Sanctions Are Coming

Slettet bruker
TRUMP 04.01.2019 kl 10:51 3012

Det blir viktigere og viktigere å følge med på hva Trump forteller oss utenfor de vrangvillige MSM. Under hele møtet 2/1 hadde Trump en poster liggende foran seg på konferansebordet med bilde av seg selv (kind of looking like he did in GHWB funeral) og teksten "Sanctions are coming". Hmmmm! ;-)

X22Report 3. jan. 2019 - Did You Miss It, Trump Just Telegraphed A Message To [DS] & Anons - 26 min:

https://www.youtube.com/watch?v=Cn4Q_-9GPvM
Redigert 04.01.2019 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 01:41 1003

Her har noen utfoldet seg temmelig vilt mens trådeier har vært i selskap i kveld. Men okey - back on track:

"Med tiden har Janne Haaland Matlary også grepet fatt i migrasjonsspørsmålet, og blant annet fremhevet at en stat først og fremst er forpliktet overfor sine egne borgere.

Vi plikter å bruke fornuften når vi skal finne løsninger på konkrete problemer, sier Matlary i dag om migrasjonens tema. Det lyder litt som et ekko av Oriana Fallacis formaning fra 2004 når det gjaldt islam: Vi må gjenfinne fornuftens styrke. Ingen enkel oppgave i en så ideologisk og irrasjonell tid som vår.

Intervjuet tar utgangspunkt i en kronikk professoren skrev i Dagens Næringsliv, hvor hun advarte mot en moraliserende tilnærming til migrasjonsspørsmålet: I kronikken skriver du at «Moralisering er å utøve makt». Er det mye maktutøvelse gjennom moralisering i migrasjonsdebatten?
Absolutt. Det var ingen ordentlig debatt hele høsten 2015 på grunn av moraliseringen, som tok form av at man måtte være for åpne grenser og være ‘raus’. Den tyske forbundskansler Angela Merkel fikk seg ikke til å kontrollere egen stats grenser, fordi kritikken ville blitt så hard. Man kan si at moraliseringen overskygget enhver realistisk debatt om problemløsning. At grenser må kontrolleres, var tydeligvis rene nazismen for mange.

Konsekvensen av «raushetsargumentet» er at alle som vil, kan få bli i Norge, forklarer Matlary, men det går ikke. Det er innlysende at en stat må ha kontroll på sine egne grenser, og at den ikke tåler for stor tilstrømning av mennesker, sier hun. Det vil meget raskt ødelegge landet og velferdsstaten, gitt at mange millioner migranter er aktuelle.

Matlary sier noe de fleste vanlige mennesker tenker når de ser bildene av båtmigranter til Europa: Disse unge og sterke mennene burde gjøre en innsats i sine egne land.

Verden er inndelt i stater, basert på et fellesskap vi kaller nasjonen, og de fleste stater har demokrati, om enn bare nominelt. Der det er demokrati kan vi snakke om en samfunnskontrakt – borgerne selv er ansvarlig for å bygge egen stat. Ingen andre. Staten blir bare så god som borgerne gjør den. Det er selvsagt en etisk plikt å bygge ens egen stat, ingen andre kan eller vil gjøre det for deg. Bistand er bare dét – bistand, heldigvis. Vi driver ikke med imperialisme lenger. Vi kan hjelpe andre land til å bli bedre demokratier, men ikke erstatte dets egne borgere som eier sin egen stat. Afrikas problemer er korrupsjon og krig, ikke mangel på ressurser eller økonomisk vekst. De fleste migranter kommer fra Afrika og er unge menn med nok drivkraft og penger til å betale seg opp til Europa. De bør absolutt bli hjemme i stedet: Deres egne land trenger slike som dem. Det er absurd at disse menneskene skal komme til våre land."

https://www.document.no/2019/01/03/matlary-unge-afrikanske-menn-bor-bli-hjemme/

Det er samme problematikken den fornuftige Trump står overfor i USA som vi gjør her i Europa. Det er på tide å legge bort moraliseringen og ta fornuften i bruk - ikke minst av hensyn til de landene som mister sin sterkeste humankapital til Vesten. Men Europeiske eliter forsetter som før, til tross for at vinden har snudd i USA - og både eliten og en stadig minkende venstreside moraliserer bort fornuftige røster som mener det er på høy tid å stoppe menneskeflyten.

