Gunnar Stavrum vil at norske kvinner skal slutte å føde barn

kjalar
06.01.2019 kl 15:30 1375

Først fjernet han kommentarfeltene, så:

Sjefredaktør i Nettavisen Gunnar Stavrum, reagerer også på budskapet i statsministerens tale.

– Ved første øyekast virker det som et veldig logisk budskap, men når man begynner å tenke gjennom det, er det ikke så logisk. Om få år blir vi åtte milliarder mennesker på kloden, så det er nok barn i verden. Så er jo spørsmålet om vi da trenger flere norske barn, sier Stavrum til "God morgen Norge".

– Alternativet hadde jo vært å si at det beste norske kvinner kan gjøre, er å ikke få flere barn, fordi det er nok barn i verden. At vi heller kunne brukt noe av velstanden vår til å gjøre livet bedre for de barna som ikke er født av norske foreldre, fortsetter Stavrum.

Han sier videre at dersom det er sånn at vi trenger mer arbeidskraft i Norge, kan økt arbeidsinnvandring være en løsning.
dubium
06.01.2019 kl 16:10 1333

Kommunist-globalisterna kan inte bli mer uppenbara med sin folkmordsagenda. Ena stunden skriker de om att vi behöver mer invandring och större befolkningar, nästa stund säger de sånt här att "vi behöver inte fler vita barn." Vidriga jävla folkmördare, de är likadana i varje västland. Kompletta idioter.

burde være afrikanerne som burde slutte å få barn!

stavrum kan dra til tartaros
06.01.2019 kl 19:11 1203

Skal slutte å lese Nettavisen!
Odi.1
07.01.2019 kl 08:16 1083

"Skal slutte å lese Nettavisen! "

Det ble slettet den dagen den ble lagt inn under rød kommunist presse .

Desperat kom de ut med at de hadde "flere" lesere etter at de la ned kommunikasjon og diskusjon , dette er selvsagt kun propaganda.

Resett vil overta hele denne inntekten NA har hatt fra det private til nå. Husk at de jukser med antall lesere , da artiklene deres flyter inn i subsidierte lokalaviser over hele landet, der blir de lokale brukerne på en sleip måte forledet ubevist til å "klikke" på NA sine artikler.
Flere klikk, flere svindlede statlige kroner til overbetalte lønninger, for journalist-politikere.
børst
07.01.2019 kl 08:20 1069

Har han pådratt seg en hjerneskade?
07.01.2019 kl 18:00 974

Har nok fått belønning, for de har sett at han har mange lesere. (hvorfor ble A-media slettet)
Redigert 07.01.2019 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
Luna
07.01.2019 kl 20:29 912

Helt enig med Stavrum jeg! Hvorfor spiller det noen rolle hvor mye melatonin som er i huden på neste generasjon? Det finnes bare en menneskerase uansett.
Jeg er glad jeg har valgt å være barnefri. Nordmenn er ikke mye å være stolte av om dagen, ikke hvis man leser kommentarfelt som dette iallefall.
07.01.2019 kl 21:24 881

Luna, se deg om i verden, les deg opp på norsk historie fra vikingene til nå. Nordmenn har bodd i et karrig land, men ved flid og nøysomhet bygget opp dette landet til det vi ser i dag. "Brøyte seg rydning i svartaste skog, plass til ei stue og mold til ein plog". På sjøen i uvær og brott, Hvor mange omkom på Lofot- og Finnmarkfisket. Hjemme satt kona med ungene, og ei ku og noen sauer. Når noen døde, ble kisten satt i naustet til våren, til telen var gått ut av jorda slik at de kunne begraves. Det var ingen NAV å gå til den gangen. Vi har hatt sult og uår, og hundrevis emigrerte til Amerika da det ikke var arbeid å få i Norge.
Luna
08.01.2019 kl 09:14 796

Nettopp! Det er ikke noe spesielt med Nordmenn. Vi var lenge fattige, nå er vi bortskjemt pga olje og tror vi er viktigere enn andre mennesker? Vi har også migrert, og folk har flyttet på seg i alle tider. Sjekker vi DNA har vi DNA fra alle verdenshjørner i oss alle sammen. Vikingene reiste mye og plyndret og ranet og tok til seg mye fremmed kultur og kidnappet slaver i andre land som de tok med seg hit. Vi har ikke enerett på å ha en tøff historie med motgang å vise til.
Vi bor alle på samme kloden.
Rockall
08.01.2019 kl 14:06 759

Jeg vil heller ha nedgang i både folketall og velferd enn at all slags innvandring skal overta scenen, og bl.a. er det flere som ikke passer inn her i nord og som til og med forakter oss. Gunnar Stavrum har vel nok en gang bevisst provosert, og visste trolig utmerket godt hvilke bilder han kunne sette i hodet på folk med denne kommentaren. Full av forakt mot nordmenn og Norge (og indirekte mot europeere og Europa) var den, rett og slett. Krenking av egenverdi. Hva om en redaktør heller nærmest hadde oppfordra afrikanske og arabiske damer til ikke å få flere barn..? Jeg bare spør... Hvilke reaksjoner skulle det blitt da..?

Kommentaren til Gunnar Stavrum (om det skulle være tvil):
https://www.nettavisen.no/meninger/gunnarstavrum/det-erna-solberg-ikke-sa-rett-ut-i-nyttarstalen/3423575037.html
Blanco
08.01.2019 kl 14:39 737

Det han sier er at innvandring er idiotisk, fordi det "fører til at færre arbeidstakere skal finansiere flere på sosiale stønader." Det eneste som lønner seg er gjestearbeidere, og der skal jeg være enig. Ta inn folk som vil jobbe, gi dem midlertidig opphold og send de hjem etterpå. De som faktisk trenger asyl kan vi ta inn, men resten får prøve lykken adnre steder (noterer meg at Sverige fortsatt slipper inn alle som vil komme).
Rockall
08.01.2019 kl 15:17 716

Nå fokuserte jeg på en annen del av kommentaren, Blanco.

Det er de som absolutt behøver hjelp, det er det, men om de behøver å komme hit fra helt andre regioner, det... Asylinstituttet burde ha blitt revurdert, og det burde vært mye strammere oppfølging på å sende folk tilbake til områder som har blitt sikre nok. Å være flyktning burde først og fremst bety å være en slags gjest, ikke automatisk permanent opphold.

Hjelpe mer i nærområder, bidra godt til gjenoppbygging etter kriger, kutte kraftig i vestlig militær innblanding verden over, osv., involvert fattige land som reelle handelspartnere osv. Mye å ta tak i, men "alle" kan ikke komme hit.

Mye dreier seg om hvilken innvandring man skal ha, og der i leia også hvor mange som skal komme fra hvor. Jeg tror flere nordmenn skulle vært mer positive til flere grupper innvandrere om det ikke hadde kommet så mange, og nei, jeg er ikke en sur grinebiter i ei bortgjemt bygd uten høyere utdanning.

Ja, det får være nok om den saken for min del her på forumet. Fikk ventilert litt, og det var godt.