APs friske pust er fullstendig mosegrodd

Slettet bruker
06.01.2019 kl 07:54 854

Hakk i plata i +50 år.

Null nytenkning.

Null idéer.

Null visjoner.

AP/LO pressa bringer deg AP/LOs friske pust *Trommevirvel* En rysta kvinnelig jurist og muslim. Med nøyaktig samme mosegrodde budskap som alle andre AP/LOer de siste +50 år: Vi må betale mer skatt. DA blir det rettferdig da!

https://www.dagbladet.no/nyheter/knaller-til-mot-forskjells-erna/70616303
Slettet bruker
06.01.2019 kl 07:58 853

Skatt, skatt, skatt. Ooooog *Trommevirvel* ENDA mer skatt!

De har tydeligvis kjørt seg fullstendig fast i gjørma.

Slettet bruker
06.01.2019 kl 08:19 846

Hva slags ARBEIDER politikk er liksom dette???

Dynke folk i skatter, avgifter, og reguleringer. Nekte folk å kjøre bil. Stikke kjepper i hjula på alle som prøver å gjøre noe fornuftig, og belønne alle dem som ikke gidder.

Så forblåste er ikke folk at de tror på dette lenger nå. The tide has turned. Wake up and smell the coffee.

De virkelige rikingene har stort sett flyktet for lengst. Så nå er det småtassene som skal tas. Småtassene er de nye rikingene. Hallo. En rekkehusleilighet i Oslo koster 10 millioner. Typisk arbeiderbolig. Og markedet har tydeligvis også mista trua, norske kroner er snart verdiløse.

Rikinger målt i mikky mus penger, skal tas.

PS: Under hyperinflasjonen i Zimbabwe var ALLE trillionærer. Milliardsedlene brukte de som dasspapir. Tenk på det. Tror du AP hadde kosa seg der eller? Tenk på alle de som kunne tas der.
Redigert 06.01.2019 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 08:56 834

Det eneste som opptar dagens AP politikere er egen karriere, makt, og penger.

Den eneste vestlige politikeren som har gjort noe nytt og positivt for arbeidere de siste tiårene er verdensfader Donald J. Trump.

DET er arbeiderpolitikk som virker.
Risk-reward1
06.01.2019 kl 08:58 833

"Så forblåste er ikke folk at de tror på dette lenger nå."
Dessverre.......... jo, så forblåste er fortsatt SVært mange APer.

Et ARBEIDERparti skulle man tro ville ønske å gjøre hverdagen for ARBEIDERE enklere. At ARBEIDERE satt igjen med mer av lønnen for sitt arbeid.
Akkurat slik APere engang sang stolte at de var FOR.
Men det verset er det lenge siden de kuttet ut når Internasjonalen dras i gang.

Et ARBEIDERparti som har blitt blottet for ARBEIDERE. AP er inntatt, styres av, og er utelukkende for den nye eliten og deres definerte offer-grupper.
Og den som betaler for gildet er den vanlige norske lønnsmottaker i full stilling i et yrke som ikke krever høyere utdanning.
Så har også mange disse forstått og forlatt Det Norske ELITEpartiet, men alt for mange støtter fortsatt APene på ren autopilot

RR
Blåveisen
06.01.2019 kl 14:38 793

Media promoterer dette og mange stoler på propagandaen.
Ingen nytenking,men kun sutring og svartmaling av slt regjeringen gjør burde være lett å gjennomskue.
Ap må rydde opp og finne ledere med troverdighet som velgerne kan forholde seg til.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 14:44 788

Er Hadjik en av disse gule vester kommunistene?
Slettet bruker
06.01.2019 kl 15:55 781

Nei, de gule vestene klager stort sett på for mye skatt, ikke for lite.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 16:00 779

De klager over ulikheter i samfunnet.

"The protesters claim that the fuel tax is intended to finance tax cuts for big business, with some critics such as Dania Koleilat Khatib claiming that spending should be cut instead"

"The majority of the yellow jacket movement wants to fight climate change, but are opposed to forcing the working class and the poor to pay for a problem caused by multinational corporations"

https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_vests_movement#Economic_reforms
Redigert 06.01.2019 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 16:43 772

Den forrige presidenten skrudde opp riking-skatten så mye at rikingene flyktet, og med dem mange arbeidsplasser. Nå ser vi resultatet av den politikken.

