Do-do-do-Do you wanna buy FUN?

Denne fortjener nok en egen tråd Hektar. Ledelsen tenker fremover, og har nok midler og muligheter til å ekspandere.
Det kan komme mer. Vil det bli muligheter i Kina?

Hektar
I dag kl 17:11
144
https://newsweb.oslobors.no/message/467199

Acquisition of majority stake in Lisbon based Game Service studio ZPX
Funcom N.V. ("Funcom" or the "Company") is happy to announce the acquisition of 50.1% of the Lisbon, Portugal, based company, Zona Paradoxal, Lda (“ZPX”) with whom it has had a working relationship since 2017.

ZPX is a game development company, which has provided services to Funcom on “Conan Exiles”, “Mutant Year Zero: Road to Eden” and other projects and will continue to act independently with Funcom as its main customer.

Strategically this acquisition secures control of an important development partner, allowing for continued development cost savings when compared to Funcom’s main studios and for access to the growing talent pool of Portugal and Spain. ZPX’s quality and client focused attitude and history of providing varied services and executing projects in different time zones is also a good match for Funcom’s growing list of projects in development, allowing them to support both internal and published projects with ease. ZPX currently employs 15 individuals and are searching for great talent to gradually double the team.

Part of the consideration for the acquisition of the 50.1% ownership in ZPX is 102 363 new shares that Funcom will issue to the founders and shareholders of ZPX.

Badhoevedorp, 8 January 2019
Funcom N.V.

Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette. Det er vel positivt, men samtidig så hinsides møkk lei av at de fyrer opp aksjepressa nok en gang.
kimh
24.01.2019 kl 01:19 1430

Jeg er enig i at de har for mange aksjer hos for få interesserte aksjonærer. Det er ikke nok kjøpere til å ta fallet når storaksjonærene plutselig skal kvitte seg med haugevis av aksjer. Bortsett fra det så skjønner jeg ikke hva Funcom gjør spesielt galt. Hva forventer vi? CE solgte bra. Over deres egne forventninger i hvert fall.

Det blir bare vill gjetting hvor denne aksjen går. Plutselig kan noen øyne rettighetene Funcom sitter på og virkelig legge inn penger i aksjen. Kanskje salget av Oslo Børs vil invitere flere IT-aksjonærer. Hvem vet? Jeg bare forstår ikke hvorfor Funcom kan bebreides for disse kursene, da det utifra ordreboka er tydelig at storaksjonærene leker med oss.

Funcom går inn i nytt rally snart. At heth poster om nedgang er et kjøpssignal. Alle vet det.

-Barmhjertig hjelper.
anderix
24.01.2019 kl 12:23 1265

Jeg føler det er noe som rører seg i Funcom nå, noe er på gang;-)
-Dëë-
24.01.2019 kl 15:04 1199

Og motsatt når du skriver. Det vet vi også alle sammen. ???????????????????????

Da kursen sto i 20 sa du den ville doble seg iløpet av kort tid. Nå står den i 12.
Den har nesten halvert seg på kort tid, TOTALT motsatt. ????

DU MÅ SNU SKJERMEN!!! Den står antagelig opp ned hos deg.
Redigert 24.01.2019 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
24.01.2019 kl 16:26 1160

