PHO - Høyeste utplassering av scope noensinne!!!

Slettet bruker
PHO 03.01.2019 kl 10:26 4500

Etter mine beregninger kan det være utplassert så mange som rundt 25 scope i kvartal 4, og i såfall må vi regne med at over 20 av dem er flexiscope som har 4 X kapasiteten av tidligere utplasserte rigide scope grunnet 4x større marked for flexiene.

Jeg tror euforien kommer tilbake til aksjen etter pres av Q4 selv om vi fortsatt skulle ligge på breake even på bunnlinjen.

Hvis 25 scope blir fasit, og derav 20 flexiscope, viser dette at eskaleringen er i gang, og at Egberts har sine ord i behold når han snakker om akselererende vekst.
Slettet bruker
03.01.2019 kl 10:55 4395

Dette med utplassering er meget usikkert, det ble vi vitne til i q3. Når det er sagt er det all mulig grunn til å være optimistisk som TS er.

Momenter ift hvor mange nye skop i Q4.
1. Vi vet at det har blitt lagt til 14 nye klinikker på Cysview i Q4
2. Vi vet ikke hvor mange av disse som eventuelt er etterslep fra Q3.
3. Hvor mange flexi skop er utplassert til allerede eksisterende kunder.
4. Har Schneider overtalt flere av klinikkene som ikke står på Cysview til å la seg oppføre
5. Vi vet at Schneider snakket på Q3 om at de var i sluttfasen med flere kunder.
6. Basert på historiske tall hva gjelder utplasseringer vet vi at det kan legges til antall klinikker med en faktor på 1,63. Altså, for hver klinikk oppført på Cysview får vi 0,63 nye klinikker som ikke er oppført på Cysview.

Dersom en ser bort fra pkt. 4 inntil videre får vi følgende mulige situasjon:
Vi vet at det har kommet 14 nye oppføringer på Cysview i Q4.
Dersom en antar et etterslep på 4-6 uker trekkes det vekk 2 klinikker for den perioden og vi står igjen med 12. I tillegg kom det en ny inatt som hever antallet til 13.
Vi legger så til faktoren og får da 13X1,63= 21 klinikker. Det ble meldt om 7 nye utplasseringer i Q3, dersom en velger å si at alle disse er etterslep i Q4 havner vi fortsatt 8X1,63= 13 nye utplasseringer. Da er vi som et minimum allerede på en dobling av Q3.

Da har vi ikke vektlagt punkt 3 og 4. Vi har heller ikke hensyntatt nye oppføringer de neste 4-6 uker som kan anses som etterslep for Q4.

Basert på ovenstående mener jeg det er rimelig grunn til å være optimistisk og kunne anta at nye utplasseringer for Q4 vil ligge i intervallet 15 - 30, med overvekt sannsynlighet for ca. 20 - 23.
Dette er min personlige oppfattelse og skal ikke tolkes som annet enn det.(jeg er aksjonær i PHO)



Redigert 03.01.2019 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
03.01.2019 kl 11:01 4366

Vi har fått vite at PHO fokuserer på selskaper som allerede er registrert på Cysview.com.
For meg er det da overraskende med en så sterk økning av nye klinikker.
Noe sier meg at dette er klinikker som har kommet med forespørsler om at de ønsker teknologien på tvers av PHO sin satsning mot de eksisterende.
Kanskje har de nylig registrerte anskaffet både flexi og rigide skop.
Heller ikke godt å si hvor mange av de som allerede var registrert som også har skaffet seg flexiskopene.
Noe sier meg at vi har en positiv overraskelse i vente.
focuss
03.01.2019 kl 11:25 4302

Mental Mania
Akkurat det du nevner her kan medføre høyere antall scope enn hva mange forventer. Så Q4 blir spennende i så måte.
Slettet bruker
03.01.2019 kl 11:31 4251

Pitiful volume at the moment. Where is the interest?

Only 20,000 shares in 2.5 hours.
repsol
03.01.2019 kl 11:45 4177

Det snur fort thepower ))vent og se
Benphoben
03.01.2019 kl 11:51 4144

jeg tror nokk att vi vil se et mye bedre salg etter Q1-19 forde fleksiscope kom på markedet lenge etter att 2018 budsjetter og innvesteringsplaner ble beslutet av de forskjelige sykehus. Nå kjenner sykehusene produktet og kan legge det inn i budsjetter for innvesteringer...
Mental Mania
03.01.2019 kl 12:08 4074

