Enda en Frepper med tvilsomme reiseregninger

atnorhe
07.01.2019 kl 18:58 2198

Med "møter" i påsken på Dr Holms på Geilo. Dette er sannsynligvis bare toppen av isfjellet. Det gjelder å ordne seg:)

https://www.nrk.no/norge/frp-topp-la-moter-til-geilo-i-pasken-_-lot-stortinget-betale-1.14329904
Slettet bruker
07.01.2019 kl 19:02 1601

Og så kommer noen partier med krav om ENDA MER skatt.
jammen
AP da seff, og SV.
IGJEN.
SKATT SKATT SKATT
som politikere aldri skulle hatt.


Redigert 07.01.2019 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Sotah
07.01.2019 kl 19:07 1593

Jammen, AP...
Slettet bruker
07.01.2019 kl 19:09 1587

Enig for en gangs skyld.
Slettet bruker
07.01.2019 kl 19:28 1582

Dette er ikke bra, men bare en parentes mot Audun Lysbakken som ga bort store summer av dine og mine penger i 2011 til Skeive Ski for å få homoer ut i skibakken.
Slettet bruker
07.01.2019 kl 19:32 1579

Har ikke disse politikerne såpass god lønn at de klarer å dekke dette av egen lomme ? Eller er det grådigheten som rår her ?
Jeg stemmer Frp, men synes det er mye rart i Frp nå.
Redigert 07.01.2019 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2019 kl 19:34 1576

" Eller er det grådigheten som rår her ?"

Ja
Slettet bruker
07.01.2019 kl 19:35 1575

jammen AP har innført et ukultursyn på mine skattepenger som sine honningkrukker, hva skal et humant normalt menneske gjøre om han blir valgt inn i denne AP krukken full av honning. Skal bare AP smake?
Frp er nettopp sluppet inn og har lov å gå i pønsjbollen som alle før har badet i.
What happens in Geilo, stays in taxseddelen.
polemiker
07.01.2019 kl 19:38 1575

Uverdig heksejakt dette her. Hvor mye penger bestod disse reiseregningen av? ca. 10.000 kr?

Det at NRK lager reportasjer på nett, i alle radiokanaler og runder av med et 10 min. negativt ladet reportasje i Dagsrevyen om at en stortingsrepresentant som til alt overmål har fulgt alle regler til punkt å prikke, kan ikke forklares på annen måte enn at man ønsker å "ta" Njåstad. Han har jo vært en ekstremt dyktig talsmann for FRP og noe som nok har plaget mang en sosialist.

Slik det har blitt presentert i løpet av dagen så ga det et inntrykk av at Stortinget hadde betalt for familien hans også, men det er var ikke tilfelle. Ingen meromkostninger i forbindelse med familie er blitt belastet. dvs. helt i tråd med Stortingets regler og er vel noe vi andre også må forholde oss til i statens reiseregulativ.
Slettet bruker
07.01.2019 kl 19:53 1562

Arbeiderpartiet burde skamme seg. Det er min ærlige mening og konklusjon.
Og trekke tilbake alle skatter som ikke går til gamle, syke og veien fremover samt forsvaret av dette.

Dette dreier seg om regning uten bar.
Bar-terrasseregningen fra Dr Holm er blant norges farligste.
Vi burde takke for at vi slapp.

Tusen takk frp for den manglende bar-regningen, det er min ærlige konklusjon.
Redigert 07.01.2019 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
ArneB 5.0
07.01.2019 kl 20:06 1558

Selvsagt er det uverdig. Han er jo en så dyktig politiker at han i noens øyne kan opptre som han vil. I det vanlige er han å oppfatte som en frekk faen som selvsagt setter seg selv foran fellesskapet. Han er ikke den første. Frp er eksperter på dette feltet.

De tar med seg ektefeller på hurtigrutecruise under dekke at noen der hjemme kan bli sjalu. De reiser til utlandet uten at noen får noe innsyn i hva som har skjedd. Joda, jeg fikk med meg Hoksrud sitt besøk på horehus. De har noen vanvittige festbudsjetter og når noen legger seg borti er Hagen på plass og hevder at dette ikke lengre er skattebetalernes penger. - De er bevilget, som han frekt hevder.

