Busslaster med ulvemotstandere klar til å demonstrere i Oslo

brahman
08.01.2019 kl 17:18 1592


Det trenges, for det er mange å omvende i Tigerstaden.
CS_invest
10.01.2019 kl 23:02 579

Inngå bare en avtale. Synes som alle de som er "kloke" sier ulven ikke er farlig og er redd mennesket. Rart nokk kommer de tett på - og talløse eksempler viser at ikke den løper når den ser menneske.

Avtalen: Still opp DU som er så sikker i din sak i forhold til ulv og farlighet. Dersom den tar en unge eller en voksen - så er avtalen at da blir DU hengt på torget dagen etter.

På tide at stille opp litt mer end bare tullpratt og politisk korrekthet!

Tullprat har vi allerede fått i bøtter og spann fra biologer og forskere - som ÅPENLYST ikke har innsett det faktum (bare kakler i vei og reproduserer gammel og utgått viten om ulvens adferd) at adferd påvirkes av det "trykk" den utsettes for!
Slettet bruker
10.01.2019 kl 00:00 616

Det du kan gjøre er å ta ett skritt tilbake og sammenligne hvem som er enig med meg, og hvem som er enig med deg. FrP og Sp er enige med meg. NOAH, Greenpeace, PK, SV, Elvestuen og Grande er enig med deg.

Trenger du noe mer egentlig?
Slettet bruker
09.01.2019 kl 23:50 619

Har lest. Du fremsetter stråmannen om at de som demonstrerer ønsker å fjerne all ulv. Dette er samme felle som ulveekstremistene går i. Bare fordi de vil ha mer og mer ulv, må alle som er imot være diamentralt motsatt. De fleste som demonstrerte i går er fornuftige mennesker som ønsker en fornuftig rovdyrforvaltning. Men som LUG er inne på, handler ikke dette bare om ulven. Eller at ulven spiser mennesker eller noe sånt. Du kan vifte så mye du vil med statistikkene dine og samtidig drite på følelsene til dem som likevel ikke ønsker ulven rundt husveggen sin. Det virker som om ulveekstremistene aldri kommer til å forstå at dette ikke handler om det. Dette handler om at stadig flere føler de ikke blir hørt. For de som gikk i tog i går er ulven bare nok et eksempel på at den politiske eliten i hovedstaden driter i dem der ute i distriktene.
Fjordgubben
09.01.2019 kl 23:32 623

Jeg diskuterer da begge deler, har du i det hele tatt lest det jeg har skrevet?

Neppe.
Riot
09.01.2019 kl 23:25 625


Farlig? Här kommer lite ”girl power”

https://m.youtube.com/watch?v=oNqLC9p31AQ#

Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:49 723

"men med frp i regjering så må man ta det verste man historisk har"

Det var en ganske svak analyse. Tror du det er FrPs regjeringsdeltagelse de demonstrerer mot?? FrP står da relativt sterkt i disktriktene. De demonstrerer mot en politikk som de ikke føler tar hensyn til dem.

FrPs første distriktsproblem er at de har gitt Venstre en hånd på rattet i en politikk som distriktene bryr seg mye om. FrPs andre distriktsproblem er at de har fulgt med på ymse Høyre-reformer som distriktene ser på som sentraliserende, slik som politireform, sykehus, kommune, region osv. Derfor er Sp bedre plassert til å ri denne distriktspolitiske bølgen denne gangen enn FrP.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:49 724

Ulvegalskap har rammet deg populvaktivist blodrikkeren dirken, kan du holde fred og leve med naturens gang, din sau?
Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:43 725

Massemønstring for ulv 2016 Ola Elvestuen
https://www.youtube.com/watch?v=RVwEnuGN0fg
- Ulven skal ikke skytes, ulven må vernes.
- Ulvepolitikk som skal legge opp til at vi skal ha mer ulv i Norge.

