AXA - Fredriksen synes den er billig - kontrollerer over 30%

Slettet bruker
AXA 04.01.2019 kl 10:59 1251

Fredriksen synes tydligvis axa er svinaktig billig nå.
Shorten øker ikke, og bør nok dekkes. Shorterne vet at det når som helst kan dukke opp bud med 50% premie. Da sitter shorterne i saksa!

Ser vi 20 pluss i dag?
Redigert 20.01.2021 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2019 kl 11:12 1232

Eller handler han på vei ned mens han låner ut aksjer til shortere slik at han får handlet enda mer på lavere kurser??? Så kommer han med et " skambud" som slitne aksjonærer sier ja takk til før han tar det av børs slik han gjorde sist? ;-) Mitt tips er at AXA er solgt iløpet av 2019. Bud mest sannsynlig under 20kr.
Slettet bruker
04.01.2019 kl 11:16 1223

Ingen økning i short Nøff
Topp20 selger ikke en krone under 40 -50 kr.

SS
Slettet bruker
04.01.2019 kl 11:19 1199

Tror mye forgår bak lukkede dører ref. storeulvs handler. Kan det tenkes at noen har fått i oppdrag å shorte aksjen mens annen aktør ligger og plukker slik at større poster kan krysses fra tid til annen? Er isåfall vinn vinn for de parter det gjelder. AXA er et selskap som sliter med å vise at de får det til, samtidig er aksjen pillråtten teknisk der den ligger i en vedvarende fallende trend. Det beste aksjonærene kan håpe på er et bud, men jeg tipper dette kommer mye lavere enn dere tror.
Slettet bruker
04.01.2019 kl 11:28 1170

Skippy von Dippy,

hvordan funker budplikten mtp. warrantsen han har? Inkluderes de p.t. eller må de utøves før budplikt trer i kraft?
Mor84
04.01.2019 kl 12:41 1076

For at disse opsjonene skal utgjøre tilbudsplikt, så må det foreligge et "reelt everv" av aksjene. Da kan dagens kursbilde spille inn. Hadde kursen i dag, ligger på feks 40kr, så hadde det vært sannsynlig (reelt) at JF hadde utløst opsjonene, og slik sett kunne tilbudsplikten slått inn før opsjonene ble utløst. Ettersom at kursen i dag ligger langt under opsjonsprisene, og JF kan handle på så lav kurs, så trenger ikke tilbudsplikten å tre inn.
"Reelt everv" og således også en budplikt er også avhengig av hva som står i opsjonsavtalen. I denne sammenheng er det viktig å påpeke at vurderingen av inntreden av tilbudsplikt etter verdipapirforskriften § 6-11 skjer ved avtaleinngåelsen. Den faktiske utviklingen i markedet får man dermed ikke anledning til å ta i betraktning. Dersom det skulle vurdere sannsynligheten for utøvelsen på enhver tid gjennom avtalens løp, ville resultatet bero på utviklingen i markedet i stedet for avtalens innhold.
Korriger meg om dette er feil :)
Slettet bruker
04.01.2019 kl 12:45 1065

Blir bra utover året, bare og gi gass :)

Tok i tillegg inn b2 i dag, for første gang.
Slettet bruker
04.01.2019 kl 13:20 1010

Mor84,

takk for svar. Mao. kan derfor Fredriksen handle mye mer på stadig lavere kurser før budplikt nærmer seg. Som dere sikkert vet gjelder da høyeste kurs handlet de siste 6 måneder som innslagspunkt.
Slettet bruker
04.01.2019 kl 13:35 952

Jeg tror du skal holde deg til emisjonsmaskinen Nordic Mining, Str8up. Der blir du garantert vasket ut dvalen! :-)