Så kommer neste kar ut. Ikke før har er ferdig med å true en journalist i NRK på livet leverer han reiseregninger i vilden sky. Så kommer frekke-faen selv og sier at han stakkars reiser så mye at han må ha med seg familien på oppkonstruerte møter. Han driver jo nærmest et eget reisebyrå for seg og sine.

Overrasket, neida. Dette er modus operandi til dem som forlengst har hevet seg over dette "folk flest" som de frekt hevder å representere. Vi har selvsagt ikke sett det siste og frøken Jensen sine hyttesprell med fiffen lar jeg ligge siden tomsingene kan finne på å repetere løgner om Støre og hans brygge.

Fy flate for en gjeng!
Redigert 07.01.2019 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2019 kl 20:09 1555

Stoler mer på Hagen, sorry arne B
ArneB 5.0
I dag kl 20:06 1
når noen legger seg borti er Hagen på plass og hevder at dette ikke lengre er skattebetalernes penger.
Redigert 07.01.2019 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
polemiker
07.01.2019 kl 20:24 1547

Før du aser deg opp Arne, bør du se litt på beløpenes størrelse her. Dette er trekt helt ut av proposjoner og er en ren hevnaksjon fra motstandsbevegelsen i NRK. Blir vel ikke noe mindre press på å avvikle APs propagandakanal nå.

Skal bli spennende å se hvilken politiker som tør å si noe som helst om dette fra de andre partiene. Hvem av dem er det som vil kaste den første stenen?

Tror nesten ikke det blir noen, for de vet vel med seg selv at de trolig har gjort betydelig grovere ting enn dette. Kanskje Moxnes tar bladet fra munnen? Da får vi ta en liten gjennomgang av hans reiseregninger. Får håpe Støre også benytter sjansen, men så stupid er han nok ikke.

I forhold til alle de kostnadene politikerne har påført det norske samfunnet, er ikke dette en dråpe i havet. Dessuten er det helt etter regelementet, selv NRK måtte motvillig innrømme det på Dax18 i kveld.
Nuka
07.01.2019 kl 20:36 1539

Lysbakken delte ikke ut penger til seg selv og sin familie. Nei, frepperne sto nok ikke fremst i køen , da skamvettet ble utdelt.
Slettet bruker
07.01.2019 kl 20:41 1536

Ble «møtene» holdt i hotellbaren eller i slalombakken?
atnorhe
07.01.2019 kl 20:42 1533

Hvor stort var underskuddet i stortingets garasje-bygging som de selv skulle ha overoppsyn med?
Slettet bruker
07.01.2019 kl 20:43 1533

Lysbakken overøste unge sv-piker og homsebamser på hemsedal tur.

Njåstad prioriterte småbarn i familieånd
ArneB 5.0
07.01.2019 kl 20:45 1562

Helt etter regelverket? Er det derfor han nå sier at han vil legge om sin dubiøse praksis? Dere er såpass enkle i pappen at dere ikke engang skjønner hva som ville skjedd dersom navnet hans hadde vært byttet ut med et tilfeldig valgt navn fra Stortinget. Fyren konstruerer møter for å nyte ekstrafordeler. Koko-høyre skjønner selvsagt ikke såpass. Fyren er en skurk på like linje med en rekke navngitte mennesker fra lov og orden partiet med ekstra fokus på folks skattepenger.
fuskogfanteri
07.01.2019 kl 21:11 1553

Det handler om forsmådde eks’er som vet hvordan de skal sverte. Akkurat som for Per Sandberg, så tar de kontakt med ARK som begjærlig benytter sjangsen til å spy ut mer dritt.
polemiker
07.01.2019 kl 21:27 1547

Arne, hans jobb er å konstruere møter. Hans jobb er å snakke med folk og representanter fra kommuner og næringsliv. Vi har valgt 169 representanter fra hele landet som skal representere oss. De har tradisjonelt sett hatt en stor frihet til å styre sin egen hverdag og har sågar et eget rettsvern.

