APCL - voldgiftssaken fortsetter - det går på stumpene nå

Slettet bruker
APCL 08.01.2019 kl 19:20 4676

Partene i arbitrationprosessen mellom Gambia og APCL har fått avvist innsigelser etter Manifest Lack of Legal Merit - ICSID Convention Arbitration Arbitration Rule 41(5). Det betyr at påstander om grunnløse krav fra partene er avvist av ICSID og saken går sin gang.

https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB%2f17%2f38
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/process/Manifest-Lack-of-Legal-Merit.aspx

Ikke noe å lage et nummer ut av og langt mindre grunn til kursopgang og optimisme, enten det er gamle travere som vil komme ut av dette med litt egenkapital i behold eller nye aksjonærer som liker slike case.

Dette kan ta tid. De som sier at et forlik kan komme som lyn fra klar himmel er helt på jordet.
APCl har en svært dårlig sak og en elendig økonomi.

APCL er ikke i stand til å oppfylle forpliktelser som ligger i lisensene og det er bare dagdrømmeri å tro at de vil vinne frem for deretter å snu seg rundt til noen med penger i en farm out. Slikt er jo bare latterlig haussing.

Det er bemerkelsesverdig at Xtrainvestor med LarsBrnd i spissen er villig til å sette nettstedets troverdighet på spill gjennom gjentatte forsøk på å hausse opp dette caset. Optimistiske innfallsvinkler med hensyn til utfall etter tolkning av trivielle opplysninger uten betydning for utfallet, haussing av det fremførbare underskuddet og nå stor vektlegging av "decicion" i en tidlig fase der parten forsøker å bli kvitt anførsler, krav og påstander fremsatt mot hverandre.

APCL går tom for penger om ikke veldig lenge. De kan hente inn kapital i markedet i en emisjon på svært lav kurs for å holde sirkuset i gang, men til syvende og sist er de sjanseløse.

Forumet finner det åpenbart underholdende med slike case. Volatilt på spekulasjoner og haussing uten rot i virkeligheten, kunnskap eller noe annet.

Vi har hatt noen slike case.

CNR og TSU var jo stjerneeksempler på hvordan en slik suppe av våte drømmer, ellevill haussing og skamløs spekulasjon førte til tap og elendighet for svært mange.
Redigert 20.01.2021 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
SeddelPressa
08.01.2019 kl 19:26 4650

Vondt og sitte på utsiden ? :) huff....
Taylor
08.01.2019 kl 19:26 4647

Så ris og otto har en tvillingbror. Dukker opp fra intet.
trasi
08.01.2019 kl 19:32 4610

Men troverdigheten til TS sitt innlegg på HO derimot... Den er MEGET høy?

Vekst
08.01.2019 kl 19:34 4594

Patetisk wrinckler

Ledelsen i Apcl har fått aksjer som godtgjørelse istedenfor penger for å holde kostnadene minimalt.
De har mer enn nok penger på bok til å stå løpet ut + ved seier til å få inn partner(e).

Husk aksjen gikk fort til 12 kr og momentet har snudd og oeker oppover igjen.
Bekreftelse på saken er blitt avvist er til fordel for Apcl. Gambia taper terreng.

Redigert 08.01.2019 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Liverbirds
08.01.2019 kl 19:41 4558

Wrinkler sitt første innlegg i APCL... hahaha!!!

Det her var ille, Wrinkler. Du har tydeligvis misset en hel del, men deg og Riskokeren om det. Lykke til!
norway1a
08.01.2019 kl 19:44 4533

Nei.
Wrinkler har vært med tidligere...
Men har alltid vært negativt wrinklet...?
Bakåtlutad
08.01.2019 kl 19:47 4509

Om du på riktigt tror på det du skriver tycker jag absolut du ska avstå! Det går ju att göra det med :)

Annars var detta riktigt tradigt att läsa.. fel i sak och helt verklighetsbefriade påståenden.
HP17
08.01.2019 kl 19:58 4423

Fantastisk TS:-)
Kan bli røft å løpe etter APCL i morgen.
Mrhifi
08.01.2019 kl 20:10 4360

Gambia er løbet tør for CASH Wrinkler.....de kan ikke betale landmandens jordnødder!!