Det tror jeg du får rett i Benphoben.
I tillegg så vil bedret refusjon virkelig sette fart i denne utviklingen.
Danmark var veldig tidlig ute med å ta blærekreft-problematikken på alvor og PHO nådde raskt en markedsandel på 70% i det landet.
Vi ser nå at Amerikanske helsemyndigheter har tilrettelagt for at Cysview skal få den samme utviklingen i USA.
CanonBoy
03.01.2019 kl 12:18 4025

Benphoben:
Der tror jeg du er inne på noe riktig.
Videre mener jeg det har blitt sagt tidligere at det er en forsinkelse på 1-2 måneder i registreringen på Cysview. Dette betyr vel at det kan ta noe tid før vi ser det endelige antallet for Q4 på Cysview.com. Dette er da uavhengig av spekulasjoner vedr. hvor mange som vil registreres og forholdet til 0,63 andre scope ikke registrert. Samtidig blir det spennende å se hvor mange eksisterende kunder som går til anskaffelse av flexi (som ikke vises).
Blir spennende å følge med på Cysview frem mot Q4 presentasjonen.
Londonmannen
03.01.2019 kl 20:35 3749

Bedre refusjonsordninger mener jeg er nøkkelen til det gjennombruddet jeg mener PHO står på terskelen til nå.
28 NOV 2013 kommenterte ledelsen i PHO refusjonsordningen som kom i kraft fra 1 Jan 2014 og skrev følgende:

«Photocure announced on 22 October 2013, in its third quarter 2013 report, that CMS proposed to create a new package payment category to package Cysview® (hexaminolevulinate) into the overall procedure reimbursement code. In the final ruling, CMS confirmed the creation of this new package category for 2014. The rule, which will be effective starting January 2014, will result in reduced payments to hospitals when using Cysview and may compromise patient access to this revolutionary drug.»

Med dette satte CMS ned en effektiv bom for BLCC teknologien i USA. Og siden den gang slet PHO i kraftig motbakke, spesielt hva angikk et kommersielt gjennombrudd i USA. Denne bommen ble ikke tatt bort før i 2017 da CMS vedtok en ny refusjonsordning for TURBT markedet med virkning fra 1 Jan 2018. Det utgjør ikke mindre enn fire tapte år for PHO.

I dag skriver vi 3 Jan og i tillegg til refusjonsordningen for TURBT markedet tok en ny refusjonsordning for surveillancemarkedet effekt for to dager siden.

På samme måte som refusjonsordningen med effekt fra 1 Jan 2014 ble et hinder for PHO og dets gjennombrudd i USA, så vil de refusjonsordningen som er på plass fra 1 Jan 2019 virke som en booster for BLCC teknologien i USA. Og jeg føler meg rimelig sikker på at vi vil se tydelige tegn til denne forvandlingen allerede ved Q4 presentasjonen i form av utplassering av nye scope. Og som flere andre her inne, så tror jeg vi får overraskende gode nyheter.

Ja, jeg vet jeg sa dette også foran Q3. Hva gjør at jeg ikke har lært leksen etter at jeg fikk skivebom høsten 2018. Og svaret på det er at ledelsen nå har på plass den nødvendige salgsorganisasjonen og at de gjennom Q4 har kunne satt et helt annet trøkk på salgsaktiviteten enn de kunne gjennom Q3 da store deler av organisasjonen deres var opptatt med opplæring av mye selgere. Jeg gleder meg!
CanonBoy
03.01.2019 kl 20:54 3703

LM: flott oppsummering.
Sa ikke også Daniel på presentasjonen i Oslo før jul at refusjonsordningen som nå foreligger er «the golden key” for å skape suksess i US?
Slettet bruker
03.01.2019 kl 21:27 3637

CanonBoy

Det var ordrett det han sa ?
CanonBoy
03.01.2019 kl 21:43 3589

Prøvde meg på den andre pho-tråden, men der er det så mye støy nå at ingen får med seg noe som helst. Jeg tror nå i mitt enkle sinn at vi nå nærmer oss det virkelige taktskifte for Pho og Daniel. Han vet hvor han skal sette inn trykket for å lykkes med salg. Jeg tipper vi ser de første tegnene ved Q4.
33 nye scope er mitt tips for Q4
Frem til sommeren fortsetter økning i Scope, men da vil vi i tillegg se at bruksfrekvensen øker. Da begynne virkelig pengene å renne inn?
Londonmannen
03.01.2019 kl 22:54 3467

Ja, det er mye støy rundt PHO på HO i disse dager. Og enkelte er her kun for å lage mest mulig støy og skremme flest mulig. Jeg håper at den enkelte tar seg tid til å lese seg opp på PHO, og bruk gjerne news arkivet på selskapets hjemmeside.