Litt av poenget med dette er at de ikke skal være styrt av byråkrater eller han for mange andre føringer.

Det at man kan kombinere private interesser med jobben sin som Stortingsrepresentant er vel bare noe man burde oppfordre til. For mange av disse er det en enorm reisebelastning, så at noen derfor tar med seg barn eller ektefeller vil trolig føre til at de gjør en bedre jobb. Nå er det slått fast at det ikke har kostet staten 5 øre, så dermed koker det bare ned til at han har holdt møter på litt behagelige steder.

Hatet til sosialistene har tydeligvis gått ut over forstanden. Det å kalle Njåstad for en skurk pga. at han følger regelverket sier vel litt om dem som kommer med slikt.
Slettet bruker
07.01.2019 kl 21:29 1546

Tyder på at han har satt ting i system og gjort dette til en regelmessighet. At det er regelen og ikke unntaket.
Slettet bruker
07.01.2019 kl 21:32 1543

Polemiker

"og er en ren hevnaksjon fra motstandsbevegelsen i NRK"

Du er så hjernevasket av Trumps korrupte handlinger at du har adoptert hans forsvar. Jeg skjønner at dette er småtteri i forhold til hva Trump, Zinke, Priuitt og Co er anklaget for men det betyr ikke at vi skal godta det.
Slettet bruker
07.01.2019 kl 21:35 1541

Dessuten er det helt etter regelementet, selv NRK måtte motvillig innrømme det på Dax18 i kveld sier Polymeker lengre opp. Hvis dette stemmer er vel saken klokkeklar og avsluttet.
polemiker
07.01.2019 kl 22:00 1529

Jabba,

Vil vel heller hevde at dere sosialister har blitt hjernevasket av NRK i alle år. Synes du virkelig disse reportasjene er et godt stykke journalistisk arbeid?

Gudene skal vite hvor mye det har kostet av skattebetalernes penger å hoste opp denne dritten her. Reiste de rundt til de hotellene han har besøkt ?

Jeg kan garantere at jeg hadde sagt nøyaktig det samme om det hadde vært en stroringsrepresentant fra APe eller kommunist som hadde fått denne oppkonstruerte drittpakken slengt etter seg. Ta en realitetssjekk og prøv å se på saken uten sosialistiske briller.
Slettet bruker
07.01.2019 kl 22:36 1518

Hvorfor kaller du meg sosialist? Jeg er en av de få som forsvarer kapitalistiske verdier på dette forumet. Du forsvarer hva nå enn dine innbilte helter måtte finne på enten det er kriminelle handlinger, undergraving av nasjonal sikkerhet eller kommunistisk proteksjonisme. Hvilken lapp jeg skal stappe på deg blir således vanskelig.
Slettet bruker
07.01.2019 kl 22:38 1517

Det kan hende at noen (les: helt vanlige folk) synes reglene politikerne (les: elitene) har laget for seg selv er feil.

Men de som ukritisk følger elitepolitikerne, som pappsatan og polemiker, stiller selvsagt ikke spørsmål. Etter reglene ja? - ja da så.
Slettet bruker
07.01.2019 kl 23:01 1512

ARK elsker å snakke om "femøringene", slik at de kan ha astronautmaten i fred.
ArneB 5.0
07.01.2019 kl 23:16 1501

Fytte rakkern for en patetisk gjeng dere er, dere som forsvarer en totalt uetisk oppførsel og samtidig angriper pressa for å gjøre jobben sin. Her får vi virkelig se makta avkledd til skinnet.