Når det gjelder sånne tema kan man ikke stole blindt på Wikipedia. De gule vestene er anti globalisme, innvandring, statsmakt, skatter, avgifter, og mye mer. Det ble utløst av en bitteliten avgiftsøkning på drivstoff, men det var kun dråpen som fikk det til å renne over.

I bunn og grunn er dette et skatteopprør. Sånne har det vært maaange av opp gjennom årene.
Redigert 06.01.2019 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 16:59 766

"Den forrige presidenten skrudde opp riking-skatten så mye at rikingene flyktet, og med dem mange arbeidsplasser. Nå ser vi resultatet av den politikken. "

Så du er uenig med de gule vestene i akkurat dette punktet. Det var jeg klar over.

"De gule vestene er anti globalisme, innvandring, statsmakt, skatter, avgifter, og mye mer."

De protesterer mot ulikheter i samfunnet og det er sikkert 1000 meninger om hvorfor det er blitt slik men skattekutt til big business og rikinger tror jeg de fleste av dem er uenige i.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 17:21 756

«Så du er uenig med de gule vestene i akkurat dette punktet. Det var jeg klar over.»

Jeg var uenig i idiot skattene som ble innført. Alle burde skjønne at folk ikke ville finne seg i det, og at de derfor kom til å flytte. Når rikingene flytter så forsvinner også arbeidsplassene de skapte.

«De protesterer mot ulikheter i samfunnet»

Det er dine ord.

Edit: du vrir det til en anti-riking demonstrasjon, mens sannheten er at det er en anti-statsmakt demonstrasjon.

«og det er sikkert 1000 meninger om hvorfor det er blitt slik men skattekutt til big business og rikinger tror jeg de fleste av dem er uenige i.»

Jeg tror de fleste ønsker å ha rammevilkår som gjør at de har en arbeidsplass å gå til, og at de får lov å beholde mesteparten av lønna si når de får den.
Redigert 06.01.2019 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 17:29 752

"Det er dine ord."



The "yellow vests" want further concessions from the government. Their demands include a redistribution of wealth as well as the increase of salaries, pensions, social security payments and the minimum wage. Some say they will not settle for anything less than the president's resignation.

https://www.aljazeera.com/indepth/opinion/yellow-vests-protesting-france-181206083636240.html

Frankrikes gjeld er allerede veldig høy (97%) og budsjettet er nå over 3 % av BNP. Noe må gjøres. Macron kan heller ikke ta Trumps "kick the can down the road" metode pga at de har rettningslinjer for dette i Eurosamarbeidet.
Redigert 06.01.2019 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 17:43 747

Det du ramser opp der er jo SV/AP/Rødt/Høyre/SP/KrF/osv. valgprogram.

Mitt inntrykk er at det er mange forskjellige folk med forskjellige meninger som demonstrerer. Og det er staten de demonstrerer mot, det er det ingen tvil om.

De jobber og strir men sliter med å få endene til å møtes. Så er spørsmålet hvorfor det er sånn, og hva som er løsningen?

Nå har vi jo hatt tiår etter tiår med sosialistisk omfordelingspolitikk, minstelønn, drit og møkk, og det eneste de har oppnådd er å skape flere fattige. Om staten tar pengene fra Røkke så blir hverken du eller jeg noe rikere av den grunn.

Folk må få muligheten til å jobbe seg opp og ut av fattigdom. Selv. Det er ikke noe staten kan fikse med omfordeling. Det handler om å gjøre det enkelt og attraktivt å jobbe hardt og ta risiko.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 18:00 743

Du får komme med noen linker til hva de egentlig demonstrer imot.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 18:16 738

Nei nå skal jeg trene litt. Kan ikke du se om du finner noen linker som bekrefter det jeg skriver?
Slettet bruker
06.01.2019 kl 21:38 721

Fant denne, om 40 krav som de protesterende sendte til media men siden det ikke er noen leder så er det selvfølgelig mange som mener noe annet. Ser rimelig sosialistiske ut de krava.

https://midtifleisen.wordpress.com/2018/12/04/her-er-kravene-fra-de-gule-vestene/
Slettet bruker
06.01.2019 kl 21:46 718

Det sies i virkeligheten at dette var en falsk lapp fra Macrons sjåfør av golfkøllebilen. Hvor du har det fra kan jeg bare gjette, dailybeast eller midtifleisen antagelig.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 21:47 718

Fant artikkelen i en diskusjon mellom et par av kommunistene på VG forumet. Det er mange av dem der.
Slettet bruker
06.01.2019 kl 21:49 717

Fant?
Poster du som en fantelur på tur?
En falsk lapp fra Macrons golfkøllesjåfør er feilslått uansett. Ta deg sammen.

