fra de store byene der de har gjort mest skade, og de nye som kommer inn vil reversere alt det negative.

• Klimabløffen punkterer og relaterte avgifter og skjev politikk kreves endret. I kjølvannet vil massiv korrupsjon avsløres, og lederne stilles for retten.

• Tysk energipolitikk tar et endelig brudd med den grønne bløffen. Merkel får sparken som kansler. All støtte til alternativ energi opphører, og norsk vannkraft vil falle i pris, og kan like gjerne brukes i Norge. Omfattende skroting av vindmøller, eller alternativt de gis som U-hjelp til afrikanske land i stedet for annen U-hjelp.

• EU’s fremtid: Fylliken Juncker presses til å gå av, han avslører da omfattende snusk og korrupsjon som hevn, EU rakner og Brexit fullføres, nye handelsavtaler skapes, og verdenshandelen vil blomstre.

• I USA stilles Hillary Clinton for retten og blir dømt for omfattende korrupsjon. Dette vil også ta med seg norske politikere som står bak milliardoverføringene til Clinton Foundation. I kjølvannet vil hele Libyakrigen bli brakt til menneskerettsdomstolen, og Stoltenberg med følge dømmes til lange fengselsstraffer for forbrytelser mot menneskeheten.

• Fred i Syria medfører at asylbetingelsene krever hjemsendelse. Dette fører til at også andre lands asylanter blir hjemsendt. Måten å gjøre dette på er å kutte all NAV-støtte til dem som kommer fra disse landene som nå trenger sin arbeidskraft til fulle for å komme videre. Tilhørende tomme kommunale leiligheter punkterer det norske boligmarkedet og sørger for at unge har råd til å etablere seg med egen familie, og få barn. Spekulantene sitte igjen med null-verdier.

• Et punktert boligmarked sørger for at de som jobber svart drar hjem. Dette åpner for at yngre norske håndverkere får en fremtid.

• I Sverige blir det nyvalg, og et nytt styre med Sverige Demokratene og rester av høyresiden i regjering. De tar fatt på den tunge veien med å snu etter årtiers sosialistiske vanstyre.

• Nye samarbeidskonstellasjoner mellom landene, der folkebevegelser samarbeider over grensene godt hjulpet av sosiale medier, avslører maktmisbruk og korrupsjon. Nasjonalstatene styrkes, og strenge etiske regler sørger for at dette ikke skal gjenta seg.

• I de vestlige landene innføres en kopi av sharialover kun for muslimer, men overstyrt av nasjonale lover. Muhammed og sharialover vil altså være underordnet nasjonale lover, og utføres av såkalte vantro mot muslimer. Dette føles så feil for muslimene at de aller fleste flytter vekk. De som blir igjen velger å gjøre seg til vertslandets borgere og blir evig tro mot sitt land, og sørger for at Islam aldri får fotfeste der lenger.

• Norske byråkrater mister arbeidet etter at EU’s regler ikke lenger gjelder i Norge. Staten må kutte ned på antall ansatte, og med et redusert NAV må overflødige settes til praktisk arbeide.

• Kaldere klima, og dårligere avlinger krever økt innsats med å dyrke jorden. Byråkrater tilbys gunstige avtaler om å kjøpe fraflyttede gårdsbruk, og gjøre nytte for seg med å dyrke mat for egen befolkning.

• Nye politikere sørger for å fjerne statlige overføringer til all presse og media. Etiske regler innføres i det offentlige der alle medarbeidere tas i ed, og opplyses om strenge straffer og tap av ansettelse og alle rettigheter ved misbruk.

• Det frie ord blomstrer, og de som sitter i styre og stell blir livredde for å eksponeres negativt. Dette fjerner over natten all korrupsjon og maktmisbruk.

• Norges hestekur vil følges over hele verden, og andre land følger etter. Uten økonomisk støtte trekker muslimene seg vekk fra de vestlige samfunn tilbake til sine opprinnelsesland, og fortsetter der. Noen av dem har med seg holdninger og impulser fra oss, og de får sine impulser til å gro i de muslimske landene, der folket etterhvert skjønner at de har blitt lurt til underkastelsen, og gjør opprør!

