December 31, 2018 - The Tribunal issues a decision

Fakevenues
APCL 04.01.2019 kl 17:03 3728

December 31, 2018
The Tribunal issues a decision on the Respondent’s preliminary objections pursuant to ICSID Arbitration Rule 41(5).

https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/38
Redigert 19.01.2021 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
thief
04.01.2019 kl 17:08 3717

Rart ikke det står hva avgjørelsen ble!Men det kommer vel:) Står pending foreløpig.så det er jo bra!
HP17
04.01.2019 kl 20:15 3576

Mitt tips er at både Gambia og Senegal løser seg før denne avgjørelse kommer. En positiv avgjørelse for apcl vil legge et betydelig press på begge land. De ble knust av apcl i 2014 og blir nok knust igjen
thief
04.01.2019 kl 20:27 3536

Når man leser litt rundt 41(5), er det vel ganske KLART at denne avgjørelsen har gått i favør apcl:) Ellers hadde det stått award, men skal jo ikke være bombesikker før en bekreftelse! Og med Gambia sin mildt sagt elendige økonomi, en av de verste i verden, så tror jeg vi nå er veldig nærme et forlik! Tror neste uke blir fantastisk! Ser veldig ut som første runde gikk til apcl,he...he!Hvor er riskokeren nå?? Som påstod at avgjørelse på 41(5) ikke ville komme nå, men at han mente Gambia ville komme med flere innsigelser og trenere denne saken!KLOVN nr.1! Ser vel fort en dobling her, når/hvis denne avgjørelsen blir bekreftet til uka! Var jo ikke lenge siden apcl var over 2kr på forhåpninger på løsning i Senegal. En løsning er iallfall mye nærmere i Gambia nå, så forventningene til et forlik burde dra apcl mye opp nå:)!
Warom
04.01.2019 kl 20:38 3512

Blir for mye å gjengi alt som er diskutert i ettermiddag/kveld på XI, men ett godt tips kan være å ta en kjapp gjennomlesning før en evnt "tar den videre" her.

https://www.xtrainvestor.com/channel/apcl
thief
04.01.2019 kl 20:58 3465

Lest igjennom xi nå, liten tvil om at Gambia iallfall ikke har fått saken avvist:) Dette kan bli moro fremover!!!
Q10ps
04.01.2019 kl 21:13 3426

Dette kan bli VELDIG moro etterhvert, men kjenner jeg APCL rett får man handlet til rabatt helt til det foreligger en klar og tydelig melding, så her er det bare å kjenne sin besøkelsestid :D Gleder meg til børsåret 2019 som APCL-aksjonær kjenner jeg!
Møre75
04.01.2019 kl 21:15 3417

Tror nok de blir litt trykk på mandag.. hadde jo hvert veldig fint med ei mld
Warom
04.01.2019 kl 21:15 3414

Jeg er faktisk helt overbevist om at det kan bli moro fremover. Det er ingen ting slik "saken står" nå som hos meg tilsier noe annet.
Gambia har ikke fått noen "award", dvs voldgiften går videre(slik jeg leser det). Det som er det springende punkt nå er hvorvidt Gambia nå innser at ett forlik kan være lurt. Det ser ut som om de vil kunne bli tilkjent saksomkostninger for selve 41(5) og hvis hele saken(41(5)) deres er basert på at de mente at de lovlig hadde meldt terminering av lisensene, så har de noe å tenke på akkurat nå.