EDIT var her: Skulle ønske at Stortinget innrapporterte denne tvilsomme og kreative ferieformen til Skatteetaten. Han burde absolutt betale skatt av å ta inn på blant annet SPA-hotell bare én time unna sin subsidierte Stortingsleilighet.
Redigert 07.01.2019 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Sotah
08.01.2019 kl 01:17 1482

For å fyre opp litt; dette oser av fiktive møter og grisete utnyttelse av et skrøpelig regelverk for å oppnå personlig vinning. Og han er selvfølgelig ikke aleine om å gjøre det der. Jeg har opplevd det samme i næringslivet også. Noen partnere ville så gjerne se Zucca spille hockey i New York. De konstruerte opp et par møter og diverse tvilsomme befaringer, og vipps så betalte skattebetalerne deler av moroa. Lett match.
Clevage2
08.01.2019 kl 02:55 1472

Dette lukter det av,så frepperen må ha svært gode unnskyldninger for denne fiksingen og triksingen!
Slettet bruker
08.01.2019 kl 06:09 1456

Møtte hotelldirektør der moren feiret 60-årslag – fikk reiseutgifter dekket
Da Helge André Njåstads mor feiret 60-årsdag på Ullensvang hotell, holdt Frp-toppen møte med hotelldirektøren og en tidligere ordfører. Etterpå fikk han kilometergodtgjørelse og diett refundert av Stortinget.

Peter Svaar
@svaar
Journalist
Publisert 08.01.2019, kl. 06.03

https://www.nrk.no/norge/motte-hotelldirektor-der-moren-feiret-60-arslag-_-fikk-reiseutgifter-1.14326568
Sotah
08.01.2019 kl 08:00 1436

Og da ser vi brått et mønster. Tipper journalistene har mer. Partiet som skal redusere offentlige utgifter trår til.
Slettet bruker
08.01.2019 kl 09:11 1424

Det er ikke alle som respekterer sine foreldre nok til å gidde betale for å se dem ut av egen lomme.
ladaen7,30
08.01.2019 kl 10:38 1408

dvs. helt i tråd med Stortingets regler og er vel noe vi andre også må forholde oss til i statens reiseregulativ.


Da er det statens regulativ som har gjort politikere såpass grådige som de er, folk med millionlønninger som "nærmest aldri" betaler en krone utav egen lomme, folk som har goder som vanlige folk ikke engang er klar over at de har. Gratis luxusmiddager på restaurant om de bare hevder at de har møtt en eller annen, gratis flyreiser, gratis boliger i Oslo, til og med feiring av bursdager har blitt betalt av skattepengene til folk osv osv.

Man må nesten til det gamle Sovjet for å finne maken til grådighet og utnytting av systemet, og at det er selveste FRP som blir uthengt som den stygge ulven viser vel bare at kommer man til makta så sitter man med bukten i begge endene.



https://www.smp.no/ntb/innenriks/2018/12/18/Venstre-topper-sendte-regning-til-Stortinget-for-bursdagsfest-18094964.ece
Redigert 08.01.2019 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
Sotah
08.01.2019 kl 13:42 1385

Ureint trav som dette må selvfølgelig forekomme hyppig når kontrollen er nærmest fraværende. Og andre representanter sitter nok og svetter litt nå. Det blir bare mye morsommere når det er lov og orden-partiet som liksom skal slanke offentlig sektor som tusker til seg pengene. Dere ser den, håper jeg.
ArneB 5.0
08.01.2019 kl 17:50 1369

Den ser de ikke, Sotah. De greier ikke å forholde seg til virkeligheten, dessverre.
Sotah
08.01.2019 kl 18:22 1365

Det er en humørløs gjeng, når alt kommer til alt. De synes ikke sånt er morsomt en gang.
ArneB 5.0
09.01.2019 kl 14:45 1332

Skaperne av de ulike filmene om Politiskolen illustrerte tidlig hvilken humørfylt gjeng som klenger som opp mot ekstreme Høyre. Humørløst, er bare forbokstaven.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 14:56 1330

Honningkrukkepartiet AP jammen glemte vi det et øyeblikk.
Det er mennesklig å slikke honning, når honningkrukkepartiene kappes om å fylle den med skatter.
jammen sa jeg AP, skam dere selv.
Sotah
09.01.2019 kl 15:12 1329

Jammen, AP...
Slettet bruker
09.01.2019 kl 15:19 1325

Vi vil ha, Vi vil ha
honningen å