Antagelig er forventningene «litt» for høye, Utopi? men kanskje noe av det vil skje? Eller som en begynnelse på noe bedre?

Trøsten er at det har allerede begynt, og vil fortsette. Med dette ønsker vi det nye året velkommen!

https://resett.no/2019/01/01/nyttarstale-fra-grasrota/

Redigert 02.01.2019 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
Blåveisen
02.01.2019 kl 16:21 1353

Godt og klokt skrevet nyttårstale!
Flott med konkrete tanker og ønsker og ikke bare de svulstige PK-talene vi ellers hører.
Nok en god artikkel i Resett som flere burde lese som en balanse til PK-media.
Slettet bruker
02.01.2019 kl 16:37 1339

Ja, det går faktisk an å stake ut en konkret utvikling - vi har alt for lenge svimet rundt i den politisk korrekte moralsuppa av forfeilete idéer om multikultur og anormal identitetspolitikk som påheng til korrupt globalisme (alt sammen for at våre elitepolitikere skulle få spise kirsebær med de "store").

Jeg vil føye til for egen del at SP/FRP igjen etablerer god kontakt med Norges viktigste alliansepartner USA, helt i tråd med Trump's stødige innfrielser av sine valgløfter overfor det amerikanske folk, og med takknemlighet for hans evner som mentor og verdensfader.
Trump belønner norske skattebetalere rikt med reimbursement av våre betalinger til Clinton Foundation når fondet konfiskeres av myndighetene, og det som er tilbake av de korrupte pengene kan tilbakebetales - Norge forfordeles fordi våre betalinger kun har vært naiv "veldedighet" grunnet for høye skatter og UDs overflødighetshorn som pøser midler i alle retninger, i motsetning til Saudi-Arabia som oljeherredømme over USA for sine innbetalinger. Trump krever engangs skattelette for det norske folket som resultat av at de norske CF-pengene tilbakeføres.
Redigert 02.01.2019 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2019 kl 17:00 1316

If only.....;=)
Slettet bruker
02.01.2019 kl 17:02 1314

Vi får takke Øyvind Mostads klare og strukturerte tanker.

Flere og flere bidrar til at vestlige mennesker nå etter hvert gjenvinner munn og mæle, etter #TheGreatAwakening fra de politisk korrekte indoktrineringer. En av disse er Michel Houellebecqs som 4. januar kommer med sin nye roman «Serotonine», og etter forhåndsomtalen å dømme ligger den an til å bli årets skjønnlitterære begivenhet i Europa. Den norske utgaven er ventet til 20. februar.
Bokens innhold er i prinsipp konfidensielt frem til utgivelsen, men det har dukket opp mange nok indiskresjoner i diverse europeiske medier til at man trygt kan fastslå at forfatterens sjuende skjønnlitterære verk representerer både fornyelse og kontinuitet i forhold til forgjengerne.
Kontinuitet fordi denne franske 1956-modellen med sin romankunst også denne gangen ser ut til å formidle en sterk følelse av ubehag ved samtidskulturen og de hurtige sosiale forandringene den skaper – en følelse som paradoksalt nok er så utbredt at nesten alle i større eller mindre grad merker den, men uten å være i stand til å gjøre ordentlig rede for den.
Fornyelse fordi han er oppdatert – og profetisk også denne gangen. Han setter fingeren på fenomener som var med på å utløse de gule vestenes protester før de brøt ut, for eksempel irritasjonen over urimelig lave fartsgrenser. Handlingen berører temaer som globaliseringen og utlendingers invasjon av Frankrike, og gir en stemme til de franske provinsenes opprør mot Paris-eliten. De som vil beholde all spenningen, advares mot å lese videre.
Denne gangen er det ikke islam som ødelegger Frankrike, som i «Underkastelse», men en avhumanisert pengemakt og ultraliberalisme som ruinerer landsbygdene, tradisjonene, hverdagslivet, de menneskelige relasjonene, kjærligheten og den franske identiteten. «Serotonine» er et reaksjonært mesterverk.

https://www.document.no/2019/01/01/michel-houellebecq-om-ubehaget-ved-samtiden/

Vi gleder oss - boken vil bli kjøpt og lest! ;-)))
Sotah
02.01.2019 kl 17:40 1294

