NHY - Fortsatt en investering for de tålmodige!

upsndowns
NHY 03.01.2019 kl 10:33 25047

Nytt år og nye muligheter som det heter. Jeg brukte morgenen i dag på å kjøpe 4300 aksjer til i selskapet. Oversolgt og overmoden for en real runde opp så snart selskapet ser det for godt å informere markedet om prosessen i Brasil. Oppsigelsene som ble annonsert før jul ble som vanlig mistolket da dette var en god nyhet som viser at moderniseringsprosessen og oppgraderingen av anlegget i Brasil er i rute og nå startes opp, derav noen overflødige hoder. Er noen spennende måneder i vente men enn så lenge får vi aksjonærer smøre oss med en god dose tålmodighet.

PS: Begynner å bli litt lei den superlange tråden under som det tilsynelatende bare er en forum-nisse som skriver på så foreslår at ADMIN pensjonerer den!
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 17:09 3240

Bryter støtten i morgen, kan det se ut som at kursen kan falle videre til 30 på sikt.
tv68
06.02.2019 kl 18:18 3160

For dem med ett langsiktig perspektiv eller som ikke er belånt over pipen, er det bare å ta det rolig. Alle vet at Hydro kommer tilbake når de har fått orden i Brasil. De kommer til å tjene rått som totalleverandør av aluminium i årene fremover. Ikke la dere lure til å selge med tap om panikken rår imorgen og store overskrifter dukker opp her på Hegner tivoli eller DN som har skrevet negativt i all tid om Hydro. Om noen mnd er alt forandret. Uansett hvilken resultat som legges frem imorgen, vil noen ha tak i aksjene deres.
Nikko
06.02.2019 kl 19:42 3086

Jeg kan vanskelig se at Hydro ikke skal tjene gode penger med en rekordlav krone og en rekordhøy dollar.
https://investor.dn.no/#!/Valuta/Y9/Amerikanskedollar
bådleguten
06.02.2019 kl 20:05 3055

Samme her, pluss at lave alupriser øker vel marginene til Sapa?
Slettet bruker
06.02.2019 kl 21:53 2943

Jeg er redd for at Vale sine problemer med demningen kan forsinke/påvirke domstolen sin avgjørelse. Kan det komme ytterligere krav om undersøkelser/tiltak? Er det grunnen til at aksjen har blitt presset nedover selv etter at IBAMA løftet embargoen?
Nikko
06.02.2019 kl 22:42 2870

Alcoa har stor tro på at markedet skal balansere seg i 2019 og mener at en slutt på handelskrigen med Kina kan ha en positiv effekt.
https://finance.yahoo.com/news/alcoa-ceo-says-aluminium-market-000000173.html
marketdoctor
08.02.2019 kl 14:30 2564

Dere har fått for mye juling i det siste:hum. Men nå har vi fått sjansen til å laste opp NHY billig. Jeg siter med dem til Q1 1919 og utbytte blir betalt.
marketdoctor
08.02.2019 kl 14:35 2555

Hvis det faller enda mer, da skal jeg laste opp mer.
Molo
08.02.2019 kl 16:48 2505

Rusal-aksjen klatrer på positive utsikter

Sammendrag laget av Mail redaktion Eivind Bøe, minE24
Publisert: Idag 13:04
EUROPEISKE BØRSER Russiske Rusal stiger kraftig på børs etter at selskapet sier at økt etterspørsel etter aluminium vil drive opp prisene, skriver Financial Times. Aksjen stiger 6 prosent i Moskva og var opp 12,08 prosent i Hongkong.
Rusal-aksjen er på det høyeste siden april, da aksjen falt i kjølvannet av amerikanske sanksjoner mot selskapet og tidligere eier Oleg Deripaska.
Selskapet har hentet inn noe av tapene siden sanksjonene ble hevet sent i januar. Og nå fortsetter innhentingen etter optimistiske anslag:
– Generelt er aluminiumsmarkedet i stort underskudd og etterspørselen er ventet å forbedres, aluminiumsprisen har oppsidepotensial, sier selskapet ifølge FT.
Slettet bruker
16.02.2019 kl 21:42 2247

NHY har kjørt seg fast, og kursen skal langt ned på 20-tallet. Kursen kan gå noe opp i nær framtid fordi den nå er på gulvet i en fallende trendkanal, men den kanalen fortsetter nok. Imaget er knust, skandaler er blottlagt, utbyttet er kraftig redusert og aluprisen peker nedover i trend. Dette gjør i sum at kursen dukker under 30 kanskje før sommeren også.
upsndowns
20.02.2019 kl 11:01 2027

Nå er det noe på gang, dommeren har fått beskjed om fortgang i avgjørelsen, kan slå begge veier men jeg satser på full oppstart med div krav fra myndighetene om bot og bedring...
Slettet bruker
20.02.2019 kl 11:08 2018

Hei. Hvor fant du den informasjonen ?
upsndowns
20.02.2019 kl 12:28 1944

1. januar ble høyrepopulisten Jair Bolsonaro innsatt som ny president. Han ønsker en radikal omlegging av landets urfolkspolitikk. I en TV-debatt nylig uttalte han dette:
– Urfolket bor fortsatt i reservater, som om de var dyr i zoologisk hage. Dette er områder med enorme rikdommer, som er gitt til urfolket etter press fra utlandet, sier presidenten.
Bolsonaro-regjeringen vil derfor bruke store deler av reservatene til jordbruk, energiutbygging og annen næringsvirksomhet, en beslutning som har ført til kraftige advarsler i inn- og utland.
Slettet bruker
20.02.2019 kl 12:32 1930

Ja dette er sikkert riktig. Men har dommeren fått beskjed om å forte seg ?
upsndowns
15.03.2019 kl 09:46 1656

Back in black, langt derifra, men noe rører seg i det røde mudderet i Brasil. Fikk et lite hint fra kjenninger (uten peiling for øvrig) om at domstolen skulle være ferdig med avgjørelsen innen mandag denne uken, det viste seg å ikke stemme, overhode. Men jeg tolker det som positivt at ledelsen ved Aluinorte og ledelsen i Hydro her hjemme har vært påfallende stille de siste 2 ukene, er nok rett før gladmeldingen kommer. Registrerer at fillebransjen (meglerhusa) er ute igjen med anbefalinger, typisk det at disse vet noe før alle andre. Jeg har snittet ned til 39 så det er langt opp for meg men en får fortsette å smøre seg med en god dose tålmodighet.