For seint til Nel-festen? Fortvil ikke, du har Hex.

Slettet bruker
HEX 04.01.2019 kl 12:28 5923

Hexagon er et selskap som vil profittere på den samme megatrenden som Nel. Jeg tror det bare er et tidsspørsmål før denne også begynner å sette fart.
Redigert 20.01.2021 kl 18:38 Du må logge inn for å svare
Liffe1952
05.01.2019 kl 12:24 5761

Helt enig. Hexagon kommer garantert. Når det gjelder Nel så er det absolutt ikke for sent å henge seg på den. For min del har jeg begge deler så føler meg ganske så komfortabel om dagen.
Slettet bruker
05.01.2019 kl 15:00 5647

Du har rett, det er på ingen måte for seint. Overskriften min er dermed litt misvisende, jeg beklager det. NEL er egentlig bare på vorspiel og festen har ennå ikke startet. Jeg sitter selv komfortabelt med Nel, Hex, Scanship og Tomra - alle unikt posisjonert for megatrender verdenssamfunnet går i møte de neste ti årene.

Den som er årvåken og løfter blikket litt vil skjønne at HEX er en diamond in the rough.
Slettet bruker
05.01.2019 kl 15:05 5626

Til den som er interessert: les gjennom disse børsmeldingene, så skjønner du at det legges et godt grunnlag for et nytt industrieventyr.

https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=5203&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=
Ecotricity
05.01.2019 kl 16:10 5551

Hvordan ligger Hex an ift. å få ordre fra Nikola?
anderix
05.01.2019 kl 18:07 5416

Har selv vært inne i både NEL og Hex tidligere med hell, mest har jeg tjent på NEL. Er ikke inne i noen av dem i dag. Har vurdert Hex igjen, men synes PE virker høy, og det har gjort at jeg ikke har gått inn igjen. Mulig jeg har sett feil, men hører gjerne flere synspunkter, da denne fortsatt er på min radar?
Slettet bruker
06.01.2019 kl 16:09 5219

Jeg har hørt folk spekulere i det, uten at jeg kan slå i bordet med harde fakta. Magefølelsen derimot sier, med sikkerhet, at Hex på en eller annen måte kommer til å være involvert i denne utrolig spennende reisen som Nikola har foran seg.
trigger1
29.01.2019 kl 21:57 4822

Hex opp nesten 20% hittil i år - og fin og volumsterk oppgang i dag. Noen som er i ferd med å våkne?
trigger1
31.01.2019 kl 08:53 4535

Følgende passus fra dagens NEL-melding om bygging av hydrogenfyllestasjon i USA bør stemme til ettertanke: "..and it is encouraging to see an increasing number of industry wide
initiatives shifting away from diesel as a fuel over to renewable hydrogen for
heavy-duty applications," says Løkke."
Og hvem er det som ligger i tet mht levering av tanker til denne sterkt voksende sektoren? Nettopp. Hex er gjemt og glemt (noen har tydeligvis begynt å se tegningen etter nyttår med bra kursoppgang til følge). Fortsettelsen blir utrolig spennende - for Hex ikke bare i hydrogensegmentet, men alle forretningsområdene er midt i tiden. Ikke for sent å posisjonere seg..
Nanoq
31.01.2019 kl 11:29 4472

Enig. Dette HEX-markedet blir veldig stort etter hvert som hydrogen erstatter mye sort energi i land som Syd-Korea, USA, Australia, Tyskland/EU/UK osv.

Blir et sterkt voksende marked for HEX i både transport, industri, boliger m.m. Også innenfor LNG med bl.a. Mobile Pipelines-markedet.

Har selv lastet opp i HEX de siste ukene, og er langsiktet her. Satser ellers 100% på grønn energi fremover. NEL, HEX, danske Vestas og Scatec Solar er mine favoritt -aksjer. Har nå solgt meg mye ned i NEL etter emisjonen mens jeg avventer Q4-rapporten, men har ganske mye i HEX.

Redigert 04.02.2019 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Nanoq
31.01.2019 kl 12:03 4426

PS: Har vært litt usikker omkring kjøpet av Agility Fuel Solutions til 2,1 milliard kr, men regner med at Engeset & Co. også her vet hva de gjør. Har sett at også dette markedet har god vekst i USA, og at deres fuel-produkter også kan ha stort kundepotensial i andre land enn USA.

