NEL - Noen enkle FAKTA om EVENTYRET!


Jeg har registrert at nicket "Tigeren" den siste tiden har hatt en bevisst strategi med sin haussing av NEL.
En rekke gjentagelser av hans 20-30 "triggere" (som hver og en MINST skal doble kursen), gjentagelser av Nikola (som MINST skal doble kursen) - og helst en rekke innlegg på søndagene......men NYE LOVNADER basert på rykter, håp og tro! NULL fakta - KUN HÅP!

Det kan godt tenkes at han får rett i sin pleie av EGEN aksjebeholdning (hva vet jeg), men SÅ LANGT har ikke NEL levert noe som helst av VERDI.
Regnskapstall viser rene FAKTA.

2014:
Totale inntekter på 12 mill NOK.
UNDERSKUDD på 6,5 mill kr.
Altså for HVER omsatt krone gikk ca 54% rett i dass!

2015:
Totale inntekter på 100 mill NOK.
UNDERSKUDD på 22 mill kr.
Altså for HVER omsatt krone gikk ca 22 % rett i dass!

2016:
Totale inntekter på 115 mill NOK.
UNDERSKUDD på 56 mill kr.
Altså for HVER omsatt krone gikk ca 49% rett i dass!

2017:
Totale inntekter på 298 mill NOK.
UNDERSKUDD på 117 mill kr.
Altså for HVER omsatt krone gikk ca 40% rett i dass!

2018
Q1: Inntekt 113 mill. Underskudd 30 mill.
Q2: Inntekt 135 mill. Underskudd 27 mill.
Q3: Inntekt 116 mill. Underskudd 66 mill.
SUM Q1-3: 364 mill. Underskudd 123 mill.

Altså......SÅ LANGT i 2018 ligger det an til at ca 34 % av hver omsatt krone går rett i dass!
Men merk; Underskuddet tok seg kraftig opp i det siste kvartalet.....så spennende å se på "forbrenningen" i Q4.

Fra 2014 har selskapet omsatt for: 890 mill - og har i perioden svidd av ca 325 mill NOK......37% av omsetningen.
ALDRI noen bedring ila disse 5 årene, men håpet, troen og ikke minst ØNSKET har vært der hele tiden.
Akkurat som det også er i så mange andre børsnoterte selskaper......som ALDRI leverer.

Jeg husker relativt godt, inkl at det samme nicket hadde en del tilsvarende argumenter for noen år siden.
Den gang steg kursen etter hvert til 5,20 på noen tilsvarende "godbiter" og lovnader som nå.
Da edrueligheten la seg kom et RASKT tilbakefall til ca kr 2...og Tigeren mistet både munn og mæle.....før han nå har gjenvunnet sine krefter.

Den enkelte investor gjør selvsagt akkurat hva han vil, men HITTIL har aldri NEL levert noe som helst av verdi.
Selskapet har hittill ikke fått en eneste krone i overskudd, men svidd av MINST hver 3. omsatte.
Kan det være slik at selskapets forretningside er så kostnadskrevende at det aldri blir noen fortjeneste ut av innsatsen?
Ja, for størrelsen på omsetning har absolutt ikke noe med fortjeneste å gjøre - snarere det MOTSATTE (ref tallene)!

Hilsen Hammers......som synes det kan være greit med litt FAKTA mellom alle eventyrfortellingene som serveres......til egen kurspleie.

Redigert 07.01.2019 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
13.01.2019 kl 00:41 2370

Det er uansett veldig fint å få andre vinklinger enn disse konstante, ensidige og usaklige framstillingene som denne Tigeren kommer med.
Han som ALDRI har et eneste kritisk spørsmål om selskapet - og han som ALDRI svarer på et eneste direktestilt kritisk spørsmål.
En ny stemme som antyder det samme som meg; at dette er en gesjeft som det kanskje ikke er mulig å tjene penger på.
Akkurat som NEL har gjort sitt beste for å bevise de siste årene. At det ikke går an!

Hilsen Hammers.
Furuen
23.01.2019 kl 09:30 1657

Her var det mye svada.
Interessant å legge merke til at Hammers har fått seg egen Ticker på Forum forside.
Hammers
24.01.2019 kl 00:34 1496

Svadaen er det drømmerne som står for. Jeg representerer fakta.
Ja, tenk - eget nick! Jeg fikk et "tilbud" jeg ikke kunne si nei til!

Hilsen Hammers
Admoff
24.01.2019 kl 07:34 1340

Tror ikke dette vil påvirke hydrogensatsingen i det heletatt. Plass til begge. Punktum!:)

Hørt den før....Vekten på batteriet går vel ikke ned?? Dessuten er det ikke like lett å sette bilen på lading i tredje etg i en boligblokk i Spania feks. Folk bor ikke som oss i resten av verden. Bare i Sverige er det enormt mange flere som bor i leiligheter. Så at de i går hadde innført forbud mot lading i borettslag feks. Det er uansett ikke på privatbiler Fuel Cell blir mest vanlig, det er i industrien, tyngre kjøretøy, maritimt og i lufta det blir mest vanlig tror jeg. Hadde de hatt stasjon klar i byen jeg bor i, hadde jeg valgt Hyundai Nexo 7 dager i uka.
rammern
24.01.2019 kl 10:49 1135

Hva består porteføljen din av nå Hammers ?
AksjeRik
24.01.2019 kl 15:14 1025

Hva så når bilene ikke trenger så store batterier lenger og det bare tar 10 min å lade? Det blir mye enklere å ha ren batteribil en Hydrogenbil, billigere også.