NOAH, Greenpeace, Grande, Elvestuen. Fine venner du har LUG.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:40 725

Nei, de har alltid laget turer til byen, litt oppmøte og masse påfølgende moro. Lenge før gule fester og lenge etter. Dette er en samlingstradisjon, og media gjør for mye ut av saken som er veldig underordnet, men med frp i regjering så må man ta det verste man historisk har, og det er ulven da

seff hiver populvist dirken seg på bakpå skrotten av x96 mani, bøndene skal bare samles sammen i byen for svingende. Get the clue?

ulven er bare et samlingshyl, så de ikke går seg vill i storbynatten
Redigert 09.01.2019 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:39 725

FrP ønsker ulven dit peppern gror, men er bondefanget av ekstremistene i 2%-partiet Venstre som ønsker mer og mer ulv uansett. Venstre ødelegger forøvrig for bygdehøyre også. Hvorfor har Venstre så mye makt?
Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:35 726

Den populistiske bevegelse som man ser ute i europa har kommet til Norge i form av et distriktsopprør. Det vil bare fortsette, så hvis du vil være med så får du henge på. Distriktspopulismen er konfronterende, tradisjonell, verdikonservativ og nasjonalistisk. Kast av deg de besteborgerlige urbane PK-holdningene som skinner gjennom på denne tråden, LUG. De passer ikke inn lenger. Ulv liksom. JAda, Elvestuen.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:32 727

Ok. Hvorfor diskutere rovdyrpolitikk om du bare synes det er noe vits å diskutere innvandringspolitikk? Det finnes masse tråder her inne som handler om innvandringspolitikk.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:31 727

PLUTSELIG

pirken er blitt distriktstrikken.

#ulvesaken tatt takk
spor x69
Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:28 727

"Å skyte all ulv"

Dette er en stråmann. De færreste argumenterer seriøst for å skyte all ulv. VG sendte fra demonstrasjonen i går. De aller fleste som jeg så ble intervjuet av fakkelbærerne var helt normale mennesker fra distriktene som på VGs spørsmål om de ønsket seg av med ulven totalt svarte nei. De var der fordi de mente stortingets vedtak måtte bli fulgt - noe som i denne situasjonen hadde innebært å skyte ut tre flokker i stedet for bare en.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:25 727

Dette underskrives oxo av en logrende og pilleliten hjerne, bare så dere hvete før trikken kommer meg imøte
Slettet bruker
09.01.2019 kl 18:22 912

Skikkelig kommunistisk ja. Like kommunistisk som FrP:
Frp: – Vi ønskjer ulven dit peparen gror
Frp-landsmøtet vedtok å fjerna ulven frå forvaltningsplanane for rovdyr.
– Eg er for eit nasjonalt dyrepoliti, men i denne saka er det berre ein ting å seie: Lad og skyt!
https://framtida.no/2017/05/08/frp-vi-onskjer-ulven-dit-peparen-gror
Fjordgubben
09.01.2019 kl 18:15 917

Tror de fleste er enige med deg i det mythos, iallefall vi som har en logisk og objektiv hjerne.

Bare i London blir det begått 10 syreangrep hver eneste uke, vi vet hvem som står bak, nei det er ikke ulv.
Mythos
09.01.2019 kl 18:10 921

Jeg er mye mer redd innvandrere enn ulv. Når jeg er ute på tur håper jeg å få se et rovdyr. Er ikke redd for at de skal angripe meg om jeg er så heldig å se en av dem.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 17:15 927

Bygdefolk har all grunn til å samles om saker som de sammen kan dra til bys og samles om slik at de står samlet trygt sammen mot byens ulver når de samles sammen for en felles samlet fest i byens tull og nattens mulm som følger usamlet, og dessverre medfører retur med flere skader på mennesker enn sau.
Mennesker har behov for å samles og så gå i oppløsning, det har vi sett. Det viktigste er samlingen,
De kan lage bondens marked og mye rart, det er mange positive forslag som kan gi slike heisaturer.

Det jeg kan si er at hvis saken blir x96BLITZ kommunist fakenikk folkekrav x96 oppblåst, da vet vi om den oppblåste folkebløff SOS fakemaskinen, som er brahmanisk
ørkenkommunistisk pessimistisk MOT mer av ALT enn du rekker å ro og i tillegg det meste og advarer på det sterkeste mot det neste etter 3g, som det verste

#antivaksinemesterkommunist x96nikk ørken juksemaskinen u/link m/skremt
Redigert 09.01.2019 kl 17:26 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
09.01.2019 kl 16:53 931

Jeg synes like mye synd på ti sau som du.



For min del så har det nok mindre å si, men jeg har forståelse for at de som mister titalls sau og lam og har ulven gående inne på tunet ikke liker det.
Men det er klart, det er ikke mye sjanser til å møte på ulven inne i byen da:-))

På den annen side så er vel ikke ulven verstingen til å ta sau heller.
Fjordgubben
09.01.2019 kl 16:51 933

Vet hva du snakker om, men i disse landene det er snakk km, Romania, Ukraina etc er det jo heller ikke snakk promille å drepe all ulv bare fordi man har hatt noen angrep.