Trump vet hva han gjør - og det er nødvendig å gjøre det han gjør. USA er ikke lenger Reagans 1980-talls USA. Det var ulovlig innvandring den gangen også, men ikke i slikt omfang og kriminelle bander hadde enda ikke globalisert seg, ei heller menneskesmuglingen og misbruket av barn og kvinner. Alt dette har tatt overhånd i Vesten, både i Europa og USA, fra midten av 1990-tallet. Sånn omtrent da Gro uten folkets samtykke knyttet Norge til EU, og sånn omtrent da Bush Sr. ville gi verden en ny World Order (formodentlig med seg selv og CIA/DeepState som toppledelse).

USA har tatt til vettet og valgt en fornuftig mann som leder. Hvor vanskelig blir det for EUs eliteledere å endre kurs?
Redigert 06.01.2019 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 02:05 994

"Mens alle snakker om rettigheter, fremhever Matlary pliktene:

Det er altså ingen rett å migrere, hverken i politikk eller folkerett. Det er opp til enkelte land å bestemme om man trenger arbeidskraft. Og ja, jeg vil si at plikten til å bidra til å bygge eget land er meget stor, det er den primære borgerplikten, så sterk at vi er forpliktet til å legge ned livet for eget land – verneplikten, og vi betaler opptil 50 prosent skatt til fellesskapet i egen stat, skatteplikten er solid. Hvis vi mente at disse forpliktelsene ikke er etisk forsvarbare, ville vi neppe godtatt dem."
Slettet bruker
06.01.2019 kl 02:08 992

"Matlary minner om hva slags innbilsk stormannsgalskap som ligger til grunn for norsk politikk:
Professor Terje Tvedt har skrevet mye om dette, han kaller det godhetsregimet. Siden 1990-tallet har det vært sterkt fokus på at menneskerettighetene og globaliseringen betyr at vi skal ‘redde verden’, kombinert med en overbevisning om at vi vet best: Norge er verdens beste land, vi viser vei, look to Norway (and Sweden). En tidligere britisk ambassadør sa til meg «you Norwegians suffer from a moral superiority complex», treffende sagt.

Utenrikspolitikk handler mest om realpolitikk, forsvar og økonomi, sier Matlary, innen hun gjør noe så uhørt i norsk offentlighet som å tale vel om den amerikanske presidenten:
Trump skal ha ros for sin insistens på at sterke, bærekraftige nasjonalstater er den eneste måten å forbedre verden på; han har snakket om dette i detalj i sine to store FN-taler. Hverken FN eller EU har makt til å styre overnasjonalt. Og takk for det, for demokratier er alltid forankret nasjonalt."
Risk-reward1
06.01.2019 kl 09:12 944

Jabbings og dirken er visst akkurat like begrenset, så alt må skjæres i PAPP!

Når jeg har blokkert Jabbings, så ser jeg at han har kommet med innlegg, men innholdet er skjult. Når han til tross for å være blokkert velger å SVARE på mitt innlegg, så ser jeg også det. Innholdet er derimot akkurat like skjult.
De burde BEGGE blokkere noen, jeg ANBEFALER MEG SELV, så KANSKJE dere evner å forstå litt mer hvordan det fungerer, men jeg tviler:D

Nei, fortsatt ikke tatt meg nær av det DenialBenekte skrev. Som jeg har forklart deg MANGE GANGER, men du ikke evner ta til deg tydeligvis, DET VAR OG ER TYDELIGE EKSEMPLER PÅ AT HAN ER RASIST. Å kalle noen hore fordi de har en annen hudfarge er rasistisk. Å kalle en samfunnsdebattant du er uenig med for husneger når personen er afrikaner, er rasistisk.
Og jeg spurte deg om du var enig i at det er rasistisk, og at DenialBenekte dermed har vist seg være en rasist?