Mye på gang her. Blir interessant å følge fremover.
trigger1
02.02.2019 kl 10:50 4292

Nanoq - har fulgt de i mange år og Engeset&co har etter min mening levert så det holder. Nedturen som fulgte av oljepriskrakket håndterte de utmerket, og de har siden det posisjonert seg innenfor hydrogen - samt bygget et godt grunnlag innenfor de andre forretningsområdene. Alt uten å kjøre emisjoner på rekke og rad. De leverer uten de store ord og fakter. Belønningen kommer som fortjent etterhvert.
Nanoq
02.02.2019 kl 13:04 4202

Takk for kommentaren, Trigger1.

Ja, jeg forstår at de bygger stein på stein i dette selskapet uten mye utenomsnakk. Men den store investeringen i Agility Fuel er jeg usikker på, kjenner ikke nok til dette markedet - og potensialet - selv etter å ha lest meg opp på Agility FS er jeg fremdeles litt ute i tåka.

Men når det gjelder gasstrykktank-markedet er jeg sikker på at det står foran en stor vekst i mange år framover. Ikke minst når det gjelder hydrogen.

PS.: Glemte å nevne danske Ørsted (tidligere DONG Energy) i posten ovenfor som en annen av mine store investeringer, Danmarks største energiselskap, med nytt hovedfokus som er å etablere og drifte store havvindmølleparker i hele verden, og hvor den danske staten er hovedaksjonær.
Adjit
03.02.2019 kl 01:04 4070

Takk for a nice hint (DONG) Nanoq. I'll learn more about it. I have examination in energi bransje and therefore interested in these companies. My biggest investment at the moment is Bittium (secured communication, military, IoT, Med tech etc) in Finland but during the last year I've put lot of weight in energy sector and Norway (NEL, HEX, SSHIP).

But this thread talks about NEL festen and HEX so let's continue with that subject. In my opinion NEL is doing just the right things in right area but the price tag is very high so I've studied its competitors. Based on that I've bought some shares of Hydrogenics in Canada (EV/revenue for 2019 is about 2). For NEL it is about 10! On top of that Air Liquide has made a big investment in Hydrogenics and they will jointly develope H2 technologies. AL is one of the biggest gas companies in the world and they have lot of H2 projects and initiatives, which will help Hydrogenics as well.

Now the best thing for HEX investors is that Hexagon has good relationship with all these parties. AL is investing heavily in USA:
https://www.gasworld.com/air-liquide-to-build-150m-hydrogen-plant-/2015979.article
And HEX just received an order from AL:
https://www.gasworld.com/hexagon-receives-order-from-air-liquide/2016250.article

I believe that HEX made a good deal when buying Agility. The coming years will hopefully prove that.
Nanoq
04.02.2019 kl 09:33 3751

Adjit:

Ørsted A/S (DONG until 2018) is a big company and a quite defensive investment, with strong economy and yielding about 2% p.a ( 9,75 DKK pr. share) to investors i 2019.

This solid company is mostly about green energy, and therefore is one of my prefered stocks to own in the years ahead.

Great growth last year, and with very good growth potential into the foreseeable future...

I think it will be a favourite investment for pension funds and green energy savings funds.

https://orsted.com/da/Investors

Good luck!
Redigert 04.02.2019 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Adjit
04.02.2019 kl 19:28 3621

Thanks Nanoq!
They have a very informative new presentation about the last year. I especially like their offshore wind projects. It's eye opening that Norwegian (e.g. Scatec) and Danish companies are building huge renewable power plants all over the world. Looks that they are well prepared for the future as described in that Irena report - New World. The next step, I guess, is that they start production of renewable hydrogen. And that means lot of business for NEL nad HEX ; )

If we think about the energy transition (from fossils to renewables) and hydrogen economy, the good question is who will make the best business in the value chain. In my opinion the ''picks and shovels'' strategy works fine here as well. I.e. it's not necessarily the final product/producers but it's tools and devices to create and use the end product. At the moment NEL is not profitable - luckily HEX is but both of them have good possibilities to make tons of money in the years to come. Energy producers are more defensive for sure but it means that you cannot expect big jumps in earnings quickly. E.g. Ørsteds guidance (EBITDA) for this year is 16 billion (2018: 15 b).

In the long run (10-20 years) I believe that the price of electricity will be really low because the price of solar panels has dropped significantly and will continue dropping very fast. Scatec is not alone with huge solar projects and on top of that almost every house owner can start own production. Will be really interesting!
optimist68
04.02.2019 kl 19:39 3609

Stiger til 30,50 på Tradegate :-)
Slettet bruker
11.02.2019 kl 14:18 3274

HEX med ny kontrakt! Estimert verdi 640 millioner. Rått!