Å skyte all ulv pga en potensiell trussel som muligens vil slå til er en ekstremistisk handling, man kan leve med ulven, så lenge man tar forhåndsregler.

Se på alle problemene med isbjørn på Svalbard, bjørn i Alaska og Kanada, de gjør det beste utav det, men å drepe alle ulv og bjørn er ikke noen løsning, men en ekstrem, unødvendig og kriminell handling.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 16:50 934

Ikke jeg. Jeg åpner ikke ikke-klikkbare ikke-linker.
#livet er en linedans mellom likes&links og kommunistklinsj.
Redigert 09.01.2019 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
brahman
09.01.2019 kl 16:43 936


"når menneskeliv ikke har gått tapt på 220 år er heller ikke det noe argument."

Jeg anbefaler deg allikevel å ta en titt på listen over ulveangrep på mennesker, (på Wikipedia), som jeg har referert til tidligere på tråden.
Selv om det er lite sannsynlig at du vil ta det til deg. Du er vel beskyttet av en engelsk kanal eller noe sånt..
Slettet bruker
09.01.2019 kl 16:32 937

Jeg synes like mye synd på ti sau som du.
Det vi ser her er iallefall at ulvemotstandere er stort sett x96 oppblåste BLITZ sos fake kommunistmaskiner og brahmani ørken skremmern som er redd alt du kan komme på og det neste blir det værste. Vaksinert mot skremselsmaskiner x96folkekravmas fake nikk maskiner. Som skremmer og er redd for ALT og advarer i hytt og pine. Yrkes gule stein "lillekommunist" kastbollen.
Det er argumentene til kommunistsytemaskinene uten/link og x96massejug som teller vill du si.

tipper jeg mange benyttet anledningen til å samles for en fet bytur og felles samvær i storbyen beskyttet mot storbyens ulver med sin fellestur ut.
Redigert 09.01.2019 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
09.01.2019 kl 16:27 943

Jeg har aldri sagt at ulven ikke gjør skade, når sa jeg det?

Ulven gjør skade, den tar ca 3% av de over 100.000 sauene som går tapt på beite hvert år, tallene er usikre, det kan hende det er hund som tar endel av de sauene som ulven får skyld i å ha tatt.

Poenget er at ulven gjør relativt sett veldig liten skade, så lite at det er akseptabelt. Og når meneskeliv ikke har gått tapt på 220 år er heller ikke det noe argument.

Hunder gjør jo mye mer skade både på mennesker og dyr enn ulven, men ingen snakker om at man skal skyte alle hunder.
ladaen7,30
09.01.2019 kl 16:20 945

Spørs om de som mister titalls sau og lam er enig i at den ikke gjør noe skade.
Men det er jo ganske typisk da at de som ikke har sett en ulv ønsker den velkommen mens de som har den gående på tunet ikke ønsker den der.
Fjordgubben
09.01.2019 kl 16:11 949

Det er jeg uenig i, jeg sammenligner bare saken med en annen type redsel, det er ikke kverulering, men diskutering.

Jeg påpeker bare motsigelsen ved å være redd for ulv, som ikke gjør mye skade, og redselen for innvandring, som beviselig gjør mye skade, synd å måtte fore det inn i deg med teskje, men det er tydeligvis nødvendig.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 16:08 951

For min del må det gjerne være forbudt med både innvandring og å ha hund. Men nå var det ulv( U L V) vi snakket om. Å argumenter slik du gjør blir bare kverulering
Fjordgubben
09.01.2019 kl 15:54 953

Alt er relativt, og nesten alt kan sammenlignes dersom man drar ut fellesnevnerne.

I dette tilfelle frykter noen ulv, og andre innvandring, syns ikke det er spesielt vanskelig i det hele tatt å sammenligne de to sakene.

Man skal ha en temmelig innsnevret tankegang for ikke å forstå det.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 15:43 958

Du skal være passe spesiell om du klarer å vri en rovdyrdiskusjon over på innvandring.
Fjordgubben
09.01.2019 kl 13:12 976

Og hvor mange ble angrepet av hund!?

Din argumentasjon holder ikke mål.
polemiker
09.01.2019 kl 12:53 982

Disse ulvemotstanderne kommer vel primært fra innlandet (Hedmark, Oppland) hvor 80% av dem stemmer på innvandringsvennlige partier. Hvor er sympatien deres for folk i byene som er livredde for å slippe barna til skolen, jenter er livredde for å ta bussen eller reise alene hjem fra fest? I motsetning til ulv dreper innvandrere og muslimer spesielt, titalls personer hvert år?