dee.. og til kimh

Takker for støtten. Litt av mitt poeng er at Funcom har rast fra 54 kri 2005/eller kall det 270 kr etter splitt. Det er vel en av børsens største fall. Enorme verdier i selskapet er borte. Når jeg sier at de mangler respekt for aksjonærer mener jeg det pga måten de har trykket opp nye aksjer på. En varslet Emisjon er gale nok, men da har man mulighet kjøpe på de kurser emisjon blir satt på og korrigere, selv om det handler i praksis om å kjøpe tilbake sine egne verdier. . Men slik Funcom har holdt på å konvertert gjeld med å trykke opp nye aksjer, vanner ut aksjonærene gang på gang. Dette er skittent spill selv om det er aldri så mye lovlig. Igjen har alle disse nye aksjene blitt verdipapirer selskapets verdi skal fordeles på...ja da vet jo alle hva som skjer. Jeg kaller det inflasjon i denne aksjen for lengst. Det er altfor mange aksjer til at denne lar seg påvirke av det selskapet skaper av verdier på en naturlig måte. Og det er mer enn nok aksjer til å trade den etter algoritmer slik det gjøres ofte. Den steg på forventninger, det har den alltid gjort, da kan man tjene. Og disse forventningene har 100Bagger prøvd å kickstarte på nytt i 17000 innlegg, men etterhvert som troverdigheten ble mer og mer tynnslitt, blir det hele bare for dumt. Stikk fingen i jorda. Den har faktisk sunket fra 270 kr til 12.7...Det er vel skremmende tall. Og 9 kr kommer. jeg sa 11 kroner for lengst, ble hånet og ledd av, men 11 kr kom. Jeg skal spare dere med å hente opp innleggene, det er ikke det det handler om. 9 kr kommer, men da anbefaler jeg også inngang. Le de som vil...men vent å se. Og nå sier 100Bager...Kjøøp..gjør som dere vil, jeg sier bare på 9, da bør man kjøpe. iflg 100 lappen skulle MYZ sende den til 19 kr...venter enda på de 19 kr...fikk han rett???

heth fikk rett
kimh
24.01.2019 kl 16:45 1140

Funcom omgjorde vel gjeld til aksjer på et godt tidspunkt, sett hvordan kursen har utviklet seg? De måtte gitt flere aksjer om de gjorde det per idag. Nå er Funcom gjeldsfritt. Det er jo positivt. Alternativet er at de måtte spart penger og utviklet mindre, og basert seg på lån. Hadde det vært positivt for kursen?
Hektar
24.01.2019 kl 16:51 1135

Selskapsverdien er ikke så ille som verdien av aksjer, nettopp pga det du påpeker med ekstrem utvanning. Nå husker jeg ikke helt siden det er en stund siden men jeg mener at når Funcom lå på 50 kr var det et sted rundt 50-55 millioner aksjer utstedt og markedsverdien lå på over 2,5 milliarder. Spol frem til i dag og uten spleis ville antall utstedt vært på hele 385 millioner. Det er ingen liten utvanning akkurat... Eide du 10% av Funcom i 2009 hadde du eid 1,3% i dag. Og markedsverdien av aksjene dine hadde falt fra 250 millioner til 12,85 millioner. Selv om verdien til selskapet "bare" har falt fra 2,5 mrd til 1 mrd. Med andre ord, Seabird, gamle Seadrill og et par andre er de eneste som banker Funcom på verdifall. Likevel responderer menigheten med trampeklapp når aksjeprinteren fyres opp.
Redigert 24.01.2019 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
24.01.2019 kl 16:54 1126

kimh..
Burde ikke heller da hatt en emisjon? Og de kunne også godt basert seg på lån. det hadde antageligvis gitt høyere verdi i selskapet. Nå er det så mye aksjer at du selv ser hva som skjer. mange står med store røde tall, langt over 18 kr i snitt ., De økte vel med ca 37% med flere aksjer om jeg ikke husker feil? det er mye. For mye.

heth
24.01.2019 kl 16:58 1121

hektar..

Godt innlegg, ja du sier mye av det jeg mener. dette støtter jeg helt

heth fikk rett
24.01.2019 kl 17:09 1113

men til alle...

Bedre nå fokusere innlegg på hva man sammen kan gjøre for å igjen tjene penger på Funcom..vi har ulike meninger om hva som er galt..bedre dele strategier med substans, slik at verdier kan reddes, tap reduseres og at noen slipper sitte med ufine bitre tall. Algoritmene er ufint spør du meg, selskapet selv er mye skyld i å ha påført aksjonærene denne muligheten så mye aksjer gir.. jeg mener Funcom burde foretatt en ny spleis, få ned antallet aksjer, og holde seg der. begynne ta vare på aksjonærer, komme med nyheter, dette kan driftes mye bedre til mange flere sin fortjeneste. da blir short og pump and dumt straks mye mer farlig enn det er i dag. En spleis bør ende i en aksjekurs som i allefall overstiger 50 kr

heth fikk rett