Jeg forstår etterhvert hvor hjÆlpeløse venstrevridde hjÆrnedvaske er, helt avhengig av redaktørstatens trygge hånd.
Kommer du utenfor Han Skarstein eller Magnus Takman så er du hjÆlepeløs ute av stand til å skille kritisk, det sier litt om eksperimentet det blir å slippe nordkoreanerne fri. Du er ikke vandt til det men ikke gi opp som NA, prøv igjen jeg veileder deg om du tråkker feil.
Du må lære deg å tenke selv nemlig, bare følg våre instrukser så får du det til.
Redigert 06.01.2019 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 22:13 710

Jeg støtter din rett som finnes i ytringsfriheten, til din flaks i dette tilfellet, til å poste ting du finner på golflapper og dailybeast. Jeg sier ikke at det ikke skrives mye interessant på golflapper, men å poste det her er et stort slag i luften og dailybeast er under par. Din rett, jeg forsvarer deg til bunns. Pga min ryggrad blir jeg din støttespiller, så du kan bare slå i løse luften med dine baller, kilder som flyr høyt og lander åt skogen. Den retten står på fastmenyen.

FORE jabba, *venn*
Redigert 06.01.2019 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2019 kl 22:15 710

De seneste 8 årene frem til 2013 med sosialister, viste til fulle at noen egen politikk har de ikke. Å ha makten for maktens skyld gir en lite handlekraftig administrasjonsregjering. Når man da skal forsvare egen politikk blir det meste hul retorikk, sinnarynke i panna og luftige floskler. Backstage pågår funderinger hvilke avgifter som kan endres (økes), reverseres eller nylanseres. Dødsskatten er vel det første AP vil favne om dersom de en gang kommer i regjering. Dernest øker formuesskatten. Pengene de tar inn tilføres grupper av folk som gjerne aldri har bodd i Norge. De som kommer hit for å skaffe seg et bedre liv, og som har gjeld til menneskesmuglerne. Sosialisme er en svak og utdatert politisk retning. Det er derfor de ikke har noen egen politikk. Sosialister vil ha makten for maktens skyld - ikke politikkens
Redigert 06.01.2019 kl 22:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2019 kl 08:29 689

Det finnes ikke det problem som ikke kan løses med skatt.

Skatt = velferd. Jo mer vi betaler jo rikere blir vi.

Har du hørt noe så dumt?
Redigert 07.01.2019 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Betonghue
07.01.2019 kl 17:29 677

Frisk pust ?? Kronisk dårlig ånde! Et parti for lav-IQ flokken !
Slettet bruker
08.01.2019 kl 12:20 647

The Far Right Is Trying to Co-opt the Yellow Vests

The French protests have participants on the left and right, but splinter movements abroad draw more xenophobes and anti-government conspiracy theorists.



https://www.thedailybeast.com/the-far-right-is-trying-to-co-opt-the-yellow-vests?ref=home
Slettet bruker
08.01.2019 kl 12:25 646

Ytrehøyre ekstremhøyre indrehøyre populisthøyre rasisthøyre fascisthøyre og anstendighetshøire til slut

men nå kommer du med Fjern Høyre co-opt.

Langhøyre kanskje?

Far East man, turn west.
Redigert 08.01.2019 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2019 kl 12:30 645

LOG

Beklager om jeg ikke tar meg tid til å svare på dine mange gode innlegg.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 08:27 632

«xenophobes and anti-government conspiracy theorists.»

Dette ville nok vært beskrivelsen av Thomas Jefferson i dagens samfunn, men de kunne jo lagt til nut jobs til slutt, for å liksom få enda mer punch i det.

Fine fliser disse stalinistene.
Nattevakt1
09.01.2019 kl 13:59 619

777 er en bra mann. Å orke å diskutere med jabba, sotah, dirkepirk, arneBom, år ut og år inn. Jeg har fått dosen.

Holder med å stikke fjeset innom å se hva som foregår. Får gode ideer her også.
Strek
09.01.2019 kl 14:58 614

Hvilken frisk pust tilfører sutrerne Støre og Tajik til Ap?
Har de noen visjoner ut over å sutre og ‘klippe,klippe’ til alt regjeringen gjør?