For egen del var 2018 et år med mye fremgang og positiv utvikling for både meg og de jeg holder nærmest. Jeg nøyer meg med et år med det samme, og motsetter meg enhver dreining av saker og ting i negativ retning. Et noe bedre lokalt fotballag kunne jeg dog tatt imot iår som alle andre år. Fortsatt godt nyttår.
Sotah
02.01.2019 kl 18:36 1269

Så kunne jeg ønske meg at de ivrigste iblant oss avventer en smule før man kobler alt som går gæærn´t til de du veit. Jfr trafikkulykken i Kjølsdalen,for eksempel. Tråden er visst slettet i sin helhet, og det er like greit. Den ble ganske pinlig etter hvert. Slapp av litt før dere fyrer opp neste gang, er mitt lille nyttårsønske.
Slettet bruker
02.01.2019 kl 20:41 1238

Pinlig for deg, ikke for oss - for hvor mange påkjørsler har Europa hatt i Allahs navn de siste årene? Det er ikke få!
Størst inntrykk gjorde den der lille Ebba (11) alene på vei til sin mamma ble delt i to i Stockholm. Det er nokså sjeldent at mer enn én blir påkjørt i en alminnelig trafikkulykke, men med mangfoldige års mellomrom skjer det - det blir for en black swan å regne (les: et spesielt sammentreff som ikke sannsynlig kan påregnes).

Ellers hyggelig at det går fint i privatlivet, Sotah! Men nå var dette ment som en politisk tråd.

Trump fortsetter som verdens far - til og med folk som er like gamle som han selv, må han være pappa for:

Donald J. Trump Verifisert konto @realDonaldTrump
7 timer siden
Here we go with Mitt Romney, but so fast! Question will be, is he a Flake? I hope not. Would much prefer that Mitt focus on Border Security and so many other things where he can be helpful. I won big, and he didn’t. He should be happy for all Republicans. Be a TEAM player & WIN!

Og alle problemer må han løse sjæl, uten støtte fra sine egne:

Donald J. Trump Verifisert konto @realDonaldTrump
6 timer siden
Mexico is paying for the Wall through the new USMCA Trade Deal. Much of the Wall has already been fully renovated or built. We have done a lot of work. $5.6 Billion Dollars that House has approved is very little in comparison to the benefits of National Security. Quick payback!

Hverdagens trivialiteter for en stakkars POTUS!
Slettet bruker
03.01.2019 kl 09:34 1200

For en POTUS vi har i dag - hør ham fra i går - han gjør alle som har kritisert ham til skamme - full oversikt, full kontroll, 100% lederskap:

https://www.youtube.com/watch?v=Z7pwfYnhb8Q
Slettet bruker
03.01.2019 kl 10:35 1186

"Much of the Wall has already been fully renovated or built."

Hvorfor holder Trump staten i lockout om han har klart å bygge mesteparten av muren sin uten at en dollar har blitt gitt tidligere?
Slettet bruker
03.01.2019 kl 10:41 1176

"full oversikt, full kontroll"

Ett sekund skryter han uhemmet av militæret og i neste sekund sier han at forsvarsministeren har gjort en elendig jobb og påstår at han sparket han. (Det er løgn. Mattis sa opp fordi han var uenig i Trumps politikk)
Han skryter uhemmet av jobben han har gjort mot IS (Delvis fortjent) men påstod i forrige uke at han alldri hadde hørt om mannen som stod bak den suksessen (Brett Mcgurk) da denne sa opp stillingen.
Slettet bruker
03.01.2019 kl 10:46 1171

Det er Kongressen som holder Government shut-down, Jabbe, ikke Trump - han ønsker dem velkommen til å avslutte når som helst!
Slettet bruker
03.01.2019 kl 10:47 1169

X22Report 2. jan. 2019 - It’s Just Getting Started, Enjoy The Ride - 33 min:

https://www.youtube.com/watch?v=Yr61sMvjALs
Slettet bruker
03.01.2019 kl 10:58 1164

"Det er Kongressen som holder Government shut-down, Jabbe, ikke Trump "