2 januar 2019.
GAMBIA: BREAKING NEWS: THERE IS NO CASH TO BUY GAMBIAN FARMERS GROUNDNUTS; AS GOV’T EMBARKS ON CREDIT BUYING!

https://www.freedomnewspaper.com/2019/01/02/gambia-breaking-news-there-is-no-cash-to-buy-gambian-farmers-groundnuts-as-govt-embarks-on-credit-buying/
Redigert 08.01.2019 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
tuja
08.01.2019 kl 20:18 4316

Dagens lavmål, TS.
Med saken avvist/delvis avvist stiller APCL sitt krav plutselig i ett annet lys. Nå er sjangsen for seier plutselig steget kraftig.
Og Gambia må snart komme APCL i møte med hua i hånda, da landet snart er nærmest på konkursens rand. Er det noen som snart
går tom for penger, er det nok heller Gambia kontra APCL.

:)
solid1
08.01.2019 kl 20:47 4189


Hei Vrinkler. Du må se fra en annen Vinkel. Det er mulig man slipper både rettssaker og "forlik" mellom Gambia og APCL.

TOTAL virker meget interessert og meget involvert. Om APCL blir enig med Total, kan Total og Gambia spille videre.
De er jo allerede gode "venner", og Total har nok midler (mulig også vilje) til at aksjonærene i APCL vil bli fornøyd.

Et bud på hele apcl vil nok gi litt avkastning til alle oss "skamløse spekulanter" som mulig snart går tom for penger.
Du har vel en formening (når du får tenkt deg om) på hvilket bud du tror kan komme?
Slettet bruker
08.01.2019 kl 21:08 4084

Siden jeg nevnes av trådstarter så må jeg vel svare her inne med et ... sukk og stønn... atter en gang må jeg forklare at Xtrainvestor er en plattform hvor folk kommer med ideer, analyser, observasjoner og de diskuterere - plattformen har akkurat like lite synspunkt på en aksje og et marked som hegnar.no har eller et tomt Word dokument.
Mht meg privat så har jeg både slaktet og fremhevet caset. Facts endrer seg og ikke minst gjør aksjekursen det. Senest idag advarte jeg folk mot all-in mentalitet i denne type case.Man må gjerne finne mine kommentarer om det enorme underskuddet som haussing men det hele blir jo rart når jeg t.o.m skal få kjeft for å fremheve en beslutning publisert på ICSID der altså selskapet idag måtte bekrefte at det faktisk foreslå en slik avgjørelse. Trivielt? Langtifra, dette er en avgjørelse som er basert på en påstand fra Gambia etterfulgt av 4 skriftlige "filings", en pre-høring med retten og partene, en endelig høring med partene i retten før retten avså sin kjennelse - drøye 8 måneder etter påstanden.
Nå er jeg sikker på at en del kan overdrive betydningen denne avgjørelsen kan indikere om en endelig dom, mitt syn har hele tiden vært at denne avgjørelsen ville kunne svært viktig for muligheten til et tidligere forlik. Og med de tolkninger som jeg synes virker mest rimelig ut fra ordlyd fra ICSID og dagens tilbakemeldinger fra APCL så synes jeg ikke det er rart at markedet oppfatter det som positivt for et case som er svært opsjonslignende.
FkL
08.01.2019 kl 21:12 4046

Dessverre så har HO ingen IQ test på de som slipper til. Nok en tullete spåkone som vet fasit uten tvil. Det må jo være ris med nytt nick. Det kan ikke finnes to...
Hostesaft
08.01.2019 kl 21:15 4024

Noen som kan tippe til hvilken kurs vi snakker dersom total kjøper oss opp?
Slettet bruker
08.01.2019 kl 21:33 3938

Det å komme med faktaopplysninger kommer nok ikke innunder kategorien «Haussing», men man bør være interessert i argumentene fra begge leire. Trådstarter har muligens noen poeng, men hvis man virkelig går inn for det, er det mulig å snakke ned ethvert case, deriblant Equinor, Amazon, Apple, AkerBP osv.

Også kan man jo alltids stille spørsmål ved hva slags agenda man har for å komme med båden den ene og den andre innfallsvinkelen...
Warom
08.01.2019 kl 21:45 3862

Ja, så vidt jeg husker, så tilbød jeg deg å låne en del aksjer, men du avsto... ;)
Hostesaft
08.01.2019 kl 21:48 3833

Ingen som vil tippe pris på Apcl? Hvis total kjøper oss opp
Warom
08.01.2019 kl 21:51 3807

Det blir som å spørre: Hvor langt er ett tau? ;)
solid1
08.01.2019 kl 21:54 3783


Kr 7.50 + 50% = kr 11.25
Så kan jeg deler av sangen "Dream"
Hostesaft
08.01.2019 kl 22:06 3704