Men i stedet for å ta til deg denne enkle informasjonen og svare på det enkle spørsmålet, måtte du vri det til at jeg "sår" og "tok meg nær av det", for å "slippe unna" :DD

Hvorfor dere velger å gjøre dere til slike begrensinger skjønner jeg ikke, med mindre det ikke er noe dere gjør, bare er...........

RR
Risk-reward1
06.01.2019 kl 09:22 943

"En tidligere britisk ambassadør sa til meg «you Norwegians suffer from a moral superiority complex», treffende sagt."

Svært treffende!

RR
Slettet bruker
06.01.2019 kl 11:19 926

Ja, og for meg bringer det tankene aller mest i retning Sotah blant våre raddisser her på HO. Om det er av dumskap eller ondskap skal ikke jeg ta stilling til, men "moral superiority" brukes aktivt for å stoppe enhver meningsmotstander - til tross for at "moralen" mangler ethvert snev av fornuft bak sitt standpunkt!
Redigert 06.01.2019 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 12:11 912

Husker da Bondevik på 90-tallet ble spurt om Norge skulle ta i mot somaliske flyktninger og hvor mange. Da svarte Bondevik at " Norge er verdens rikeste land. I kan ikkje gå til FN og si at Norge ikkje har råd ( Molde dialekt).
Bondevik var livredd for å fornærme FN.
Redigert 06.01.2019 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 12:15 909

Så fikk han da også sitt korrupt statsfinansierte FREDSSENTER som belønning for tro tjeneste! >:-(
Slettet bruker
06.01.2019 kl 13:55 891

Endelig har Trump klart å oppdatere plakaten til det den sikkert skulle vise på møtet forleden:

THE WALL IS COMING

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1081735898679701505

Forøvrig ble muren revet i sesong 7 av Game of Thrones.

https://www.youtube.com/watch?v=mysE4vZFZ0Q

Er dette planen til Trump? Bygge en mur som han kan rive igjen i sesong 7?
Slettet bruker
06.01.2019 kl 14:03 889

Ha ha, Trump er rå :-)

«Er dette planen til Trump? Bygge en mur som han kan rive igjen i sesong 7?»

Jeg vet nøyaktig hva Trump ville svart på det spørsmålet:

https://www.youtube.com/watch?v=xZbKHDPPrrc

Slettet bruker
06.01.2019 kl 14:08 888

"Jeg vet nøyaktig hva Trump ville svart på det spørsmålet: "

Du trenger ikke mocke meg for å spøke om at Trump tenker frem i tid.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 14:17 884

Ble du krenket av det?

Hvis du filosoferer litt rundt “We’ll see what happens” så er det også noe mer og dypere enn det stikk motsatte av Stalins femårsplaner, og dagens klimahysteri. Det er også erkjennelsen av at det finnes ting utenfor menneskets kontroll, og aksepten for at Guds veier er uransakelige.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 14:21 882

“We’ll see what happens” er så utrolig effektivt til å målbinde sosialistene. De blir helt satt ut. Det treffer dem midt i den stormannsgale detaljregulerende ideologien sin.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 14:35 880

Greit at det er søndag men religøs propaganda biter ikke på meg.
Denne Q-konspirasjonen, som jeg håper du ikke tror på, minner mistenkelig om religiøse sekter.
Når man ser hvor betatt Havfruen har blitt av dette så kan man skjønne hvordan pastor Jones klarte å lure 900 mennesker til selvmord/mord.

The reason given by Jones to commit suicide was consistent with his previously stated conspiracy theories of intelligence organizations allegedly conspiring against the Temple, that men would "parachute in here on us", "shoot some of our innocent babies" and "they'll torture our children, they'll torture some of our people here, they'll torture our seniors

https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones#Visit_by_Congressman_Ryan_and_mass_suicide_at_Jonestown
Slettet bruker
06.01.2019 kl 15:44 867

«Greit at det er søndag men religøs propaganda biter ikke på meg.»

https://www.youtube.com/watch?v=EQ18exdhR6I

«Denne Q-konspirasjonen, som jeg håper du ikke tror på, minner mistenkelig om religiøse sekter.»

Jeg skulle ønske det var sant, men jeg har ikke noen store forhåpninger der, dessverre.