Nope. Dette er en Trump-shutdowb pga at han vil ha 5 mrd usd ekstra for å mygge en mur langs grensen. Om han firer på det kravet blir shut-down opphevet øyeblikkelig. Faktisk var det ikke før at han ble bullied av rightwingere som Ann Coulter og Rush Limbaugh han satte seg på bakbeina da kongressen allerede hadde sent et forslag til senatet som ville blitt godkjent.
Redigert 03.01.2019 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.01.2019 kl 10:58 1162

Lori Colley 2. jan. 2019 - Five reasons to expect a glorious 2019 - 18 min:

https://www.youtube.com/watch?v=CM689VGIZRU

Litt om å rette opp venstresidens galskap...
Slettet bruker
03.01.2019 kl 11:01 1158

Reelt sett jo, teknisk sett er noe annet. Husker du ikke Obamas flere uker lange shut-down (det du kalle lockout, dah) fra 2013 for å få igjennom ObamaCare?

Jeg kommer forøvrig ikke til å bruke dagen på å krangle retorikk med deg, heller ikke om dine uholdbare poenger og ad hominem.

Som dyktige Lori Colley sier i videoen over her: "The truth is a stubborn thing, hallelujah!" ;-DDD
Redigert 03.01.2019 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.01.2019 kl 11:06 1284

"Reelt sett jo, teknisk sett er noe annet. Husker du ikke Obamas flere uker lange shut-down (det du kalle lockout, dah) fra 2013 for å få igjennom ObamaCare?"

Hva var poenget ditt?
Slettet bruker
03.01.2019 kl 11:11 1278

"The truth is a stubborn thing"

Jepp, Reagan sa dette, Det burde etterhvert synke inn for deg også selv om jeg nesten har gitt deg opp.

Som du ser i denne linken så har Trump løyet over 50 ganger om 7 forskjellig ting.

https://www.washingtonpost.com/graphics/politics/fact-checker-most-repeated-disinformation/?utm_term=.666b8f839480
Slettet bruker
03.01.2019 kl 11:13 1271

Les igjen, idiot!

Reelt sett er det kongressen som fører til shut-down - det er ikke noe presidenten setter i gang på eget initiativ, selv om han teknisk sett beordrer det.

Dermed har du fått mitt siste svar i dag, spammer og jabbende spørremaskin - du VIL ikke forstå uansett!
Risk-reward1
03.01.2019 kl 11:18 1264

1. Det skal ikke store reformer til i SP og Frp før de kan ha en felles plattform for å sikre landet mot den "sosialdemokratiske" utviklingen vi har sett i EU, slik at velferd, demokrati, sikkerhet og frihet kan opprettholdes.

2. Vil være det klart beste om det skjer. Oslo er et skrekkeksempel på hva vi kan få, og ville fått for landet om Hareide-kuppet hadde lyktes. En suppe av særinteressepartier, der personlige fordeler for maktfolka prioriteres, vanlige folks hverdag vanskeliggjøres og forverres, ufrihet råder og velferden på ingen måte er i noen positiv utvikling.

3. Årsaken til klimaendringene er jeg fortsatt tvilende til. Jeg avfeier den ikke totalt, men at det skyldes Co2 fremstår for meg som lite plausibelt. Grunnen til det er at iskjerneprøver tusenvis av år tilbake i tid viser at Jordens temperatur økt FØR Co2 økningene, og har gjort det hver gang. Denne gang skal vi altså fortelles at det motsatte skjer. Jeg er skeptisk.
At det er STORE penger i klima for de som hevder dette er utvilsomt, og for hver og en av oss gir hele klima"forklaringen" et solid grunnlag for beskatning. Beskatning vi har hatt i årevis uten at det kan vise til noe effekt.

4. Selv med lavere forbruk betaler jeg mer enn noen gang for strømmen. At det grønne skiftet skal gi billigere strøm er en løgn. Vannkraft og gass er løsningen i f.t kull, men skal man virkelig tro på Co2 teorien, er det eneste Co2 rene alternativet kjernekraft og vi hadde sett en kraftig forskning og utvikling av Thorium.

5. og 6. Måtte all omfattende korrupsjon, løgn og svindel bli avslørt grundig og noen solide eksempler bli satt.