2019 mener jeg vil gå inn i historien da PHO gjorde sitt kommersielle gjennombrudd i det amerikanske markedet.
Slettet bruker
05.01.2019 kl 19:50 3089

Takk for det.
meeg
05.01.2019 kl 21:53 2976

Cyswiev i Canada har nå 7 registrerte scop og 4 i pipeline
Slettet bruker
05.01.2019 kl 21:58 2968

meeg,
Har Canada lenge hatt 6 registrerte?
meeg
05.01.2019 kl 22:06 2942

Aner ikke. Vet bare status nå. Se Cyswiev.ca
Slettet bruker
05.01.2019 kl 22:11 2929

Ok,
Sjekker cysview regelmessig, men har konsentrert meg om USA
Slettet bruker
05.01.2019 kl 23:48 2820

Canada har 7 site oppe.

Og 9 i ventekøen.
http://www.biosyent.com/q3-18/q3-18_pp.pdf
Slettet bruker
05.01.2019 kl 23:54 2805

Tåka,
Takk, den var kjekk å se.
Londonmannen
06.01.2019 kl 08:26 2610

"7 Canadian hospital sites currently operational with Cysview®
• 5 new operational sites added in YTD 2018
• No new operational sites added in Q3 2018
• 9 additional Canadian hospital sites have either completed successful evaluations
of Cysview® or have proceeded to implementation without evaluation
• 1 of these sites placed first order of Cysview® in November 2018
• Sales volume (units) +220% in YTD 2018 vs. YTD 2017 (comparison to low base)"

En voldsom vekst i Canada!
Miljøet må vel trolig være svært fornøyd med resultatene de får fra BLCC. Kanskje ikke så veldig overraskende når man vet hva BLCC kan gjøre for pasientene som desssverre har fått blærekreft.
bravi
06.01.2019 kl 09:31 2532

Overraskende at ingen allerede har satt igang en tippekonkurranse på hvor mange skop som er utplassert i Q4 slik som det var ved Q3.
Ved Q3 var det ingen som tippet riktig, alle trodde det var utplassert mange flere skop enn det viste seg å være. At det blir utplassert 63% flere skop enn det som blir registrert på Cysview.com behøver ikke stemme ved alle Q.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 09:35 2524

Londonmannen, you are a positive guy and I genuinely admire your ability to always see the positive side of things.

226% increase in number of scopes placed is as you say "a voldsom vekst" in percentage terms.

However, as with all statistics there is another side to the coin. 5 new scopes placed in 2018 and NO new scopes placed in Q3 is the real number behind the %

For something so revolutionary as Cysview, the "must have treatment for bladder camcer" the one which is aiming to take a 70% market share in the US, then one must conclude that the real level of growth, ie the actual number of scopes placed, is nothing short.of pathetic.

You will recall that the partner of PHO in Canada said themselves not long ago that sales were disappointing.

The question is, with so few scopes in the Canadian market and only a fraction of the income coming to PHO, what is the actual income generated in the Canadian market for PHO? What is the usage frequency? What does it mean in terms of dollars.on the books?

You would probably make more mone selling boller on Togalmenningen than PHO make out of the Canadian market.

I was asked by Scoopfinder which treatment I would want if I had bladder cancer (strange question). Of.course like everyone I would want the best treatment.

Therefore I still cannot get my head around what has gone "wrong" that although by having "by far the best" product within bladder cancer detection and treatment, Cysview after 6 years on the market in the U.S has a 0.5% market share in the U.S. obviously what the people want and what the people are getting have no relation here?

This is not a 'bashing post" it just genuinely raises a question for me. Something just does not add up.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 09:38 2517

I'd rather see a comperition in respect of how manyndoses of Cysview were sold in Q4 in addition to how many scopes were placed.

Number of doses sold will give us a better picture of What the number of scopes placed will mean for future dosage use.

Slettet bruker
06.01.2019 kl 09:40 2513

bravi,
"At det blir utplassert 63% flere skop enn det som blir registrert på Cysview.com behøver ikke stemme ved alle Q."

Nei, det har du helt rett i. Ingen som vet noenting sikkert om dette. Men det er et gjennomsnitts forhold fra tidligere Q
Slettet bruker
15.01.2019 kl 19:53 2068

Fra mitt innlegg lenger opp som virker mer og mer sannsynlig:

Basert på ovenstående mener jeg det er rimelig grunn til å være optimistisk og kunne anta at nye utplasseringer for Q4 vil ligge i intervallet 15 - 30, med overvekt sannsynlighet for ca. 20 - 23