Hehe... Bare leker med tanken.. jackpot
RGTBJØRN
09.01.2019 kl 07:08 3363

Bra med motpart for de som ikke har trua. En emisjon vil jo komme,men på hvilket nivå ? Kan hende står APCL i 3-4kr.da og det finns bestandig investorer som vil delta i emisjon når saken (e) går i apcl sitt favør. Oppkjøp/rykter er synsing men man vet aldri. Synes apcl virker veldig sterk. Ser vi paralell med Qec som gikk fra kr.2 til 30 for de som husker det ?
RGTBJØRN
09.01.2019 kl 07:09 3355

Synes Lars hadde et veldig bra svar.
Mrhifi
09.01.2019 kl 08:34 3178

Nu er det Verdensbanken (iscid) der er kommet med den første domsafsigelse i sagen. SAGEN KUNNE IKKE AFVISES JURIDISK.FACT
Wrinkler tar i sin tråd slet ikke stilling til hvad det kan have af konsekvenser politisk og økonomisk for præsident Barrow og goverment...måske Wrinkler burde researche lidt vedrørende Gambias økonomi og politiske tilstande..
Ingen ved hvad der kommer til at ske nu og sagen fortsætter indtil videre....min vurdering er at hvis man tar ovenstående i betragtning så kommer Gambia til forhandlingsbordet....er det super haussing??
Yderligere startede Gambia en salgsproces af A1-A4 licenser i oktober 2017...tror at der kan komme et stort pres for oppositionen og befolkningen hvis ikke goverment kan levere et resultat før måske slutningen af 2020...
Og risikoen for goverment er at apcl faktisk vinder iscid sagen og sidder med 100 ejerskab på A1-A4....
Sagen er langt mere kompliceret for goverment og det tar Wrinkler slet ikke stilling til...og iøvrigt er Gambia økonomisk særdeles presset....Fact
Slettet bruker
09.01.2019 kl 08:56 3073

Plattform?

Det er helt uhørt at du bruker Xtrainvestor i haussekampanjer for aksjer du selv sitter i.

Useriøst og sikkert ulovlig om du strekker strikken litt til i dine bestrebelser på å få APCL til å se ut som en attraktiv investering.
Bakåtlutad
09.01.2019 kl 09:31 2969

GPACTOR, två frågor:
- Vad tror du kursen står i om det blir förlikning i Gambia? (Du kan välja att ta med eller bortse från Senegal)
- Hur stor chans tror du det är att det blir förlikning?

Oavsett vad du tror, har Lars och många andra, förhoppningsvis alla som investerat i APCL förstått och kommunicerat att det är stor risk! Det tror jag man vet om man lagt pengar i aktien och varit med över en vecka!?
Slettet bruker
09.01.2019 kl 09:36 2943

Jeg tror at APCL taper alle sakene og at selskapet opphører å eksistere. Ingen eiendeler, ingen penger og alt går i dass.
FkL
09.01.2019 kl 09:38 2935

I og med at askjen har steget så nye etter nyttår så har vi fått mye oppmerksomhet. Da vil det naturlig nok komme inn flere som vil forsøke å tjene penger på askjen. Da blir det baising som dette med egen vinning som motiv. Det er ingen som har dekning for noe verken den ene eller andre veien. Det som gjelder er det som ICSID, selskapet eller landene melder (og i den rekkefølgen). Vi har også noen meget dyktige journalister som drysser på litt. Ellers bør man vurdere alt som kommer, men passe seg for de som har sikre spådommer.
FkL
09.01.2019 kl 09:51 2866

Har du tapt penger på APCL GP? Virker veldig bitter. Ser at du kom med samme greia i november. Helt greit å mene, men langt i fra noen sannhet. For min egen del så har jeg klokkertro på det juridiske og det er her saken ligger.
Bakåtlutad
09.01.2019 kl 09:58 2824

Ja, hade jag trott samma sak hade jag ju också varit lika pessimistisk! så där förstår jag dig.
Men jag tror du ju inte på worst case som du utav flera anledningar men det tjänar nog inget till att ta upp dessa igen och det skulle ta för lång tid :) dessa argument och faktorer finns ju på flera ställen med tillhörande diskussioner. :)
Bsingh
09.01.2019 kl 10:21 2741

Haha, tenkte akkurat det samme. Denne tonen virket veldig kjent :-)

Ris-og-otto, hallo gamle ørn