Dette blir alt for nå......

RR
Slettet bruker
03.01.2019 kl 11:20 1264

Amazing Polly 2. jan. 2019 - Your Taxes Fund the Enemy, Foundations - 25 min:

https://www.youtube.com/watch?v=L3n0bqRHGss

Slik også vi norske skattebetalere betaler for våre korrupte regjeringers pengeoverføringer til Deep State foundations (eller "humanitær hjelp" som UD endret de generøse gavene til straks CF kom under kriminell etterforskning). Hva er kick-back til norske elitepolitikere i form av penger til skatteparadiser eller internasjonale jobber? Det siste nevner Trump nå oftere og oftere - gjett om det kommer til å bli avslørt!
Eller hvordan fikk du jobben igjen, KGB-agent og NATO-motstander Jens Stoltenberg? Og hvordan prøver du å ordne deg en posisjon i FNs sikkerhetsråd, Ine M E Søreide?
Redigert 03.01.2019 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.01.2019 kl 11:21 1258

"Reelt sett er det kongressen som fører til shut-down - det er ikke noe presidenten setter i gang på eget initiativ, selv om han teknisk sett beordrer det."

Nå driver du ansvarsfraskrivelse på vegne av presidenten. Noe også han er flink til. En av Trumps mange foraktelige mennesklige egenskaper.
Risk-reward1
03.01.2019 kl 11:23 1254

" - du VIL ikke forstå uansett!"
Det er korrekt. Selv har jeg blokkert han så jeg slipper å lese hans fordreide "virkelighet" noe mer :)
Men forsiktig, fruen, kalle idiot er litt mer enn den hårsåre tåler. Du blir fort anmeldt for slikt av han ;)

RR
Slettet bruker
03.01.2019 kl 11:23 1252

"Hva er kick-back til norske elitepolitikere i form av penger til skatteparadiser eller internasjonale jobber? "

Trump tar kickback rett i egen lomme. Utlenlandske diplomater og lobbyister fyller opp hans hoteller og golfklubber for å kjøpe seg innflytelse.
Trump er den mest korrupte politikern vi har sett i den vestlige verden siden 2 verdenskrig.
Slettet bruker
03.01.2019 kl 11:40 1240

Gode nyheter.

Trump administrasjonen fant finansiering til delvis gjenåpning av nedstengte etater

The Trump administration has located funding to reopen the historic clock tower that tops the president's luxury hotel despite the government shutdown.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6550067/Feds-funds-reopen-landmark-bell-tower-attached-Trumps-DC-hotel-despite-shutdown.html
Redigert 03.01.2019 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.01.2019 kl 13:49 1256

Og he he he - Destroying the Illusion 2. jan. 2019 - New Sealed Indictment Count / Trump's Poster / Flynn / 9.11 Hackers - 23 min:

https://www.youtube.com/watch?v=0th1OKXNQXY
Dispute
03.01.2019 kl 14:02 1246

Jeg vil ikke spørre om link til så dumme påstander!
Vi vet uansett hvilke høyst marginale Trump-hatende nettsider som farer med dette lavmålet.

Trump finansierte i stor gead sin egen valgkamp.Småbeløp ble donert og fra mange på grasrota.
Om Trump ville kunne han latt tike pressgrupper finansiert mye av hans valgkamp,men han vil
ikke dtå i takknemlighetsgjeld,som Hillary,til donorer.

Mon tro hvir mange netter man må overnatte på Trumps dyre hoteller og/eller runder med golf man må
spille på hans baner for å få noe i retur fra ham?

Fordummende og kunnskapsløst hat!
Igjen.
convert
03.01.2019 kl 14:10 1242

Forventer at FrP snart fjerner Siv Jensen som leder, og velger landsmoder Sylvi. Dessuten bør FrP gå ut av regjering og gå i opposisjon fra høyresiden. FrP er i ferd med å bli ødelagt av kompromisser.
Daniel_K
03.01.2019 kl 14:12 1239

Havfruen og Risken lever i sin egen boble. De har tydeligvis mistet evnen til å se foskjell på sannhet og løgn. Deres næring er konspirasjonsteorier.
Jeg har gitt dem opp for lengst.
Sotah
03.01.2019 kl 14:17 1235

Jeg blander meg sjeldent inn i Havfruens grublerier, men denne er for god. Det er direkte sensasjonelt oppsiktsvekkende at NATO ansetter en toppsjef som er KGB-agent. Da har mye endret seg siden min tid i forsvaret. Du traver virkelig høyt for tida.
Slettet bruker
03.01.2019 kl 14:47 1225

Gjeeesp!