Hvorfor går det ikke tusenvis i protest mot dette og utviklingen mot svensketilstander her i landet. I motsetning til noen titalls sauebønder som blir berørt av ulv har mange titalls tusen flyktet fra innvandrer revirene.

Har null sympati med disse sosialistiske hyklerne. Jeg vil heller ta til orde for at vi importerer 10.000 ulver som flykter for sine liv i Sverige, Finland og Russland. 5000 i år og 5000 til neste år. I tillegg må kvotene for den årlige importen økes til minst 3000 utryddningstruet kvoteulver.

Slettet bruker
09.01.2019 kl 12:40 986

Og midt i mellom glansbilder og skremselen, må noen balanserte skjære gjennom. Jeg melder pass.
Plakater og BBC er bare så saklig.

Gi ulven en dose 5G
Det er farlig det
Redigert 09.01.2019 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2019 kl 12:27 990

Iallefall er dette nydelige bilder av Gordons fine møte. Han la seg ned. Rolig. Og de ville bare lukte på tåfis, og var mest redd.
Gordon var rolig. Bra tenkt. Synd med Ukraina. Nydelige bilder kan du nyte uansett.
https://www.youtube.com/watch?v=zKDNh_H0CIk
Snow Wolf Family And Me | BBC
Gordon gets closer then he has ever been to the wolves but he wants to see if he can build a whole new level of trust.
brahman
09.01.2019 kl 12:19 992

Bare ett eksempel fra Wikipedias List of Wolf attacks;

4.januar 2018 i Ukraina.

" 2-3 wolves strayed through a small village within 10 hours starting at 9 p.m. one of them attack and hurt 4 people. Lina Zaporozhets was saved by her laptop computer. When the wolf bit into it, she could escape through the door of the yard. The injured was treated in the Koropsky Central District Hospital,"

ett til : 24.juli 2017 i Iran:

"While their parents were working in the fields, the nearby playing little boy and his sister was attacked by a wolf. The animal lifted the boy away. Alarmed by the screams of their daughter the parents and other villagers started to search but found the child only some hours later soaked in blood but still alive. Some days later the little boy died due to his severe injuries....."

Redigert 09.01.2019 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2019 kl 12:09 994

Det er iallfall nydelige dyr.
https://www.youtube.com/watch?v=K3_Tu_RU02k
Meeting a wild wolf pack
A new BBC film, Snow Wolf Family and Me, explores the lives and habits of arctic wolves, revealing the family secrets
brahman
09.01.2019 kl 12:05 995


Hva tenker du om å mæte en ulv på enmannshånd ute i naturen, eller kan hende to eller tre, elløer en lite ulveflokk ? Er du sikker på hvordan ulven(e) vil bete seg ?

Jeg tror ikke du veit hvor farlig ulven kan være. Så mye naivitet som det finnes idag.

I juni 2018 ble f. eks to små barn angrepet i Polen, men noen greide heldigvis å jage vekk ulven slik at barna ikke ble alvorlig skadet.
Samme år ble flere angrepet i Ukraina., og også i Hviterussland.

I Frankrike, mellom år 1200 og 1920, ble 7600 mennesker angrepet av ulv. Det finnes en grunn til at våre forfedre ikke ville ha den.
Fjordgubben
09.01.2019 kl 11:40 1003

Og hvor mange sauer tar hundene? Eg berre spyr.

At «det ikke har vært ulv» stemmer heller ikke, selv om de til tider har vært få har det alltid vært ulv et eller flere steder i Norge.

Innvandrere står jo for minst halvparten av antall mord/drap i Norge hvert år, og enda flere i f.eks Sverige, hva gjør man med det?
Redigert 09.01.2019 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2019 kl 11:34 1005

At ingen er drept av ulv kommer vel mye av at det ikke har vært ulv, eller at ulven alltid har hatt en mer eller mindre begrunnet redsel for mennesker. Mennesker er naturligvis ikke ulvens naturlige bytte, men den er kapabel til det på samme måte som hunder. Jeg syns det er for mye hunder også, og de er stort sett til ulempe for andre enn eieren.
Jeg blir opprørt når jeg ser de lidelser sauer og lam blir utsatt for. Og jeg etterlyser hvorfor vi egentlig skal ha ulv i det hele tatt. Å ta ut de svakeste individene i elg-og hjortestammen klarer vi godt uten ulv.
Redigert 09.01.2019 kl 11:37 Du må logge inn for å svare