Det ville overraske meg om ikke advokatene til Gambia nå anbefalte dialog. En digresjon kan være verdt å ta frem igjen er utnevnelsen av voldgiftmannen i saken mot Senegal som i etterkant "måtte" trekke seg da en av advokatene for Gambia i voldgiftsaken og han er fra samme firma. ikke umulig at disse sakene på en eller annen måte "henger litt sammen".
Warom
04.01.2019 kl 21:21 3395

Hehe Q, det er bare å gå tilbake til når APCL meldte at de hadde inngått avtale med Ophir, men der det manglet en underskrift(av 3) fra en minister. Kursen gikk fra ca 1,- til 1,60 på den meldingen. Når den siste underskriften kom(ca3 mnd etterpå) så gikk kursen til ca 3,4(selv om de fleste "visste" at den ville komme til slutt). Det gjelder å ta sine "bet" underveis ;)
Taylor
04.01.2019 kl 21:25 3376

Skulle nesten ønske det var Mandag i morra. Uhyre spennende åpning på 2019. Satser på at tålmodigheten har lønnet seg.
Takk Warom for din iherdige innsats og graving.
thief
04.01.2019 kl 21:28 3369

Blir nok heftig volum på mandag tror jeg. Vi vet jo at volumet kan være enormt i apcl,når det først skjer fundamentale positive ting. Og med denne 41(5) i favør apcl, som det ser ut som, tror jeg man er heldig om man får aksjer under krona. Skal man huske på at det bare er en liten periode på slutten av 2018,som apcl ble gruset,og handlet for "gibortpris" under krona. Selv om denne 41(5) ikke betyr at apcl har vunnet mot Gambia, så øker sjansene for forlik betraktelig. Gambia har nå i en lengre periode "hvilt" seg på denne 41(5),og satset alt på at den skal redde de! Dette ser nå ut til å ha gått i vasken. Plutselig må de forholde seg til mange flere kostnader om de ikke kommer frem til et forlik,og samtidig sjansen for at de nå kan TAPE:)!! Og når de har NULL kroner, tror jeg ikke de tør kjøre denne saken veldig mye lenger.APCL estimerte en avgjørelse i q2 2020 om den går hele veien, det tror jeg ikke Gambia er veldig interessert i, når kassa allerede er tom. Tror vi kan bli vitne til et skikkelig rally i apcl fremover:)!
thief
04.01.2019 kl 21:37 3325

Og vel så viktig er signalet dette sender til Senegal, som allerede har stort nok press fra før fra total! Kan fort komme noe derfra oxo snart:)Betyr iallfall at apcl her en grei sak, og at dette ikke er noen plankekjøring for myndighetene!
Warom
04.01.2019 kl 21:43 3302

Jepp thief;
....og det var nettopp grunne for at jeg tok frem denne :):

"En digresjon kan være verdt å ta frem igjen er utnevnelsen av voldgiftmannen i saken mot Senegal som i etterkant "måtte" trekke seg da en av advokatene for Gambia i voldgiftsaken og han er fra samme firma. Ikke umulig at disse sakene på en eller annen måte "henger litt sammen"."
Warom
04.01.2019 kl 22:05 3226

Takk for det Taylor;
Nå skal man vel kanskje ta det "litt med ro" mandag der jeg anbefaler(i den grad jeg skal gjøre det) de som ikke kjenner casen godt å være litt forsiktige. Selv er jeg som vanlig "sterk i troen" men jeg føler jeg har nok "ballast" i denne aksjentil å være.... nettopp det. Har ett komfortabelt antall aksjer(selv om jeg akkurat nå skulle ønsket jeg hadde enda flere) der jeg fortsatt ser en stor oppside om ting skulle gå slik jeg hele tiden har trodd i disse sakene(tar med meg Senegal)

Hva det til slutt blir gjenstår å se, men ja...mandag kan egentlig ikke komme fort nok ;)
RGTBJØRN
04.01.2019 kl 23:47 3042

Brikkende ser ut til å falle på plass Warom. Jeg holder nok bena godt plantet på jorda som vanlig uansett til neste uke.. Utviklingen ser bedre og bedre ut i denne hi-risk aksjen.
Liverbirds
06.01.2019 kl 12:02 2654

Herlig lesing!
Slettet bruker
06.01.2019 kl 14:39 2483

Tror vi må vente til uke 3 for å se mere informasjon! Tenker det blir bedre.