Først jabber Jabbe det til med å kalle et 'spørsmål' for en 'påstand' - og deretter kaster de rabiesbefengte glefsende kjeftene seg over påstanden med flere ondsinnede avledninger. KGB eksisterer som kjent ikke lenger, så vi kan kanskje snakke om dette i fortid og ikke nåtid og JS sin kontakt er både velkjent og vel dokumentert - DB har masse artikler bl.a. om da gamlefar fikk stoppet en kompromitterende bok fra en anerkjent britisk historiker. Så fikk da JS stillingen mens dypstatens Obama satt som president, og i dag tør ikke Jensemann yppe lenger om å starte krig i Ukraina, selv om han har mangfoldige titalls F-35 jagerfly i bortkastede milliarder på CV'en sin.

Dere kjeder meg, gutter! Så livsfjerne og hjernevasket av dypstatens MSM propaganda at dere går surr i det meste.
Slettet bruker
03.01.2019 kl 14:59 1218

"Trump finansierte i stor gead sin egen valgkamp.Småbeløp ble donert og fra mange på grasrota."

Det gjorde han såvist ikke. Forøvrig var det ikke det jeg snakket om. Dette med småbeløp fra grasrota er det de progressive på venstresiden (demokrat sosialister) som står for, men det blir det aldri noen påbud om sålenge høyesterett er så konservativ soim den er. Noe de som heiet på Kavanough bør tenke på.

On the day Donald Trump became president of the United States, while inauguration festivities were still in full swing, he officially launched his 2020 reelection campaign. Donations poured in from more than 50,000 people across the country. But according to the latest federal filings, Trump still has not donated a penny of his own, while his businesses continued to charge the campaign for hotels, food, rent and legal consulting. That means the richest president in American history has turned $1.1 million from donors across the country into revenue for himself.

It wasn’t always this way. From April 2015 to June 2016, Trump put $50 million of his own money into his campaign, while running a famously frugal operation. When outsiders started paying the vast majority of his expenses in July 2016, he loosened the purse strings a bit, funneling more money to his own companies and stemming his personal losses. Now that he is apparently not donating anything to the 2020 effort, Trump seems to be getting a small payback on his investment.

https://www.forbes.com/sites/danalexander/2018/12/06/how-donald-trump-shifted-11m-of-campaign-donor-money-into-his-business/#60b0cf404d34
Slettet bruker
03.01.2019 kl 15:10 1214

"Jeg vil ikke spørre om link til så dumme påstander!"

Du skal få linker selv om det kanskje er smertefullt for deg å lese slike klokkeklare bevis på pay to play.
Forskjellen fra feks Clinton, som brukte denne typen donasjoner til veldedighet, så putter Trump det rett i egen lomme.




https://www.cnbc.com/2018/08/03/saudi-guests-boosted-revenue-at-trumps-new-york-hotel-reversing-drop.html
https://www.esquire.com/news-politics/a25393233/donald-trump-jr-conflict-of-interest/
https://www.washingtonpost.com/blogs/plum-line/wp/2018/12/04/trumps-fortress-of-corruption-is-cracking-here-are-the-latest-signs/?utm_term=.1e0299487a8b
https://www.nytimes.com/2018/10/28/opinion/trump-administration-corruption-conflicts.html

Trump has visited or stayed at one of his properties almost one out of every three days that he has been president, according to both The Wall Street Journal and NBC News. Like previous presidents, Trump travels with a large group of staff and security personnel, and American taxpayers typically foot at least part of the bill for the trips. Unlike previous presidents, Trump is directing money to his own business on his trips.

A few days after the 2016 election, the government of Kuwait canceled a planned event at the Four Seasons Hotel. It instead held the event — a celebration of Kuwait’s National Day — at the Trump International Hotel in Washington.

