Ocean Energy (OCE) 2019

http://www.ocean-energy.no/

Større oppdatering kommer snart...

God nyttår!
Rockall
15.09.2019 kl 21:21 1401

Det er i alle fall mye press på landareal, og havrommet må ta din belastning, men det er alltids både plusser og minuser. Plusser kan forsterkes og minuser bør reduseres.

Vindkraft har lenge blitt latterliggjort, men har stadig blitt mer effektivt, og med drahjelp fra det statlige rundt om så kan kostnadsnivået komme ned. En kan se for seg det samme med bølgekraft også etter hvert. Det er godt mulig at de beste løsningene innen bølgekraft kan forsvare rimeligere kilowattimer enn vindkraft. Det skal ikke de store bevegelsene til for å produsere strøm med lett og smart infrastruktur.

Før eller siden kommer nok Ocean Energy til å slå igjennom, det tror jeg, og ved en tenkt notering så blir vel også oppmerksomheten rundt selskapet en helt annen.

Det står vel i prospektet deres at de tar sikte på børsnotering om 5-6 år (hvis jeg husker riktig)
Redigert 15.09.2019 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Rockall
16.09.2019 kl 00:14 1368

Vel... 5-7 års perspektiv på børsnotering i prospekt, men der kan det hende at det er selve Oslo Børs det siktes til. Av nyeste aksjonærbrev kan man tolke det slik at en notering på Merkur Market kan ligge innenfor et vesentlig kortere tidsperspektiv. Dette går det jo an å ta direkte kontakt med selskapet om.

Jo, tror det er Oslo Børs de snakker om. Jeg tok faktisk i litt mye når det gjaldt tiden. Dette er det de sier:

«45
aksjonærer,
hvorav
 4

hovedaksjonærer eier
 til
 sammen
 ca.
48
%
 av
 aksjene.

 Målsettingen 
er
 børsnotering 
i
løpet
 av
 4
år.

https://ocean-energy.no/docs/Investor_Presentation.pdf
Rockall
16.09.2019 kl 12:38 1322

Du har ikke sett det nye informasjonsprospektet fra september 2019 da..?

Joda, men fant ikke noe om børsnotering der. Hvis du vet det så kunne du faktisk ha skrevet det synes jeg.
Rockall
16.09.2019 kl 16:51 1297

«Det»...

🤣👍

Se side 25 i informasjonsprospektet:
https://www.ocean-energy.no/wp-content/uploads/2019/02/OCE-informasjonsprospekt-2019.pdf
Redigert 16.09.2019 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
Rockall
16.09.2019 kl 23:41 1272

Ps. Fluefiskeren er nok bare litt smågretten fordi fluefiskesesongen er over...

😂😝😅
Rockall
22.09.2019 kl 00:50 582

Her ser vi en fin kombo av sol- og bølgekraft, en hybrid:
https://newatlas.com/energy/eco-wave-power-combined-energy-harvesting-system/

Saltplakk og alger må nok vaskes bort med jevne mellomrom fra solcellene, men solceller er jo ikke uten ettersyn på land heller. Etter hvert kommer det vel mer og mer av selvrensende solcellepaneler, så... En fordel med solceller på/ved sjøen er alt vannet reflekterer solstrålene slik at effekten av fra solcellene kan bli vesentlig høyere enn ellers.
Redigert 22.09.2019 kl 00:50 Du må logge inn for å svare
Rockall
23.09.2019 kl 22:56 512

Godt å ha én aksje som ikke faller i kurs for tida i alle fall... Ocean Energy... Den står støtt på sine 0,75 kroner i kurs... knegg...

Blir gulle god denne når den noteres. Unik, miljøfokusert og med produkter / utvikling av produkter til havrommet over hele kloden, ja, og med mange triggere som kan medføre mange flotte børsmeldinger. Aksjen vil kunne tiltrekke seg mye oppmerksomhet. Nå håper jeg bare de får på plass det som behøves, slik at jeg kan få spenningen av å se mottakelsen, for jeg liker nemlig spenning.
Redigert 24.09.2019 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
Rockall
27.09.2019 kl 19:42 445

Den dagen denne blir notert, så tror jeg det virkelig blir oppdaga hvor unik den er, OCE-aksjen. Nå er den å få tak i for 0,75 kroner, men det blir etter alle solemerker ikke noteringskursen. Den blir nok vesentlig høyere, og det skulle bare mangle også at det ikke ble slått på både risikopremie og reelt sett høyere underliggende verdi (mer må være på plass før notering kan skje).

Selskapet innehar noe helt unikt, og forstå det rett. Det tar sikte på å levere teknologi/infrastruktur. Det skal ikke produsere/levere strøm selv.

God helg...
Rockall
06.10.2019 kl 16:06 314

Forventer spennende nyheter etter hvert...
mimer
07.10.2019 kl 11:54 245

Er det noe klimasatsing i statsbudsjettet som kan "treffe" da tro?
Rockall
13.10.2019 kl 14:22 106

Så langt jeg vet er det satt av 1,8 milliarder til fornybarsatsing, men dette behøver ikke å komme OCE til gode på noen måte. Bølgekraft blir fortsatt stemoderlig behandlet i Norge, men det kan komme penger gjennom EU-/EØS-satsinger.

Etter hvert som presset «for å gjøre noe» øker på, så kan det likevel dryppe noe over til OCE etter hvert fra norske myndigheter og norske statlige fond. Kanskje må de kunne bekrefte teknologien sin ytterligere, og kanskje vil det hjelpe med ikke-borgerlig regjering.

Bølgekraft vil komme for fullt, det tror jeg, og så er det verdt å merke seg at OCE er mer enn stormbøyen og det balanserte system.
Redigert 13.10.2019 kl 14:23 Du må logge inn for å svare