American officials and business leaders have also spent money at Trump properties, sometimes in an apparent effort to please the president. Gov. Paul LePage of Maine last year stayed at the Trump International Hotel in Washington. Other Republicans have held campaign fund-raisers and party events at the properties. So have corporate lobbyists.

During Trump’s presidency, his companies have pushed to expand overseas, with help from foreign governments. One example: In May, an Indonesian real-estate project that involves the Trump Organization reportedly received a $500 million loan from a company owned by the Chinese government. Two days later, Trump tweeted that he was working to lift sanctions on a Chinese telecommunications firm with close ties to the government — over the objections of both Republicans and Democrats in Congress. He ultimately did lift the sanctions.

osv osv osv

Jeg regner med at når sannheten blir kjent for amerikanere om hvor grovt Trump utnytter sitt presidentembede så vil til og med Trump basen vakle. Dette har skjedd med populister i andre land som har gått til valg mot korrupsjon men har endt opp mned å bli kjeppjaget av folket når det går opp for dem at han er verre enn dem han erstatttet.





Redigert 03.01.2019 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
Sotah
03.01.2019 kl 15:16 1208

Jeg er fremdeles litt skuffa over at NATO fremdeles ikke aner at Jens var KGB-agent. De visste at fatter´n hadde kjent en tsjekker når jeg skulle inn. Men de har vel dårligere verktøy i etteretninga nå for tida.
Slettet bruker
03.01.2019 kl 15:28 1204

Hadde Trump samme informasjon som Havfruen da hans administrasjon anbefalte at Stoltenberg tok en periode til som Nato sjef?
Slettet bruker
03.01.2019 kl 15:31 1203

Les svaret mitt igjen, "Søten"! Tror du virkelig at Obama som solgte 25% av USAs anrikete uran til Russland ikke VISSTE om Steklov?

Spør deg heller hvorfor Obama og Hillary gjorde Uranium One avtalen og hvorfor Obama støttet Stoltenbergs kandidatur (og hvorfor du måtte bruke så mange skattekroner for å betale for F-35 flyene som ikke kan brukes til forsvar av Norge)! Jeg gidder ikke hjelpe deg; det er sagt mange nok ganger, også her på HO!

EDIT: Til geskjeftige Jabba - maktmennesket JS er i lomma på Trump nå! Han tør ikke mukke, og Trump bruker ham åpent og "kynisk" for sin sak slik at vi allerede har unngått WWIII med start i Ukraina: "He is my biggest fan"! ;-DDD
Redigert 03.01.2019 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
Sotah
03.01.2019 kl 15:35 1199

Da runder vi av den. Og ønsker godt nyttår videre til både konspiranter og andre.
Slettet bruker
03.01.2019 kl 15:40 1196


"Trump bruker ham åpent og kynisk"

Du sier at Trump med vilje beholder en KGB agent som sjef i Nato. Dette vil nok ikke Mueller eller konservative republikanere like. :-))))
Slettet bruker
03.01.2019 kl 15:43 1193

Jepp, U1-avtalen velter effektivt verdensbildet til dere raddiser... Sorry, det gjør vondt når illusjoner brister!

EDIT: Til geskjeftige Jabba - det finnes ikke lenger KGB agenter, Jabbe - Sovjetunionen finnes ikke lenger. Jens får sitte så lenge han er en lydig hund og Trump's biggest fan! Det er en god avtale mellom de to. NATO holder verdensfreden og krever inn medlemskontingentene og Trump lar Jens passe den jobben så lenge han er lydig, eller lojal som det også heter (og det er han, for han liker CV'en sin riktig godt nå)!
Redigert 03.01.2019 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
Bare
03.01.2019 kl 15:45 1187

https://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2017/nov/13/kayleigh-mcenany/trump-raised-more-dollars-small-donations/

Trump fikk hele 69% av innsamlet beløp til valgkampen fra givere som ga under 200 dollars.
Hillary fikk 22% fra grasrota......
Trump fikk nesten dobbelt så mye i slike småbeløp enn Hillary,så han hadde flest givere fra grasrota.